Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s1000rr

Sprawy techniczne związane z modelmi serii S, czyli rzędówki 4 cylindrowe - RR, R, XR

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s1000rr

Postautor: Jakub » niedziela 09 gru 2018, 05:42

Jak w temacie z prośbą o pomoc. Przyciski:
Załączniki
47679933_574961219614810_4323746540410634240_n.jpg
47679933_574961219614810_4323746540410634240_n.jpg (80.52 KiB) Przeglądany 1275 razy
Po obejrzeniu w 2004r. na Discovery: http://longwayround.com/ zakochałem się w GS od 1-szego wejrzenia.
Kilkuletni romans z F 650, kierowany sercem i rozsądkiem F 650 GS. Rozsądek jednak pozwolił sercu na R 1150 GS :D
Awatar użytkownika
Jakub
 
Posty: 82
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2015, 23:06
Lokalizacja: Szerokość: 50.5730400° Długość: 21.6793700°
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: BMW-YES-YES! » niedziela 09 gru 2018, 18:44

Wszystkie furt-hurt ot tak wzięli i nawalili? Nieprawdopodobne! Odziej soczewki na czoło i lukaj-szukaj "p-ktu wspólnego" dla tego systemu, np. przerwanej?przepalonej? masy albo innej ścieżki na tym druku, a może przy okazji jakiś zimny lut uda Ci się wypatrzeć? Jak go rozpoznać wśród innych - to proste: zwracaj szcz. uwagę na p-kty lutownicze które co prawda otaczają szpindel, ale "obwarzankiem" wewnątrz którego jest wgłębienie otaczające szpindel, zalane pastą czy innym lut-szpejem. Takie p-kty z reguły są zimnozlutowane, cza delikutaśnie poskrobać szpindelek czymś ostrym z dostępnych stron, i ponownie dotknąć grotem aby cyna oblała szpindel czymś w rodzaju stożka?piramidy? w każdym razie na podobieństwo reszty takich tam p-któw.
Ps. zwracaj też uwagę na wszelkie lutowania o "podwiniętych" brzegach - one zwiastują że lut jest tylko "nalany" na ścieżkę ale z nią nie zlutowany, pod spodem jest nietknięta ścieżka kryta tlenkiem miedzi a cyna jeno wierzchem na lut-punkcie siedzi...
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5722
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: 0xFF » niedziela 09 gru 2018, 18:56

Tu już wszystkie przyciski są podpięte pod kontroler i dalej wspólną magistralą LIN-Bus, więc całkiem możliwe że jak padło, to wszystko na raz...
0xFF
 
Posty: 482
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 02:25
Lokalizacja: Kwidzyn
Has thanked: 0 time
Been thanked: 12 times

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: BMW-YES-YES! » niedziela 09 gru 2018, 20:57

0xFF pisze:Tu już wszystkie przyciski są podpięte pod kontroler i dalej wspólną magistralą LIN-Bus, więc całkiem możliwe że jak padło, to wszystko na raz...

Rozumiem to tak: "zblatowany w jedno" system potraktował to w sposób jaki my znamy pod pojęciem "odpowiedzialności zbiorowej" albo też "wszyscy za jednego, jeden za wszystkich". :biggrin :biggrin
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5722
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: Jakub » niedziela 09 gru 2018, 22:25

Krok po kroku wszystko wg. wskazówek i jest ok :)
Napisał bym, co było nie tak ale sam nie wiem w którym momencie zaczęło działać.
Dzięki bardzo,
Pozdr.
Po obejrzeniu w 2004r. na Discovery: http://longwayround.com/ zakochałem się w GS od 1-szego wejrzenia.
Kilkuletni romans z F 650, kierowany sercem i rozsądkiem F 650 GS. Rozsądek jednak pozwolił sercu na R 1150 GS :D
Awatar użytkownika
Jakub
 
Posty: 82
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2015, 23:06
Lokalizacja: Szerokość: 50.5730400° Długość: 21.6793700°
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: BMW-YES-YES! » poniedziałek 10 gru 2018, 00:43

Hmmm, zagadkowa niedziela… przetapiałeś wszystkie luty jak leci?
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5722
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: Jakub » poniedziałek 10 gru 2018, 07:59

"krok po kroku" w sensie, że sprawdzone.
Po obejrzeniu w 2004r. na Discovery: http://longwayround.com/ zakochałem się w GS od 1-szego wejrzenia.
Kilkuletni romans z F 650, kierowany sercem i rozsądkiem F 650 GS. Rozsądek jednak pozwolił sercu na R 1150 GS :D
Awatar użytkownika
Jakub
 
Posty: 82
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2015, 23:06
Lokalizacja: Szerokość: 50.5730400° Długość: 21.6793700°
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 10 gru 2018, 08:30

BMW-YES-YES! pisze:Hmmm, zagadkowa niedziela… przetapiałeś wszystkie luty jak leci?

Na taśmie :sos :sos :sos
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- był i nima :(
R1200 RoberT 90 Anniversary yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
 
Posty: 11767
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: Jakub » poniedziałek 10 gru 2018, 13:32

Nic nie naprawiałem, po prostu sprawdziłem/ popatrzyłem wg. wskazówek, zaczęły działać i lepiej żeby tak zostało ;) W razie czego do tematu wrócę lub komuś się przyda.
Po obejrzeniu w 2004r. na Discovery: http://longwayround.com/ zakochałem się w GS od 1-szego wejrzenia.
Kilkuletni romans z F 650, kierowany sercem i rozsądkiem F 650 GS. Rozsądek jednak pozwolił sercu na R 1150 GS :D
Awatar użytkownika
Jakub
 
Posty: 82
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2015, 23:06
Lokalizacja: Szerokość: 50.5730400° Długość: 21.6793700°
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: BMW-YES-YES! » poniedziałek 10 gru 2018, 17:03

Jakub pisze:Nic nie naprawiałem, po prostu sprawdziłem/ popatrzyłem wg. wskazówek, zaczęły działać i lepiej żeby tak zostało ;) W razie czego do tematu wrócę lub komuś się przyda.

No to możesz mieć pewność że masz tam zimy lut lub coś w podobie-jakiś brak kontaktu!! Przeglądając poruszyłeś>coś przygiąłeś>zetknęło>działa ale w czasie jazdy wstrząsy i może przestać...
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5722
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: Jakub » poniedziałek 10 gru 2018, 17:27

Dzięki jeszcze raz, będę obserwował.
Po obejrzeniu w 2004r. na Discovery: http://longwayround.com/ zakochałem się w GS od 1-szego wejrzenia.
Kilkuletni romans z F 650, kierowany sercem i rozsądkiem F 650 GS. Rozsądek jednak pozwolił sercu na R 1150 GS :D
Awatar użytkownika
Jakub
 
Posty: 82
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2015, 23:06
Lokalizacja: Szerokość: 50.5730400° Długość: 21.6793700°
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Jak naprawić przyciski kirunków,abs,długich,klakson? s10

Postautor: charlot » poniedziałek 15 cze 2020, 09:59

Odkopuję temat, żeby nie mnożyć, a problem zbliżony.

Wczoraj, w czasie jazdy S1000RR, włączył mi się łap timer (bez mojego udziału). Próbowałem go wyłączyć i wrócić do licznika dziennego TRIP, ale już miał pewne opory. Później już było tylko gorzej: sam sobie przełączał pomiędzy TRIP 1 i 2, sam żerował dystans, a po jakimś czasie już w ogóle nie reagował. Przycisk SET działa normalnie.

Obrazek

Kwadrans wcześniej, w ramach akcji „motocykl” zatrzymał mnie patrol do rutynowej i przy okazji musiałem podać przebieg motocykla, także jeszcze działał.
Dodam jeszcze tylko, że dzień wcześniej poleciałem do Wrocławia i z powrotem (ok. 400 km) i dużą część jechałem w deszczu, co mogło mieć wpływ na kapryśną elektronikę, Choć bez problemów dojechałem do domu, a problem pojawił się na drugi dzień po przejechaniu ok. 25 km.

Ktoś przerabiał temat? Rozbierać i szukać „zimnych lutów” i „prądów błądzących”?

Z góry dzięki za pomoc.
Niegdyś: '04 R1150GS aka „wielbłąd”
Aktualnie: '12 S1000RR

Nie wierz w dane forumowe! Jestem tu od: niedziela 27 sty 2013, 19:52 :D
charlot
 
Posty: 10
Rejestracja: sobota 17 sie 2019, 11:05
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Garaż - seria S

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość