Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Sprawy nie związane z konkretnymi modelami...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: wielebny67 » niedziela 18 mar 2018, 15:22

vmx pisze:Witam a jak wyjac wkladke albo caly zamek z kufra od k1200s/r chcialem pod kluczyk ustawic,ale nie moge wyjac nie widze tam zadnych otworow gdzie mialby wlozyc wykalaczke czy drucik...czuje ze zaraz cos polamie :) ,pozdrawiam
.Obrazek
Rzadko rozmawiam z absolwentami szkół wyższych,ale gdy mi się zdarzy najczęściej proszę o duże frytki :-)
Awatar użytkownika
wielebny67
 
Posty: 7461
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 20:31
Lokalizacja: lodz

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: vmx » niedziela 18 mar 2018, 15:41

Rozgryzlem :) wiem pewnie bylo 100razy opisywane ale dla takich jak ja...trzeba wyjac ta oske co trzyma klawisze od otwierania i zdejmowania kufra (nie wyjmowalem calkowicie tylko wysunąlem na tyle ze szary klawisz i mocowanie wkladki wyszlo ,czarny klawisz został) nastepnie wkladke z gniazda zeby zdemontowac nalezy wcisnac zapadke( po przeciwnej stronie niz kluczyk)
vmx
 
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 26 wrz 2017, 20:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: vmx » niedziela 18 mar 2018, 15:59

wielkie dzieki,wiec niepotrzebnie wyjmowalem tą oske (dobrze ze mam drugi kufer bo powypadly i nie wiem ktora gdzie byla)
vmx
 
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 26 wrz 2017, 20:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: vmx » środa 21 mar 2018, 11:08

przedwczesna radosc,nie moge wyjac tych zapadek z bebenka.Robie wszystko wedlug tutoriala ktory ktos na forum załączył i lipa (przytrztmuje palcami zapadki i jest w tutorialu zeby powoli wyjac kluczyk ...on wychodzi ale opornie i czuje jak pod zacisnietymi na bebenku palcami zapadki sie podnoszą i powyjeciu kluczyka nic sie nie zmienia.Mam to wkrecic w imadło? :) no nie mam juz pomysłow ,pomozcie
vmx
 
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 26 wrz 2017, 20:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: vmx » środa 21 mar 2018, 12:58

cos jest nie tak ,jesli sccisne szczypcami zeby zapadki sie nie podnosiły to nie idzie wyjac klucza,zamek raczej orginał ( na kluczyku logo BMW)
vmx
 
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 26 wrz 2017, 20:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: Docent » środa 21 mar 2018, 13:43

To logiczne, tak ma być. Klucz wchodzi w okna w zapadkach. W każdym oknie jest wypustka o różnej wysokości co daje kod. Po wyjęciu klucza zapadki podnoszą się blokując o obudowę. W niektórych typach zamków BMW zapadki są nagniatane i do ich wyjęcia trzeba użyć siły, same nie wyskakują jak np w 1150 (naturalnie BEZ klucza)
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2405
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: vmx » środa 21 mar 2018, 16:52

To u mnie sie nie da,ciagne kombinerkami za blaszki az sie szczerbia ia puscic nie chcą,czy zdiecie tego kapsla da co w ktorym jest otwor na kluczyk da mi mozliwosc wyjecia bebechów? I jeszcze jedno dla pewnosci pytanie: czy dwa komplety naprawcze pozwola mi zlozyc dwa kompletne zamki?
vmx
 
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 26 wrz 2017, 20:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: Docent » środa 21 mar 2018, 22:16

Są zamki, które mają mosiężną przetyczkę przechodzącą przez cały bębenek a więc przez wszystkie zapadki. Zdejmij ostrożnie kapsel z "twarzy" wkładki i sprawdź czy jest złoty kołeczek.Jeśli jest- wyjęcie zwolni zapadki.
Nie zawsze wystarczą dwa zestawy. Czasem trzeba coś dopiłować
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2405
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: vmx » piątek 23 mar 2018, 21:09

wielkie dzieki,oczywiscie tak jak pisales wewnatrz jest mosiezna wykalaczka :) i bez zdiecia kapsla nie wyjmie sie zapadek
vmx
 
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 26 wrz 2017, 20:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wkładka zamka w kufrze - jak wyjąć?

Postautor: skarp » sobota 23 cze 2018, 12:07

Właśnie uporałem się z wyjęciem zamka kufra centralnego i dopasowaniem zamka pod jeden kluczyk. Nie taki diabeł straszny jak go malują, poszło gładko, bravo ja :hapy Najwięcej czasu zajęło mi przejrzenie forum, obejrzenie kilkunastu filmików na YT :sos , nie wspomnę o przyborze do roboty.
Suzuki DR 650 SE 1997r. -> Honda XL 650 V 2000r.-> Suzuki DL 650 V-Strom K7 -> BMW R 1200 GS 2005r.
Awatar użytkownika
skarp
 
Posty: 14
Rejestracja: niedziela 25 lut 2018, 21:50
Lokalizacja: Parczew

Poprzednia

Wróć do Garaż ogólny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość