Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Sprawy techniczne związane z modelami serii F, czyli maszyny jedno i dwucylindrowe (rzędowe) - S, R, ST, GS, CS, X, XChallenge, XCountry, XMoto...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Postautor: augan » sobota 12 wrz 2020, 18:34

Witam.
Dokładnie to jest instrukcja do BMW F 800 ST. Dział Amortyzacja - ustawienia. Trochę mglisty opis wg mnie.
Jak wg Was trzeba ustawić sprężynę dla dwóch osób po 85 kg każda czyli kierowca + plecak ? Taki jest opis w instrukcji jak w załączniku.

Dla 1 os. kliknąć 12 razy, a dla dwóch np. kliknąć 6 czy np. 18 razy ?


Jak wg Was trzeba ustawić amortyzator dla dwóch osób po 85 kg każda?

Dla 1 os. cofnąć o 1 obrót, a dla dwóch np. pół obrotu czy np. 2 obroty ?

Podajcie mi swoją wersję ustawień.
Dzięki.
Załączniki
Ustawienie sprężyny.jpg
Ustawienie sprężyny.jpg (152.23 KiB) Przeglądany 168 razy
augan
 
Posty: 11
Rejestracja: piątek 31 maja 2019, 14:39
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Postautor: siwy26 » sobota 12 wrz 2020, 19:15

Najpierw ustawienia standardowe- czyli pełen bag + kierowca-masz dokł. opisane jak ustawić-a później wg warunków - dochodzi plecak albo plecak +kufry utwardzałem 3 do 5 obrotów-
ważne,aby weszło Ci w nawyk przywracać ustawienia zaraz po powrocie
Awatar użytkownika
siwy26
 
Posty: 139
Rejestracja: niedziela 03 mar 2019, 19:10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 13 times

Re: Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Postautor: augan » niedziela 13 wrz 2020, 20:30

Sorki, ale przyznam, że nie rozumiem twojej odp. Są klikniecia na sprężynie i obroty na Amorku. Jeżeli możesz to sprecyzuj.
augan
 
Posty: 11
Rejestracja: piątek 31 maja 2019, 14:39
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Postautor: siwy26 » niedziela 13 wrz 2020, 22:08

Zacznijmy od sprężyny- to pokrętło z boku,które możesz obrócić palcami,bez tego klucza pod siedzeniem. Ponieważ nie wiesz,jak jeździł poprzedni kierownik zrób ustawienie podstawowe
wg instrukcji : Obrócić śrubę nastawczą w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara - do końca-a następnie cofnąć o 12 kliknięć. Masz teraz standardowe ust.czyli bez kufrów i plecaka. Jeśli dokładasz bagaż i pasażerkę kręcisz w prawo . Jeśli chodzi o amortyzację ,ustawiłem standard tzn.obrócić śrubę nastawczą w kierunku zgodnym do ruchu
wskazówek zegara- do oporu-a następnie cofnąć o 1 obrót i tego ustawienia nie zmieniałem. Nadmieniam,że nie jestem jakoś mocno zapasiony i wraz z plecakiem ważymy tyle,
co jeden porządny chooperowiec w skórach.
Autostradami lataliśmy z kuframi po 180 i 2 z przodu też się pojawiała a średnia i tak wychodziła po powrocie 4,5,max 4,6 l, za czym na pewno będę tęsknił po przesiadce na K 1300, ale to już nie ten temat.
Awatar użytkownika
siwy26
 
Posty: 139
Rejestracja: niedziela 03 mar 2019, 19:10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 13 times

Re: Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Postautor: siwy26 » niedziela 13 wrz 2020, 22:10

I warto pamiętać, o ile kliknięć obróciłeś,żeby po powrocie wracać do podst.ustawienia / ale tylko w przypadku,jeśli z Ciebie taki maniak jak ze mnie /.
I napisałeś amorka z dużej litery,więc do końca to nie wiem,na jaki temat rozmawiamy teraz :blush
Awatar użytkownika
siwy26
 
Posty: 139
Rejestracja: niedziela 03 mar 2019, 19:10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 13 times

Re: Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Postautor: augan » wtorek 15 wrz 2020, 23:10

Dzięki za informacje. Masz cierpliwość.
Chodzi mi o to, że instrukcja w przypadku sprężyny posługuje się "kliknięciami", a w przypadku amortyzatora "obrotami" i chcę przy tym pozostać, aby nie mylić regulacji sprężyny i amortyzatora.
Gdy jeżdżę sam, to mam tak jak w instrukcji czyli 12 kliknięć na sprężynie i 1 obrót na amortyzatorze, gdyż moja waga jest zbliżona do tej z instrukcji i jeździ mi się ok. Aczkolwiek wiemy, że sztywniejsze - twardsze ustawienia pozbawią nas wygody, ale będą bardziej typu SPORT (wg mnie mniej kliknięć i mniej obrotów usztywni motocykl).
Przed jazdą z 80 kg "plecaczkiem" ustawiłem sprężynę na 20 kliknięć, a amortyzator na 2 obroty. W czasie jazdy po nie równym asfalcie miałem uczucie pływającego tyłu. Dlatego nabrałem wątpliwości co do ustawienia i zastanawiam się, czy aby było prawidłowo, powinienem był jednak ustawić 6 kliknięć na sprężynie i 0,5 (pół) obrotu na amortyzatorze.
augan
 
Posty: 11
Rejestracja: piątek 31 maja 2019, 14:39
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Amortyzacja - ustawienia ręczne.

Postautor: siwy26 » czwartek 17 wrz 2020, 12:26

Instrukcja jest pewnego rodzaju wskazówką, ostatecznie ustawienia mają być subiektywnie dostosowane pod Ciebie / i Twój plecak oczywiście /.
Awatar użytkownika
siwy26
 
Posty: 139
Rejestracja: niedziela 03 mar 2019, 19:10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 13 times


Wróć do Garaż - seria F i G

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], simon07 i 4 gości