Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Sprawy techniczne związane z modelmi serii K, czyli rzędówki 4 cylindrowe - S, R, R Sport, RS, LT, GT...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » poniedziałek 06 maja 2019, 17:08

Witam, w związku z popękanymi gumami w moim airboxie oraz niedostępności części nowych planuje zastosować kolanka wykonane z metalu - inox albo alu, na wzór zdjęcia. Ma ktoś może zwymiarowaną przepustnice do k100 16v albo k1100 ? Zastanawiam się nad zakupem kolanek o wymiarach 40x2 z 304.
Załączniki
toon1.jpg
toon1.jpg (94.05 KiB) Przeglądany 614 razy
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (45.15 KiB) Przeglądany 599 razy
toon2 — kopia.jpg
toon2 — kopia.jpg (63.84 KiB) Przeglądany 599 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek 06 maja 2019, 22:00 przez MWojciech, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 06 maja 2019, 18:10

Alu w zupełności wystarczy.
Szkoda to "przeciążać"
http://www.transport-pneumatyczny.pl/of ... niowe.html
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 11210
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » poniedziałek 06 maja 2019, 21:58

No wiem, tylko alu nie spawałem jeszcze tigiem, tylko w nierdzewce potrafie ładny spaw położyć ;). Różnica wagowa nie bedzie duża około 500 g, jeszcze sie zastanowie nad tym. Chyba że znajdę kolana odpowiedniej długości i je tylko skróce.
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: mlody_erni » wtorek 07 maja 2019, 06:26

No masz takie z prostką w linku 40x1.5
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 11210
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: mlody_erni » czwartek 07 lis 2019, 10:16

Wojtek jakie kolanka koniec końców zastosowałeś?
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 11210
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » piątek 08 lis 2019, 18:16

Hej, sory że nie odpisałem w matczynym temacie. :)

Zakupiłem kolanka aluminiowe 90 stopni fi 40, w sklepie internetowym do turbo samochodowych rzeczy, do tego dokupiłem Rure fi40 silikonową do połączenia przepustnic i kolanka. Kolanka poprzycinałem, metodą prób i błędów i osadziłem w airboxie. Rurki gumowe z airboxa, podocinałem i obrociłem. W wejscie obrócone idealnie pasowała rura alu, trochę było gorzej z trąbkami, ale wcisnełem je i podkleiłem aby w razie w nie wypadło. Foty zamieszczone. Po tym zabiegu synchro, i co się okazało, moto bryka jak szalone ;), od dołu do góry żyleta, jeszcze z robionym wydechem bangla nieźle. 220 na zawołanie, na 240 trzeba poczekać. Zdecydowana poprawa, wkońcu uszczelniony cały układ. Połączenie gumy z aluminiową rurką zacisnąłem tryrtytką, ale przy następnych działaniach założe stalową obejmę. Dociełem również trąbki aby lepsza była praca w zakresie niskich i wysokich obrotów,. Ale mimo naprawy mam problem z szarpaniem chwilowym motocykla na zimnym ( ok 30 sek po uruchomieniu) , potem już jest dobrze, dlatego zdecydowałem się na dodatkową zabawę w zimowym garażowaniu:

- nowe wtryski, regulator cisnienia paliwa, łańcuszek rozrządu ze ślizgami, uszczelniacze zaworowe i regulacja luzu zaworowego, do tego przestawie zapłon o 6 stopni.
Po całym etapie mogę co nieco dopisać. Jak już będzię dobrze to trochę zajmę się stroną wizualną motocykla, zaprawki, malowanko i inne bzdury na które uwagę zwracają tylko ludzie z boku.
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_20190812_205223.jpg
IMG_20190812_205223.jpg (2.55 MiB) Przeglądany 281 razy
IMG_20190812_223731.jpg
początek
IMG_20190812_223731.jpg (2.54 MiB) Przeglądany 281 razy
IMG_20190813_203234.jpg
w trakcie
IMG_20190813_203234.jpg (2.11 MiB) Przeglądany 281 razy
IMG_20190814_173131.jpg
docięte i dopasowane
IMG_20190814_173131.jpg (1.71 MiB) Przeglądany 281 razy
IMG_20190814_173146.jpg
trąbki w środku, piękny widok airboxa bez separatora
IMG_20190814_173146.jpg (2.23 MiB) Przeglądany 281 razy
IMG_20190814_183855.jpg
złożony badziew
IMG_20190814_183855.jpg (2.53 MiB) Przeglądany 281 razy
IMG_20190821_162227.jpg
koniec końców wygląda chyba to nieźle w porównaniu do oryginalnych rurek od odkurzacza
IMG_20190821_162227.jpg (2.32 MiB) Przeglądany 281 razy
IMG_20180707_111243.jpg
co się dzieje z trąbką po 30 latach
IMG_20180707_111243.jpg (2.32 MiB) Przeglądany 280 razy
IMG_20190814_173349.jpg
buba
IMG_20190814_173349.jpg (1.58 MiB) Przeglądany 280 razy
IMG_20180812_135848.jpg
poprzednia próba uszczelnień, prezerwatywa 2x, tasma i folia.
IMG_20180812_135848.jpg (2.25 MiB) Przeglądany 280 razy
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » sobota 09 lis 2019, 02:22

Witam
Czy te kolanka i trąbki to nie powinny mieć jednakowej długości?
Na foto wyglądają na różne wymiary.
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » sobota 09 lis 2019, 12:42

Tak mają różne. modyfikacja ;) aby uzyskać lepszą charakterystyke pracy silnika. Wewnetrzne krótsze, zewnętrzne dłuższe.
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » sobota 09 lis 2019, 17:38

MWojciech pisze:Tak mają różne. modyfikacja ;) aby uzyskać lepszą charakterystyke pracy silnika. Wewnetrzne krótsze, zewnętrzne dłuższe.


Czyli są różnej długości doloty do poszczególnych cylindrów i to jest ta modyfikacja z twej strony żeby była charakterystyka pracy lepsza ?
Powiedz czy w oryginale wszystkie doloty były jednakowe? mam na myśli rury gumowe i trąbki.
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » sobota 09 lis 2019, 20:21

W oryginale były równe, w k100 są dłuższe, w k1100 krótsze o 2 cm. Moja modyfikacja na bazie bardziej doświadczonych ode mnie ludzi, którzy podparli swoje doświadczenia udukomentowaniem wszystkiego na dyno i programach do analizy przepływu cieczy/płynów, CFD, BSK speedworks też tak zrobiło w jednej ze swoich maszyn. Plus do tego airbox oklejony folią termoizolacyjną od strony wentylatora.
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » sobota 09 lis 2019, 22:08

Nic tylko pogratulować takich znajomych, co to przekopali temat dogłębnie, wykonali badania,obliczenia,testy,analizy i szereg tym podobnych prac.
A przy tak ogromnym nakładzie pracy oraz zaangażowaniu aparatury pomiarowej wyszło im na koniec, że niektóre cylindry powinny być zasilane w innych warunkach niż pozostałe, a mowa tu o tym samym silniku. :chok
Powiem tak, nie kupuję tego ! :acute
Na mój gust jedyna poprawna modyfikacja, to termo izolacja, choć zapewne wpływ ma układ zasilania ma niewielki, przecież to nie intercooler :wink: on przynosi efekt ale w innej konfiguracji.
Tak czy siak nie zaszkodzi na pewno.
Zaś co do przeróbki dolotów to jak stare nawaliło, to trzeba z czegoś dorobić nowe ,pomysł dobry wygląda bardziej rasowo i jest szczelnie no i super.
Ale zmieniać parametry dolotu w taki sposób jak tego dokonałeś, to ja tego kompletnie nie kupuję.(nowy powinien być kopią starego)
Uczono mnie że każdy cylinder tego samego silnika musi być zasilany w jednakowy sposób, tak paliwem jak i powietrzem by jego praca była stabilna i wydajna itd.
Wiem dawno jak diabli to było i może się co zmieniło, ale to co ci twoi naukowcy wymyślili podważa podstawowe prawa fizyki, dla tego śmiem wątpić by ta ,,modyfikacja,, cokolwiek poprawiła, a nawet wręcz odwrotnie, pogorszy pracę.
Teraz kolego masz każdą trąbkę inną i każda z nich inaczej gra :( wcześniej grały jedną nutę teraz tylko fałsz. :(
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » sobota 09 lis 2019, 22:29

Ale silnik gra dobrze i równo mruczy. Nie chce przytaczać, bo nie chce mi się kłócić, ale wystarczy poszukac w literaturze anglojezycznej w google na temat ssania trąbek.
(velocity stacks) jak ktoś będzie dociekliwy to znajdzie trochę informacji, że dla silników 4 cyl i 2 cyl dobre są różne długości par, ze względu na poziomy ssania powietrza. jakby, w nowszych motocyklach, są zmienne długości trąbek 's1000rr', a ta zmiana jest zamiennikiem tego. Pary trąbek u mnie są tej samej długości, jedynie kąty odchyleń dobrałem manualnie, aby zapewnić najlepszy przepływ, , gdyż są trochę odchylone od poziomu.
Też trąbke, jako łapacz powietrza zaprojektowałem, tylko ja trochę przyciełem , gdyż przy dużych prędkościach jakby silnik mniej mocy miał, pewnie przez za dużą ilość powietrza, komputera sam nie napisałem, to musiałem trochę ją przykrócić i jest tak jest dużo leeeepiej jak oryginał, w którym była tylko mała dziurka. Też mam połączone krócce z przepustnicy aby regulator cisnienia paliwa zasysał wyrównane podcisnienie, a nie jak w orginale tylko z jednego krócce, na bazie k1200 w którym tak już zrobili, zrobiłem również w swoim egzemplarzu.
Wszystkie zmiany, które robiłem są z głową, gdyż zajeło mi trochę czasu ich zrobienie.
Należy również pamiętać że ''fabryka'' to tak naprawdę grupa kilku inzynierów + reszta produkcji, i te kilka inżynierów potrafiło robić pomyłki w swojej pracy, czy chociażby zmiany w celu zmniejszenia mocy silnika ( dlaczego 98 kM ma oryginalne bmw ? gdyż w tamtych latach w całych niemczech to było ograniczenie mocy). Fabryke można poprawiać, a takie niektóre małe zmiany czynią cuda, vide k1200r i niesłynny kosz sprzęgłowy czy inne przypadki z samochodziarstwa jak borg werner który zaprojektował wadliwy silnik 2.0 tdi cfca.
Swoich zmian nie sprzedaje, tylko pokazuje je, czy ktoś je kupi czy nie, mi to rybka.
pozdrawiam
Załączniki
22196309_1689641697774918_659820926433347470_n.jpg
22196309_1689641697774918_659820926433347470_n.jpg (70.92 KiB) Przeglądany 221 razy
3.jpg
3.jpg (21.7 KiB) Przeglądany 221 razy
1.jpg
1.jpg (18.75 KiB) Przeglądany 221 razy
WP_20170611_20_54_40_Pro_LI.jpg
WP_20170611_20_54_40_Pro_LI.jpg (4.3 MiB) Przeglądany 221 razy
30414844_1619848584773112_7441649775172124672_o.jpg
robota bsk speedworks.
30414844_1619848584773112_7441649775172124672_o.jpg (239.24 KiB) Przeglądany 221 razy
97-Bmw-K1200Rs-K1200-Rs-Abs-Throttle-Body.jpg
97-Bmw-K1200Rs-K1200-Rs-Abs-Throttle-Body.jpg (42.09 KiB) Przeglądany 221 razy
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » niedziela 10 lis 2019, 19:19

No tak, po pierwsze napisałem ,, nie kupuję tego,, to potocznie synonim/ dawać czemuś wiarę,uznawać, akceptować, wierzyć, ufać/. :smile
Nie miałem na myśli kupować w sensie płacić w zamian za coś. :wink:
Nie pisałem tego by się z tobą kłócić jak wspominasz tylko by wyrazić mój pogląd i wątpliwości. :?
Załóżmy że wynik takiej przeróbki przeprowadzony fachowo wyliczony i zaprojektowany w labor. może przynieść 2 do 4proc.mocy, Biorąc pod uwagę moc silnika wyjściowa 100KM.daje to 2 do 4 KM więcej, sory ale ja tego nie odczuję. :| i tym samym celowość takiego działania uważam za bezzasadne.
Wspomniałeś że przy dużych prędkościach jakby mniej mocy było.
Trąbki to nic innego jak rury rezonujące i stroi się je do określonej prędkości obr. i w tym zakresie jest ich odczuwalny efekt,ale jeśli strojenie do bani to i dziura mocy też może się pojawić,słowem grzebanie przy tym to stąpanie po kruchym lodzie.
Miałem okazję oglądać takie,, Air boxy,, rozwiązania z trąbkami i wszędzie były równe długości bez względu na ilość cylindrów oraz to że trąbki są w ,,air boxsie,,lub na zewnątrz było bez znaczenia. Dla tego patrzę sceptycznie na różne długości,kłuci się to z zasadami jakie znam.
,,Należy również pamiętać że ''fabryka'' to tak naprawdę grupa kilku inzynierów + reszta produkcji, i te kilka inżynierów potrafiło robić pomyłki w swojej pracy,,
Mam nadzieję że twoja grupa inżynierów biorących udział w projekcie była lepsza od tych z BMW.
Nie wiem skąd w tobie przekonanie że w tej konstrukcji drzemią nie wykorzystane co najmniej 30procent mocy i że coś te szkopy jakiś kranik zakręcili z mocą i wystarczy mały myk i mamy 150KM albo i więcej.
Uważam że z tego silnika nie wydrzesz więcej bez założenia np. turbiny,ale i tu moim zdaniem zaczyna się utopia, bo już lepiej i prościej kupić maszynę z mocą 150KM niż próbować je wyrzeźbić.
,, Też mam połączone krócce z przepustnicy aby regulator cisnienia paliwa zasysał wyrównane podciśnienie, a nie jak w originale tylko z jednego króćce, na bazie k1200 w którym tak już zrobili, zrobiłem również w swoim egzemplarzu.,,
Jeśli to takie ważne czy z jednego czy z wszystkich zasilasz regulator, to niech tam ci działa jak najlepiej.
Życzę powodzenia w modyfikacjach, oraz wymiernych efektów.
PS.Teraz jak już zakończyłeś air box to chyba się za przedni widelec weźmiesz.
Przykłady rozwiązań na fotkach
Załączniki
images.jpg
images.jpg (12.1 KiB) Przeglądany 161 razy
images (2).jpg
images (2).jpg (11.85 KiB) Przeglądany 161 razy
images (3).jpg
images (3).jpg (11.34 KiB) Przeglądany 161 razy
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » niedziela 10 lis 2019, 20:48

Mniej mocy jakby było przy dużych prędkościach = chodzi mi o ten główny łapacz powietrza, jak go na początku zaprojektowałem i wydrukowałem to 1 etap jak jeździłem z nim to zauważyłem, że przy dużych prędkościach moto się trochę tłumiło, ze względu na to że był zbyt duży, teraz jest 2 etap i jest skrócony i tego efektu już nie mam oraz uaktualnionej fotki nie mam.
Wrzuciłeś foty, no to musze się bronić.

https://www.gravesport.com/products/gra ... k-kit.html proszę dla r1.
http://www.emeraldm3d.com/articles/emr- ... th-intake/ wpływ długosci trąbek na linie momentu i mocy.
https://www.motorcycle.com/ask-mo-anyth ... ocity.html
szukałem pewnych badań, które studiowałem i z których zaczerpnąłem większość wizualizacji cfd, ale nie mogę teraz znaleźć.
Załączniki
JE+Trumpets+inside+plenum1372192166.jpg
JE+Trumpets+inside+plenum1372192166.jpg (72.24 KiB) Przeglądany 157 razy
CBX_Velocity_Stacks.jpg
CBX_Velocity_Stacks.jpg (77.91 KiB) Przeglądany 157 razy
699988963412400968.jpg
699988963412400968.jpg (54.65 KiB) Przeglądany 157 razy
14129042-M.jpg
14129042-M.jpg (41.16 KiB) Przeglądany 157 razy
zx6r.jpg
zx6r.jpg (51.41 KiB) Przeglądany 151 razy
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » niedziela 10 lis 2019, 23:00

Widzę że nie wiedzieć czemu odbierasz moje posty jako atak ,lub kłótnia. :sad
Fotki wrzuciłem na poparcie tego co napisałem, owszem ludzie robią różne rzeczy które mają zastosowanie w różnych warunkach a w szczególności tam gdzie innymi ograniczeniami obwarowane są konstrukcje stosowane w rajdach, np pojemność max tylko tyle wiec szukać trzeba drogi jak wydobyć więcej mocy.
Myślę że w tym konkretnym przypadku nie opłaca się tym zajmować bo zysk mocy zbyt mały.
Pozdrawiam i miłej zabawy. :wink:
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: Ula Torge » poniedziałek 11 lis 2019, 01:24

billal pisze:Widzę że nie wiedzieć czemu odbierasz moje posty jako atak ,lub kłótnia. :sad


No bo w takim tonie piszesz, i to nie tylko w tym wątku. :)
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 1214
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » poniedziałek 11 lis 2019, 21:44

Ula Torge pisze:
billal pisze:Widzę że nie wiedzieć czemu odbierasz moje posty jako atak ,lub kłótnia. :sad


No bo w takim tonie piszesz, i to nie tylko w tym wątku. :)


Jasny gwint normalnie szaman jakiś z ciebie czy co, ton poprzez literki wyczuwasz no szacun :smile


PS. Może i masz rację ,każdy tu wytacza argumenty niczym armaty i broni swego kolego, wiec nie wiem dla czego nie miał bym bronić swego :haha
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » poniedziałek 11 lis 2019, 21:58

MWojciechu wzbudziłeś we mnie, i jak mniemam u wielu innych kolegów co czytali opis twych dokonań oraz modyfikacji wielkie zainteresowanie.
Stoją oni tam wszyscy w ciemnym koncie przestępują z nogi na nogę umierając z ciekawości ,w tym i ja niepoprawny sceptyk by dowiedzieć się o wymiernym efekcie twej pracy.
Jak zapewne wiesz odczucia nasze są subiektywne i nie mierzalne, więc pozwól, że zadam pytanie, czy poza tymi odczuciami masz zamiar,, zhamować,, maszynę by pozyskać
mierzalny efekt końcowy swej pracy (wykres z hamowni,przed,i po modyfikacji)oraz podzielisz się z nami wynikiem??
Pozdrawiam. :wink:
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » poniedziałek 11 lis 2019, 22:31

Ta, teraz przez zimę dokończe niektóre prace, plus malowanie i shamuję go dostosowując jeszcze przy tym wydech dla uzyskania maksymalnych wyników i liniowego wykresu mocy i momentu. Teraz tak zimno jest to nie pali mi się z pracami, ale w marcu już mam zamiar jeździć. Sprzed modyfikacji to mam shamowany motocykl, w innym moim temacie. Uzyskana moc to 68 km i 60 Nm, wtedy nie mogłem 200 uzyskać, od tego momentu zaczełem zmiany i regulacje, największą korzyścią było po prostu wyregulowanie/synchro przepustnic, gdyż były całkowicie rozregulowane przez innego mechanika, no i w między czasie były takie zmiany jak:
- polerka i gratowanie przepustnic, gratowanie niedoróbek bmw
-luz zaworowy, który teraz drugi raz sprawdzę, wcześnie miałem za ciasne luzy zaworowe na ssących 2 i na 4 wydechowych ( 0,11-0,14 i wydechowe 0,23)
-pompa olejowo wodna, ale to nie ma wpływu na moc
- zmiana wału napędowego na z modelu k11
-powyższe zmiany
-uszczelnienie ukłądu poprzez wycięcie separatora z airboxa i zewnętrzny oil catch tank ( tutaj też duże korzyści wspominam)
-całkowity nowy układ wydechowy, od głowicy ( oryginalnie było 28x1,5 rura, teraz jest 32x1,5, tak jak średnica wylotu wydechowego z głowicy) etap 1 a teraz 2 zmieniałem końcówek ze względów wizualnych i głosowych, jest dłuższa i inny producent, two brothers a teraz arrow, mój pierwszy wydech ogólnie, zysk masy: oryginalny wydech 16,5-18 kg, nie pamiętam już dokładnie, a nowy 4,7 kg z końcówką, bez dbkillerów
-wymiana olejów, używam 10w60 od mannola, ale to tam mały wpływ ma
- nowa pompa paliwa
-no i teraz będę robił, wymiane łańcuszka ze ślizgami, uszczelniacze zaworowe zapobiegawczo, luz zaworowy, wymiana regulatora cisnienia paliwa na nowy regulacyjny, wtryski całkowicie nowe
Ogólnie ja nie oczekiwałem 120 kM czy ile, tylko jak znalazłem jakiś szkopuł błąd, to po prostu wraz z naprawą chciałem aby było lepiej i każda moja zmiana generowała momenty zastanowień, inspiracje z internetu, z własnej wiedzy ze studiów itp.. Motocykl traktuje jako środek transportu także głównie mi zależało aby dobrze był zrobiony.

PS. nagranie dźwieku, i mój kanał yt
https://youtu.be/us-snpnTVe4
https://youtu.be/474Ml0Agv4A
jakość słaba, i krótkie nagrania, ale posłuchać można, nie słyszałem żadnej k100 czy k1100 podobnie brzmiącej jak moja, wydaje mi się to zasługa wielu, małych ale zmian. Też na kanale mam nagranie jak sobie jeździłem, tyle, że to nagranie jest z inną końcówka jak mam aktualnie.
Załączniki
IMG_20180617_105939.jpg
IMG_20180617_105939.jpg (2.16 MiB) Przeglądany 106 razy
IMG_20180619_231541.jpg
IMG_20180619_231541.jpg (3.1 MiB) Przeglądany 106 razy
IMG_20180623_183126.jpg
Tutaj też wymyśliłem takie trąbki. Moto głośniejsze, ale zostosowałem rozwiązanie powyżej.
IMG_20180623_183126.jpg (149.95 KiB) Przeglądany 106 razy
IMG_20180609_212113.jpg
IMG_20180609_212113.jpg (174.91 KiB) Przeglądany 106 razy
IMG_20191031_215408.jpg
Własnoręcznie wyspawany wydech służy do tej pory, nabrał tylko złota
IMG_20191031_215408.jpg (2.9 MiB) Przeglądany 106 razy
IMG_20190512_204302.jpg
IMG_20190512_204302.jpg (2.69 MiB) Przeglądany 104 razy
IMG_20180809_173411.jpg
Pierwsza końcówka, bardzo niezadowolony z wyglądu byłem ;( i dlatego trochę zmieniłem wydech,
IMG_20180809_173411.jpg (2.86 MiB) Przeglądany 104 razy
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: Ula Torge » wtorek 12 lis 2019, 00:22

billal pisze:
Ula Torge pisze:
billal pisze:Widzę że nie wiedzieć czemu odbierasz moje posty jako atak ,lub kłótnia. :sad


No bo w takim tonie piszesz, i to nie tylko w tym wątku. :)


Jasny gwint normalnie szaman jakiś z ciebie czy co, ton poprzez literki wyczuwasz no szacun :smile


PS. Może i masz rację ,każdy tu wytacza argumenty niczym armaty i broni swego kolego, wiec nie wiem dla czego nie miał bym bronić swego :haha


No, ale armatami się tylko szkody robi. Może o tym nie wiesz dlatego to mówię. Wyluzuj chłopie. Twoja prawda wcale nie jest twojsza niż innych. Wiedzę masz, ale czy aż taką? Jeśli tak to Nobel w przyszłym roku murowany. Jak bym był Twoją babą to bym Cię zastrzelił za " nolepioctwo " :haha
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 1214
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » wtorek 12 lis 2019, 01:12

Czyli trąbki zostały różnej długości,a nie jak na tym foto.
Napisałeś 68KM wyszło na hamowni,to pierońsko mało bo około 30 brak.
W sumie jak już wszystko porobisz to będzie wiadomy efekt końcowy, ale jaka modyfikacja podniosła parametry to będzie raczej trudno określić.
Mam pytanie na temat wydechu, co to za tłumik jaki koszt?,powiem że nawet fajnie basowo mruczy,szukam czegoś podobnego .
Myślałem z oryginału coś przerobić ale nic na ten temat nie znalazłem w necie i dałem spokój.
Miałem pomysł by zastosować tłumik przelotowy basowy końcowy, samochodowy z dbkillerem i też jakoś czym innym się zająłem a teraz przyszedł czas na zmiany ,zima czas garażu.
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » wtorek 12 lis 2019, 01:50

Ula Torge
Teraz już wiem, i jestem wyluzowany chłopie,a moja prawda to ta której bronię bo jest moja ,co nie znaczy bym jej nie zmodyfikował gdy strona przeciwna przedstawi wiarygodne argumenty na jej modyfikacje. :jezor
Tym sposobem świat ewoluował bo przedstawiali sobie ludzie różne poglądy i argumenty na ich poparcie, i po co tym gardzić gdy do celu prowadzi.
Tak wiedzę jakąś mam, jak większość tu zgromadzonych co nie znaczy że mam całkowitą. :?
Więc pytam jak czegoś nie wiem,a odpowiedzi weryfikuję względem wiedzy jaką posiadam i decyduję co do rozwiązania. :wink:
Daj spokój z tym Noblem nie trafiłeś nie jestem pretendentem.Hmm a może Tobie po głowie chodzi?
>>> Jak bym był Twoją babą to bym Cię zastrzelił za " nolepioctwo " <<<
Ja mam żonę a nie babę, a ona strzelać nie będzie. :jezor
PS. Oświeć mnie teraz swoją wiedzą i objaśnij co to takiego >> " nolepioctwo "<<
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » wtorek 12 lis 2019, 08:23

68 kM tak wyszło gdyż przepustnice były całkiem rozregulowane i uszkodzony był przewód od odmy. W ogóle wyglądało to tak że został zakupiony akumulator kwasowy nieznanej marki imoto stało 2-3 sezony. Opary z uszkodzonego akumulatora nieznanej marki podżarły bak i paliwo kapało na przewody wysokiego napięcia. Motocykl został zawieziony do mechanika 1, rozregulował całkiem przepustnice i nie było poprawy, ciśnienia na cyl patrzył, po 13 psi/bar +/-0,5. Kolejny mechanik znalazł że uszkodzone są przewody wysokiego napięcia gdyż paliwo kapajace je podżarło. Bak został podklejony. Przepustnice nie naprawione. I wtedy ja motocykl przejąłem i zaczalem nim jeździć i szukać problemów.
Od tamtego czasu zrobiłem 50kkm.
Wydech to Arrow z Husqvarny nudy. Kolektory wydechowe sam spawałem Tig z rury 304 INOX. Koszt całego wydechu coś koło w dwójce się zamknął plus sprzęt do spawania, ale go nie liczę wtym.

Trąbki zostały jak na foto, czyli różne długości dla par.
Na temat wydechu do k100 jest mnóstwo wiadomości i inspiracji, pełno cafe racerow w necie, ale mi szkoda było ciacha owiewki i wolałem zachować klasiko wygląd i aby motocykl dobrze jeździł. Mało jest osób co wyspawywało kolektor wydechowy, ale znaleźć coš tam można. Jednym z przykładów drastycznych kombinacji jest Kees Vogel, od niego też trochę podpatrzyłem.pzdr
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: Ula Torge » wtorek 12 lis 2019, 12:44

Billal, to jest wtedy kiedy ktoś zawsze wie nolepi :)
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 1214
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » wtorek 12 lis 2019, 15:59

Ula Torge pisze:Billal, to jest wtedy kiedy ktoś zawsze wie nolepi :)


A ha,no tera wiem co to znaczy :biggrin
Ale zaraz zaraz no przecież do mnie to nie pasuje, no sam stwierdziłeś że nie wiem najlepiej he :acute

PS. STARCZY JUŻ TEGO HSZANIENIA NIE NA TEMAT OK :ekstra
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » wtorek 12 lis 2019, 16:17

MWojciech
No to stary przeżyłeś gehennę z maszyną , wspułczuję :placze ,ale może dzięki temu się w niej zakochałeś :smile i wciągnęła cię na dobre. :wink:
Napisałeś że przelatałeś już na niej 50.000km? to ile czasu już masz te maszynę? :chok
Co do wydechu to nie mam zamiaru ruszać kolektora tylko ewent.tłumik tak będzie prościej i mnie wystarczy.
Ten twój jest przelotowy z możliwością wkładania dbkillera? jaką ma średnicę wew rury perforowanej oraz jaka długość tłumika?
Jak masz jakieś linki do materiałów o przeróbce tłumika OM ,lub samodzielnej budowie i takie tam to podrzuć proszę.
Pozdro. :wink:
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: Jacek6 » wtorek 12 lis 2019, 18:41

MWojciech pisze:ciśnienia na cyl patrzył, po 13 psi/bar +/-0,5

1psi = 1bar ?
Jacek6
 
Posty: 200
Rejestracja: niedziela 14 paź 2018, 13:40
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: MWojciech » wtorek 12 lis 2019, 18:59

Maszyna jest w rodzinie od x lat ;x jeździć zaczełem przed 18 ;x ;D. Rury to 32x1,5 do 60x2 a potem 50x1,5, dbkiller/ tłumik oraz końcówka wydechu.
Jacek6 możliwe, to szczegół, każdy wie o co chodzi.
Db killer środkowy zrobilem na bazie, https://www.tabperformance.com/Reduce-B ... ytWYnld-So tego artykułu, i ustawiłem back pressure, tak aby było liniowe oddawanie mocy, gdyż bez dbkiller'a większość motocykli ma moc tylko powyżej połowy obrotomierza. i końcowy, ale to zakładam tylko jak jadę autostradą. Głośny sprzęt pomaga jeździć w mieście, za to w trasie męczy, dlatego w trasę drugi db killer.
Podczas początku projektowania i spawania wydechu, to gdy dostałem końcówkę wydechu to odrazu zaprojektowałem sobie db killery, które potem dotoczyłem. Na dole zamieszczam foty, na których właśnie widać, dwa db killery, jeden środkowy dla uzyskania back pressure i końcowy dla stłumienia huku. Mając teraz długi carbonowy wydech w ogóle mi nie przeszkadza jego głośność dlatego 99 % jeżdże bez dodatkowego dbkillera, którego używam tylko gdy jadę np do niemiec.

Najlepsze to że w jednym z warszatów w ZS, chciałem właśnie przerobić oryginalny wydech, ale jak mi facet powiedział że da radę to zrobić i że k100 nawet na rurkach jest ciche to odrazu zrezygnowałem, bo gówno wiedział, na rurkach to nawet komar jest głośny i robiąc swój wydech przekonałem się że wszystko zależy od tego właśnie jak się skonstruuje go, jaka końcówka dbkillery i dodatkowe tlumiki.
Kiedyś słyszałem komentarz, że carbon w ogóle nie pasuje do takiego staruszka ;x ale proszę ... ten dźwięk wynagradza.
W ogóle pytanie, czemu zacząłem coś kombinować z wydechem, jak wiadomo w k1 k100 rs4 i k11 ten wydech pęka na łączeniu 4:1, jest on zbyt ciężki i dodatkowo gumy na których mocowany jest wyrabiają się dlatego taki zabieg był z mojej strony.
Tak apropo jakby ktoś był zainteresowany wydechem Two brothers racing to sprzedam go z dbkillerami, gdyż tak go nie używam, bo mam teraz ten dłuższy zamontowany.
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (86.8 KiB) Przeglądany 66 razy
1.jpg
1.jpg (331.94 KiB) Przeglądany 66 razy
36543863_2069865609752523_6728890099745947648_n.jpg
tak to wyglądało, tyle że źle rure ustawiłem i wydech patrzył w dół.
36543863_2069865609752523_6728890099745947648_n.jpg (56.48 KiB) Przeglądany 66 razy
Awatar użytkownika
MWojciech
 
Posty: 378
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 15:00
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » wtorek 12 lis 2019, 22:09

Jacek6 pisze:
MWojciech pisze:ciśnienia na cyl patrzył, po 13 psi/bar +/-0,5

1psi = 1bar ?


1atm = 14,7 psi
1atm = 1,01 bar
1bar = 14,5 psi
Tak najlepiej to używać atm, niż psi, ale z drugiej strony mnóstwo manometrów w motoryzacji jest wyskalowanych podwójnie.
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Modyfikacja airboxa K100/ K1100 - Kolanka

Postautor: billal » wtorek 12 lis 2019, 22:17

MWojciech
Dzięki za info ale było by miło gdybyś podał średnicę wewn. oraz długość rury perforowanej która przechodzi jak rozumiem przez cały tłumik od wlotu do wylotu.
Pozdro.
Simson 50
Komar 50
WFM-125
Junak 350
JAWA -500
CZ-350
BMW K-75
Trafność decyzji można wyłącznie poznać po jej podjęciu
billal
 
Posty: 246
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 14:24
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Następna

Wróć do Garaż - seria K

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości