przepływ paliwa z pompy

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » poniedziałek 11 cze 2018, 21:09

czy ktoś posiada wartość/objętość przepływu paliwa z pompy - podobno są w serwisówkach takie wartości, które poinformują jaki jest "wydatek z pompy" w 10 sekund. Potrzebuję aby sprawdzić prawidłowość działania -GS dusi się przy wysokich obrotach. Ponadto czy ktoś próbował ominąć wewnętrzny filterek w pompie i zrobić przepływ przez filtr poza pompą? Wymiana pompy ze względu na zawalony fileterek jest kosztowna a filtr poza wewnętrznym mechanizmem pompy to było by jakieś rozwiązanie.
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: zbigniew gołowicz » wtorek 12 cze 2018, 16:13

Pomiar ciśnienia w magistrali podczas jazdy jest najlepszym sposobem . Żadna wartość wydajności nie ma żadnego znaczenia.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5004
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » środa 13 cze 2018, 22:11

może napisze wprost GS 1200 dusi się i dławi z wysokiego biegu niskich obrotów, albo przy ostrym dodaniu gazu szarpie. przy 170km/h już nie chciał ciągnąć - jęczął. wymieniłem filtr powietrza, reset przepustnic ale dalej problem jest, choć ten z górnymi prędkościami zniknął. problem nasila się im silnik dłużej pracuje, mam wrażenie że po ponownym uruchomieniu problem jakby się minimalizował. na komputerze błędów brak. katalizator wycięty za sondami już 3 lata temu, katalizator był za sondami - ale nigdy po wycięciu nie było takich problemów. przeciściłem wtryski środkiem mix do paliwa. dodam że zrobiłem afrykę 4tys km, lałem różne paliwo, problem pojawiał się przy wysokich prędkościach, wyczyściłem filtr z piachu i było wówczas lepiej. gdzie szukać? pompa paliwa? mieszanka powietrza? spaliny? pomocy bardzo pilnie przed następną wyprawą.
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Tank » środa 13 cze 2018, 22:25

Oglądales sitko na pompie paliwa?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 12596
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Szaman » środa 13 cze 2018, 22:26

Spróbuj podmienić (pożyczyć od kogoś) boczne cewko-fajki.
No i pomiar ciśnienia paliwa podczas jazdy (obciążenia)
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1952
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » środa 13 cze 2018, 22:35

do pompy nie zaglądałem, stad tez nie wiem jak sitko. na postoju podaje elegancko. normalnym, mocny sokiem, znajomy mechanik to mierzył. a cewki - nie byłoby błędu w komputerze.
jakieś pół roku wszystkie świece zamieniłem na nówki irydowe.
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Szaman » środa 13 cze 2018, 22:38

Padające cewki na dadzą błędu, mało tego, jak sprawdzisz na nich iskrę, to niby będzie, ale w silniku pod obciążeniem już może być za słaba.
Z drugiej strony, jeśli po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest poprawa, to bardziej to wygląda na problemy z paliwem, jakiś zator/korek w układzie, syf na sitku itp.

Te irydowe świece, też bym na próbę zamienił na normalne :idea:
Ostatnio zmieniony środa 13 cze 2018, 22:41 przez Szaman, łącznie zmieniany 1 raz
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1952
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » środa 13 cze 2018, 22:40

i mowisz żeby sprawdzać boczne pierwsze?!
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Szaman » środa 13 cze 2018, 22:42

Tak, bo one mają ciężkie warunki pracy (wysoka temperatura, są całe schowane w głowicy)
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1952
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » czwartek 14 cze 2018, 12:09

Panowie więc co obstawiacie jako najbardziej prawdopodobne - pompa paliwa i zapchane sitko czy fajkocewki?
dodam ze jeździłem 4tys na kiepskim afrykańskim paliwie, motocykl szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu, po wymianie filtra powietrza i resecie przepustnic motocykl ciągnie już powyżej 170, wcześniej szarpał i dalej nie przyspieszał, tylko rzęził. zjawisko szarpania potęguje się w miarę jazdy aż do zgaszenia silnika.
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Tank » czwartek 14 cze 2018, 12:23

Rzucę monetą...
... Wypadła reszka, czyli że to sitko...
Ale powróżę jeszcxe z fusów... :)

Ile to jest roboty, wymontowac i sprawdzić? :)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 12596
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » czwartek 14 cze 2018, 12:31

kupić nowe cewki albo TPS to nie czas, co ja później z nimi zrobię jak moje będą sprawne?
nie mam nikogo blisko na podmianę
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » czwartek 14 cze 2018, 13:20

A czujnik TPS daje błąd widoczny podczas diagnostyki komputerowej?
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Docent » czwartek 14 cze 2018, 21:50

Czasem tak. Już dostałeś odpowiedź na to pytanie...
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2282
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Ula Torge » czwartek 14 cze 2018, 21:59

siajlajpp pisze:Panowie więc co obstawiacie jako najbardziej prawdopodobne - pompa paliwa i zapchane sitko czy fajkocewki?


Siedzi wróżka w pokoju. Nagle pukanie do drzwi. Wróżka pyta " kto tam? " . Koleś za drzwiami- a ch... z taką wróżką....
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 870
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Szaman » czwartek 14 cze 2018, 22:03

Nie musisz w ciemno kupować fajkocewek, po prostu umów się z kimś i pożycz na pół godziny :idea:
TPS też nie problem przełożyć, dwie śrubki, montaż bez ustawiania/regulacji.
Pompę paliwa możesz wyjąć ze zbiornika i chociaż wzrokowo ocenić czystość sitka na dole silniczka, jak będzie totalnie zasyfione, to masz przyczynę.
Oczywiście najlepiej było by podłączyć manometr i się przejechać, wtedy sprawdzisz działanie całego układu sterownik/pompa/regulator ciśnienia.
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1952
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: sp8fhk » piątek 15 cze 2018, 07:24

Witam.
Wypisz, wymaluj obraz mojej aktualnej sytuacji w gs lc 2013 tylko bez rzężenia. Jak idzie to idzie zadowalająco. Ale jak pojawia się awaria to daje się jechać tylko na równych obrotach silnika. Każde ujęcie i dodanie gazu w tej sytuacji powoduje ze silnik na moment gaśnie. Różnica w naszej sytuacji jest taka, że ja utknąłem na granicy Rosyjsko - Mongolskiej w Kiahcie z odczytem z motoscanu wskazującym "trootle grip sensor + numer". Teraz dałbym flaszkę za odrobinę sprayu contact. Precyzyjniej odczyt kodów usterek - brak usterek; odczyt informacji kodów usterek - treść jak wyżej :mur
sp8fhk
 
Posty: 85
Rejestracja: środa 30 paź 2013, 11:48
Lokalizacja: Żeszuf

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: Szaman » piątek 15 cze 2018, 14:25

trootle grip sensor + numer

To na 90% manetka gazu jest :idea:
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1952
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: zbigniew gołowicz » piątek 15 cze 2018, 14:57

sp8fhk pisze:Witam.
Wypisz, wymaluj obraz mojej aktualnej sytuacji w gs lc 2013 tylko bez rzężenia. Jak idzie to idzie zadowalająco. Ale jak pojawia się awaria to daje się jechać tylko na równych obrotach silnika. Każde ujęcie i dodanie gazu w tej sytuacji powoduje ze silnik na moment gaśnie. Różnica w naszej sytuacji jest taka, że ja utknąłem na granicy Rosyjsko - Mongolskiej w Kiahcie z odczytem z motoscanu wskazującym "trootle grip sensor + numer". Teraz dałbym flaszkę za odrobinę sprayu contact. Precyzyjniej odczyt kodów usterek - brak usterek; odczyt informacji kodów usterek - treść jak wyżej :mur
Jasiu wysoce prawdopodobne uszkodzenie jednego z potencjometrów manetki. Bez manetki też można wrócić do domu . Jest odpowiednia procedura awaryjna. W terenie już gorzej. Powodzonka my już przejechaliśmy półmetek i tylko do domu
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5004
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: sp8fhk » piątek 15 cze 2018, 16:12

Witaj Zbyszek.
My w zasadzie też już na półmetku, zawiniemy jeszcze od góry do Ałtaju. dwójka kolegów wróciła dzisiaj z Ułan Bator i razem jedziemy dalej. Najbliższy serwis motocykli BMW w Krasnojarsku tj ok 1700 km. Dopóty jadę dopóki jedzie i przynosi radość.
Pozdrawiam i trzymajcie się.
sp8fhk
 
Posty: 85
Rejestracja: środa 30 paź 2013, 11:48
Lokalizacja: Żeszuf

Re: przepływ paliwa z pompy

Postautor: siajlajpp » niedziela 17 cze 2018, 20:14

Podmieniłem cewki i znalazłem awaryjną, dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
siajlajpp
 
Posty: 74
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:55
Lokalizacja: Głogów DGL


Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Rav i 7 gości