s1000rr -> s1000r (Lagi/sprężyny)

Sprawy techniczne związane z modelmi serii S, czyli rzędówki 4 cylindrowe - RR, R, XR

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

s1000rr -> s1000r (Lagi/sprężyny)

Postautor: przemek4net » niedziela 26 lip 2020, 13:40

Hi,
przy ostrym hamowaniu ze 100+ czy jakimś mini stoopie przednie lagi praktycznie sie składają (zostaje pol centa- zmierzone opaska)
To nie samo tłumienie (wersja DDC ) bo ogólnie to nawet wole jeździć na soft ale przy dłuższym nacisku na przednie kolo sprężyny sie za łatwo "poddają"
Oczywiście preload wkręcony, statyczna regulacja niby pięknie jak w instrukcji (nawet bez prloada wkręconego)
Takie przeciwstawne watki (w R szukano twardości a w RR miękkości)
https://www.s1000r.co.uk/index.php?topic=6736.0
s1000r forum pisze:OEM spring rates:
Forks: 0,85kg/mm or 8,3Nm/mm
After conferring with TripleTuning in Germany I was recommended 9Nm/mm fork springs (0,92kg/mm), just 0,7kg/mm stiffer than stock"

"Odwrotny" watek na "RR"
https://www.s1000rrforum.com/threads/sp ... dc.124569/
s1000rr forum pisze:Well, in the left tube of the DDC fork there is another spring: in the HP4/15RR it's a 9.5N/mm spring where the right is 9.5 (HP4) or 11 (15RR)."

Czyli "stockowe" sprezyny
s1000r: 8,3Nm/mm
s1000rr: 9,5Nm/mm

Wg bmwstore sprężyny i chyba dolna cześć "lagi" w s1000rr są inne niż do "r", natomiast "rura nasadowa" (czyli ta zewnętrzna gruba) jest taka sama
Moja myśl: „tubingowe” sprężyny pewnie kosztują worek pieniędzy i lepiej kupić cale lagi od RR by sie nie bawić lub przełożyć same sprężyny z RR do R
Ktoś studiował temat?
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
To pytanie trochę „tuningowe” i proszę o odp osoby doświadczone, a nie porady z głębi serca ale niepoparte doświadczeniem i wiedzą! Mile widziane porady bywalców torów i tych co może przygotowywali torówki
przemek4net
 
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 02 cze 2020, 20:41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: s1000rr -> s1000r (Lagi/sprężyny)

Postautor: Gizzy » niedziela 26 lip 2020, 13:56

Kolego, chyba na tym Forum za bardzo porady nie dostaniesz, ale chciałbym się mylić. Tu nie ma ścigantów i jestem prawie pewien, że nikt w takie swapy się nie bawił. Raczej szukaj na forach dla szlifierek, a nie dla, jak tutaj, cytatych GiejeSów. Powodzenia.

Wysłane z pośrodku niczego
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 5253
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times


Wróć do Garaż - seria S

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość