tunning RTka by John Gemi

Sprawy nie związane z konkretnymi modelami...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » wtorek 14 maja 2019, 00:36

cześć
Postanowiłem zaeksperymentować z tunningiem.
Poszukując manuali video do mojego RTka, znalazłem przypadkiem na youtube kilka filmów z montażu CHIPA do motocykli BMW produkowanego przez małą firmę John Gemi
Poczytałem tez w internecie i na FB, zmodyfikowany chip produkowany w niewielkich ilościach przez tego gościa sprawdza się podobno rewelacyjnie.

https://www.facebook.com/JohnGS1100?__t ... S0&fref=nf

no i zadecydowałem ZROBIĆ COŚ DOBREGO dla swojego motocykla...mam nadzieję ... :cool

Właśnie dziś dostałem przesyłkę z Grecji :-)... za "jedyne" 100USD nabyłem od Johna Gemi chip, który trzeba podmienić ze STOCKOWYM w Motronicu
zamierzam się jutro do tego zabrać ... mam nadzieję testować w wekend... zobaczymy :-)

CDN :cool
Załączniki
IMAG1847.jpg
IMAG1847.jpg (3.08 MiB) Przeglądany 801 razy
IMAG1848.jpg
IMAG1848.jpg (3.34 MiB) Przeglądany 799 razy
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: MWojciech » wtorek 14 maja 2019, 02:17

Widziałem też tą firmę, najlepsze to, że napisałem w sprawie modułu do k100 16v to odpisał, że moto jest za stare -- wtf. może w sumie dobrze. Czekam na relacje .
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 335
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Szaman » wtorek 14 maja 2019, 20:53

Fajnie by było postawić moto na hamownię podwoziową, przed i po modyfikacji.
Ciekawe jak zmienia się przebieg momentu obrotowego (to w sumie najważniejsze jest w normalnej eksploatacji motocykla)
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2404
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Bacuś » wtorek 14 maja 2019, 21:36

Czekam i zacieram ręce z ciekawości ... na fb właśnie bardzo dużo pozytywnych opinii ma ten chip ... z tego co się orientuję to są 3 różne wersje tego chip'u.
Montuj zdawaj relację ... jak coś to też zamawiam :-)
"Żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro, nie przestawaj marzyć tak jakbyś miał żyć wiecznie ... "
R1100RT
Awatar użytkownika
Bacuś
 
Posty: 725
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 05:58
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » wtorek 14 maja 2019, 22:09

No i słowo się rzekło .... dziś ok 18.30 zabrałem się do rozbierania BMki aby dostać się do motronica.
musiałem rozwiązać problem zdjęcia baku...nie chciałem odpinać wężyków a bak był niestety zatankowany do pełna :-( ...ale udało się bez rozpinania... więcej na foto
Całość zabrała mi ok 2h (bez montażu na powrót osłon plastikowych) :hapy

No i pierwsze odpalenie po wymianie..... odpalił do strzału ... :yahooo

Moto na zimno pracuje podobnie jak wcześniej, jedyną różnica jest to ze z wydechu wydobywa się więcej niż zwykle białego dymu ...pary ?? co szczególnie widać po przegazowaniu (video)
Wcześniej tego dymu nawet na zimno było bardzo mało lub wcale. Nie wiem czy to kwestia samoregulacji i to z czasem zniknie czy to może efekt ruszania bakiem ... jakaś stara woda dostała się do układu czy co innego ??? :chok

Czas na krótką jazdę ...niestety pada deszcz, jest strasznie mokro więc zrobiłem tylko małe kółko ok 2 km....
Wrażenia .... no nie wiem czy taka mała próba coś może powiedzieć ale !
= podczas jazdy tego dymienia już nie widać... na postoju też jakby znacznie już go mniej
= moto przyspiesza bardziej gładko
= moc rozwijana jest bardziej równomiernie, bez żadnych skoków
= moto lepiej zbiera się z niskich prędkości na 4-5

Końcem tygodnia ma sie rozpogodzić to zrobię test na dłuższej trasie + test spalania w wekend.... zobaczymy
Załączniki
IMAG1852.jpg
Bak udało mi się delikatnie zdjąć i podwiesić na taśmach pod wiata lekko z boku aby udostępnić to co pod spodem.
IMAG1852.jpg (365.93 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1853.jpg
tak wygląda motronic po zdjęciu baku .... UWAGA ! odpiąć akumulator !
IMAG1853.jpg (394.52 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1854.jpg
skrzynka jest przymocowana 4 śrubami (po 2 na stronę) , do jednej podłączone jest uziemienie (chyba ! ) ..uwaga śruby ciężko się odkręcają !
IMAG1854.jpg (408.24 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1855.jpg
pozostaje tylko odbezpieczyć (blaszka po drugiej stronie) i zdjąć wtyczkę ... trochę to mozolne ale pudełko gładko wychodzi :-)
IMAG1855.jpg (393.03 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1856.jpg
Czas zabrać się za otwarcie motronica ...no i ZONK !!! :-( ... jakieś dziwne śruby z zabezpieczeniem .... na szczęście niezbyt mocno przykręcone i kleszcze dały radę :-)
IMAG1856.jpg (331.21 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1857.jpg
IMAG1857.jpg (452.28 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1858.jpg
no i otwarte ! pokrywa oryginalnie jest przyklejona taka silikonową uszczelką.... trochę trudno to rozdzielić ale powoli, podważając dało radę
IMAG1858.jpg (424.34 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1859.jpg
trzeba usunąć plastikową osłone stockowego chipa no i chip na podmianę gotowy
IMAG1859.jpg (381.79 KiB) Przeglądany 705 razy
IMAG1860.jpg
no i po wszystkim ...teraz troche kleju na gorąco dookoła i poskładać moto zpowrotem ;-) ...żeby żadne śrubki nie zostały :-)
IMAG1860.jpg (412.21 KiB) Przeglądany 705 razy
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » wtorek 14 maja 2019, 22:20

No i jeszcze filmik z zimnego odpalenia
https://youtu.be/l0nRdLC6_NQ
i po rozgrzaniu.. 1kreska
https://youtu.be/eccECz7s9aY


Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » wtorek 14 maja 2019, 22:29

MWojciech pisze:Widziałem też tą firmę, najlepsze to, że napisałem w sprawie modułu do k100 16v to odpisał, że moto jest za stare -- wtf. może w sumie dobrze. Czekam na relacje .



na jednym z filmów na youtube gość ze stowarzyszenia miłośników BMW z Illinois mówił, że chipy nie stosuje sie w moto poniżej 1999 bo to niewiele zmienia ... może kwestia zaawansowania sterowania silnikiem ?
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: samad » wtorek 14 maja 2019, 23:38

tommator - sama wymiana chpipa to nie wszystko - poczytaj co John pisze w różnych swoich wydaniach na ten temat - generalnie musisz wykonać parę przeróbek w dolocie i pełną synchronizację według jego opisu . gdybyś był podłączony pod compa widziałbyś większą dawkę rozruchową co powoduje większe objawy dymienia (pary wodnej) na zimnym dopuki nie zacznie działaś sonda . Większa dawka paliwa to więcrj mocy , ale też musi być więcej powietrza bez tego będziesz miał niedopalone paliwo w oleju- to tak po skrucie - oczywiście jest też zmieniona mapa przebiegu zapłonu- wszystko dość fajnie się zgrywa jeśli wszystko wykonasz zgodnie z jego opisem - również kalibrację przepustnic i wartości TPS . Bez dokładnego zgrania wszystkich podzespołów więcej mocy może okazać się bardzo niezdrowe dla silnika. Powodzenia.
Tyle powrotów ile wyjazdów...........
BMW K1200LT
HONDA ST1300
HONDA ST1100
samad
 
Posty: 181
Rejestracja: sobota 17 paź 2015, 20:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » środa 15 maja 2019, 01:05

Ok znalazłem opis...
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4509154018

Tylko czy ktoś to mi przetłumaczy z polskiego dla mechanika na polski Laika ...[emoji1785]

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » środa 15 maja 2019, 01:23

Dobra... przepis jak wyregulowac TPS.. znalazłem[emoji1628]
Z krokiem 2.. regulacją otwarcia przepustnic chyba sobie poradzę..
Ale krok 3 synchro.. to chyba serwis??http://cloud.tapatalk.com/s/5cdb4bf0d705b/tps3.1.pdf

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: jaro7782 » środa 15 maja 2019, 09:46

ogólnie mówiąc, takie modyfikacje to nic dobrego. podnosząc dawkę paliwa, potrzebna jest większa ilość powietrza do tego. zwiększona ilość paliwa, przy nie zmienionej dawce powietrza, skutkuje podwyższoną EGT, a co za tym idzie może powodować uszkodzenia i wypalenia katalizatora
elektr. VAG diag.
BMW K1300S 30th Anniversary
F800ST > K1300R > R1200RT > K1300R > K1300S > K1600GT > K1300S > R1200GS ADV LC
Awatar użytkownika
jaro7782
 
Posty: 876
Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:26
Lokalizacja: Wschowa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » środa 15 maja 2019, 12:14

Taaak już wiem za radą SAMADA musze dokonać korekty ustawienia przepustnic i TPS...
Tylko muszę to jeszcze zrozumieć jako laik silnikowy[emoji1]

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » sobota 18 maja 2019, 20:25

Ok... laik poradził sobie.. chyba[emoji1]
TPS ustawiony...
Przepustnice ustawione zgodnie z zaleceniem Johna
czary mary z wyciaganiem bezpiecznika też [emoji48]
... w poniedziałek moto jedzie na synchro. (a przy okazji na regulacje luzow zawodowych i sprawdzenie lancucha rozrządu)
......................
Dziś oczywiście nie wytrzymałem i pogonilem Rtka w trasę [emoji295]
obserwacje po ok 400km:
= tak jak już pisałem = zniknęły wszelkie dziury mocy, ciągnie równo w pełnym zakresie obrotów
= zwawiej przyspiesza,
= o jakieś 10% mniejsze obroty są potrzebne aby uzyskać prędkości typu 120-140 km/h
= zwiększyła się elastyczność na V i VI biegu.. co szczegolnie było odczuwalne na lokalnych krętych drogach
= zużycie paliwa na trasie 50/50 lokalne/autostrada wcześniej 5.6 dzisiaj 5.2
= silnik na jalowych obrotach pracuje bardzo równo... Ale to może kwestia tego że wzrosły do poziomu ok 1300-1350rpm

zobaczymy jak będzie po synchro i regulacji.ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: sawtom » sobota 18 maja 2019, 21:04

tommator pisze:= o jakieś 10% mniejsze obroty są potrzebne aby uzyskać prędkości typu 120-140 km/h


To mnie zaciekawiło.
Zmierzyłeś czy to Twoje odczucie? :-)
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2637
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Ula Torge » sobota 18 maja 2019, 21:12

tommator pisze:= o jakieś 10% mniejsze obroty są potrzebne aby uzyskać prędkości typu 120-140 km/h


No to teraz dowaliłeś do pieca. :haha . Ale jak to ostatnio mówią w telewizji - najpierw trzeba to sprawdzić. :haha
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 1121
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » sobota 18 maja 2019, 21:16

Na oko trochę.. na autobanie staram się utrzymywać prędkość 120 co zwykle udawało się przy ok 4k obrotów. Dziś przy 140km/h obroty utrzymywały się na poziomie 4100-4200 a przy 120 schodzily do poziomu 3800 -3700.. wg super dokładnych analogowych wskaźników bmw.[emoji16] ... No ale może jechałem z wiatrem[emoji1][emoji1][emoji1]

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

tunning RTka by John Gemi

Postautor: sawtom » sobota 18 maja 2019, 22:22

tommator pisze:Na oko trochę.. na autobanie staram się utrzymywać prędkość 120 co zwykle udawało się przy ok 4k obrotów. Dziś przy 140km/h obroty utrzymywały się na poziomie 4100-4200 a przy 120 schodzily do poziomu 3800 -3700.. wg super dokładnych analogowych wskaźników bmw.[emoji16] ... No ale może jechałem z wiatrem[emoji1][emoji1][emoji1]

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Nie chcę studzić Twojego entuzjazmu związanego z zakupem, ale nie wydaje Ci się to trochę - technicznie na to patrząc - niemożliwe? :-)
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2637
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: 0xFF » sobota 18 maja 2019, 22:24

tommator pisze:= o jakieś 10% mniejsze obroty są potrzebne aby uzyskać prędkości typu 120-140 km/h


Software-owo zmieniłeś przełożenie. ROTFL.
0xFF
 
Posty: 325
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 02:25
Lokalizacja: Kwidzyn
Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Siwy_Dym » sobota 18 maja 2019, 23:31

Cuda jakieś, cuda
Awatar użytkownika
Siwy_Dym
 
Posty: 1605
Rejestracja: środa 26 paź 2011, 23:14
Lokalizacja: Lublin/Radom
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Tank » niedziela 19 maja 2019, 07:18

0xFF pisze:
tommator pisze:= o jakieś 10% mniejsze obroty są potrzebne aby uzyskać prędkości typu 120-140 km/h


Software-owo zmieniłeś przełożenie. ROTFL.
BUHAHAHAHAHA!!! :D :D :D
Dobre! :)
]
tommator pisze:silnik na jalowych obrotach pracuje bardzo równo... Ale to może kwestia tego że wzrosły do poziomu ok 1300-1350rpm


To też urocze:)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 13475
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: wojtekooo » niedziela 19 maja 2019, 07:26

cytuje
= o jakieś 10% mniejsze obroty są potrzebne aby uzyskać prędkości typu 120-140 km/h

Coś ci się chyba pomyliło albo źle to ująłeś , to jest technicznie niewykonalne elektronicznie tilko mechanicznie ,do teego są potrzebne inne przełożenia silnik skrzynia czy skrzynia cardan/koło
"Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz zbyt wolno."
(Mario Andretti)
Awatar użytkownika
wojtekooo
 
Posty: 326
Rejestracja: poniedziałek 19 lut 2018, 20:42
Lokalizacja: Jokowo city / Olsztyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Wódz » niedziela 19 maja 2019, 07:31

Sorry, ale ciut od zadu strony robota. Najpierw wywalasz czip, a potem się dowiadujesz że trzeba kopać w innych fantach.

Dziabanie w kompie to letko poważna ingerencja. Wydłubywanie czipa powinno moim zdaniem być wtedy uskuteczniane, gdy wiesz o całej zabawie wszystko, a nie na zasadzie "najpierw sobie wydłubię a potem będę szukał co jeszcze pokręcić, bo mi para leci z ruru" :chok
https://youtu.be/bmLuHaR1qw0"

Srali muchi IDZIE WIOSNA, Moturzyści na motury!
Awatar użytkownika
Wódz
 
Posty: 3588
Rejestracja: środa 16 sty 2013, 05:48
Lokalizacja: Hard River
Has thanked: 0 time
Been thanked: 11 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: samad » poniedziałek 20 maja 2019, 15:24

tommator -fajnie, że moto działa w sposób który Cię satysfakcjonuje, jak piszą inni zabierasz się za to od tylca- najpierw trzeba trochę poczytać , żebyś wiedział co robisz i jakie mogą być tego skutki , potem pełny przegląd i przygotowanie moto do modernizacji (sprawdzenie luzów na zaworach,mycie przepustnic , świece ,synchro, itp)przerobić dolot według opisu Johna , sposób w jaki ustawić przepustnice i TPS opisał dokładnie Docen - jedynie możesz "pobawić" się wartością TPS pomiędzy tym co zaleca manual , a co pisze John- już sam fakt niskich obr , które po Twoim ustawieniu już niskimi nie są- powinien dać Ci do myślenia, Faktycznie odczuwalny przyrost mocy i 'lekkość " pracy silnika powoduje odczucie jak by obroty były mniejsze dla danej prędkości ,ale to tylko odczucie podobne do tego gdy odkręcając manetką dochodzisz do danej prędkości , a potem lekko odpuszczasz by daną prędkość kontynuować. Żeby zrobić coś dobrze najpierw trzeba to zrozumieć- chip Johna zmienia charakterystykę pracy silnika i jego moment obr, w niewielkim stopniu poprawiając moc i osiągi poprzez zmianę map paliwa i zapłonu tyle ,że bez zrozumienia jakie procesy w takim wypadku zachodzę i dokładnego zsynchronizowania wszystkich współpracujących elementów nawet jeśli efekt będzie bardzo dobry , to może być krótkotrwały w sensie żywotności silnika .Dużo by pisać w temacie , ale są mądrzejsi którzy już to opisali tylko trzeba poczytać. Jak zrobisz to dokładnie jak jest opisane to "będziesz Pan zadowolony" , a jak dasz ciała to Będziesz Miał Wydatki :biggrin
Tyle powrotów ile wyjazdów...........
BMW K1200LT
HONDA ST1300
HONDA ST1100
samad
 
Posty: 181
Rejestracja: sobota 17 paź 2015, 20:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » wtorek 21 maja 2019, 21:06

Dziękuję światłym (bez ironii ! ) kolegom forumowym, za życzliwe pouczenia :drinking

Biorę Wasze uwagi do siebie :-) :kurapazurem faktycznie trochę się do tego wziąłem od D_SIDE
a mam nadzieję, ze temat CHIPA Johna Gemi umożliwi innym ciekawym uniknięcia moich błędów

Dziś moto wrócił z serwisu od znanago tu i ówdzie "kefira"
Poinformowany o modyfikacjach chipowych zrobił prządek z ustawieniami przepustnic i okolic jak trzeba +synchro, dodatkowo regulacja luzów zaworowych, check rozrządu itp

Teraz moto wydaje się ogarnięty :-) jak na moje laickie oko

Śmiga dalej aż miło, nie dymi, nie ma za wysokich obrotów jałowego = ready for trip


pozdrawiam
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: jarekhyla » niedziela 26 maja 2019, 09:17

Witam wszystkich. Zarejestrowallem sie dzis tylko dlatego, ze wpadlem na watek o czipie Johna Gemi. Otoz tak sie sklada, ze pare dni temu odwiedzilem go osobiscie w Thessaloniki na moim olejaku r1100gs. (100% Orginal, zadnych modow, wciaz dzwiga kat i org wydech) Zanim przejde do czipa, powiem tylko, ze gosc jest niesamowity. Matematyczny geniusz, przy tym otwarty i przyjazny (gdy dowiedzial sie ze ja z Polski, dal mi recznik, pokazal pokoj i mowi: tu spisz. A czipa dostalem w prezencie)

Teraz esencja:
Poniewaz impreza rozkrecila sie na dobre czipa zalozylem dopiero po tygodniu na Kos. Klasyka, zrzutka baku, przewody, motronic na stol, rozkrecic, ostroznie rozkleic (u mnie uszczelnienie zostalo w jednym kawalku) wymienic kosc, poskrecac i nacieszac sie. Zajmuje to jakas godzine z piwkiem. Pierwsze wrazenia. Odpalam. Hmmm... W zasadzie zadnej roznicy. Podjezdzam na cpn jakies poltora kilosa. W zasadzie zadnej roznicy. A pozniej pojechalem na termy (kto zna Kos to wie)

Motocykl po kilku kilometrach ( czas na wgranie map) zaczal fruwac. Zmienilo sie absolutnie wszystko. Pracuje niesamowicie gladko, zadnych wibracji w zadnym zakresie obrotow. Schodzi nisko jak nigdy wczesniej. Dawniej czulem, ze ponizej 3000 rpm. robie mu krzywde teraz piatka, 2000 obrotow, odkrecam i odlatuje. Po bulwarach mozna jechac 1500 rpm. Mruczy tylko ladniej bo dzwiek tez sie zmienil. W srednich momentu jest tyle ze zapinasz piatke i zapominasz o skrzyni. Na gorze drze jak szalony i dziwisz sie ze to juz odcinka. Tak latwo, tak lekko teraz chodzi. Mam wrazenie ze wreszcie ten sinik odzyl i dziala tak jak powinien. Wreszcie mozna korzystac z momentu. I to poczucie ze silnik sie nie meczy. Zmienia tez moje nawyki jako kierownika. Bieg wyzej w kazdych warunkach. Zrobilem na czipie juz jakies 2000 km a przede mna powrot do Polski ( Transfogarska po drodze:))

Temu gosciowi sie powinno postawic pomnik. To co odstawil jest niewiarygodne. Po powrocie do PL. Chetnie udostepnie moto do porownania. Krk. Ja mam zalozona stage 8 dedykowana do standard cat, exhaust, lambda etc. Ale Dzonu robi tez pod konkretne modele zmodowane. Wszystkie boksery r rt rs gs rs Musi tylko znac kompletna specyfikacje. Roznica nawet miedzy Akrapem a remusem. Moj zrobil na poczekaniu, przy zoladkowej gorzkiej moze stad tyle szalenstwa w moto teraz :)

Pozdrawiam wszystkich.
Chlopaki. To dziala!
Lewa w gore.
jarekhyla
 
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 26 maja 2019, 08:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: tommator » niedziela 26 maja 2019, 10:08

[emoji1]witaj w klubie... LWG[emoji469]

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tommator
 
Posty: 70
Rejestracja: środa 16 sty 2019, 22:48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Jacek6 » niedziela 26 maja 2019, 10:44

jarekhyla, jaki masz rocznik moto ?
Jacek6
 
Posty: 176
Rejestracja: niedziela 14 paź 2018, 13:40
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: jarekhyla » niedziela 26 maja 2019, 10:57

1997 r 1100gs niemiecki, jak wyszedl z fabryki. Bez ABSu. 57 KW/ 78PS Rozowa kostka pod siodlem, katalizator, lambda, orginalny wydech, papierowy filtr powietrza. 104 tys.na blacie.

I jeszcze jedno. Kumpel co mieszka na Kos ma r 1150gs Adventure. Jak John uslyszal ze grzeje do niego i ze tez Polak, to wystrugal jeden dla niego tez w prezencie. Po zalozeniu, zmiany juz nie byly tak spektakularne ale wciaz duze. Tyle ze kumpel ma wywalony katalizator, y pipe, akrapa, k&n ale sonda lambda jest. Dostal stage 10. Znow rowniejsza praca i zdecydowanie lepszy i nizszy dol. Jego konkluzja? Nie wrocilby do orginalu. Ja powiem tak: nie oddalbym swojego za tysiaka jurkow. Stowka za ktora on je sprzedaje to smieszna cena za to co sie dostaje. Polecam.

PS. Nie udzielam sie na forach. Nie znam goscia, nie mam z nim zadnego biznesu. Po prostu nie moge wyjsc z szoku ile zmienia mala kostka. Nie przez przypadek tyle dobrych opinii w sieci. Kto jeszcze nie zna niech sprawdzi np ukgser.com.

Pozdrawiam wszystkich LWG!
jarekhyla
 
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 26 maja 2019, 08:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: tunning RTka by John Gemi

Postautor: Jacek6 » niedziela 26 maja 2019, 20:49

Czyli "gościu z Ilinois mówił, że poniżej 99 rp nie ma sensu", a inny pisze, że 97 super zajebiście.
Hm ...
Jacek6
 
Posty: 176
Rejestracja: niedziela 14 paź 2018, 13:40
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Garaż ogólny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości