silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: grzegorz13 » wtorek 31 lip 2018, 20:38

Mam problem z gasnącym silnikiem gdzie czasami gaśnie przy schodzeniu z obrotów a najczęściej po chwili gdy chodzi na luzie tzn. pracuje chwilę prawidłowo, aż do momentu zafalowania obrotami w dół choć nie zawsze zgaśnie Potrafi również pracować parę razy bez żadnych folowań i wówczas nie gaśnie ! Dodatkowo powyżej 3.5 tyś obrotów nie pracuje równo w czasie jazdy tylko tak jakby falował i tracił moc ! Przy gwałtownym dodaniu gazu reaguje z opóźnieniem i potrafi strzelić w tłumik ! Zdecydowanie rzadziej zdarza się to zimnym silniku.
Czujniki halla wyczyszczone i nie mają objawów uszkodzonej izolacji przewodów pod koszulką wręcz wyglądają jak nowe
Fajko-cewki podmienione z drugiego motocykla i nic nie zmieniło się w motocyklu
Przepustnice wyczyszczone moim zdaniem bez luzów i zrobiona synchronizacja po której zauważalnie lepiej odpala, pozostałe objawy bez zmian
Świece główne wymienione, dodatkowe w zeszłym sezonie co nic nie dało
Filtr paliwa wymieniony wraz z przewodami i jedną złączka bo się pociła, na razie założyłem zwykła łącznik zamiast szybko-złączki
Zastanawiam się nad TPSem i wyczytałem że można go zregenerować choć jak bym był pewien że to on to kupiłbym nowy
BMW 1150 RT
Awatar użytkownika
grzegorz13
 
Posty: 448
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 13:37
Lokalizacja: Lubin

Re: silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: arqs » wtorek 31 lip 2018, 21:05

W moim poprzednim R1200GS 2012 działo się podobnie, winny był TPS. Możesz spróbować go rozebrać i wyczyścić sprytem lub innym co szybko odparuje.
Awatar użytkownika
arqs
 
Posty: 246
Rejestracja: sobota 09 sty 2016, 20:16
Lokalizacja: Łódź

Re: silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: BMW-YES-YES! » wtorek 31 lip 2018, 21:54

Nie wiem jak (pod względem rozbieralności) wyglądają TPS'y inne niż mój R1100R którego można rozebrać jedynie spiłowując krawędzie. Przed laty - podejrzewając "wytarcie" ścieżki w TPS'ie - nie zaryzykowałem jego rozbiórki jeno go w narożnikach nawierciłem 4'ką pilnie bacząc by mi wiertła nie wciągnęło. W otwory solidnie psiknąłem płynem "Kontakt" a po ulaniu nadmiaru otworki silikonem na gorąco zakleiłem.
Okazało się że niepotrzebnie się trudziłem ponieważ winna nierównościom pracy, kichania-jakby "gubienia" zapłonu pod światłami i utracie mocy przy dodaniu gazu(!) winna była... padnięta synchronizacja która powodowała dezorientację i wariowanie sondy &. A że normą jest iż "wariatka" normalnie wpływać na dawkę wytrysku nie może - sie działo, oj działo... :mur
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5109
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10

Re: silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: Docent » wtorek 31 lip 2018, 22:01

"Czujniki halla (..) pod koszulką wręcz wyglądają jak nowe"
Z której strony? Dół kabla jest newralgiczny.
Kolega arqs dobrze typuje, TPS bym podmienił. Wcześniej można go sprawdzić z komputera ew voltomierzem wskazówkowym.
Natomiast z myciem TPS ostrożnie- on jest hermetyczny więc nie bardzo jest jak go zabrudzić. Łatwo całkiem zepsuć. Natomiast wyciera się ścieżka oporowa i styki- na to nawet odpowiedni alkohol izopropylowy nie pomoże.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2375
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: grzegorz13 » wtorek 31 lip 2018, 22:45

Czujniki sprawdzałem i kable przy nich na dole ponieważ wyszedłem dokładnie z tym samym wnioskiem iż na dole będą wyglądać najgorzej i jestem pewien iż nie są one od nowości bo naprawdę wyglądają jak nowe zarówno one jak i sama koszulka czy czujniki !
Synchronizację robiłem dwa razy i nic to nie dało choć na pewno lepiej pali i równiej chodzi oczywiście czasami i do czasu
Dziś trochę pojeździłem i zauważyłem iż jak dłużej się jedzie na małym gazie to potrafi przydławić się na chwilę nawet w czasie jazdy
Jutro spróbuje przeczyścić TPS nie chce mi się rozbierać drugi motor kolegi by przełożyć TPS tym bardziej iż jego jest po synchronizacji i przeglądzie
Zobaczę jak wyglądają ścieżki przedmucham środkiem do elektroniki i zobaczymy co to da
A błędów na żarówkę sterownik nie pokazuje żadnych więc to raczej nie sonda

Rozebrałem TPS ma dekielek z przodu który trzeba podważyć i praktycznie uszkodziłem go tylko z jednej strony i to nie cały i na tyle mało że bez problemu dał się skleić
Przedmuchany środkiem do elektroniki i jest widoczne zużycie ścieżek w miejscu w którym dociska suwak Wiem że Zbyszek jakoś je regenerował i zastanawiam się czy poprzeginać tak suwaki by chodziły po tej nie zużytej części czy od razu szukać drugiego ? poprawa chyba jakaś jest lecz to jeszcze nie to co ma być choć może mi się wydawać iż coś się zmieniło
Kupował ktoś ostatnio u nas TPS gdzie tego szukać ? Chyba nie warto iść w używkę tylko kupić nowy !
BMW 1150 RT
Awatar użytkownika
grzegorz13
 
Posty: 448
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 13:37
Lokalizacja: Lubin

Re: silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: Docent » środa 01 sie 2018, 09:14

"błędów na żarówkę sterownik nie pokazuje żadnych" :mur :mur
Jak ma pokazać błędy skoro nie wysyła kodów błyskowych? To jest Motronic 2.4 (nie 2.2 jak w 1100), inna transmisja. Gdybyś dobrze sprawdzał- byłby błąd hali (zawsze jest na stojącym silniku)
Tps z małym nalotem mam, dzwoń jak by co. Ścieżki wytarte mają zmienioną rezystancję- naprawa nie ma sensu i nigdy nie będzie pewna.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2375
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: grzegorz13 » środa 01 sie 2018, 09:59

Czytałem na niemieckim forum iż 2,4 ponoć też pokazuje błędy żarówką dlatego tak sprawdzałem
Też stawiam już prawie na 100% na TPS tym bardziej iż pod miernikiem pokazuje różne wartości w trakcie ruchów przepustnicą a dopiero po chwili się stabilizuje, nie są to duże wahania lecz są !
Na jałowym ustawiłem 0.370 a potrafi zatrzymać się na 0.4 przy ujęciu gazu i po chwili wrócić do 0.370
BMW 1150 RT
Awatar użytkownika
grzegorz13
 
Posty: 448
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 13:37
Lokalizacja: Lubin

Re: silnik gasnie i nie równo pracuje na obrotach

Postautor: grzegorz13 » niedziela 11 lis 2018, 02:45

Wczoraj padła fajko cewka i chodzi na jednym cylindrze :mur przełożenie i zamiana ich miejscami powoduje iż chodzi drugi a pierwszy nie Więc cewka padła na 100 %
Lecz mam kolejne pytanie bo nie chodzi wcale obrotomierz ! zaskoczył na chwilę jak motor zaczął pracować na oba cylindry lecz i tak nie pokazywał poprawnie a żył swoim życiem i to dosłownie chwilę
Czy tak może być przez padnięta cewkę ?
A miałem dziś trochę polatać wokół Jeleniej Góry :(
Pisze pod swoim postem by podbić temat Przepraszam :okk
BMW 1150 RT
Awatar użytkownika
grzegorz13
 
Posty: 448
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 13:37
Lokalizacja: Lubin


Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości