Synchronizacja przepustnic

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Ketling » środa 12 cze 2019, 14:13

Witaj Kolego friend, zaprawdę posiadasz już minimalne podstawy do tego, aby być godzien rzeczowe informacje otrzymać. Ale, aby stać się godnym uznania, przekazywanej przez siebie wiedzy a nie mówiąc już o poziomie Master(podjęcia polemiki na dany temat) to nie wiem czy starczy życia lub czy będziesz w stanie zgłębić wiedzę z tajemnych źródeł. :diabel
Awatar użytkownika
Ketling
 
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 10:25
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Tank » środa 12 cze 2019, 14:23

friend pisze:
sztylu pisze:...a masz może oscyloskop? :-)

Mam oscyloskop, dobry multimetr Fluke też.
Tak. To bylo wtedy... Przypomnielismy sobie, ze nie mamy oscyloskopu...Obrazek

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 13402
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: szymon » środa 12 cze 2019, 18:30

Zatem ignorując docinki opiszę mój sposób na sprawdzenie synchronizacji. Polega on na wykorzystaniu samochodowych czujników MAP Sensor i oscyloskopu. Zamiast oscyloskopu mogą to być też woltomierze, ale na oscyloskopie lepiej się obserwuje przebiegi napięć. Układ skonstruowałem jeszcze jak miałem czterocylindrowe Suzuki i w zasadzie tam też wystarczyłyby dwa, ale wtedy znalazłem na okolicznym złomie 5 szt. czujników za całe 40 zł. MAP Sensor to nic innego jak czujnik podciśnienia, który na wyjściu daje sygnał napięciowy proporcjonalny do ciśnienia. Zasilane są z 5 V, które stabilizuję z napięcia na akumulatorze za pomocą LM7805. Sygnał wyjściowy z czujników to ok 5 V dla ciśnienia atmosferycznego i wraz ze wzrostem podciśnienia spada. Układ sprawdza się przy kontroli i pewnie też sprawdziłby się (po wyskalowaniu) do ustawiania synchronizacji. Na razie nie miałem potrzeby więc nie zastanawiałem się nad tym.
20190612_163217.jpg
20190612_163217.jpg (366.16 KiB) Przeglądany 433 razy

20190612_163342.jpg
20190612_163342.jpg (413.03 KiB) Przeglądany 433 razy

Układ składany na prędce za pomocą tego co było pod ręką. Nie zależało mi specjalnie na wyglądzie więc obudowa z odzysku i wszystko zamocowane na luźnych kabelkach.
20190612_164326.jpg
20190612_164326.jpg (295.04 KiB) Przeglądany 433 razy

Jedyna modyfikacja jaka jest wprowadzona to na wyjściu każdego czujnika założony jest filtr RC o stałej czasowej ok 0,1 s. Bez niego wykresy na oscyloskopie były nieczytelne ze względu na gwałtowne zmiany ciśnienia za przepustnicą.

Jeszcze filmik z działania.


To czy jest sens robienia takiego układu każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Ja to zrobiłem z czystej ciekawości i okazało się, że działa.
BMW R 1200 R, 2012 r.
Awatar użytkownika
szymon
 
Posty: 166
Rejestracja: niedziela 15 paź 2017, 19:04
Lokalizacja: Zawiercie
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: chomicki » środa 12 cze 2019, 19:18

Brawo Ty :)
Moim zdaniem sposób lepszy od tradycyjnego, bo wykorzystując dwa kanały oscyloskopu jednocześnie, zobaczymy przesunięcie między podciśnieniami, a jeśli oscyloskop jest cyfrowy, to można nawet wydrukować wykres i zrezygnować z filtru RC ;) Oczywiście warto wyskalować zwykłymi dzielnikami napięcia, aby działka napięcia odpowiadała równej działce podciśnienia.
chomicki
 
Posty: 24
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 21:33
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 12 cze 2019, 19:23

szymon pisze:Zatem ignorując docinki opiszę mój sposób na sprawdzenie synchronizacji. Polega on na wykorzystaniu samochodowych czujników MAP Sensor i oscyloskopu. Zamiast oscyloskopu mogą to być też woltomierze, ale na oscyloskopie lepiej się obserwuje przebiegi napięć. Układ skonstruowałem jeszcze jak miałem czterocylindrowe Suzuki i w zasadzie tam też wystarczyłyby dwa, ale wtedy znalazłem na okolicznym złomie 5 szt. czujników za całe 40 zł. MAP Sensor to nic innego jak czujnik podciśnienia, który na wyjściu daje sygnał napięciowy proporcjonalny do ciśnienia. Zasilane są z 5 V, które stabilizuję z napięcia na akumulatorze za pomocą LM7805. Sygnał wyjściowy z czujników to ok 5 V dla ciśnienia atmosferycznego i wraz ze wzrostem podciśnienia spada. Układ sprawdza się przy kontroli i pewnie też sprawdziłby się (po wyskalowaniu) do ustawiania synchronizacji. Na razie nie miałem potrzeby więc nie zastanawiałem się nad tym.
20190612_163217.jpg

20190612_163342.jpg

Układ składany na prędce za pomocą tego co było pod ręką. Nie zależało mi specjalnie na wyglądzie więc obudowa z odzysku i wszystko zamocowane na luźnych kabelkach.
20190612_164326.jpg

Jedyna modyfikacja jaka jest wprowadzona to na wyjściu każdego czujnika założony jest filtr RC o stałej czasowej ok 0,1 s. Bez niego wykresy na oscyloskopie były nieczytelne ze względu na gwałtowne zmiany ciśnienia za przepustnicą.

Jeszcze filmik z działania.


To czy jest sens robienia takiego układu każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Ja to zrobiłem z czystej ciekawości i okazało się, że działa.
Mozna i tak.
Potrzebne jeszcze sporo pracy do optymalizacji wskazań i łatwości interpretacji odchylen w celu prawidlowego ustawienia bądź korekty synchronizacji.
Przerost formy nad treścią ale dla zabicia czasu dobra robota.
Chcialbym sie tak nudzić.[emoji26][emoji26]
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5850
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 12 cze 2019, 19:26

Tank pisze:
friend pisze:
sztylu pisze:...a masz może oscyloskop? :-)

Mam oscyloskop, dobry multimetr Fluke też.
Tak. To bylo wtedy... Przypomnielismy sobie, ze nie mamy oscyloskopu...Obrazek

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Jakies to znajome.
Ten pierwszy to wszystko spowodował [emoji57]
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5850
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Tank » środa 12 cze 2019, 19:45

I dlatego kopie motura z wscieklosci .

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 13402
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: sztylu » środa 12 cze 2019, 21:05

zbigniew gołowicz pisze:...
Chcialbym sie tak nudzić.[emoji26][emoji26]


szymon nie ma jeszcze żony, jak ja nie miałem to także miałem czas na wszystko! :-)
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3666
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Ula Torge » środa 12 cze 2019, 21:11

zbigniew gołowicz pisze:Chcialbym sie tak nudzić.[emoji26][emoji26]


Inteligentny człowiek nigdy się nie nudzi. :wink:
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 1009
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: friend » środa 12 cze 2019, 22:56

szymon pisze:Zatem ignorując docinki opiszę mój sposób na sprawdzenie synchronizacji. Polega on na wykorzystaniu samochodowych czujników MAP Sensor i oscyloskopu..

Gratuluje Koledze otwartej głowy. Techno Logos.
Ja jednak chyba nawet to sprawdzenia kupię jakieś dwa wakuometry niedrogie i wężyki, szybciej i prościej.

ps
Tak na marginesie, albo mi się wydaje, albo tak jest , że po zmianie tłumika na akcesoryjny minimalnie zużycie paliwa mi wzrosło :)
Komar > Junak > BMW R35 > CZ > Jawa > MZ > Suzuki 600R > BMW R1200R K27
Awatar użytkownika
friend
 
Posty: 338
Rejestracja: wtorek 20 lis 2018, 20:35
Lokalizacja: Podlasie piękne
Has thanked: 14 times
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: grzegorz13 » środa 12 cze 2019, 23:18

A jakie to jest minimalne zużycie paliwa :biggrin
Pewnie mocy przybyło :hapy i trza zapłacić za moc paliwem :good
Nie darmo mówią iż nie ma nic za darmo :biggrin
BMW 1150 RT
Awatar użytkownika
grzegorz13
 
Posty: 559
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 13:37
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: sztylu » czwartek 13 cze 2019, 09:38

tłumik ładniej brzmi i zachęca do odkręcania...
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3666
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: friend » czwartek 13 cze 2019, 11:34

grzegorz13 pisze:A jakie to jest minimalne zużycie paliwa :biggrin
Cycatka na fabrycznym spalała 5,2 a teraz z akcesoryjnym Leonem 5,4 :)

sztylu pisze:tłumik ładniej brzmi i zachęca do odkręcania...

Brzmi bardziej chuligańsko to i pewnie masz rację, że się trochę więcej łobuzuje na drodze i chce się jeździć. W garażu po powrocie też miło sobie huknąć na kota :D
R1200R na fabrycznym ogromnym kominie to jakiś dramat akustyczny :( Komin Made In Poland dla BMW :) kanapa Made in Itay, wydech Made in Italy, opony Made in France. Co tam jeszcze chińśkiego albo węgierskiego jest w prawdziwym rasowym niemieckim motocyklu :D
sorki za OT
Komar > Junak > BMW R35 > CZ > Jawa > MZ > Suzuki 600R > BMW R1200R K27
Awatar użytkownika
friend
 
Posty: 338
Rejestracja: wtorek 20 lis 2018, 20:35
Lokalizacja: Podlasie piękne
Has thanked: 14 times
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Ketling » czwartek 13 cze 2019, 14:15

:good Szymon, gratuluje podejścia do sprawy. Wbrew pozorom, wcale nie trzeba lat świetlnych na wymyślenie czegoś "takiego". Pomysł świetny i najważniejsze działa i zdaje egzamin. Z mojej strony jedyna sugestia tylko w dwóch kwestiach. Wężyki możliwie o najgrubszej ściance(dlaczego to pewnie wiesz) i nie pogardziłbym ekranem na przewody sygnałowe aby zmaksymalizować odporność na zakłócenia albo/i filterki na wejściu oscyloskopu. Po za tym :good . I tak jak już padło,
potwierdzam, że człowiek inteligentny nigdy się nie nudzi.
Awatar użytkownika
Ketling
 
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 10:25
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: sztylu » czwartek 13 cze 2019, 14:34

To przebiegi wolnozmienne, oscyloskop jest jedynie dla wygody obserwacji, zobacz jaką szymon ma podstawę czasu w oscyloskopie 0,5 sek :-) równie dobrze mogłyby to być woltomierze analogowe i obserwacja wychyleń wskazówek. Zmierzam do tego, że ekran przewodów jest zbędny, a filterki RC szymon dał.... swoją drogą przy woltomierzach analogowych nie byłyby potrzebne :-D
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3666
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Ketling » czwartek 13 cze 2019, 15:02

Tak, zgadzam się kolego Sztylu, analogowe woltomierze jak i oscyloskop z zasady pokazują mniej zaszumione(zaśmiecone) sygnały(dlatego w pewnych przypadkach są lepsze od cyfrowych) i takie dodatki są zbędne, ale przy cyfrowych warto się zastanowić.
Awatar użytkownika
Ketling
 
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 10:25
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: sztylu » czwartek 13 cze 2019, 17:42

szymon ta zmiana napięcia w funkcji podciśnienia w tych czujnikach jest liniowa (quasiliniowa) czy trzeba to jakoś nieliniowo przeliczać? Chodzi mi o pomiar bo do synchronizacji to właściwie nie potrzebujesz wartości.
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3666
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 13 cze 2019, 19:02

sztylu pisze:szymon ta zmiana napięcia w funkcji podciśnienia w tych czujnikach jest liniowa (quasiliniowa) czy trzeba to jakoś nieliniowo przeliczać? Chodzi mi o pomiar bo do synchronizacji to właściwie nie potrzebujesz wartości.


Właściwie wartość nie konieczna jest jednak dość istotna. Dla mnie bardzo. Jest to wyznacznik sprawności procesów spalania.[emoji852]
Pisalem o tym ale widać umknęło. Trudne nie było zdjeć lub filmiku[emoji26]
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5850
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: friend » czwartek 13 cze 2019, 19:36

zbigniew gołowicz pisze:
sztylu pisze:Pisalem o tym ale widać umknęło. Trudne nie było zdjeć lub filmiku[emoji26]

Zapmiętałem i zdecydowanie jestem tego samego zdania.

Ale podpytam jeszcze raz doświadczone głowy.
Jakie mogą być symptomy niezsynchronizowanych przepustnic ?
Zdusić gwałtownym odkręcenie manetki, to było napisane , a co jeszcze w BMW bokserze może wskazywać na lipną synchro ?

Teraz te zduszenia silnika.
Czy na super zsynchronizowanym, super sprawnym takie błyskawiczne odkręcenie manetki naprawdę nie jest w stanie zadusić tego typu motoru ?
Komar > Junak > BMW R35 > CZ > Jawa > MZ > Suzuki 600R > BMW R1200R K27
Awatar użytkownika
friend
 
Posty: 338
Rejestracja: wtorek 20 lis 2018, 20:35
Lokalizacja: Podlasie piękne
Has thanked: 14 times
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: mlody_erni » czwartek 13 cze 2019, 19:48

Zbyszek pisał o możliwie niskim podcisnieniu oraz pomiarze sondy lambda.
Konkrety odnośnie podciśnienia nie padły.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10900
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 6 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: szymon » czwartek 13 cze 2019, 21:50

Sygnał z czujników powinien być liniowy, ale głowy za to nie dam. Nie skalowałem ich i nie sprawdzałem w ten sposób. Sprawdziłem je tylko czy dla wszystkich równo zmieniają się sygnały i te się pokrywały. W moim przypadku tylko na tym mi zależało bo przeprowadzałem wyłącznie analizę porównawczą pomiędzy podciśnieniami. Do prawidłowego ustawienia synchronizacji przepustnic instrukcja mówi o konkretnych wartościach podciśnień. Po wyskalowaniu MAP Sensorów powinno to być do zrobienia, ale na logikę tak jak piszecie - konkretne wartości nie są konieczne. W zasadzie liniowość czujników też nie powinna mieć znaczenia :)

Filtr RC na wyjściu jest konieczny i wystarczający. Bez filtru przebiegi były nieczytelne, ale to ewidentnie ze względu na gwałtowne zmiany ciśnienia w miejscu ich podłączenia. Mierniki analogowe mogłyby tu się akurat sprawdzić ;)

Jeśli chodzi o czas poświęcony na ten "projekt" to w sumie max. trzy godzinki, razem z szukaniem czujników i kabelków na złomie ;)
BMW R 1200 R, 2012 r.
Awatar użytkownika
szymon
 
Posty: 166
Rejestracja: niedziela 15 paź 2017, 19:04
Lokalizacja: Zawiercie
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: sztylu » piątek 14 cze 2019, 01:28

szymon pisze:...
Jeśli chodzi o czas poświęcony na ten "projekt" to w sumie max. trzy godzinki, razem z szukaniem czujników i kabelków na złomie ;)


Dłużej wakuometr by Ci szedł z allegro :-) ... ale z drugiej strony mógłbyś w czasie tego oczekiwania na paczuszkę np... obejrzeć jakiś serial w telewizji popijając zimne piwko zamiast grzać lutownicę :-D
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3666
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Tank » piątek 14 cze 2019, 05:10

Dobry Jezuuu..... Obrazek



Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 13402
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: Ketling » piątek 14 cze 2019, 12:11

:hapy :rotfl :rotfl :good
Awatar użytkownika
Ketling
 
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 10:25
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: sztylu » sobota 15 cze 2019, 19:08

zbigniew gołowicz pisze:Pisalem o tym ale widać umknęło. Trudne nie było zdjeć lub filmiku[emoji26]

---------------------------------------------------
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums



No tak, Twój link ze stopki nie działa (przynajmniej u mnie nigdy nie działał), nie ma zdjęć i filmików :-)

Wyskalować wskazania odczytywane na oscyloskopie także się da. szymon jest elektronikiem, to i sprawdza synchro na oscyloskopie, sposób jak sposób, ciekawe co by wymyślił gdyby się wcisnął na forum powiedzmy o gotowaniu... :-D
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3666
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: mdxmd » niedziela 16 cze 2019, 23:47

sztylu pisze:
zbigniew gołowicz pisze:Pisalem o tym ale widać umknęło. Trudne nie było zdjeć lub filmiku[emoji26]

---------------------------------------------------
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums



No tak, Twój link ze stopki nie działa (przynajmniej u mnie nigdy nie działał), nie ma zdjęć i filmików :-)

Wyskalować wskazania odczytywane na oscyloskopie także się da. szymon jest elektronikiem, to i sprawdza synchro na oscyloskopie, sposób jak sposób, ciekawe co by wymyślił gdyby się wcisnął na forum powiedzmy o gotowaniu... :-D


naczynia połączone :)
Jechać tam gdzie nic nie ma!
mdxmd
 
Posty: 99
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 08:05
Lokalizacja: Lubartów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: zbigniew gołowicz » poniedziałek 17 cze 2019, 08:12

Popieprzyli kiedyś z picaso i google.
Poprawie jak ogarnę wazniejsze sprawy.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5850
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Synchronizacja przepustnic

Postautor: sztylu » poniedziałek 17 cze 2019, 16:58

zbigniew gołowicz pisze:Popieprzyli kiedyś z picaso i google.
Poprawie jak ogarnę wazniejsze sprawy.

Koniecznie... bo bez tego nikt nie uwierzy, że jesteś dobrym mechanikiem z doświadczeniem! :-)
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3666
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości