Co trzeba zrobić po 75 tys. km. mając motor w ...

Sprawy techniczne związane z modelami serii F, czyli maszyny jedno i dwucylindrowe (rzędowe) - S, R, ST, GS, CS, X, XChallenge, XCountry, XMoto...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Co trzeba zrobić po 75 tys. km. mając motor w ...

Postautor: zwyszomi » piątek 22 wrz 2017, 01:04

Witam
Jestem tutaj nowy i mój poziom znajomości mechaniki jest taki sobie.
2 lata temu wysłałem swój F650GS Twin do USA by realizować kolejną podróż życia, czyli tym razem dookoła Ameryk. Nawinąłem już prawie 40 tys. po tamtych kontynentach, zostało mi jeszcze ze 30 tys.
Obecnie motor mam zaparkowany w warsztacie w Urugwaju, koleś który go prowadzi to niezły hobbysta i chyba zna się na BMKach. W grudniu znowu tam jadę żeby dojechać do Ziemi Ognistej a pytanie mam takie.
Jest czas żeby zlecić ewentualnie gościowi przegląd silnika lub innych rzeczy, pytanie zatem do Was: co należy sprawdzić przy przebiegu 75 tys. km lub o czym słyszeliście że się psuje w tym silniku albo innych elementach etc. Oczywiście takie tematy jak olej, filtry czy świece zmieniałem już kilkukrotnie samodzielnie. Poza awarią pompy płynu chłodniczego i akumulatora motor nie sprawił mi dotychczas kłopotu. Używam go bardzo delikatnie i jeżdżę spokojnie
Sorry za może głupie i ogólne pytanie, ale tak jak pisałem nie jestem jakimś wielkim mechanikiem, głównie uczyłem się jak się psuło :)
PS
W ramach rewanżu mogę zaprosić na wirtualną podróż dookoła Ameryk na advrider.pl
Pozdrawiam
Zbyszek
zwyszomi
 
Posty: 14
Rejestracja: piątek 22 wrz 2017, 00:43

Re: Co trzeba zrobić po 75 tys. km. mając motor w ...

Postautor: miotacztruskawek » piątek 22 wrz 2017, 08:49

Ja bym odkręcił oba dekle, pokrywę zaworów i miskę.

1. Jakoś w twojej okolicy (przebiegu :wink: ) miałem spalony alternator. Jak możesz to zajrzyj czy nie masz już nadpalonych uzwojeń.

2. Sprawdziłbym sprzęgło, a zwłaszcza sprężyny, Niestety nie pamiętam w jakich wartościach powinny mieścić się tarcze i przekładki. Sprężyny CHYBA powinny się mieścić w przedziale 60-63mm. Nie mam teraz dostępu do RepRoma, to nie mam jak dokładnie sprawdzić. Ja mam F800GS i teraz 107Kkm na blacie. Ostatnio sprawdzałem tarcze i przekładki. Są w niecałej połowie zużyte. Za to sprężyny mam już nowe. 2 lata temu było tylko ASO.
2.5. Mając jeszcze sprzęgło na wierzchu skontroluj jak wygląda "wałek wałka zmiany biegów"...
https://www.youtube.com/watch?v=1Ivw3xNr9Lk

3. Do tego wiadomo, pokrywa zaworów i zawory oraz łańcuch rozrządu.

4. Jak by się mechaniorowi chciało jeszcze pobawić to może ściągnąć michę. Poziom trudności podobny jak przy deklach. Ostatnio zdejmowałem ją bo wpadł mi kawałek aluminium, a okazało się, że na smoku było dodatkowo mnóstwo syfu.

Przy tym przebiegu niestety i pompa paliwa może spłatać figle. Ale to w wysokich temperaturach i niepełnym zbiorniku. Nie wiem jak w amerykach, ale tu pasują pompy od Astry i Passeratiego :haha . No i klasycznie warto obejrzeć, czy tulejki w kołach nie są powycierane :wink: .

PS: Wyprawę czasem podglądam :wink:
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, a jest Rzepak F800gs 08'
vagabundus
Awatar użytkownika
miotacztruskawek
 
Posty: 884
Rejestracja: piątek 28 sie 2015, 21:26
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

Re: Co trzeba zrobić po 75 tys. km. mając motor w ...

Postautor: zwyszomi » piątek 22 wrz 2017, 11:24

Dzięki Miotaczu !!!
Takich informacj właśnie szukam,
pozdrawiam
zbyszek
zwyszomi
 
Posty: 14
Rejestracja: piątek 22 wrz 2017, 00:43


Wróć do Garaż - seria F i G

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości