F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Sprawy techniczne związane z modelami serii F, czyli maszyny jedno i dwucylindrowe (rzędowe) - S, R, ST, GS, CS, X, XChallenge, XCountry, XMoto...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » niedziela 15 wrz 2019, 21:10

Czy są na forum posiadacze modelu F850GS / F850GSA?
Chętnie wymienię doświadczenia.

Mój egzemplarz to GSA.
Rozważam doposażenie w płytę pod silnik (najchętniej jakieś tworzywo sztuczne) oraz upgrade przedniego zawieszenia.
Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Obrazek
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » piątek 20 wrz 2019, 10:35

Właśnie stałem się posiadaczem F850GSA. Spostrzeżeń specjalnych na razie brak, ale chętnie się "podepnę" pod temat :) Oczywiście podzielę się spostrzeżeniami jak tylko przelatam na nim trochę km.
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » piątek 20 wrz 2019, 13:48

Super, gratuluję!!!
Nastawiasz się na jazdy szosowe czy offowe?
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » piątek 20 wrz 2019, 15:26

Cóż, do tej pory jeździłem tylko szosowo. Muszę też przyznać, że jest to moje pierwsze zetknięcie z "gieesami" :) Wróciłem do motocykli po 8 latach przerwy z myślą jazdy "w świat". Zatem jazdy offowej muszę się po prostu nauczyć. Niemniej, zrobię to z dziką przyjemnością
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » sobota 21 wrz 2019, 16:07

Jak Ci już pisałem na PW, ale wrzucę tu "dla potomności". Uważam, że podwyższenie kierownicy o 2cm jest uzasadnione. Nie należę do gigantów, nikczemnego wzrostu też nie jestem, a jednak jadąc na stojąco muszę się garbić. Na siedząco też byłoby wygodniej, moim zdaniem, gdyby kiera była te 2 centymetry wyżej. Zastanawiają mnie jednak koszty. Za zestaw Wunderlicha do wersji z navi wychodzi 120€ za 2 klocki aluminum i cztery śrubki :chok . Gdzie jest magia świąt ja się pytam :rotfl
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: Cezarus » sobota 21 wrz 2019, 19:18

Takie coś sobie kup i wyregulujesz kierownicę jak chcesz : https://www.aliexpress.com/item/3265975 ... b201603_52
Cezarus
 
Posty: 2755
Rejestracja: środa 21 gru 2011, 22:14
Lokalizacja: Płock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » niedziela 22 wrz 2019, 00:05

Albo coś takiego

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3715661083

Trzeba tylko sprawdzić jaki jest zapas na linkach i przewodach.
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » wtorek 24 wrz 2019, 19:49

OK, temat podwyższenia kiery ogarnięty. Jako dodatkową rzecz uznałbym wymianę standardowego plastiku pod silnikiem na alu, już się przeczochrałem trochę i uznaję, że plastik odpada, dosłownie :crazy . Dziś przelatałem trochę z kolegą na R1250GS i muszę przyznać, że biedy nie ma. Co więcej, uważam że na szybkich trasach piaszczysto-szutrowych to jednak "mały" giees jest wygodniejszy. Tyle na razie. Pozdro
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » wtorek 24 wrz 2019, 22:13

Jakie podwyższenie założyłeś?
Przejrzałem internet pod kątem płyt.
Podoba mi się płyta Touratecha, kształt nieinwazyjny, jedyna moim zdaniem wada to długość - nie przykrywa pierwszej puszki tłumika.


https://shop.touratechpolska.pl/engine- ... nture.html

Dłuższe są płyty SW Motech i Altrider - raczej z tego coś wybiorę.


https://sw-motech.com/en/products/prote ... 054253.htm


https://www.altrider.com/altrider-skid- ... r/pid/2740
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » czwartek 26 wrz 2019, 07:45

Podwyższenie Wunderlicha. Nie znalazłem sensownej alternatywy do wersji z navi. Co do płyty pod silnik to też na te patrzyłem. Jedynie Altrider jest dla mnie czymś nowym,i, jak widzę egzotycznym. Ktoś to u nas dystrybuuje?
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » czwartek 26 wrz 2019, 09:13

Jest polski dystrybutor, nie pamietam nazwy, kupowałem u nich ze dwa lata temu. Można tez kupić bezpośrednio z europejskiego oddziału: altrider.eu
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: snejk » poniedziałek 30 wrz 2019, 19:54

Witam

Jestem posiadaczem F850GS ADV z 2018 czy macie może namiary na serwisówkę do tego motocykla.
BMW F850 GS ADV '18
Awatar użytkownika
snejk
 
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 29 maja 2011, 15:46
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » poniedziałek 30 wrz 2019, 20:40

Też chętnie bym nabył. Niestety ASO chyba jeszcze nie sprzedaje tych serwisówek.
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » poniedziałek 21 paź 2019, 19:02

Ok, dawno w wątku się nic nie działo zatem coś napiszę. Podwyższenie kiery jest. Różnica. Jak między nocą a dniem. Z rzeczy irytujących to serwis. Zdecydowałem i zamówiłem GS911Wi-Fi, olej wymienię sobie tak samo dobrze, o łańcuch zadbam na pewno lepiej (w serwisie napięli mi go jak baranie jaja :mur ), świece i filtr też umiem wymienić, a i motocykle się budowało w przeszłości :hapy. Policzyłem i stwierdziłem, że zakup tego gadżetu zwróci mi się już po "drugim" serwisie. Taka sytuacja.
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » poniedziałek 21 paź 2019, 21:07

Dzięki za info, w kwestii podwyższenia kierownicy jeszcze się waham, jak baca po weselu :-)
Mogę natomiast polecić deflektor Wunderlicha - mam 183cm wzrostu, na seryjnej szybie przy wyższych przelotowych była walka kasku z wiatrem.
Po założeniu deflektora - bajka, 160 km/h i żadnych turbulencji, struga idzie nad kaskiem.

Obrazek

Obrazek
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » wtorek 12 lis 2019, 19:46

Dzięki za podpowiedź z deflektorem. Też się nad tym zastanawiam. Jestem co prawda niższy od ciebie, ale też mam problem ze strugą powietrza trafiającą prosto w daszek kasku. To znaczy teraz jest to problem, latem będę się z tego cieszył a nawet tą szybę obniżał :jezor Myślałem natomiast nad deflektorem Touratecha, tym na kluczyk. I tutaj pytanie, bajer czy nie? W cenie różnicy nie ma żadnej, ale sposób montażu jest bez narzędziowy. Pytanie do kogoś kto zna i używał.
Z rzeczy użytecznych. Pojawił się u mnie Scottoiler, klasyczny V system. Montaż bezproblemowy. Zamówiłem Barkbustery, i tutaj mała uwaga. Barkbusters nie robi dedykowanego setu do 850GSA, problemem jest zbiornik. Po korespondencji z producentem, stwierdzili że skoro mam zamontowane podwyższenie kiery 20mm, nie będzie problemu. Jutro zobaczymy, będę montował. Później wrzucę foty jak się uda, jak nie to też :yahooo
Zamówiłem też "decata" od Dominatora. Mierzi mnie ta puszka strasznie :diabel Mam też dwie rzeczy zamówione od "myfrienda". Przedłużenie przedniego błotnika i poszerzenie stopki. Plastik do błotnika nie zamontowany bo mi się nie chciało, ale przymierzyłem, pasuje i jest git. Efekt, 55pln vs. jakaś chora cyfra za kawałek ABS-u od Wunderlicha. Wydaje mi się że warto.
Co do poszerzenia stopki to....., okazało się że nie pasuje. Ale. Żadna by nie pasowała.... końcówkę stopki w moim egzemplarzu spawał jakiś amator i efekt jest taki że prawie nie mam tam wolnego materiału żeby coś przykręcić, cóż. Mogę tylko żałować, że nie zwróciłem na to uwagi wcześniej, i cieszyć się z faktu że za to poszerzenie zapłaciłem 57pln :rotfl Rzecz oczywiście do przerobienia bez problemu. Stopka albo amelinum z poszerzenia, zobaczę co będzie skuteczniejsze.
Tyle na dziś. Jutro spróbuję wrzucić fotki z Barkbusterami i Scottoilerem jak to kogoś interesuje.
Pozdro
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » czwartek 14 lis 2019, 14:04

Nie wiem dlaczego niektóre zdjęcia się poobracały, ale widać co i jak :hapy

IMG_1044.JPG
całość
IMG_1044.JPG (643.08 KiB) Przeglądany 989 razy

IMG_1035.JPG
odległość od zbiornika
IMG_1035.JPG (479.73 KiB) Przeglądany 989 razy

IMG_1037.JPG
odległość od szyby
IMG_1037.JPG (597.38 KiB) Przeglądany 989 razy

IMG_1040.JPG
scottoiler na zbiorniku evap
IMG_1040.JPG (460.75 KiB) Przeglądany 989 razy

IMG_1041.JPG
wpięcie w podciśnienie przed zaworem evap
IMG_1041.JPG (594.94 KiB) Przeglądany 989 razy

IMG_1042.JPG
zębatka
IMG_1042.JPG (586.04 KiB) Przeglądany 989 razy

IMG_1043.JPG
prowadzenie rurki
IMG_1043.JPG (609.59 KiB) Przeglądany 989 razy
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: dmytrius » niedziela 19 sty 2020, 12:53

Witam!

Proszę o Wasze opinie odnośnie następującej kwestii. Otóż, jak dobrze rozumiem, ESA w r1200gs/r1250gs działa jak z przednim tak i z tylnim zawieszeniem? Jak natomiast to wygląda w 850? Rozumiem, że tylko tył?
Wybieram pomiędzy 850 z ESA oraz z obniżonym zawieszeniem. Jak sobie porównywałem w salonie to bardziej komfortowo czuję się na tej z obniżonym zawieszeniem (wzrost 176), ale to tylko siedziałem na niej w salonie.
Czy naprawdę jest duża różnica pomiędzy z ESA i bez?
dmytrius
 
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 14 sty 2020, 21:43
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: Gizzy » niedziela 19 sty 2020, 12:59

Ale ESA nie obniża zawieszenia (jak kości), tylko wpływa na charakterystykę pracy zawiechy: twardo, miękko, turystyczne, na piach itd.

Wysłane z pośrodku niczego
W opinii ważnych ludzi: Forumowy Idiota. Samoocena: Nieustannie w drodze do Szczaworyżu.
F800GT->MTS 1200S DVT, R1100S
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse [abym nie musiał na koniec każdego postu dopisywać] ;)
Tajnos Agentos Numeros 385
Awatar użytkownika
Gizzy
 
Posty: 5024
Rejestracja: wtorek 21 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Wrocek
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: dmytrius » niedziela 19 sty 2020, 13:10

Gizzy pisze:Ale ESA nie obniża zawieszenia (jak kości), tylko wpływa na charakterystykę pracy zawiechy: twardo, miękko, turystyczne, na piach itd.

Wysłane z pośrodku niczego



Tak. Ale chodzi ni o co innego. Egzemplarz z obniżonym zawieszeniem jest bez ESA (ponoć brak jest takiej opcji). Drugi ma ESA i standardowe zawieszenie. Bardziej komfortowo mi się siedzi na tym z obniżonym. Testowałem ten z ESA, ale zbyt krótko żeby wyrobić opinię na temat komfortu/wygody itp tegoż systemu.
Być może ktoś jeździł i na takim i na takim
dmytrius
 
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 14 sty 2020, 21:43
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: maro21 » niedziela 19 sty 2020, 15:58

dmytrius pisze:
Gizzy pisze:Ale ESA nie obniża zawieszenia (jak kości), tylko wpływa na charakterystykę pracy zawiechy: twardo, miękko, turystyczne, na piach itd.

Wysłane z pośrodku niczego



Tak. Ale chodzi ni o co innego. Egzemplarz z obniżonym zawieszeniem jest bez ESA (ponoć brak jest takiej opcji). Drugi ma ESA i standardowe zawieszenie. Bardziej komfortowo mi się siedzi na tym z obniżonym. Testowałem ten z ESA, ale zbyt krótko żeby wyrobić opinię na temat komfortu/wygody itp tegoż systemu.
Być może ktoś jeździł i na takim i na takim

Dokładnie to samo rozważałem, jak przez moment myślałem o F850GSA. Mam ESA w moim K1200S i przeważnie jeżdżę na jednym ustawieniu, także dla mnie nie jest to opcja must have w 850 z tych powodów co opisałeś - co innego w dużym GS.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
maro21
 
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2016, 12:04
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: ctomch » niedziela 19 sty 2020, 16:04

dmytrius pisze:Witam!

Proszę o Wasze opinie odnośnie następującej kwestii. Otóż, jak dobrze rozumiem, ESA w r1200gs/r1250gs działa jak z przednim tak i z tylnim zawieszeniem? Jak natomiast to wygląda w 850? Rozumiem, że tylko tył?
Wybieram pomiędzy 850 z ESA oraz z obniżonym zawieszeniem. Jak sobie porównywałem w salonie to bardziej komfortowo czuję się na tej z obniżonym zawieszeniem (wzrost 176), ale to tylko siedziałem na niej w salonie.
Czy naprawdę jest duża różnica pomiędzy z ESA i bez?



No to masz tle samo wzrostu co ja. Jeżdżę standardowym GSA ze standardową kanapą. Jak widać kwestia komfortu i odczucia są bardzo indywidualną sprawą. Ja się czuję mega komfortowo. Jak przysiadałem się do wersji z obniżoną kanapą to było mi strasznie niewygodnie.
ctomch
 
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 12 wrz 2019, 13:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: snejk » sobota 01 lut 2020, 12:14

Witam

Wyszła serwisówka do f850gs ma ktoś może namiar na wersję online, a jak nie to może zrobimy zrzutke na płytę dvd która kosztuje w serwisie ok 150$.

dvd repair manuals f models k8x 01 59 9 831 848
Ostatnio zmieniony sobota 01 lut 2020, 14:00 przez snejk, łącznie zmieniany 1 raz
BMW F850 GS ADV '18
Awatar użytkownika
snejk
 
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 29 maja 2011, 15:46
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sawtom » sobota 01 lut 2020, 13:44

Oooo, dzięki za info.
Jeśli to jest to samo, to tu sprzedają trochę taniej:
https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/g ... 1599831848

Edit: sprawdziłem w ASO Inchcape - można też u nich kupić, cena 300+ pln.
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> S1000XR + HusqTE630 -> G310GS + F850GSA
Awatar użytkownika
sawtom
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2746
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 09:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: F850GS / F850GSA - wątek ogólny

Postautor: sebsek » niedziela 16 lut 2020, 19:55

Właśnie zamontowałem szybę Puig 3179w i różnica jest kolosalna. Wreszcie spokojnie można podnieść szybę w kasku :smile
Załączniki
IMG_20200216_125852_resized_20200216_061015734.jpg
IMG_20200216_125852_resized_20200216_061015734.jpg (368.78 KiB) Przeglądany 475 razy
IMG_20200216_125859_resized_20200216_061015884.jpg
IMG_20200216_125859_resized_20200216_061015884.jpg (324.33 KiB) Przeglądany 475 razy
F 850 GS ADV
sebsek
 
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 20:55
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Garaż - seria F i G

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości