Akcje serwisowe F800S

Sprawy techniczne związane z modelami serii F, czyli maszyny jedno i dwucylindrowe (rzędowe) - S, R, ST, GS, CS, X, XChallenge, XCountry, XMoto...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Akcje serwisowe F800S

Postautor: dani3l » czwartek 23 mar 2017, 10:10

W lutym kupiłem BMW F800S z 2006 roku, wcześniej starałem się znaleźć informacje w Internecie na temat tych motocykli – problemy, awarie.

Niestety informacji na forach i poza nimi jest bardzo niewiele.
Mój motocykl został sprowadzony ze Szwajcarii z teoretycznym przebiegiem 29 tyś. km.
Podczas wymiany filtrów i oleju okazało się że w motocyklu jest nadal oryginalny filtr powietrza więc motocykl raczej nie był serwisowany w BMW.

Dzięki koledze który jeździ podobnym motocyklem dowiedziałem się że w naszych motocyklach była pilna akcja serwisowa związana z napędem tylnego koła (łożyskowaniem).

Skontaktowałem się z serwisem w Gliwicach (serdecznie pozdrawiam Panów z Serwisu i polecam ich usługi) i okazało się że dla mojego motocykla są 2 akcje serwisowe:
- sprawdzenie odpowietrzenia zbiornika paliwa
- sprawdzenie napędu tylnego koła

Jestem już po akcji serwisowej – w ramach akcji związanej z napędem tylnego koła w moim motocyklu zostały wymienione łożyska i oś tylnego koła z tego co widać na pierwszy rzut oka.

Szkoda że na forum nie ma żadnej informacji o istnieniu akcji serwisowych - więc postanowiłem się tą wiedzą podzielić .

Pozdrawiam
Komar 2350 -> WSK 175 Kobuz -> MZ TS 250 -> JAWA 350 TS -> SUZUKI GSX600F
BMW F800S
dani3l
 
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2017, 15:15
Lokalizacja: Książenic k.Rybnika

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: czarnes » czwartek 23 mar 2017, 10:24

Dzięki, bo tej informacji szukałem. Też kupiłem niedawno F800S.

Pozdro i udanego sezonu.
Awatar użytkownika
czarnes
 
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 26 lut 2017, 21:40
Lokalizacja: Płońsk

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Dyzio » poniedziałek 27 mar 2017, 18:47

Witam.
Dzięki za info. Moją F-kę (2008r) kupiłem 23.03 i jak tylko przerejestruję i wymienię opony to wybieram się do serwisu.
LwG i szerokości
Załączniki
DSC_016.jpg
DSC_016.jpg (1.19 MiB) Przeglądany 2741 razy
Jeśli problem da się rozwiązać, martwić się nie ma czym. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, martwić się nie ma po co.
Awatar użytkownika
Dyzio
 
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2017, 17:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: czarnes » wtorek 28 mar 2017, 08:33

Najpierw do nich zadzowoń albo napisz. Mi przysłali raporcik co kiedy było robione i ze w chwili obecnej nie ma aktywnych akcji serwisowych dla mojego motka.
Awatar użytkownika
czarnes
 
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 26 lut 2017, 21:40
Lokalizacja: Płońsk

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: pawel » wtorek 28 mar 2017, 15:04

Gdybyś chciał wzbogacić moto o stopkę centralną, to dysponuję:
viewtopic.php?f=7&t=27407
P.
X-Challenge
K 1
Awatar użytkownika
pawel
 
Posty: 277
Rejestracja: czwartek 27 mar 2008, 19:47
Lokalizacja: Wronki

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Dyzio » wtorek 28 mar 2017, 18:43

Dzięki czarnes. Najpierw zadzwonię.
LwG
Jeśli problem da się rozwiązać, martwić się nie ma czym. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, martwić się nie ma po co.
Awatar użytkownika
Dyzio
 
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2017, 17:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Dyzio » poniedziałek 10 kwie 2017, 22:11

Witam.
Jestem już po akcji serwisowej i tak jak dani3l byłem w serwisie Gazda Group w Gliwicach. Meiszkam w Zabrzu i tam mam najbliżej.
Zacznę od podziękowań dla p.Adama oraz mechaników z serwisu i również polecam ich usługi. Dla mojej efki akcja serwisowa dotyczyła łożyska tylnego koła ( okazało się ok i nie wymieniali),ale oprócz tego sprawdzono ( za totalną darmochę ) zawias z przodu, łożysko główki ramy oraz łożysko tylnego wahacza. i tu też wszystko było ok,
wyszło natomiast że pas napędowy jest za mocno naciągnięty więc za 60 zeta wyregulowali. Do tego oczywiście mnóstwo pytań i odpowiedzi.Wyszło jednak coś więcej. Ale od początku. W zakupie motka pomagał bardziej oblatany w tych sprawach kolega, który oblukał, obmacał, objeździł itp. jednym słowem stwierdził że jest git.
Dla mnie też wszystko wyglądało dobrze, jednak podczas powrotu (z okolic Czechowic-Dziedzic do Katowic) zauważyłem że powyżej 4k obrotów od silnika dochodziło takie metaliczne dzwonienie.Rzeczony kolega stwierdził że te silniki tak się drą i taka ich uroda. A że nie dawało mi to spokoju, tym bardziej że na postoju jak odkręcałem nic nie było słychać, oczywiście drążyłem temat w serwisie. Wyszło że to łańcuch rozrządu. Zaczęliśmy od opcji prostszej i tańszej czyli wymiany napinacza łańcucha rozrządu co mnie kosztowało 300 zeta. Efekt taki że dzwoni mniej i ciszej tak od 5k obrotów. Koszt wymiany łańcucha rozrządu ( robocizna + komplet materiałów) to w serwisie ok 2,5k zł. Do tego mam wyciek oleju z pod pokrywy zaworów w serwisie to 680 zł. Tu zaczynają się schody i jak już się pewnie domyślacie jestem w czarnej d.pie.
Muszę znaleźć sensowny warsztat najlepiej tu na Górnym Śląsku, stąd prośba jak by któryś z was miał namiar na takiego, lub znalazł coś w podobnym temacie na forum dajcie info. Ja oczywiście też będę kopał.
Co do serwisu w Gliwicach to moje odczucia są jak najbardziej pozytywne, ani przez chwile nie miałem wrażenia że chcą mnie naciągnąć na koszty i spotkałem się ze życzliwym zrozumieniem. Ale cóż serwis ma swój cennik i tyle. Pytanie: sprzedać czy inwestować? a jeśli to ile? Kto ma racje serce czy rozum?
Ale dość biadolenia, bo to fajne moto. W zeszłym sezonie miałem Yamahę xj6(2012r) 7 kucy mniej, podobna waga ale do efki nie ma startu, żeby chciała iść trzeba było ją mocno kręcić no i tak przy 140 traciła wigor, a efka jak zauważyłem dobrze od dołu a najlepiej idzie ze środka, poza tym super heble, no i nie ma j......o łańcucha. Szybko przyzwyczaiłem się do migaczy, natomiast jeszcze przestawiam się jeśli chodzi o jazdę z małą prędkością ( ciasne winkle i rondka) tu mam wrażenie że trzeba częściej schodzić do jedynki, a przy jeździe manewrowej więcej pracować sprzęgłem. Pozycja na efce wygodniejsza raczej poza miastem, opony jeszcze przed wymianą( DOT 08 i bardzo zryty tył na bokach) więc w po winklach jeszcze nie polatałem. Poza tym wygląd zajebisty, dźwięk też(jest na Akrapie), lakier na xj6 nie był zły a tu lustro (5 lat starszy) ,gdyby nie mała ździra na czaszy po lewej stronie powiedziałbym nówka.
A jak wasze pierwsze wrażenia? Może jakieś spotkanko? Dajcie znać.
LwG i szerokości.
Jeśli problem da się rozwiązać, martwić się nie ma czym. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, martwić się nie ma po co.
Awatar użytkownika
Dyzio
 
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2017, 17:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: czarnes » wtorek 11 kwie 2017, 09:00

Myślę, że bez problemu większego znajdziesz serwis, który zrobi te tematy o wiele taniej. Niestety wymiana rozrządu nigdy nie należy do najtańszych (także poza ASO). A tak z ciekawości - ile ma na liczniku Twoja Fka? Ja mam prawie 54 tys i nie słychać rozrządu.
Awatar użytkownika
czarnes
 
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 26 lut 2017, 21:40
Lokalizacja: Płońsk

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Dyzio » wtorek 11 kwie 2017, 10:09

Na liczniku jest prawie 39kkm, i to mogło by się zgadzać patrząc na wpisy w książce serwisowej. Moto było sprowadzone z Włoch w 2014r, a poprzedni właściciel zrobił przez dwa sezony ok. 2kkm i to też potwierdziłem przy przeglądzie.
LwG
Jeśli problem da się rozwiązać, martwić się nie ma czym. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, martwić się nie ma po co.
Awatar użytkownika
Dyzio
 
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2017, 17:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Szaman » wtorek 11 kwie 2017, 22:23

Dyzio pisze: Koszt wymiany łańcucha rozrządu ( robocizna + komplet materiałów) to w serwisie ok 2,5k zł. Do tego mam wyciek oleju z pod pokrywy zaworów w serwisie to 680 zł.

No to fajnie ci policzyli, tylko zapomnieli dodać że do wymiany rozrządu trzeba zdjąć pokrywę głowicy, podobnie jak do wymiany uszczelki pod nią :mrgreen:
Kolego, wszystkie części potrzebne do tej naprawy/wymiany, to 700zł w serwisie (łańcuch rozrządu, uszczelka pokrywy sprzęgła, komplet uszczelek pokrywy głowicy 4 szt)
Kumaty mechanik zrobi to w jeden dzień, no to sobie pomyśl ile może sobie zażyczyć :wink:
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2089
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Gizzy » wtorek 11 kwie 2017, 22:29

Dyzio, ...a weź pogrzeb na Forum, liźnij wiedzy, zrób sobie wycieczkę do "kumatego mechanika" do Wawy, Mińska, Nadarzyna, czy innego "Bydgoszczu" i bedziesz zdowolony w dwójnasób: traska zaliczona, moto zrobione. Amen.
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 3777
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Szaman » wtorek 11 kwie 2017, 22:45

Sory za zamieszanie , jednak się nie da :oops: , trzeba rozwalać silnik w drobny mak, bo łańcucha nie przełoży przez czop wału korbowego :idea:
W serwisie nie zakuwają łańcuchów, tylko dają fabrycznie zakute, więc wyjęcie silnika z ramy i jego demontaż :|
Alternatywą jest założenie łańcucha otwartego i jego zakucie na silniku po przeciągnięciu przez koło zębate wału korbowego.
Metoda często praktykowana ale nie polecana przez serwisy (osobiście też tak nie robię)
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2089
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Dyzio » środa 12 kwie 2017, 21:52

W serwisie koszt jest tak wysoki właśnie ze względu na demontaż silnika 1300zł, części prawie drugie tyle (z tego co pamiętam mowa była o łańcuchu, ślizgach, kołach górnym i dolnym, oraz o uszczelkach), natomiast cena wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów podana była jako osobna naprawa. Oczywiście lepiej i taniej było by to zrobić za jednym razem. Przelotkę po Polsce chętnie, lecz z tym łańcuchem przyznam że trochę się boję, a przed chwilą na Grupie Górnośląskiej wygrzebałem warsztat ProMoto w Gliwicach który w kilku postach ma dobra opinię. Rano tam zadzwonię. Szaman uważam że masz rację i będę chciał uniknąć zakuwania łańcucha. Dzięki wszystkim za pomoc.
LwG
Jeśli problem da się rozwiązać, martwić się nie ma czym. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, martwić się nie ma po co.
Awatar użytkownika
Dyzio
 
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2017, 17:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: czarnes » czwartek 13 kwie 2017, 09:15

Dyzio pisze: Szaman uważam że masz rację i będę chciał uniknąć zakuwania łańcucha. Dzięki wszystkim za pomoc.
LwG

Moim zdaniem nie jest to jakiś duży grzech. Dobrze zakuty łańcuch nie powinien się różnić wytrzymałością od (nie wiem jak to nazwać :sos ) "jednorodnego".
Awatar użytkownika
czarnes
 
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 26 lut 2017, 21:40
Lokalizacja: Płońsk

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Szaman » czwartek 13 kwie 2017, 14:19

czarnes pisze:
Dyzio pisze: Szaman uważam że masz rację i będę chciał uniknąć zakuwania łańcucha. Dzięki wszystkim za pomoc.
LwG

Moim zdaniem nie jest to jakiś duży grzech. Dobrze zakuty łańcuch nie powinien się różnić wytrzymałością od (nie wiem jak to nazwać :sos ) "jednorodnego".

Teoretycznie wszystko się zgadza, ale tylko teoretycznie :idea:

DID robi łańcuchy zwykłe SCA i wzmocnione SCR, problem w tym że SCR są fabrycznie zakute i nie kupisz do nich ogniwa łączącego.
Łańcuchy otwarte, do zakucia występują tylko w wersji SCA , a jest to wersja słabsza, cięta z rolki i przeznaczona właśnie dla warsztatów jako tańsza alternatywa do szybkiej wymiany.

Sam stosuję w 90 % łańcuchy Morse'a, są o wiele mocniejsze od DID (SCA) a występują w zestawie z ogniwem łączącym.
Problem z nimi jest taki, że tylko nieliczne zakuwarki dają sobie z nimi radę :wink: (takie po 1500-2500 zł, i też nie zawsze)
DiD-a SCA da się zakuć byle czym, nawet malutkim młoteczkiem, trzpienie są cholernie miękkie.
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2089
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Dyzio » niedziela 02 lip 2017, 13:27

No i szczęśliwy finał.
Podjechałem ze sprzętem do warsztatu Pro-Moto w Kleszczowie k/Gliwic. P. Rafał który prowadzi ten warsztat stwierdził że łańcuch rozrządu jest ok, natomiast to dzwonienie które słychać pochodzi z poza silnika. Przy okazji wyszło że mam wyciek z pompy wody. Tak więc wymienił uszczelkę pod pokrywą zaworów, na pompie wody oringa, dalej jak już górę rozebrał to kontrola luzów zaworowych, stan świec , filtru powietrza - wszystko ok, wymienił płyn chłodniczy oraz hamulcowy (p +t). Podniósł też kierownicę na zawiasie która była obniżona przez poprzedniego właściciela. Za wsio zapłaciłem 480zł. Niestety nie udało mu się wykryć co to dzwoni. Trudno, po mału się przyzwyczajam, może kiedyś wyjdzie.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Jeśli problem da się rozwiązać, martwić się nie ma czym. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, martwić się nie ma po co.
Awatar użytkownika
Dyzio
 
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2017, 17:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Szaman » niedziela 02 lip 2017, 15:15

Mi kiedyś w Intruderze dzwonił korek wlewu paliwa, dwa lata dziada nie mogłem namierzyć :mrgreen:
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2089
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: Akcje serwisowe F800S

Postautor: Dyzio » wtorek 04 lip 2017, 10:17

Też myślę że to jakaś pierdoła, pewnie kiedyś się ujawni. Puki co wyciągnąłem db kilera i tego nie słyszę :hapy .
Jeśli problem da się rozwiązać, martwić się nie ma czym. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, martwić się nie ma po co.
Awatar użytkownika
Dyzio
 
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2017, 17:59
Lokalizacja: Zabrze


Wróć do Garaż - seria F i G

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości