Prowadnica łańcucha rozrządu

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: JGCmd » środa 12 cze 2019, 22:56

Witam.
Gs 1200 LC 2013.
Wszystko wyregulowane a prawa strona silnika głośniej stuka.
Po zdjęciu prawej pokrywy górna część łańcuszka rozrządu jest luźna ,praktycznie opiera się na odlewie a prowadnica górna ma bardzo duży luz i prawie nie dotyka łańcuszka .
Czy dziecko z 2013 tak ma ? czy to może być przyczyną głośniejszej pracy ?
Z prawej strony prowadnica mocno przylega do łańcuszka.
Czy ktoś coś.....
JGCmd
 
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 08 kwie 2019, 00:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: JGCmd » czwartek 13 cze 2019, 08:48

Dokładnie chodzi o tą prowadnicę i luźny łańcuszek
Załączniki
2a.JPG
Czerwona strzałka
2a.JPG (62.87 KiB) Przeglądany 488 razy
JGCmd
 
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 08 kwie 2019, 00:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: JGCmd » czwartek 13 cze 2019, 08:49

jeszcze drugi widok
Załączniki
3a.JPG
rys
3a.JPG (47.75 KiB) Przeglądany 488 razy
JGCmd
 
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 08 kwie 2019, 00:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 13 cze 2019, 09:31

JGCmd pisze:jeszcze drugi widok
Obróc nieco silnikiem zgodnie z jego kierunkiem obrotu i dopiero w tym ustawieniu sprawdzaj.
Jednoczesnie kiedy strona napędową lańcucha jest napięta sprawdz twardość napinacza.
Uwaga jest to napinacz olejowy wiec jezeli zostanie ściągnięty to powtórne naprężenia nastąpi po uruchomieniu silnika.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6054
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 38 times

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: JGCmd » czwartek 13 cze 2019, 22:35

" sprawdz twardość napinacza " nie bardzo rozumiem.
Ten napinacz olejowy po zdjęciu pokrywy jest w stanie napiętym, czy dobrze rozumiem?
JGCmd
 
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 08 kwie 2019, 00:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: Paul666 » piątek 14 cze 2019, 09:38

Obrazek
Pozycja 4.
BMW R1200RS K54
Awatar użytkownika
Paul666
 
Posty: 71
Rejestracja: środa 25 kwie 2018, 21:45
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: slawq » czwartek 15 sie 2019, 10:29

Pytanie poboczne, czy napinacz prawego cylindra ( jak rozumiem konstrukcyjnie identyczny jak stary typ lewego ) wymaga kontroli długości sprężyny - wymiany po jakimś przebiegu ? Lewy widzę mam na klucz 15 więc nowego typu i chyba ten powinien być wieczny. Zaczynam szukać przyczyny glosniejszej pracy silnika powyżej 3500/4000 obr. celując w napinacze.
Uwaga rocznik 2006/7.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
slawq
 
Posty: 61
Rejestracja: sobota 28 kwie 2018, 01:59
Lokalizacja: Brzeg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 15 sie 2019, 12:31

Uważam,że błędnie celujesz.
Ten napinacz też jest zasilany i wspomagany ciśnieniem oleju.
Napinacze są powodem hałasu przy wolnych obrotach.
Dlaczego, dlatego że wystepuje pulsacja biegu łańcucha i niewielkie cisnienie oleju na końcu magistrali.
Przy obrotach 3-4 tys. pusacja jest mniejsza oraz ciśnienie napinające napinacz oraz zjawisko tlumienia olejowego tej pulsacji wieksze.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6054
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 38 times

Re: Prowadnica łańcucha rozrządu

Postautor: slawq » czwartek 15 sie 2019, 12:47

zbigniew gołowicz pisze:Uważam,że błędnie celujesz.
Ten napinacz też jest zasilany i wspomagany ciśnieniem oleju.
Napinacze są powodem hałasu przy wolnych obrotach.
Dlaczego, dlatego że wystepuje pulsacja biegu łańcucha i niewielkie cisnienie oleju na końcu magistrali.
Przy obrotach 3-4 tys. pusacja jest mniejsza oraz ciśnienie napinające napinacz oraz zjawisko tlumienia olejowego tej pulsacji wieksze.
Ciężki temat w takim razie, zaworów raczej nie słychać na wolnych obrotach - chyba że w tym wyższym zakresie obrotów stają się słyszalne . Może więcej słyszę po zmianie kasku i jeździe bez zatyczek.
Sprawdzę zawory w weekend i zobaczymy.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
slawq
 
Posty: 61
Rejestracja: sobota 28 kwie 2018, 01:59
Lokalizacja: Brzeg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: pikawa13, sztylu i 5 gości