Filtr oleju

Sprawy techniczne związane z nieco starszymi modelami BMW.

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Filtr oleju

Postautor: camaross » sobota 08 maja 2010, 16:58

Witam. Mam pytanie o filtr oleju do R80. A dokladnie gdzie on sie znajduje. Tzn z tego co mi wiadomo to chyba jest w misce olejowej czy to prawda? A i czy potrzeba do jego odkrecenia jakiegos specejalnego klucza czy normalnym da rade.
A i jeszcze jedno troche z innej beczki. Przy wysprzeglaniu sprzeglo piszczy szczegolnie po rozgrzaniu silnika. Co moze byc tego przyczyna?
Z gory dzieki.
camaross
 

Postautor: greko » sobota 08 maja 2010, 18:41

Filtr Masz z prawej strony nie jako przed cylindrem na dole. 3 sruby do odkrecenia i wyjmujesz dekiel a pozniej filtr {wlasciwie wklad.}
greko
 

Postautor: kasiau » wtorek 11 maja 2010, 07:08

Greko, Twój podpis mnie przeraża :roll:
BMW F 650GS :)
Brawo Lamia ! Pierwsza męska decyzja w twoim życiu !
kasiau
 
Posty: 795
Rejestracja: piątek 20 mar 2009, 15:43
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: greko » wtorek 11 maja 2010, 23:58

kasiau pisze:Greko, Twój podpis mnie przeraża :roll:


Nic sie nie martw :wink: nic Ci nie grozi z mojej strony.....przynajmniej narazie :D
greko
 

Postautor: kasiau » czwartek 13 maja 2010, 11:53

Greko, teraz to Ty mnie przerażasz.... :roll: :roll: :roll:

Ale za to wymyśliłam lepszy podpis:
Krówki z Milanówka, mniaaam.....
Serdecznie pozdrawiam- Kasia :)
BMW F 650GS :)
Brawo Lamia ! Pierwsza męska decyzja w twoim życiu !
kasiau
 
Posty: 795
Rejestracja: piątek 20 mar 2009, 15:43
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: greko » piątek 14 maja 2010, 20:50

Hmm nawet nie wiedzialem ze takie sa :shock: a sa ? Bo jesli tak to mi wyslij kilka sztuk :D
greko
 

Re: Filtr oleju

Postautor: arsene » niedziela 16 maja 2010, 21:43

camaross pisze: Przy wysprzeglaniu sprzeglo piszczy szczegolnie po rozgrzaniu silnika. Co moze byc tego przyczyna?
Z gory dzieki.

U mnie też zaczęło piszczeć, właśnie na ciepłym silniku po wciśnieciu klamki.
aktualnie ujeżdżam R 1100 RT, MZ es 250 1960r, WSK M06L 1964r. i kolejna MZ z 60 roku w trakcie kompletowania i składania
strona mojej małżonki http://robotkireczne.net.pl
a tu mój zazik http://zaporozec.eu
Awatar użytkownika
arsene
 
Posty: 234
Rejestracja: sobota 04 kwie 2009, 18:00
Lokalizacja: Polska pn
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: BE..RLINczyk » niedziela 16 paź 2011, 16:00

czy wklad filtra wymienie nie zdejmujac rury wydechowej?widzialem bowiem wklady dwuczesciowe.
Awatar użytkownika
BE..RLINczyk
 
Posty: 342
Rejestracja: środa 19 maja 2010, 09:13
Lokalizacja: Berlin
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: darekp » niedziela 16 paź 2011, 22:57

Wymienisz bez demontażu rury bez problemu, 2 częściowy filtr to idzie do motka z chłodnicą oleju, chociaż nie koniecznie bo ponoć są 2 częściowe do wersji RT żeby łatwiej było wymieniać.
darekp
 

Postautor: BE..RLINczyk » poniedziałek 17 paź 2011, 11:26

perfekt.dzieki.
Awatar użytkownika
BE..RLINczyk
 
Posty: 342
Rejestracja: środa 19 maja 2010, 09:13
Lokalizacja: Berlin
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: BE..RLINczyk » wtorek 24 sty 2012, 17:42

ile kosztuje ten filtr w POLONI?
Awatar użytkownika
BE..RLINczyk
 
Posty: 342
Rejestracja: środa 19 maja 2010, 09:13
Lokalizacja: Berlin
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: AtomeXT » czwartek 26 sty 2012, 10:35

Mahle około 50 pln a zamiennik 20 pln. Boxer-parts.
AtomeXT
 

Postautor: BE..RLINczyk » czwartek 26 sty 2012, 11:46

dzieki za info,niechcacy udalo mi sie znalesc na forum tez te wiadomosci.Czyli zadna konkurencja dla Germanii,bo tu mozna dostac za 4.95€,interesowalby mnie patent jaki uzywacie do zapobiegania wycieku oleju po gwincie srub od miski olejowej.
Awatar użytkownika
BE..RLINczyk
 
Posty: 342
Rejestracja: środa 19 maja 2010, 09:13
Lokalizacja: Berlin
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

wykap oliwy

Postautor: BE..RLINczyk » wtorek 17 kwie 2012, 14:50

BE..RLINczyk pisze:dzieki za info,niechcacy udalo mi sie znalesc na forum tez te wiadomosci.Czyli zadna konkurencja dla Germanii,bo tu mozna dostac za 4.95€,interesowalby mnie patent jaki uzywacie do zapobiegania wycieku oleju po gwincie srub od miski olejowej.
Awatar użytkownika
BE..RLINczyk
 
Posty: 342
Rejestracja: środa 19 maja 2010, 09:13
Lokalizacja: Berlin
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Filtr oleju

Postautor: 007 » piątek 22 maja 2015, 08:12

Odkopię temat.
Chcę zmienić filtr oleju w r100gs. Dla mojego GSa wyszukiwarka w Larssonie znalazła filtry jednoczęściowe i dwuczęściowe. Ale przeglądając boxer-parts zauważyłem, że oprócz tego jest podział: na filtry do silnika z chłodnicą oleju i bez. Mój jest z chłodnicą.
No i tu pytanie- jest różnica w budowie filtrów, czy mogę wybrać dowolny- jedno lub dwuczęściowy. Czy filtr dwuczęsciowy może jest taki sam, ale łatwiej go włożyć do właściwej dziurki? dlaczego do silnika z chłodnicą oleju boxer parts-proponuje inny filtr?
MirekH, Nysa
od najmniejszego:
NX250, TA600V, R100GS, FJ1200ABS
a, jeszcze kosiarka i silnik zaburtowy :)
Awatar użytkownika
007
 
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 19 maja 2015, 10:14
Lokalizacja: Nysa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Filtr oleju

Postautor: fryta » sobota 23 maja 2015, 15:27

Potrzebujesz łamany filtr kolego :)
"Hosanna na wysokości osi ....."
R100 GS PD
Awatar użytkownika
fryta
..
 
Posty: 1099
Rejestracja: sobota 05 lis 2011, 23:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Filtr oleju

Postautor: 007 » wtorek 26 maja 2015, 07:50

No dzięki Fryta, ale na boxer-parts sa dwa łamane. Jeden piszą, że do silnika z chłodnicą, i nie pasuje do tego bez chłodnicy. A drugi odwrotnie.
Czymś się różnią, czy to chłit makietingowy?
MirekH, Nysa
od najmniejszego:
NX250, TA600V, R100GS, FJ1200ABS
a, jeszcze kosiarka i silnik zaburtowy :)
Awatar użytkownika
007
 
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 19 maja 2015, 10:14
Lokalizacja: Nysa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Filtr oleju

Postautor: fryta » wtorek 26 maja 2015, 23:42

007 pisze:No dzięki Fryta, ale na boxer-parts sa dwa łamane. Jeden piszą, że do silnika z chłodnicą, i nie pasuje do tego bez chłodnicy. A drugi odwrotnie.
Czymś się różnią, czy to chłit makietingowy?


Dokładnie nie znam szczegółów, chyba w rt były też łamane ze względu na trudny dostęp, bierz ten do chłodnic OX-36D bodajże.
"Hosanna na wysokości osi ....."
R100 GS PD
Awatar użytkownika
fryta
..
 
Posty: 1099
Rejestracja: sobota 05 lis 2011, 23:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Filtr oleju

Postautor: J_K_K » poniedziałek 12 sie 2019, 23:01

Jako, że właśnie wszedłem w posiadanie BMW R80 RT '85
żywo mnie temat zainteresował :cool
Co do filtrów, to dłuższy filtr jednoczęściowy opisują jak "better design",
filtr dwuczęściowy rekomendują do RT, żeby nie ściągać owiewki.

Pomocne materiały audiowizualne :)





I uwaga na "oring warty 2 000 USD":

http://www.largiader.com/tech/filters/

http://www.largiader.com/tech/filters/canister.html
Pozdrawiam

Jarek
Awatar użytkownika
J_K_K
 
Posty: 1030
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 10:30
Lokalizacja: Podgórze Wilamowickie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time


Wróć do Garaż - 2V i weterany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość