Redukcja mocy K 1300 GT

Sprawy techniczne związane z modelmi serii K, czyli rzędówki 4 cylindrowe - S, R, R Sport, RS, LT, GT...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: QuoVadis » sobota 20 sty 2018, 13:29

Mam już namierzony egzemplarz jak tytule. Dostałem wydruk z historii serwisowej BMW. Wśród pozycji "możliwe doposażenie" jest wpis: redukcja mocy z 116/118 kW na 79 kW. Motocykl jest z rynku Niemieckiego. O co chodzi?
R 1200 GS - był
K 1300 GT - był
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 221
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: Tank » sobota 20 sty 2018, 13:37

Pewnie o to, ze łapał się na niższą stawkë ubezpieczeniową.
Pytanie tylko, czy jest zdlawiony wyłącznie"na papierze", czy realnie?

Wysłane przy użyciu Tapatanka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 12684
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: QuoVadis » sobota 20 sty 2018, 13:45

Czyli w trakcie jazdy testowej muszę sprawdzić, czy idzie 250, czy tylko 200 :-) Panowie, jest zima... Czy można to jakoś sprawdzić inaczej?
R 1200 GS - był
K 1300 GT - był
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 221
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: Gizzy » sobota 20 sty 2018, 17:08

Przecież możesz odblokować... jak w dobrym stanie i nie lepiony, a naprawy nie były robione na odwal, to czemu nie? Oglądano, posłuchaj, pomacaj...

Wysłano z pośrodku niczego
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 3762
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: QuoVadis » sobota 20 sty 2018, 17:17

Naprawy w serwisach autoryzowanych, sprowadzony z Niemiec, widziałem go od razu po przywiezieniu, nic nie było w Polszy lepione. Przebieg 107 kkm.
R 1200 GS - był
K 1300 GT - był
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 221
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: QuoVadis » sobota 20 sty 2018, 18:45

A jak się to odblokowuje? To jakaś kwestia mechaniczna, czy programowa?
R 1200 GS - był
K 1300 GT - był
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 221
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: Tank » sobota 20 sty 2018, 18:50

Zapytaj TomkaS najlepiej.

Wysłane przy użyciu Tapatanka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 12684
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: Sid32 » niedziela 21 sty 2018, 19:22

Odblokowanie do pełnej mocy następuje ,zarówno mechanicznie poprzez odkręceniu blokady przepustnicy ( można to sprawdzić na rol gazie w ten sposób że moto zblokowane /otwarcie przepustnicy do połowy /odblokowane moto, pełne otwarcie rol gazu ) jak i programowo w ASO (samo odblokowanie programem koszt około 300 zł )
Sid32
BMW K 1200 GT
Awatar użytkownika
Sid32
 
Posty: 56
Rejestracja: piątek 31 lip 2015, 16:31
Lokalizacja: Piła

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: jerzyn » niedziela 21 sty 2018, 21:09

Sid32 pisze:Odblokowanie do pełnej mocy następuje ,zarówno mechanicznie poprzez odkręceniu blokady przepustnicy ( można to sprawdzić na rol gazie w ten sposób że moto zblokowane /otwarcie przepustnicy do połowy /odblokowane moto, pełne otwarcie rol gazu ) jak i programowo w ASO (samo odblokowanie programem koszt około 300 zł )

Z czym zblokowane?
Sprawdzić można też na hamowni.
jerzyn
 
Posty: 504
Rejestracja: wtorek 21 lut 2017, 11:46

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: QuoVadis » niedziela 21 sty 2018, 21:23

Sid32 pisze:Odblokowanie do pełnej mocy następuje ,zarówno mechanicznie poprzez odkręceniu blokady przepustnicy ( można to sprawdzić na rol gazie w ten sposób że moto zblokowane /otwarcie przepustnicy do połowy /odblokowane moto, pełne otwarcie rol gazu ) jak i programowo w ASO (samo odblokowanie programem koszt około 300 zł )


Czyli rozumiem że aby odblokować motocykl, trzeba wykonać obydwie czynności? Usunąć blokadę mechaniczną i programową?
R 1200 GS - był
K 1300 GT - był
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 221
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: Sid32 » niedziela 21 sty 2018, 21:34

QuoVadis pisze:
Sid32 pisze:Odblokowanie do pełnej mocy następuje ,zarówno mechanicznie poprzez odkręceniu blokady przepustnicy ( można to sprawdzić na rol gazie w ten sposób że moto zblokowane /otwarcie przepustnicy do połowy /odblokowane moto, pełne otwarcie rol gazu ) jak i programowo w ASO (samo odblokowanie programem koszt około 300 zł )


Czyli rozumiem że aby odblokować motocykl, trzeba wykonać obydwie czynności? Usunąć blokadę mechaniczną i programową?



Dokładnie tak .
Sid32
BMW K 1200 GT
Awatar użytkownika
Sid32
 
Posty: 56
Rejestracja: piątek 31 lip 2015, 16:31
Lokalizacja: Piła

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: Sid32 » niedziela 21 sty 2018, 21:51

jerzyn pisze:
Sid32 pisze:Odblokowanie do pełnej mocy następuje ,zarówno mechanicznie poprzez odkręceniu blokady przepustnicy ( można to sprawdzić na rol gazie w ten sposób że moto zblokowane /otwarcie przepustnicy do połowy /odblokowane moto, pełne otwarcie rol gazu ) jak i programowo w ASO (samo odblokowanie programem koszt około 300 zł )

Z czym zblokowane?
Sprawdzić można też na hamowni.


Jest tam przykręcony ogranicznik , który powoduje otwarcie przepustnicy tylko do połowy . Po zdemontowaniu ogranicznika otrzymujemy pełen zakres na manetce .
Jeśli sprawdzimy ruch na manetce to daje nam odpowiedz o blokadzie mechanicznej , jeśli chodzi o programową to tylko poprzez program .
Hamownie można zrobić jeśli jesteśmy po ściągnięciu blokad i chcemy mieć to na papierze , jeśli nie występuje blokada mechaniczna a nie mamy pewności czy programowa została zdjęta itp.
Sid32
BMW K 1200 GT
Awatar użytkownika
Sid32
 
Posty: 56
Rejestracja: piątek 31 lip 2015, 16:31
Lokalizacja: Piła

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: QuoVadis » niedziela 21 sty 2018, 23:26

Dziękuję bardzo za wyczerpujące wyjaśnienia.
R 1200 GS - był
K 1300 GT - był
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 221
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: moturek » sobota 14 lip 2018, 12:54

Prosba....czy ktos moglby podac dystans na jakim porusza sie rolgaz w wersji odblokowanej?
moturek
 
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 01 paź 2017, 11:05

Re: Redukcja mocy K 1300 GT

Postautor: moturek » piątek 27 lip 2018, 21:24

Nie wiem czy 1300 ma tak samo ale w k1200r zblokowana wersja okolo 3cm odblokowana okolo 5cm (ruch rolgazu)
Zakupilem moto z dolozonym wlotem i filtrem powietrza i myslalem ze tez ze zdieta blokadą ..mylilem sie.Znalazlem i ogiąłem tą blaszke ( blokade przepustnicy) i teraz mam pytanie : moge tak jechac na wgranie mapy? Cos moze pujsc nie tak jeśli za mocno odkręce?
moturek
 
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 01 paź 2017, 11:05


Wróć do Garaż - seria K

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości