Nowy S1000xr

Sprawy techniczne związane z modelmi serii S, czyli rzędówki 4 cylindrowe - RR, R, XR

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Fatan » środa 13 lis 2019, 13:37

https://ultimatemotorcycling.com/2019/1 ... ast-facts/

Zastanawia mnie, że nie ma uchwytu na navi - czyżby fabryczny wyświetlacz miał wbudowaną?
Fatan
 
Posty: 6
Rejestracja: środa 15 maja 2019, 22:14
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0 time

Nowy S1000xr

Postautor: Cyberix » piątek 15 lis 2019, 18:06

https://youtu.be/2973buWYsDo

Tu masz nowego xr z nawigacja gmolami i osłonami na chłodnice
Awatar użytkownika
Cyberix
 
Posty: 75
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 20:58
Lokalizacja: Chełmek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: MWojciech » poniedziałek 18 lis 2019, 22:10

Ten nowy xr w pastelowym kolorze jest bajeczny ;) Nawet już ten łańcuch można mu wybaczyć, przy tym jak on wygląda.
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 408
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Cyberix » czwartek 21 lis 2019, 22:11

Co Ty chcesz od łańcucha ?
To motocykl sprtowo-turystyczny więc łańcuch to standard chyba że widziałeś sportowe moto z innym napędem :)
Awatar użytkownika
Cyberix
 
Posty: 75
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 20:58
Lokalizacja: Chełmek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Gizzy » czwartek 21 lis 2019, 23:45

Cyberix pisze:(...)chyba że widziałeś sportowe moto z innym napędem :)
Ależ prosię bajdzo: BMW R1100S, widziałem 3min temu w garażu, biegnąc w nerwach sprawdzić, czy wałek nie podmienili na łańcucha z Włoszczyzny :haha :haha

A tu takie cuś
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 5253
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Nowy S1000xr

Postautor: Cyberix » piątek 22 lis 2019, 10:12

Gizzy pisze:
Cyberix pisze:(...)chyba że widziałeś sportowe moto z innym napędem :)
Ależ prosię bajdzo: BMW R1100S, widziałem 3min temu w garażu, biegnąc w nerwach sprawdzić, czy wałek nie podmienili na łańcucha z Włoszczyzny :haha :haha

A tu takie cuś


Nie piszmy o motocyklach z ubiegłego wieku :)

Łańcuch stosowany jest w sporcie bo:
jest lekki praktycznie bezawaryjny zużyty łańcuch i zębatki widać gołym okiem a przede wszystkim zapewnia najsprawniejsze przeniesienie napędu generuje najmniejsze straty a przecież piszemy o seri S ( sport ) a nie o motocyklach z poprzedniej epoki [emoji6]

Ps.
Kosiarkami tez się można ścigać


https://youtu.be/LC7tNpe4NKU
Awatar użytkownika
Cyberix
 
Posty: 75
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 20:58
Lokalizacja: Chełmek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Gizzy » piątek 22 lis 2019, 10:42

Cyberix, nie mylmy dwóch systemów walutowych. Można ścigać się i na świni, tylko po co? Polecam głębiej pogooglać o Boxer Cup 2.0 i odnaleźć odpowiedź na pytanie: na jakim sprzęcie i w KTÓRYM wieku...?
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 5253
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Cyberix » piątek 22 lis 2019, 10:49

Gizzy pisze:Cyberix, nie mylmy dwóch systemów walutowych. Można ścigać się i na świni, tylko po co? Polecam głębiej pogooglać o Boxer Cup 2.0 i odnaleźć odpowiedź na pytanie: na jakim sprzęcie i w KTÓRYM wieku...?

No można można ;)
Ale chyba boxer cup nie jest najbardziej prestiżowym wyścigiem motocyklowym a motogp i nie wydaje mi się żeby tam chłopaki latali z wałami kardana[emoji51]
Awatar użytkownika
Cyberix
 
Posty: 75
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 20:58
Lokalizacja: Chełmek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Gizzy » piątek 22 lis 2019, 11:00

Ależ nasza dyskusja nie dotyczy czy "Boxer Cup jest najbardziej prestiżowym cyklem, bądź czy w obecnym wieku ściga się na motkach z wałkiem" tylko wyjaśniam wątpliwości Twoje, że jednak są sportowe Moto z wałkiem. A no są, są..., jak widać. Nawet zacne firmy jak Willbers, czy Wunderlich się nimi parają, a BMW dostarcza sprzęty. ...reszta, to już Twoje relatywizowanie.

Wysłane z pośrodku niczego
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 5253
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Nowy S1000xr

Postautor: 0xFF » piątek 22 lis 2019, 22:33

Na razie to nie jest dyskusja, tylko dwa równoległe monologi.
0xFF
 
Posty: 482
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 02:25
Lokalizacja: Kwidzyn
Has thanked: 0 time
Been thanked: 12 times

Re: Nowy S1000xr

Postautor: maro21 » wtorek 03 gru 2019, 19:54

Dla mnie jak dotychczas najlepsze omówienie nowego S1000XR.
Wyjaśnia m.in. czemu nie zastosowali shift-cam i na co „poszło” te zaoszczędzone 10 kg (na papierze jest 2 kg lżejszy).

https://youtu.be/M7hHiIYLSpk

P.S. Cofam słowa, że stary XR lepiej wyglądał [emoji12]


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
maro21
 
Posty: 61
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2016, 12:04
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Marioo79 » środa 04 gru 2019, 09:23

Widzieliście jaki jest znaczek na kanapie tak w pierwszej minucie filmu ? coś z tą serią M może się wydarzyć.
Marioo79
 
Posty: 51
Rejestracja: poniedziałek 05 mar 2018, 17:46
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: antinet » środa 04 gru 2019, 17:23

Marioo79 pisze:Widzieliście jaki jest znaczek na kanapie tak w pierwszej minucie filmu ? coś z tą serią M może się wydarzyć.


gdzie ty ten znaczek widzisz?
S1000XR a było: SV650, FZ1
+ Y61
Awatar użytkownika
antinet
 
Posty: 254
Rejestracja: wtorek 13 maja 2014, 11:58
Lokalizacja: Bełchatów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Paul666 » środa 04 gru 2019, 20:57

Na kanapie. Dokładnie w 1:01 min
BMW R1200RS K54
Awatar użytkownika
Paul666
 
Posty: 78
Rejestracja: środa 25 kwie 2018, 21:45
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Cyberix » niedziela 09 lut 2020, 13:51

Mimo że na polskiej stronie konfiguracja nowego XR dalej kuleje pojawił się PDF z akcesoriami do motocykla.
Fajnie że będzie można od razu zamówić moto z wysoką szybą, wysoką lub niską kanapą czy z osłonami chłodnic.
Awatar użytkownika
Cyberix
 
Posty: 75
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 20:58
Lokalizacja: Chełmek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000x

Postautor: jacekj » sobota 23 maja 2020, 23:03

Dziś miałem możliwość wypożyczyć nowego XR w Liberty Motors na Łopuszańskiej do jazdy próbnej. Nie był to niestety egzemplarz w tym bajecznym pastelowym kolorze ale zwykły czerwony :good , ponoć najszybszy :hapy
Na jazdę próbną przyjechałem swoim XR z 2015 wiec miałem bezpośrednio porównanie po przesiadce na nowy model.
Jazda próbna trwała około 1,5h ulicami Warszawy.
Na wstępie powiem, że nowy model ma ciekawe rozwiązania tylnego światła, brak osobnej lampy tylnego światła pozycyjnego. Czerwone diody są zainstalowane w kierunkowskazach, i świecą one światłem czerwonym pozycyjnym plus światło hamowania. Motocykl był wyposażony w system bezkluczykowy, na zbiorniku paliwa znajduje się niewielka skrytka na drobiazgi (podobnie jak w Nowym GS). Po uruchomieniu silnika dźwięk nie przypominał starszego modelu, dźwięk jest dużo cichszy , ułagodzony, mniej chrapliwy. Już na początku uwagę zwracają doskonale hamulce, ostre, klamka jest twarda a pojazd hamuje bardzo ostro, ciężko ocenić, czy to wynika z tego, że to nowy egzemplarz czy nowy model. Kolejna zmiana to wyśmienite światła mijania w technologii LED, z funkcja doświetlania zakrętów. Nowy wyświetlacz TFT zastapił stare zegary w całej grupie motocykli , od GS do XR. Osobiście niełatwo było mi się przestawić na nowy wygląd zegarów, preferuję zegary tradycyjne, w grafice kołowej. Taką grafikę oferuje ustawienie sportowe. Dodatkowo sportowe ustawienia pozwalają na monitorowanie hamowania (przeciążenia) , charakterystyki Kontroli Trakcji oraz kata pochylenia, wszystkie te dane można monitorować w połączeniu z oprogramowaniem dostarczanym bezpłatnie i współpracującym z czujnikami motocykla.
Zaskoczeniem było dla mnie bardzo odmienna pozycja na kanapie, kanapa jest głęboka ale nie pozwala na dopasowanie się do optymalnej pozycji na motocyklu. Stary XR jest pod tym względem duuuużo wygodniejszy. Dla wysokich bikerow jak ja (186 cm) nowy XR może być problematyczny. Podobno więcej osób się na to skarży. Całkowicie wyeliminowano drżenie na kierownicy które kiedyś było problemem w XR. Silnik jest bardzo przewidywalny i ułagodzony. Bardziej łagodnie oddaje moc, stary XR ma tego pazura, którego brak w Nowym .
Quickshifter działa równie dobrze jak w starym XR. Bardzo dopracowany jest 3-punktowy system mocowania kufrów bocznych. W nowym XR pojawił się system monitorowania ciśnienia w oponach z wyświetlaniem danych na panelu nawigacji. Dodatkowo pojawiła się informacja o temperaturze zewnętrznej otoczenia.
Motocykl wydaje się bardzo dopracowany i optycznie jest zwyczajnie piękny, ale ze względu na inna prace silnika oraz niepasującą mi wymuszoną pozycje na kanapie znów łaskawym okiem spojrzałem na swojego starego rumaka......
BMW R1200GS ADV i BMW S1000XR
Awatar użytkownika
jacekj
 
Posty: 53
Rejestracja: poniedziałek 22 lut 2016, 04:43
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: joka79 » niedziela 24 maja 2020, 05:48

Tez miałem okazje jeździć nowym modelem wszystko się zgada co napisałeś . Choć ja czułem że motocykl jest lżejszy o te 10 kg i przez właśnie tą kanapę o której wspomniałeś wydaje się być ciut niższy .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
joka79
 
Posty: 34
Rejestracja: wtorek 20 sie 2019, 15:19
Has thanked: 14 times
Been thanked: 0 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: maro21 » niedziela 24 maja 2020, 12:56

Motocykl piękny i na prawdę high-tech, ale po jeździe próbnej niestety mi nie podpasował. A w szczególności:
- siedzenie - twarde i nie ma za dużo miejsca, wypycha kierownika do przodu, napiera na tył szlachetnej części ciała. Na dłuższą trasę nie do zdzierżenia;
- zawias za twardy nawet przy ustawieniu ESY na road;
- mało elastyczny dół (mimo, że w tym kierunku szły zmiany).
No nic, szukam dalej [emoji6]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
maro21
 
Posty: 61
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2016, 12:04
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: jacekj » poniedziałek 25 maja 2020, 14:20

maro21 pisze:Motocykl piękny i na prawdę high-tech, ale po jeździe próbnej niestety mi nie podpasował. A w szczególności:
- siedzenie - twarde i nie ma za dużo miejsca, wypycha kierownika do przodu, napiera na tył szlachetnej części ciała. Na dłuższą trasę nie do zdzierżenia;
- zawias za twardy nawet przy ustawieniu ESY na road;
- mało elastyczny dół (mimo, że w tym kierunku szły zmiany).


- Siedzenie było moim największym rozczarowaniem. Podczas gdy w starym modelu siedzenie jest bardziej płaskie i można lepiej dopasować sylwetkę do motocykla poprzez różne położenie tylka na kanapie to nowy model oferuje tą bardzo głęboką kanapę, w którą się wpada jak w siodło do jazdy konnej, nie ma szans się przesunąć przód -tył, i tym samym czułem się zbyt blisko kiery, nogi mi przeszkadzały , ogólnie rozczarowanie. Wyjściem może być kanapa akcesoryjna albo robiona na własne życzenie.
- Zawias mi pasował, Lubie twarde zawieszenia, które sprężyście odpowiadają kierowcy o stanie nawieżchni i warunkach jazdy,
- mało elastyczny dół to kolejne zaskoczenie, nawet nie zdążyłem się ogarnąć, czy to tylko subiektywna ocena wynikająca z tego, że silnik jest cichszy i bardziej kulturalny czy rzeczywiście jest mniej elastyczny
BMW R1200GS ADV i BMW S1000XR
Awatar użytkownika
jacekj
 
Posty: 53
Rejestracja: poniedziałek 22 lut 2016, 04:43
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Nowy S1000xr

Postautor: Cyberix » wtorek 02 cze 2020, 12:01

A zwróciliście uwagę jakie to jest siedzenie. Oglądałem na żywo u Sikory ( niestety bez możliwości jazdy) i rozmawiałem ze sprzedawca i stwierdził ze na „demówki” zamawiali z obowiązaną kanapą żeby pocencjalni klienci mieli większa stabilność :)
Kanapa standard oraz wysoka już tak nie wpada.


P.s. Ten zwykły czerwony wymaga dopłaty w przeciwieństwie do tego szarego [emoji16]
Awatar użytkownika
Cyberix
 
Posty: 75
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 20:58
Lokalizacja: Chełmek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: maro21 » wtorek 02 cze 2020, 12:54

Cyberix pisze:A zwróciliście uwagę jakie to jest siedzenie. Oglądałem na żywo u Sikory ( niestety bez możliwości jazdy) i rozmawiałem ze sprzedawca i stwierdził ze na „demówki” zamawiali z obowiązaną kanapą żeby pocencjalni klienci mieli większa stabilność :)
Kanapa standard oraz wysoka już tak nie wpada.


P.s. Ten zwykły czerwony wymaga dopłaty w przeciwieństwie do tego szarego [emoji16]
Tak, siedzenie standard, nawet w salonie BMW powiedział, że może akcesoryjne będą inne (lepsze), po tym gdy podzieliłem się swoimi „wrażeniami” ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
maro21
 
Posty: 61
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2016, 12:04
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Cyberix » środa 03 cze 2020, 08:09

Siedziałem i wydawało mi się normalnie :) ale może dlatego ze nie miałem porównania do starego XR
Awatar użytkownika
Cyberix
 
Posty: 75
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 20:58
Lokalizacja: Chełmek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Nowy S1000xr

Postautor: Glac » piątek 05 cze 2020, 18:36

Jeździłem dziś 2 godziny nowym XRem :cool

Zasiadłem na kanapie z kluczykiem w kieszeni i wcisnąłem guzik w miejscu stacyjki mojego XRa z 2016 roku.
Logo XR szybko przeleciało na ekranie i ukazały się podstawowe wskazania. Obsługa jest intuicyjna i do wszystkich opcji łatwo dojść za sprawą identycznych przycisków na kierownicy jak w poprzednim modelu. Ekran jest matowy i dobrze widoczny.
Dobra ruszam - pierwsze metry i wrażenie, że to w ogóle nie jedzie. Silnik łagodny jak baranek w porównaniu do raptownego poprzednika.
Zero szarpnięć, zero narowistości, płynnie oddaje moc i sunie. Jadę wolno w mieście i co światło czerwone bawię się ustawieniami. Po 10 min mam opanowane zegary i ustawienia. Na plus przełączenie między trybami rain, road, dymanic i dynamic pro - nie trzeba czekać na odpuszczonym gazie. Wszystko można szybko przełączyć.
Ok, serpentyna, autostrada i odkręcam na trybie dynamic pro... i tutaj weryfikuję początkowe zdanie. Pod koniec jedynki przednie koło wędruje w górę to samo na dwójce. Jest dobrze - powyżej 8 tys jest bardzo dobrze i też nie jest tak, ze nagle ta moc wzrasta - liniowo ładnie oddaje.
Myślę, że na tor charakterystyka 1 XR jest lepsza, a do całej reszty przemieszczania się 2 XR będzie idealny.
Wygładzili go, ucywilizowali na dole i po środku, ale góra pozostaje ostra. Jadąc powoli na 4,5 biegu nie szarpie delikatnie jak to miało w 1 XR. Nie ma wibracji - to wszystko zostało poprawione.

Zawieszenie - jest bardziej miękko, ale bez przesady. Tak jak w 1 XR zawieszenie ma dwa tryby - road i dynamic, tak samo w 2 XR. W obu modelach nie za bardzo wyczuwam różnicę między tymi trybami. Pozostaję przy dynamic. Płynnie wchodzi w zakręty - wyczuwalnie lżej niż 1 XR. Jest łatwiejszy w prowadzeniu, a poprzednik wcale nie był trudny - czuć lekkość.

Hamulce - nie są to już Brembo, ale hamują równie dobrze. Tutaj nie czuję różnicy w odniesieniu do poprzednika.

Wskazania na wyświetlaczu - spodobały mi się trzy funkcje.
1. pokazuje kąty przechyłu w zakręcie i zapamiętuje je. XR jest wysoki i ciężko dozować przechył mając za czujnik kolano bo zwyczajnie ciężko jest nim dotknąć. Dlatego to wskazanie do sportowej jazdy jest świetne według mnie.
2. pokazuje siłę z jaką naciskam hamulec (chociaż tutaj jest na tyle duże opóźnienie wskazania, że bardziej dla informacji niż reagowania w trakcie)
3. wskazanie kontroli trakcji DTC z jaką siłą ogranicza uślizg - mistrzostwo świata.

Pozycja za kierownicą i szyba.
Mam 192 wzrostu. Zasiadłem za sterami i od razu wydał mi się mniejszy, bardziej filigranowy. Na pewno niżej się siedzi. Ogólnie pozycja przy maksymalnych prędkościach, gdzie leżymy na baku jak i do przemieszczania się powoli jest świetna i dużo bardziej mi pasuje niż w 1 XR (szkoda, że się przejechałem ponieważ wcześniej nie miałem powodów do narzekań u siebie),
Szyba rewelacja - w górnej pozycji nie muszę mieć deflektora i pięknie mi opływa kask powietrze.

Podsumowanie
Po 15 minutach jazdy miałem mieszane uczucia, ale już po godzinie wiedziałem, że mi się podoba 8)
Cena bez dodatków carbonowych i kufrów, ale z halogenami, ledami, doświetlaniem zakrętów i wszystkimi systemami 89932 zł brutto

s1000xr
Awatar użytkownika
Glac
 
Posty: 83
Rejestracja: czwartek 05 paź 2017, 17:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria S

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości