naprawa pompy sprzęgła GS 1200 K25

Garażowe FAQ

Moderatorzy: Grzesiek, mlody_erni, Tank

naprawa pompy sprzęgła GS 1200 K25

Postautor: jabartoldi » wtorek 13 sie 2019, 11:05

wątek
Tak jak w temacie,
jestem po naprawie pompy sprzęgła w GS 1200.
Objawy. Pompa od jakiegoś czasu, zaczęła pocić się w okolicy klamki - czyli klasyczna awaria - uszkodzenie czy zużycie gumek w tłoczku.
Nie ma zamiennika BMW, jest wyłącznie dostępna cała pompa. Cena ok. 1600 - 1500 zł.

Zamiennik: KTM 61002032000 - zestaw naprawczy do pomp
cena ok 250 zł.
Dodatkowo należy zamówić olej do pompy, V10. Z katalogu BMW. Przygotować wężyk, słoik, klucze torx 55 i 25 oraz mały klucz dynamometryczny, szczypce wydłużane, smar syntetyczny, wąski mały śrubokręt, trytrytki, papier do czyszczenia.

Praca:
1 obłożyć zbiornik jakimś ręcznikiem - zabezpieczyć przed działaniem płynu, przyszykować sobie niezbędne narzędzia
2. zdemontować balancer TORX 55 i osłonę dłoni TORX 25. Odciąć opaskę mocującą przełącznik w obudowie pompy. Odkręcić pokrywę pompy (wyjąć plastik mocujący i wkład gumowy). Odciągnąć płyn strzykawką.
2. zdemontować klamkę (spód oczko 8 mm góra TORX 25) - po wyjęciu klamki zdemontować lusterko, warto przed tym zaznaczyć sobie położenie tego uchwytu - punkt na obudowie i kierownicy - zaoszczędzicie czas na ustawianiu ponownie przy montażu!
3. Wyjąć delikatnie naciskając do środka, uszczelniacz przeciwpyłowy potem zawleczkę, podkładkę metalową trzymającą tłoczek.
4. Usunąć sam tłoczek, jeśli nie będzie chciał sam wyjść, delikatnie !!!! wyjąć go za pomocą szczypiec wydłużanych (z wąskim końcem). Wyjmujemy ze środka sprężynę.
Ok. Jesteś w połowie drogi.
5. Umyć jeśli konieczne, lub wyczyścić elementy jakie zdemontowaliśmy. Zapamiętać ułożenie uszczelek w tłoczku, po ich zdjęciu, zachowujemy go, bo ten z KTM jest inny.
6. Delikatnie zakładamy uszczelki, ja użyłem mikro śrubokrętu, delikatnie je podważając i nasuwając na swoje miejsce. Ważne, by nie podrapać powierzchni tłoczka ani nie uszkodzić uszczelek!!!!
7. Odwrotny montaż. Wkładamy do pompy sprężynę. tłoczek, po posmarowaniu delikatnie wnętrza pompy odrobią V10 wsuwamy do środka. Zabezpieczamy podkładką. Możemy teraz nałożyć odrobinę smaru syntetycznego na zagłębienie, w którym będzie pracować popychacz z naszej klamki. Zakładamy uszczelniacz przeciwpyłowy.
8. Spokojnie. Zmieści się, kiedy będziecie delikatnie wpychać zabezpieczenie razem z nim - wokół mocowania zabezpieczenia mamy wycięcie właśnie na nie i uszczelniacz.
9. Montujemy (smarując uprzednio tulejkę odrobiną smaru, klamkę. TORX 25 siła 8 Nm
10. Przykręcamy lusterko, mocując pompę. TORX 25 Siła 5 Nm. Kontra płaska 8.
11. Zapinamy z powrotem trytrytkę, spinając kable, przewód pompy. Obcinamy zbędny koniec.
12. Odpowietrzamy układ. Zdejmujemy gumowe zabezpieczenie na odpowietrzniku siłownika sprzęgła. Odpowietrznik z wężykiem, płaska lub jak kto woli oczkowa 8.
13. Montujemy osłonę dłoni. TORX 55 Siła 21, klej do śrub Loctite.

Mnie zajęło to z fajkami w trakcie 1 h.
A mechanikiem nie jestem.

Miłej zabawy. Acha, zestaw pasuje do pomp w GS 1200 w wesji K25 dla wersji jedno i dwuwałkowej. To samo dotyczy Adventure.

Bartek

PS. tu link do filmu jak to robić, jak by ktoś chciał jeszcze wymienić tłoczek w siłowniku ;-) ja wzorowałem się na tym Panu i pozwoliłem sobie to co zrobiłem opisać powyżej.

https://www.youtube.com/watch?v=Y2jk4zE ... p4Yyy6rNmc
jabartoldi
 
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2018, 14:28
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Wróć do Kompendium wiedzy podstawowej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron