To w końcu jakie 1000RR...?

Sprawy techniczne związane z modelmi serii S, czyli rzędówki 4 cylindrowe - RR, R, XR

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: Bogu$ » wtorek 22 sty 2019, 21:35

Cześć.

Pierwszy raz w tym garażu, także witam posiadaczy serii S :)

W zeszłym roku sprzedałem moją K1200S i powoli rozglądam się za nowym moto. Od jakiegoś czasu (konkretnie to od pierwszego szkolenia CSS) chodzi za mną S1000RR.

Szukam moto używanego. I tu zaczyna się dylemat. Czytałem artykuły, forum, rozmawiałem w salonach, ale cały czas nie wiem, które roczniki są warte zainteresowania, a które omijać.
Jedyni mówią tylko od 2016 w górę, inni, że od 2013 jest OK, tylko żeby akcję serwisowe były w komplecie...

Gdybyście mieli kupić jutro używane S1000RR, to - abstrahując od budżetu - który rocznik ustawili byście w wyszukiwarce?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
K1200S
Nie żegnam się...
Awatar użytkownika
Bogu$
 
Posty: 298
Rejestracja: wtorek 02 mar 2010, 23:51
Lokalizacja: Łódź

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: antinet » środa 23 sty 2019, 23:11

Jak budżet nie ograniczony to...
Obrazek
S1000XR a było: SV650, FZ1
+ Y61
Awatar użytkownika
antinet
 
Posty: 229
Rejestracja: wtorek 13 maja 2014, 11:58
Lokalizacja: Bełchatów

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: Bogu$ » czwartek 24 sty 2019, 19:01

Jest piękna, ale niestety poza zasięgiem. Dlatego szukam używanej maszyny.

B.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
K1200S
Nie żegnam się...
Awatar użytkownika
Bogu$
 
Posty: 298
Rejestracja: wtorek 02 mar 2010, 23:51
Lokalizacja: Łódź

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: Wódz » czwartek 24 sty 2019, 20:47

nie skupiaj się na roczniku ale na stanie i historii. Banał banalny. Ale taką zasadę najlepiej przyjąć szukając takiego sprzęta.
Awatar użytkownika
Wódz
 
Posty: 3362
Rejestracja: środa 16 sty 2013, 05:48
Lokalizacja: Hard River

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: Booztek » czwartek 24 sty 2019, 21:07

Stałem przed podobnym dylematem do listopada zeszłego roku (z tą różnica, że budżet był ograniczony). Celowałem w 2013 (po zmianach w silniku). Oczywiście z każdą sztuka jechałem do ASO na sprawdzenie. Powiem Ci, że ludzie robią takie dziwne rzeczy z motocyklami... po prostu nie spodziewałem się tylu zdziadowanych BMW... Ostatecznie wybór padł na S1000RR z pierwszego wypustu (2010) - obawiałem się „wybuchających silników”, ale po dluuuuugich konsultacjach z zaufanym mechanikiem w ASO BMW decyzja zapadła.
Oczywiście pierwsza rzecz po zakupie to gruntowne sprawdzenie motocykla w ASO, wymiana kompletnego rozrządu (zalecane przy 30t km) i kilka mniejszych poprawek.

Po zostawieniu kilku tysięcy w ASO mam w 100% dobry, sprawny używany motocykl ze starszego rocznika, jednak w świetnym stanie i z wieloma dodatkami.

Reasumując, uważam tak jak kolega powyżej - nie szukaj rocznika, malowania, przebiegu, ale szukaj jak najlepszego stanu motocykla. Jestem przekonany, że zadbana i dopieszczona Becia będzie wiernie służyła długie lata.
Motorynka Romet > Aprilla RS125 > KTM LC4 > Honda CBR 600 F4 > Yamaha R1 RN12 > BMW S1000RR
Awatar użytkownika
Booztek
 
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek 12 lis 2018, 15:59
Lokalizacja: Cieszyn

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: wojtekooo » piątek 25 sty 2019, 00:05

Kolega z moich okolic ma na sprzedaż 1000rr . Nie wiem czy aktualne ale sprzęt pewny.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
"Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz zbyt wolno."
(Mario Andretti)
Awatar użytkownika
wojtekooo
 
Posty: 187
Rejestracja: poniedziałek 19 lut 2018, 20:42
Lokalizacja: Jokowo city / Olsztyn

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: filipr » niedziela 03 lut 2019, 18:39

Ja bym poradził tyle, żebyś nie szukał okazji. Jeśli chcesz latać po torze (amatorsko), to 2015 w górę mają downshifter, który jest bardzo przydatny. Generalnie jednak to bardzo mocny motocykl do zaczynania przygody na torze. Jeśli nie ważysz powyżej 90kg i zamierzasz sporo jeździć na torze, to radziłbym zacząć od 600 na dużych torach albo nawet od 300 na mniejszych. Obecnie masz dużo szkoleń fajniejszych i dużo tańszych niż CSS.

Pozdr.
F.
Awatar użytkownika
filipr
 
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2011, 12:37
Lokalizacja: Poznań

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: jaro7782 » niedziela 03 lut 2019, 22:43

filipr pisze: to 2015 w górę mają downshifter, który jest bardzo przydatny.
F.


przecież pierwszy model ma też "quicka" up and down
elektr. VAG diag.
BMW K1300S 30th Anniversary
F800ST > K1300R > R1200RT > K1300R > K1300S > K1600GT > K1300S > R1200RT ADV LC
Awatar użytkownika
jaro7782
 
Posty: 733
Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:26
Lokalizacja: Wschowa

Re: To w końcu jakie 1000RR...?

Postautor: filipr » poniedziałek 04 lut 2019, 07:21

Wg mnie w fabrycznym moto downshifter był dopiero od 2015. Przedtem był tylko quickshifter. Mówimy o seryjnym a nie akcesoryjnym, bo akcesoryjny to ja miałem nawet w torowej R6 z 2009 roku.

Pozdr.
F.
Awatar użytkownika
filipr
 
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2011, 12:37
Lokalizacja: Poznań


Wróć do Garaż - seria S

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości