Podpięcie się pod światła

Sprawy nie związane z konkretnymi modelami...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Darek S » środa 29 paź 2014, 22:27

ladzior pisze:
Darek S pisze:Lawek,

możesz też wziąć zasilanie z oryginalnego gniazdka jakie masz pod siedzeniem. Tam napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zanika po jego wyłączeniu ( z pewną zwłoką),

Inwestycje to zakup wtyczki , koszt kilkanaście PLN w każdym sklepie motocyklowym, przewody prowadzisz pod siedzeniem a dalej pod zbiornikiem, nie ingerujesz w oryginalną instalację .

Mam takie rozwiązanie do Garmina od kilku lat.

Powodzenia,

Darek


Jest jeszcze inne wyjście - można kupić oryginalny, odpowiednio przygotowany kabelek, który wpina się PRZED gniazdo zapalniczki. Tym sposobem mamy i wolne gniazdo i piękne wyprowadzenie na zasilanie GPS.
W razie chęci daj znać - opiszę co i jak.

l.



Rozwiązanie fajne,

U siebie rozwiązałem problem wykorzystania gniazdka fabrycznego instalując obok gniazdko o średnicy standardowej zapalniczki samochodowej ale dedykowane do motocykli ( koszt jak dobrze pamiętam 90 PLN ).
To dodatkowe gniazdko jest podłączone bezpośrednio do akumulatora tylko przez bezpiecznik.
W ten sposób mogę korzystać ze standardowych samochodowych ładowarek do telefonu, interkomu, kompresora, pompki do materaca itp,
Wykorzystuję też to dodatkowe gniazdko do ładowania akumulatora ,czy podłączenia ładowarki podtrzymującej na okres kiedy moto stoi zimą.
Takie rozwiązanie jest dość praktyczne bo omija standardową instalację motocykla więc nie obawiam się że zasilanie jego zostanie wyłączone przy przekroczeniu jakiegoś prądu ( tak się dzieje przy standardowym gniazdku), a podczas ładowania nie mam potrzeby demontażu np. siedzenia.

Darek
Darek Sokołowski
BMW Klub Polska Motocykle
karta nr 0004

BMW R 1200 GS ADV- akt.
Triumph Bonneville T 100- akt.
Honda Sh 125 i- akt.
BMW R 1150 GS Adventure
HONDA XL 1000 Varadero
HONDA ST 1100 Pan European
HONDA XRV 750 Africa Twin
MZ ETZ 250
Awatar użytkownika
Darek S
 
Posty: 178
Rejestracja: czwartek 30 lis 2006, 12:27
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: wielebny67 » środa 29 paź 2014, 22:40

viewtopic.php?p=206473#p206473
Poznałem tego tfu kolege jak miał to coś założone trafić nie mogliśmy nigdzie! Ale wiecie co? Nie ważne gdzie i ile! Ważne z kim! I na czym!
Tanku twoja córa będzie wsam raz >:)
Rzadko rozmawiam z absolwentami szkół wyższych,ale gdy mi się zdarzy najczęściej proszę o duże frytki :-)
Awatar użytkownika
wielebny67
 
Posty: 7461
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 20:31
Lokalizacja: lodz

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: wielebny67 » środa 29 paź 2014, 22:45

E to nie tu polubiłem się jednak 2 dni bez alkoholu to za dużo :-(
Rzadko rozmawiam z absolwentami szkół wyższych,ale gdy mi się zdarzy najczęściej proszę o duże frytki :-)
Awatar użytkownika
wielebny67
 
Posty: 7461
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 20:31
Lokalizacja: lodz

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Regulator » czwartek 30 paź 2014, 00:01

Darek S pisze:
U siebie rozwiązałem problem wykorzystania gniazdka fabrycznego instalując obok gniazdko o średnicy standardowej zapalniczki samochodowej ale dedykowane do motocykli ( koszt jak dobrze pamiętam 90 PLN ).
To dodatkowe gniazdko jest podłączone bezpośrednio do akumulatora tylko przez bezpiecznik.
W ten sposób mogę korzystać ze standardowych samochodowych ładowarek do telefonu, interkomu, kompresora, pompki do materaca itp,
Wykorzystuję też to dodatkowe gniazdko do ładowania akumulatora ,czy podłączenia ładowarki podtrzymującej na okres kiedy moto stoi zimą.
Takie rozwiązanie jest dość praktyczne bo omija standardową instalację motocykla więc nie obawiam się że zasilanie jego zostanie wyłączone przy przekroczeniu jakiegoś prądu ( tak się dzieje przy standardowym gniazdku), a podczas ładowania nie mam potrzeby demontażu np. siedzenia.

Darek


Darek Ty nie pisz takich rzeczy bo Cię zaraz zlinczują :haha :crazy

Przecie na tym forum a zawłaszcza w Gej esach nigdy nie można stosować normalnych rozwiązań bo larum podnoszą fachowcy od nowoczesności w domu i zagrodzie. :crazy

Zaraz zostaniesz wyklęty. Napisz lepiej coś o Can busie, kąputerze, najlepiej tak żeby nikt z tego nic nie wiedział. :drinking , np,że ta wtyczka jest trzypinowa bo tam prąd trójfazowy płynie albo cóś takiego..... :haha
Regulator
 
Posty: 1926
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2011, 21:31

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Gizzy » czwartek 30 paź 2014, 00:03

Tank pisze:Niestety nie znam się na tak nowoczesnych TomYlmach. Patrzę przez pryzmat beckera z autmaą, który po odlaczeniu zasilania przechodzil w tryb hibernacji, z którego i owszem się wybudzał, ale z ekranem wyboru programu nawigacyjnego. Wyznaczoną trasę szlag trafiał.
Szczególnie irytujące przy sikaniu- zwłaszcza pod wiatr.

Tank, nie wierzę, ...jest coś co ogarniasz w temacie betki :rotfl :rotfl :rotfl ?????
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 3831
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Darek S » czwartek 30 paź 2014, 09:56

Regulator pisze:
Darek S pisze:
U siebie rozwiązałem problem wykorzystania gniazdka fabrycznego instalując obok gniazdko o średnicy standardowej zapalniczki samochodowej ale dedykowane do motocykli ( koszt jak dobrze pamiętam 90 PLN ).
To dodatkowe gniazdko jest podłączone bezpośrednio do akumulatora tylko przez bezpiecznik.
W ten sposób mogę korzystać ze standardowych samochodowych ładowarek do telefonu, interkomu, kompresora, pompki do materaca itp,
Wykorzystuję też to dodatkowe gniazdko do ładowania akumulatora ,czy podłączenia ładowarki podtrzymującej na okres kiedy moto stoi zimą.
Takie rozwiązanie jest dość praktyczne bo omija standardową instalację motocykla więc nie obawiam się że zasilanie jego zostanie wyłączone przy przekroczeniu jakiegoś prądu ( tak się dzieje przy standardowym gniazdku), a podczas ładowania nie mam potrzeby demontażu np. siedzenia.

Darek


Darek Ty nie pisz takich rzeczy bo Cię zaraz zlinczują :haha :crazy

Przecie na tym forum a zawłaszcza w Gej esach nigdy nie można stosować normalnych rozwiązań bo larum podnoszą fachowcy od nowoczesności w domu i zagrodzie. :crazy

Zaraz zostaniesz wyklęty. Napisz lepiej coś o Can busie, kąputerze, najlepiej tak żeby nikt z tego nic nie wiedział. :drinking , np,że ta wtyczka jest trzypinowa bo tam prąd trójfazowy płynie albo cóś takiego..... :haha



Tu się z Tobą zgadzam, ale jakoś zawsze preferuję proste i skuteczne rozwiązania.



Miłego dnia,

Darek
Darek Sokołowski
BMW Klub Polska Motocykle
karta nr 0004

BMW R 1200 GS ADV- akt.
Triumph Bonneville T 100- akt.
Honda Sh 125 i- akt.
BMW R 1150 GS Adventure
HONDA XL 1000 Varadero
HONDA ST 1100 Pan European
HONDA XRV 750 Africa Twin
MZ ETZ 250
Awatar użytkownika
Darek S
 
Posty: 178
Rejestracja: czwartek 30 lis 2006, 12:27
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Adik G » wtorek 04 lis 2014, 13:34

Tank pisze:Ja tak czy inaczej podlaczyl bym pod aku. Masz staly prąd i nie wkurzasz się ze ci się navi wyłącza gdy np zatrzymales się na siku. ;)


Nie polecam takiego rozwiązania. Mam motocyklowego Garmina tak podpiętego od 2008 roku i po kilku latach na skutek stałej obecności napięcia na pinach zasilających (obojętnie czy nawigacja jest zamontowana czy nie), doszło na nich do szybszej korozji i odpadnięcia pinu z jednym z biegunów zasilania :-(

Naprawa polega na wymianie uchwytu, który nowy kosztuje tyle co tania nawigacja w markecie.

Pozdrawiam
BMW Klub Polska Motocykle
karta członkowska nr 58

R1200 R - było
R1200 GSA - jest (najszybszy, bo czerwony)
Awatar użytkownika
Adik G
 
Posty: 1886
Rejestracja: wtorek 24 lip 2007, 17:10
Lokalizacja: Poznań

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Tank » wtorek 04 lis 2014, 14:02

Ja mam bezpiecznik, który wyciągam, ale można pstryczek-elektryczek... ;)
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 12891
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 17:05
Lokalizacja: Zgierz

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: zbigniew gołowicz » wtorek 04 lis 2014, 20:08

Użytkowałem zumo 550 przez 6 lat i uchwyt był cały czas pod napięciem. Nawet na zimę nie odłączam baterii. teraz służy dalej w innym motocyklu
Nic się nie działo ale co jakiś czas "pryskałem" piny nielubianym WD40.
Chyba jednak nie zaszkodził :mrgreen:
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5224
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Podpięcie się pod światła

Postautor: wielebny67 » wtorek 04 lis 2014, 20:19

WD 40 jest to super środek penetrujacy, luzujacy itp. Jego wadą /zaletą jest fakt iż w 99% ulega odparowaniu! Nie ma właściwości smarnych i zabezpieczających na dłuższą metę! Polecam środek ballistol działa podobnie po odparowaniu zostawia delikatny osad, wycieramy do sucha i zostaje niewidzialny film zabezpieczający :-) Obrazek
Rzadko rozmawiam z absolwentami szkół wyższych,ale gdy mi się zdarzy najczęściej proszę o duże frytki :-)
Awatar użytkownika
wielebny67
 
Posty: 7461
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 20:31
Lokalizacja: lodz

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Adik G » wtorek 04 lis 2014, 20:23

Zbyszku, u mnie wytrzymały 5 lat, ale niczym nie psikałem. Dodatkowo przez te lata motocykl w sezonie stał na dworze pod plandeką. Obecnie uważam ze popełniłem głupotę z takim podłączeniem, zwłaszcza ze bateria w 550 starczała na początku na 4h ;-)
BMW Klub Polska Motocykle
karta członkowska nr 58

R1200 R - było
R1200 GSA - jest (najszybszy, bo czerwony)
Awatar użytkownika
Adik G
 
Posty: 1886
Rejestracja: wtorek 24 lip 2007, 17:10
Lokalizacja: Poznań

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: zbigniew gołowicz » wtorek 04 lis 2014, 20:32

Adik G pisze:Zbyszku, u mnie wytrzymały 5 lat, ale niczym nie psikałem. Dodatkowo przez te lata motocykl w sezonie stał na dworze pod plandeką. Obecnie uważam ze popełniłem głupotę z takim podłączeniem, zwłaszcza ze bateria w 550 starczała na początku na 4h ;-)


Coś chyba było z tymi pinami ponieważ na rynku wtórnym pojawiały się uchwyty z uszkodzonymi pinami.
Między innymi dlatego je smarowałem .

Wkurzało mnie rwanie tracków (używałem je do geokodowania zdjęć w podróżach) jak zapomniałem potwierdzić zasilanie z baterii. Żeby można było przestawić w sofcie aby domyślnie było zasilanie z baterii byłoby OK.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5224
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Tom » niedziela 09 lis 2014, 22:17

tu są te wtyczki
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... /r2010/m07
o ile pamiętam to była nr 9 ale głowy nie dam
podpinałem nią zumo 660
od 2010 wszytko chodzi jak trzeba
Tomek
R1200GS - wspaniałe wspomnienie
Awatar użytkownika
Tom
 
Posty: 266
Rejestracja: piątek 30 gru 2011, 11:08
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice/Warszawa

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: zbigniew gołowicz » poniedziałek 10 lis 2014, 09:16

Tom pisze:tu są te wtyczki
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... /r2010/m07
o ile pamiętam to była nr 9 ale głowy nie dam
podpinałem nią zumo 660
od 2010 wszytko chodzi jak trzeba


To nie chodzi o piny we wtyczkach tylko w uchwycie.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5224
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Tom » poniedziałek 10 lis 2014, 10:12

OK Zbyszku ale pytający pytał o podpięcie nawigacji "pod światła:.
znalazłem część, to jest gniazdo a nie wtyczka jak pisałem wcześniej.
trzeba zakupić to:
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... 1731/r2008
Tomek
R1200GS - wspaniałe wspomnienie
Awatar użytkownika
Tom
 
Posty: 266
Rejestracja: piątek 30 gru 2011, 11:08
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice/Warszawa

Re: Podpięcie się pod światła

Postautor: Marcyś » piątek 13 lip 2018, 09:55

Witam
Chciałem delikatnie odgrzać kotleta :)
Czy w R1200GS rocznik 2005 jet również takowe gniazdo wypuszczone z przodu ? Bo cos nie mogę go odnaleźć u siebie.
Awatar użytkownika
Marcyś
 
Posty: 6
Rejestracja: środa 11 kwie 2018, 14:27

Poprzednia

Wróć do Garaż ogólny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości