Ogłoszenie globalne

Korzystanie z BBCode dla YouTube.

1. Jeśli wklejacie cały adres kopiując go np. z paska adresu przeglądarki:
Kod: Zaznacz cały
[youtube]https://youtube.com/watch?v=ID_FILMU[/youtube]


2. Jeśli korzystacie z opcji "Udostępnij" pod filmem:
Kod: Zaznacz cały
[youtube-shared]https://youtu.be/ID_FILMU[/youtube-shared]


Wiem że mało elegancko, albowiem zmiana w kodzie jest "zbyt drastyczna", aby robić to w oryginalnym pliku systemu (będzie fakap przy aktualizacji), więc muszę napisać to w formie wtyczki ;) //programista

BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Lisidora » środa 17 kwie 2019, 15:07

Witam serdecznie odrazu dziękuję za przyjęcie do waszej społeczności :yahooo

Postanowiłem założyć nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Na początku opiszę trochę sytuację, jestem szczęśliwym posiadaczem R850R z 2000r. W ostatnim czasie oddałem przepustnice do regeneracji z powodu luzu na osiach. Przepustnice teraz są jak nowe ale pojawił się problem z synchronizacja. Przesledailem forum i znalazłem kilka instrukcji według których należy ustawić przepustnice lecz nie przyniosło to oczekiwanego efektu. (falowanie obrotów na jałowym, strzelanie w wydech gdy silnik schodzi z wysokich obrotów) Ostatnio poprosiłem znajomego aby suwiarka pomierzył mi swoje przepustnice od takiego samego modelu (stóp śruby) i według tych pomiarów ustawiłem przepustnice. Motor pracuje lepiej ale dalej nie jest perfekcyjnie. Lekkie falowanie oraz sporadyczne strzelanie w wydech)

Postanowiłem wykonać jeszcze raz synchronizacje ale mam parę pytań:
1. Dlaczego instrukcje synchro są jednakowe dla modeli r830, 1100 skoro większy silnik potrzebuje więcej powietrza i przepustnice chyba powinny mieć różne wychylenie w zależności od modelu?
2. Jakie oryginale parametry ma TPS w R850r? Dodam że mam oryginalna, załadowana przepustnice z r1100 i tps pokazuje 0.330mV
3. Na zagranicznym forum znalazłem instrukcje Zero=0.250mv, czy ktoś to sprawdzam i czy to ma sens?
4. Jakie powinny być podcisnienia w przepustnicach przy odpowiednich ustawieniach?

Pozdrawiam wszystkich i będę wdzięczny za pomoc.
Lisidora
 
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 kwie 2019, 14:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: mlody_erni » środa 17 kwie 2019, 16:00

Strzelanie w wydech przy schodzeniu z obr.
A wczesniej tego nie było?
Ustawiałeś stop śruby + synchronizacja na linkach i srubami obejściowymi?.
viewtopic.php?f=16&t=15178&p=508385&hilit=Synchronizacja+1100#p508385
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10702
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: KUBUŚ G. » środa 17 kwie 2019, 16:48

Lisidora pisze:Witam serdecznie odrazu dziękuję za przyjęcie do waszej społeczności :yahooo

Postanowiłem założyć nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Na początku opiszę trochę sytuację, jestem szczęśliwym posiadaczem R850R z 2000r. W ostatnim czasie oddałem przepustnice do regeneracji z powodu luzu na osiach. Przepustnice teraz są jak nowe ale pojawił się problem z synchronizacja. Przesledailem forum i znalazłem kilka instrukcji według których należy ustawić przepustnice lecz nie przyniosło to oczekiwanego efektu. (falowanie obrotów na jałowym, strzelanie w wydech gdy silnik schodzi z wysokich obrotów) Ostatnio poprosiłem znajomego aby suwiarka pomierzył mi swoje przepustnice od takiego samego modelu (stóp śruby) i według tych pomiarów ustawiłem przepustnice. Motor pracuje lepiej ale dalej nie jest perfekcyjnie. Lekkie falowanie oraz sporadyczne strzelanie w wydech)

Postanowiłem wykonać jeszcze raz synchronizacje ale mam parę pytań:
1. Dlaczego instrukcje synchro są jednakowe dla modeli r830, 1100 skoro większy silnik potrzebuje więcej powietrza i przepustnice chyba powinny mieć różne wychylenie w zależności od modelu?
2. Jakie oryginale parametry ma TPS w R850r? Dodam że mam oryginalna, załadowana przepustnice z r1100 i tps pokazuje 0.330mV
3. Na zagranicznym forum znalazłem instrukcje Zero=0.250mv, czy ktoś to sprawdzam i czy to ma sens?
4. Jakie powinny być podcisnienia w przepustnicach przy odpowiednich ustawieniach?

Pozdrawiam wszystkich i będę wdzięczny za pomoc.


Cześć.
Aby po regeneracji wszystko przebiegło gładko należy pamiętać o kilku warunkach. Koledzy w dziale synchronizacja już to opisali i Docent całkiem fajnie to opisał.
Strzelanie w wydech może być związane z przebiciem na fajkach wysokiego napięcia , niesprawnymi świecami. Złą wartością luzów zaworowych lub nieszczelnością szczególnie krucca lub krucców ssących( pomiędzy przepustnica a głowicą)
Zakładając że powyższe są ok synchronizację przeprowadzamy w trzech krokach.
1 stopsruby wkręcone o około 3 obroty od punktu styku z listkiem linki.
2 . TPS ustawiamy na wartość żądaną dla poszczególnego modelu. A śruby mosiężne wykręcamy o żądaną wartość.
3. Przy użyciu wakuometrów przeprowadzamy synchronizację zarówno dla położenia (wolne obroty tak jak i na napiętej manetce przy około 2 2,5 tys obrotów.
To w wielkim skrócie bo drobnych ważnych zależności jest od groma.
Linki muszą być luźne około 0.5mm ale jak będzie 1mm też się nic nie stanie.
Wartość podciśnienia nie ma takiego znaczenia bo dla każdego motocykla będzie inna z wielu powodów.
Pozdro.
KUBUŚ G.
 
Posty: 12
Rejestracja: wtorek 07 lis 2017, 12:36
Lokalizacja: Nowa Sól
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Lisidora » środa 17 kwie 2019, 17:28

Świece są nowe, przewody też. Zawory regulowalem ale sprawdzę jeszcze raz.
Lisidora
 
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 kwie 2019, 14:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Lisidora » piątek 19 kwie 2019, 11:30

Zawory wyregulowane do wartości książkowych przy rozgrzanym silniku. Teraz została kwestia synchronizacji. Według wszystkich instrukcji które znalazłem ustawienie stóp śrub jest identyczne dla każdej pojemności co trochę mnie dziwi. Jak spojrzymy na zalakowane przepustnice z 850 i 1100 widać sporą różnice w ustawieniu śrub. W 1100 są bardziej wkrecone. Czy ma to sens bym ustawił przepustnice na pomiar dokonany suwiarka na oryginalnie zalakowanej przepustnicy od r850? Czy nie patrzeć na to i ustawiać według przepisów z forum?
Lisidora
 
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 kwie 2019, 14:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Lisidora » piątek 19 kwie 2019, 11:39

mlody_erni pisze:Strzelanie w wydech przy schodzeniu z obr.
A wczesniej tego nie było?
Ustawiałeś stop śruby + synchronizacja na linkach i srubami obejściowymi?.
viewtopic.php?f=16&t=15178&p=508385&hilit=Synchronizacja+1100#p508385


BMW zakupiłem zima więc ciężko stwierdzić czy coś takiego było bo motor przepalalem tylko w garażu. Podejrzewam że ktoś regulowal wszystko pod wyrobione przepustnice. Prawa była wyrobiona i miała luz i TPS był ruszony. Regulacji dokonałem według instrukcji z tego forum, później zmieniłem trochę parametry a mianowicie stóp śruby ustawiłem według pamiarów na oryginalnej przepustnicy z r850 co poprawiło charakterystyke pracy silnika. Możliwe że strzelanie w wydech wynika z tego że na prawym cylindrze była niewielka różnica ciśnień która zniwelowalem kręcąc mosiężną śruba a nie stop śruba. Dziś to protestuje
Lisidora
 
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 kwie 2019, 14:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Jacek6 » piątek 19 kwie 2019, 11:42

W R850R zawory ustawia się na rozgrzanym silniku ?
Jacek6
 
Posty: 96
Rejestracja: niedziela 14 paź 2018, 13:40
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Lisidora » piątek 19 kwie 2019, 12:47

Jacek6 pisze:W R850R zawory ustawia się na rozgrzanym silniku ?


Mój błąd, miało być "na nie rozgrzanym" :)
Lisidora
 
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 kwie 2019, 14:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Lisidora » piątek 19 kwie 2019, 18:08

Synchronizacja zrobiona według instrukcji zero=250mv. Silnik pracuje pięknie. Jutro jazda próbna :)
Lisidora
 
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 kwie 2019, 14:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Lisidora » sobota 20 kwie 2019, 17:50

Temat mozna uwazac za zamkniety :) motorek jak nowy, wszystkie parametry w normie. Obroty ksiazkowe, nic nie strzela nie prycha z wydechu.

Polecam metode zero=250mV, jak by ktos byl zainteresowany to moge podzielic sie wiedza
Lisidora
 
Posty: 9
Rejestracja: środa 17 kwie 2019, 14:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: BMW R850R synchronizacja po regeneracji przepustnic

Postautor: Docent » sobota 20 kwie 2019, 19:55

Kubuś G.- popraw błąd.
Cytuję:" Linki muszą być luźne około 0.5mm ale jak będzie 1mm też się nic nie stanie"
Stanie się - nie będzie odpowiednio podniesionych obrotów na "ssaniu"
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2644
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time


Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość