K1200S - czasami pisk przy ruszaniu zwalnianiu sprzegla

Sprawy techniczne związane z modelmi serii K, czyli rzędówki 4 cylindrowe - S, R, R Sport, RS, LT, GT...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

K1200S - czasami pisk przy ruszaniu zwalnianiu sprzegla

Postautor: koala » czwartek 12 lip 2018, 08:22

Witam serdecznie

Zauwazylem takie zachowanie, iz podczas ruszania, tzn kiedy puszczam sprzeglo to czasami przy koncowej fazie slychac delikatny pisk. Sprzeglo dziala ogolnie bardzo dobrzem motor rusza bardzo zwawo itp. Nie zawsze sie to dzieje, bardziej chyba zalezy od sposobu ruszania - trudno dosc to opisac.
Motor ma 50tys. km, rok 2007 - juz po lifcie czyli z poprawionymi usterkami sprzegla itp.
Wydaje sie ze to nic takiego - choc z drugiej strony dlaczego czasem jakis pisk - wiec wole zapytac.

pozdrowienia
koala
-------------
K1200S - 2007
koala
 
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek 09 lip 2018, 12:36

Re: K1200S - czasami pisk przy ruszaniu zwalnianiu sprzegla

Postautor: koala » piątek 07 wrz 2018, 09:21

Aktualizacja:

Teraz na zimnym silniku podczas ruszania zdarza sie czasem, ze pomimo dosc wolnego puszczania sprzegla pojawia sie jedno, dwa male szarpniecia i delikatny pisk. Potem juz problem nie wystepuje. Tak dzieje sie tylko na zimnym silniku.
Biegi wchodza ok, przyspieszanie ok itp.

Moze teraz jakies rady - czy to juz zaczynaja sie znane problemy ze sprzeglem?
-------------
K1200S - 2007
koala
 
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek 09 lip 2018, 12:36

Re: K1200S - czasami pisk przy ruszaniu zwalnianiu sprzegla

Postautor: zbigniew gołowicz » piątek 07 wrz 2018, 12:50

Czy sa problemy z włączeniem luzu na postoju.
Za każdym razem włącza sie luz bez przeskoku na1 lub 2
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5165
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: K1200S - czasami pisk przy ruszaniu zwalnianiu sprzegla

Postautor: koala » piątek 07 wrz 2018, 14:47

Wydaje sie ze nie ma problemow z luzem - trzeba oczywiscie odpowiednio delikatnie bo troche mocniejsze ruchy jak przy jezdzie powoduja wkleszczanie 1 lub 2.
-------------
K1200S - 2007
koala
 
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek 09 lip 2018, 12:36

Re: K1200S - czasami pisk przy ruszaniu zwalnianiu sprzegla

Postautor: koala » środa 26 wrz 2018, 09:01

Mam jeszcze pytania.

Przyszlo mi do glowy ze moze jest za malo oleju / plynu w sprzegle?

Prosze o opis jak to dziala?
Jest plyn sprzeglowy przy manetce - on sluzy do czego dokladnie?

Czy samo sprzeglo (w sensie tarcze) sa w plynie czy oleju? Czy sie go wymienia oddzielnie czy to ten sam co z silnika?

pozdrawiam
KM
-------------
K1200S - 2007
koala
 
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek 09 lip 2018, 12:36

Re: K1200S - czasami pisk przy ruszaniu zwalnianiu sprzegla

Postautor: Docent » środa 26 wrz 2018, 11:09

Sprzęgło pracuje w mgle olejowej zatem nie widzę możliwości by coś mogło w nim piszczeć. Układ wysprzęglania to jakby dwie strzykawki połączone wężem, napełnione płynem hydraulicznym. Na jedną dusisz- druga musi się wysunąć pchając sprzęgło poprzez (nasmarowaną) kulkę. Też wszystko jest tłuste i jakoś nie widzę potencjalnych piszczących części. Tylne koło w górę i sprawdź dokładnie czy piski nie dochodzą z łożyskowania t koła w przekładni. Często tam pada łożysko- potrafi skrzypieć, hurgotać. Czasem pojawia się luz boczny koła.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2377
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz


Wróć do Garaż - seria K

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości