Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...
Moderatorzy: Grzesiek, Tank
autor: przemo77390 » wtorek 13 sie 2019, 08:14
Zgłębiam temat ponieważ wiem że mój GS ma wszystko co potrzeba i na razie na wodotryski związane ze zwiększeniem elektroniki się nie nastawiam a co za tym idzie zmianę moto.
Jednak chciałbym posiąść jakąś głębsza wiedzę odnośnie zawieszenia. Chodzi o amortyzatory firmy Hyperpro. Do mojego modelu idą amory:
Przód: BM12-0AB ale można go wzbogacić o HPA (hydrauliczna regulacja napięcia) i zmienić wagę. W standardzie ustawione na wagę motocyklisty w zakresie od 70kg do 95-100 kg
Tył: BM12+0FB i to same pytanie o wagę.
Jazda w czasie podróży z pasażerem i bambetlami. Ostatnio zgłębiałem poprzez czytani na FAT że w Honda Afrika Twin poprzez zmianę wagi na sprężynie Afra znacząco poprawia swoje parametry jezdne.
-
przemo77390
-
- Posty: 1081
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 12:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
autor: Makio » wtorek 13 sie 2019, 14:25
Cześć, u siebie mam zamontowany zestaw TT, przod Level 1 z regulacją wysokości i odbicia, tył level 2 dodatkowo z regulacją wstępnego napięcia sprężyny. Jazda z bagażem, pasażerem kilka obrotów i moto nie ugina się jak osiołek, reflektora nie trzeba obniżać. Dodatkowo regulacja wysokości pozwala podnieść całość więc ograniczasz dobijanie płytą

R1200GSA
-

Makio
-
- Posty: 18
- Rejestracja: sobota 23 lut 2019, 22:31
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0 time
autor: przemo77390 » środa 14 sie 2019, 16:36
Pogadalem troche i wychodzi ze tylko sprezyny liniowe robi sie pod wage - progresy nie.
Jak cos to wyprowadzcie mnie z bledu. Ciekawe jak dobrac amor do powiedzmy ponizszych parametrow. Czy ktos kiedys dobieral i robil takie jak ponizej zalozenia:
Model motocykla: BMW R1200GS Adventure
Rok produkcji: 09.2007
Waga z paliwem i plynami: 260 kg
Waga kierowcy: 100 kg
Waga pasazera: 50-60
Waga bagazu z 3 kuframi alu: 90 kg
Jazda we dwojke i z bagazem: 40%
Jazda solo i z bagazem: 30%
Jazda solo i bez baagazu sam kufer centralny: 20%
Jazda off: 20-30%
Jazda on: do 70%
-
przemo77390
-
- Posty: 1081
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 12:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
autor: przemo77390 » środa 14 sie 2019, 18:24
Makio pisze:Cześć, u siebie mam zamontowany zestaw TT, przod Level 1 z regulacją wysokości i odbicia, tył level 2 dodatkowo z regulacją wstępnego napięcia sprężyny. Jazda z bagażem, pasażerem kilka obrotów i moto nie ugina się jak osiołek, reflektora nie trzeba obniżać. Dodatkowo regulacja wysokości pozwala podnieść całość więc ograniczasz dobijanie płytą

A masz jkies szczegolowe parametry tych amorow - jakies szczegoly parametrow.. Jak odbierasz jazde na nich w stosunku do serii.
-
przemo77390
-
- Posty: 1081
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 12:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
autor: Makio » środa 14 sie 2019, 22:27
Instrukcję obsługi oraz prawidłowe nastawy znajdziesz w *.pdf na stronie producenta:
https://shop.touratechpolska.pl/tourate ... vel-2.htmlW skrócie ustawiasz sag pod rodzaj enduro/street i mierzysz wysokość ugięcia pod obciążeniem, kręcisz tak długo aż będzie wg tabeli

Aby to wszystko właściwie działało musisz wymienić oba amory.
R1200GSA
-

Makio
-
- Posty: 18
- Rejestracja: sobota 23 lut 2019, 22:31
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0 time
autor: Ula Torge » środa 14 sie 2019, 23:16
przemo77390 pisze:
Jazda w czasie podróży z pasażerem i bambetlami. Ostatnio zgłębiałem poprzez czytani na FAT że w Honda Afrika Twin poprzez zmianę wagi na sprężynie Afra znacząco poprawia swoje parametry jezdne.
Nic dziwnego że im cięższy motocykl to się lepiej jeździ - jeśli masz możliwość to po prostu dopompuj zawieszenie i sprawa załatwiona

GL 1.5
-

Ula Torge
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 9 times
autor: przemo77390 » czwartek 15 sie 2019, 05:56
Makio pisze:Instrukcję obsługi oraz prawidłowe nastawy znajdziesz w *.pdf na stronie producenta:
https://shop.touratechpolska.pl/tourate ... vel-2.htmlW skrócie ustawiasz sag pod rodzaj enduro/street i mierzysz wysokość ugięcia pod obciążeniem, kręcisz tak długo aż będzie wg tabeli

Aby to wszystko właściwie działało musisz wymienić oba amory.
a jakies plusy i minusy wzgledem ori?
-
przemo77390
-
- Posty: 1081
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 12:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
autor: przemo77390 » czwartek 15 sie 2019, 05:58
Ula Torge pisze:przemo77390 pisze:
Jazda w czasie podróży z pasażerem i bambetlami. Ostatnio zgłębiałem poprzez czytani na FAT że w Honda Afrika Twin poprzez zmianę wagi na sprężynie Afra znacząco poprawia swoje parametry jezdne.
Nic dziwnego że im cięższy motocykl to się lepiej jeździ - jeśli masz możliwość to po prostu dopompuj zawieszenie i sprawa załatwiona

Wydaje mi sie ze dopompowanie az tak sprawy nie zalatwi (nie wiem czy w ori amorku w ogole mozna) - pamietaj ze pozostaje jeszcze kwestia sprezyny liniowa & progresywna
-
przemo77390
-
- Posty: 1081
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 12:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
autor: Makio » czwartek 15 sie 2019, 20:49
przemo77390 pisze:Makio pisze:Instrukcję obsługi oraz prawidłowe nastawy znajdziesz w *.pdf na stronie producenta:
https://shop.touratechpolska.pl/tourate ... vel-2.htmlW skrócie ustawiasz sag pod rodzaj enduro/street i mierzysz wysokość ugięcia pod obciążeniem, kręcisz tak długo aż będzie wg tabeli

Aby to wszystko właściwie działało musisz wymienić oba amory.
a jakies plusy i minusy wzgledem ori?
Same plusy, jak tutaj:
https://youtu.be/yS3gsxAkBDk
R1200GSA
-

Makio
-
- Posty: 18
- Rejestracja: sobota 23 lut 2019, 22:31
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0 time
autor: Ula Torge » czwartek 15 sie 2019, 21:12
przemo77390 pisze:Ula Torge pisze:przemo77390 pisze:
Jazda w czasie podróży z pasażerem i bambetlami. Ostatnio zgłębiałem poprzez czytani na FAT że w Honda Afrika Twin poprzez zmianę wagi na sprężynie Afra znacząco poprawia swoje parametry jezdne.
Nic dziwnego że im cięższy motocykl to się lepiej jeździ - jeśli masz możliwość to po prostu dopompuj zawieszenie i sprawa załatwiona

Wydaje mi sie ze dopompowanie az tak sprawy nie zalatwi (nie wiem czy w ori amorku w ogole mozna) - pamietaj ze pozostaje jeszcze kwestia sprezyny liniowa & progresywna
Nie wiem jak jest w Twoim przypadku. U mnie jest tak że np. jak jadę solo to ustawiam sobie ciśnienie 22 psi, a jak jadę z pasażerką to pompuję do np. 45 psi i wtedy wysokość motocykla się nie zmienia jak i " miękkość " zawieszenia. Jest kompresorek który to robi a odczyt mam na wyświetlaczu. Mogę sobie przyciskami albo dopompować albo upuścić ciśnienie. U mnie dobrze to działa. Nie wiem czy mam sprężyny liniowe czy progresywne - ale chyba progresywne. Nie wiem czy masz taką możliwość pompowania?
GL 1.5
-

Ula Torge
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 9 times
Wróć do Garaż - seria R
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość