Wał Kardana

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Wał Kardana

Postautor: Marnypopi$ » poniedziałek 29 cze 2020, 20:32

Zdjęcia w realu - tak wyglada u mnie. Normalnie mam tam koreczek gumowy. Otwór zrobiony bo nic nie kosztował - po jeździe w deszczu otwieram profilaktycznie aby zobaczyć czy sucho i zawsze jest sucho bo poprawnie założony jest gumowy „kalosz” na smar silikonowy.

Przeżyłem wymianę wału a każdorazowe sprawdzanie czy jest ok wymaga odpięcia zacisku , odkręcenia ppprzeczki i opuszczenia PG. A z otworem tylko wyjęcie gumowego korka. Wybór jest Wasz.

ObrazekObrazek

Pewnie można było to zrobić ładniej - np na środku - ale tego nie widać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
R1200GS ADV K51 - 2014
Marnypopi$
 
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek 15 lip 2019, 16:55
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Wał Kardana

Postautor: Golden76 » wtorek 30 cze 2020, 09:33

Zastanawiam się nad sensem korka gumowego.
Wody w normalnych warunkach drogowych deszczu raczej nie zasie.
A jeśli coś się dostanie od góry, samo wyleci.
Piotr vel Golden

Rower —> 50 cm —> CBF125 —> DL650 —> R1200GS LC —> i co dalej ?
Awatar użytkownika
Golden76
 
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 18 lut 2019, 09:35
Lokalizacja: Stara Iwiczna
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0 time

Wał Kardana

Postautor: Marnypopi$ » wtorek 30 cze 2020, 11:25

Przekonałeś mnie [emoji16] korek wywalam


Ale jednak przemyślałem i korek jak dziura nic nie kosztuje a do środka syf , pył nie wleci. Zostaje [emoji106]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
R1200GS ADV K51 - 2014
Marnypopi$
 
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek 15 lip 2019, 16:55
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Wał Kardana

Postautor: Docent » wtorek 30 cze 2020, 16:57

W otwór wkłada się krótką rurkę skierowaną ku tyłowi. Wytwarza podciśnienie podczas jazdy co dodatkowo wentyluje wał. Nie ma mowy by się do środka zapyliło podczas normalnej jazdy.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 57 times

Re: Wał Kardana

Postautor: billal » wtorek 30 cze 2020, 21:54

Bardzo trafna uwaga, prawa fizyki pomogą dodatkowo opróżniać przestrzeń :biggrin
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
Awatar użytkownika
billal
 
Posty: 571
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Wał Kardana

Postautor: Golden76 » środa 01 lip 2020, 08:25

Docent pisze:W otwór wkłada się krótką rurkę skierowaną ku tyłowi. Wytwarza podciśnienie podczas jazdy co dodatkowo wentyluje wał. Nie ma mowy by się do środka zapyliło podczas normalnej jazdy.


Z czego polecasz robić rurkę, i czy dalej średnica otworu 6 mm?
A tak przy okazji, czy korek spuszczania oleju z przekładni, powinien wykręcać się z oporami.
Pierwsze parę obrotów jest takie, że można palcami odkręcać, potem stawia większy opór.
Wymiana wału bez luzu od strony PG, faktycznie niweluje różne dodatkowe wibracje pod czas jazdy, szczególnie na 4 biegu.
Odczucie jest też takie, że biegi wchodzą lepiej i praktycznie bez problemu wybiera się luz, co wcześniej było utrudnione.
Piotr vel Golden

Rower —> 50 cm —> CBF125 —> DL650 —> R1200GS LC —> i co dalej ?
Awatar użytkownika
Golden76
 
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 18 lut 2019, 09:35
Lokalizacja: Stara Iwiczna
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0 time

Re: Wał Kardana

Postautor: Docent » środa 01 lip 2020, 13:38

Ja używam do tego rurki PU stosowanej w pneumatyce. Może być niebieska:)) Od kroplówki też może być choć cienka.
Korek powinien się wykręcać lekko do samego końca. Jeśli nie- to ktoś go doj..bał na chama wcześniej i przeciągnął gwint w PG. Najwyraźniej nie wiedząc,że za szczelność odpowiada oring a nie czoło korka....
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 57 times

Re: Wał Kardana

Postautor: Golden76 » środa 01 lip 2020, 14:07

Docent pisze:Ja używam do tego rurki PU stosowanej w pneumatyce. Może być niebieska:)) Od kroplówki też może być choć cienka.
Korek powinien się wykręcać lekko do samego końca. Jeśli nie- to ktoś go doj..bał na chama wcześniej i przeciągnął gwint w PG. Najwyraźniej nie wiedząc,że za szczelność odpowiada oring a nie czoło korka....


Przy kolejnej wymianie, wymienię też korek dla spokoju.
Jest szczelnie, bo o ring uszczelnia.
Piotr vel Golden

Rower —> 50 cm —> CBF125 —> DL650 —> R1200GS LC —> i co dalej ?
Awatar użytkownika
Golden76
 
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 18 lut 2019, 09:35
Lokalizacja: Stara Iwiczna
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0 time

Re: Wał Kardana

Postautor: Tobik » czwartek 02 lip 2020, 18:35

Dobra gdzie tą dziurkę trzeba zrobić w RT LC ? :biggrin :biggrin
Awatar użytkownika
Tobik
 
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek 23 lip 2012, 22:49
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wał Kardana

Postautor: Siwy_Dym » czwartek 02 lip 2020, 20:59

Tobik pisze:Dobra gdzie tą dziurkę trzeba zrobić w RT LC ? :biggrin :biggrin
Tam gdzie pokazali [emoji6]
Awatar użytkownika
Siwy_Dym
 
Posty: 1677
Rejestracja: środa 26 paź 2011, 23:14
Lokalizacja: Lublin/Radom
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości