gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Sprawy techniczne związane z modelami serii F, czyli maszyny jedno i dwucylindrowe (rzędowe) - S, R, ST, GS, CS, X, XChallenge, XCountry, XMoto...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: dzejson3 » niedziela 05 sie 2018, 20:57

Witam,
jestem tutaj nowy zakupiłem nie dawno BMW F800 ST Z 2007r.
Mój problem to gasnący silnik przy zmianie biegu w górę lub w dół.
Nadmieniam że zaczyna gasnąć jak jest dobrze rozgrzany po kilkudziesięciu kilometrach.
Odpala od strzała w tym samym momencie jak gaśnie, wbijam bieg i jedzie dalej.
Usterka po raz pierwszy objawiła się przy dojeździe na rezerwie baku.
Od tego czasu wyświetlacz świruję i czasami nie wykrywa N-ki lub wskazuje luz na wbitym biegu.
Komputer nic nie wykazał, mechanik twierdzi że to może być wina czujnika krokowego na wtrysku tzw. przepływka,
problem polega na tym że mechanik nie ma 100% pewności a taki czujnik kosztuje 800zł.
Na wolnych obrotach trzyma równo. Pierwsze parę kilometrów pracuje idealnie.
Czy ktoś miał podobne problemy?
dzejson3
 
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 05 sie 2018, 20:34
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: zbigniew gołowicz » niedziela 05 sie 2018, 21:33

Wymien potencjometr wskaźnika zmiany biegów.
Na początek połączenia i wtyczki przy nim.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6030
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: dzejson3 » poniedziałek 06 sie 2018, 07:49

Dzięki za informację.
pzdr
dzejson3
 
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 05 sie 2018, 20:34
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: Richat » poniedziałek 29 lip 2019, 12:24

Cześć,
mam podobny problem. Czy u ciebie został zażegnany, co było przyczyną?
Pozdrawiam
Richat
Richat
 
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek 11 mar 2019, 09:41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: ToX » środa 14 sie 2019, 15:37

Znany problem w F800S/ST - nie ma na to jednego "super leku", troche trzeba sie pobawic jak to z BMW bywa. Niektorzy wymieniaja czesci typu pompa paliwa, czujnik przepustnicy, czujniki polozenia rozrzadu itp. - najczesciej takie wymianki skutukja wysokimi kosztami a problem dalej zostaje. Najpierw zrobilbym proste operacje jak te ponizej, potem dalej ewentualnie szukal:

- zagiete lub czyms docisniete przewody powietrzne nr. 10, ktore ida do AIRBOXa z silnika. Ja swoje przewody wymienilem na nowe, zbrojone by nic nie moglo zminiejszyc przelotu: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_1305
przy okazji mozna wyczyscic element o nr. 3, sprawdzic stan uszczelek, orignow, wyczyscic wszystko, nasmarowac. Tu musi byc zachowana szczelnosc.

- zatkany/brudny/zawilgocony zawor odpowietrzajacy bak paliwa, element nr. 13: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=16_0643 pomaga jego wyjecie, przedmuchanie, sprawdzenie funkcjonowania, jak mamy opcje pozwolic mu chwile wyschnac w sloncu czy cos to mozna sprobowac

- stare oprogramowanie silnika, tutaj tylko wizyta w ASO i prosba o aktualizacje

Niestety do dzis nie ma jednej recepty na problem gasniecia F800S/ST. U mnie po zabiegu wymiany wezy powietrznych, czyszczeniu tego zaworu motocykl nie gasnie, wczesniej sie to zdarzalo ale i tak bardzo rzadko (gasl raz na 10 wyjazdow).
ToX
 
Posty: 18
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 16:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: Mirko » sobota 31 sie 2019, 06:43

I mnie dopadł problem gasnącego silnika - zawsze na zagrzanym silniku i wciskając sprzęgło przy zbijaniu biegów czy też dojeżdżając do skrzyżowania z wciśniętą klamką sprzęgła. Idąc za radą ToX-a zanabyłem na znanym portalu aukcyjnym regulator biegu jałowego 13717676317. Dzisiaj do południa udało mi się go wymienić i właśnie wróciłem z jady próbnej. Po 30 km w temperaturze powietrza 32 stopnie muszę powiedzieć, że się pozbyłem problemu gasnącego silnika. Jadąc nawet na wysokich obrotach i wciskając sprzęgło opbroty spadają do ok. 1250 i silnik nie gaśnie.
Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam i wiele spokojnych kilomerów przez weekend życzę.
Mirek
Awatar użytkownika
Mirko
 
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 17 mar 2013, 15:18
Lokalizacja: Czechy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: ToX » wtorek 03 wrz 2019, 11:34

No niestety, wykrakałem. Robiłem w ten weekend trasę 500 km i u mnie problem wrócił, motocykl gaśnie po dłuższym czasie jazdy z wyższymi obrotami, raz zgasł mi w dosyć niebezpiecznej sytuacji gdzie po wyprzedzaniu chowałem się za sznurem aut, koło aż się zblokowało bo nie zauważyłem że mam zgaszony silnik odpuszczając sprzęgło :evil: bardzo niebezpieczne zachowanie, jakaś bardzo ulotna ta radość z jazdy...

Wymieniałem już ten zawór, co prawda na używany i było OK przez końcówke zeszłego sezonu, przez cały sezon w tym roku i nagle du..a, czyżby znowu padł?
Za niedługo będę miał możliwość to wszystko posprawdzać. Na F800riders opisane jest jak ten zawór powinien działać, widać czasem że jak jest mocno zużyty to jego domykanie/otwieranie nie działa tak jak powinno, gdyż działa za wolno, kanały powietrzne które powinny być otwarte na wolnych obrotach są przykryte tą białą główką i przez to silnik gaśnie. Przy ponownym rozruchu silnika ta główka przechodzi w odpowiednią pozycję i motocykl odpala od razu - przynajmniej tak podejrzewam.

Zacznę od bezkosztowych metod, czyli:
- czyszczenie i smarowanie zaworu 13717676317
- kontrola przewodów powietrznych airboxa
- sprawdzenie działania zaworu w baku paliwa

Gdy to nic nie da, zastanowię się poważnie nad:
- aktualizacją oprogramowania silnika (w najnowszej wersji obroty jałowe są delikatnie podniesione, rzekomo to też pomaga)
- kontrola ciśnienia na pompie paliwa (tego chyba nie jestem w stanie zrobić bez GS-911?)
- na zimę planuje zrobić rozrząd, choć myślę że to akurat nie ma tutaj większego znaczenia

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły na "remedium", chętnie poczytam :)
ToX
 
Posty: 18
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 16:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: bachu » czwartek 05 wrz 2019, 12:49

Kontrolę ciśnienia możesz zrobić przy użyciu Motoscana. Powinno pokazywać około 4,5 bar (odczyt z czujnika na listwie wtryskowej).

Jeśli silnik gaśnie w gorące dni / po dłuższej jeździe na wysokich obrotach / jak jest mniejsza ilość paliwa w baku / na obrotach powyżej 2000RPM to podejrzewałbym pompę paliwa lub zapchany filtr paliwa. Jednocześnie nie spodziewam się, że będzie coś nie tak z ciśnieniem nie licząc samego momentu zgaśnięcia. Czy po takim zgaśnięciu bywa, że nie chce odpalić od razu lub gaśnie ponownie w krótkim czasie?

Oczywiście odpowietrzenie zbiornika, stan przewodów powietrznych oraz silnik krokowy warto sprawdzić w pierwszej kolejności.
bachu
 
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 10 kwie 2018, 09:53
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: gasnący silnik przy zmianie biegu BWW F800ST 2007R

Postautor: zbigniew gołowicz » piątek 06 wrz 2019, 04:55

bachu pisze:Kontrolę ciśnienia możesz zrobić przy użyciu Motoscana. Powinno pokazywać około 4,5 bar (odczyt z czujnika na listwie wtryskowej).

Jeśli silnik gaśnie w gorące dni / po dłuższej jeździe na wysokich obrotach / jak jest mniejsza ilość paliwa w baku / na obrotach powyżej 2000RPM to podejrzewałbym pompę paliwa lub zapchany filtr paliwa. Jednocześnie nie spodziewam się, że będzie coś nie tak z ciśnieniem nie licząc samego momentu zgaśnięcia. Czy po takim zgaśnięciu bywa, że nie chce odpalić od razu lub gaśnie ponownie w krótkim czasie?

Oczywiście odpowietrzenie zbiornika, stan przewodów powietrznych oraz silnik krokowy warto sprawdzić w pierwszej kolejności.
Trzeba bezwzglednie porównać cisnienie paliwa rzeczywiste do wskazanego przez czujnik.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6030
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times


Wróć do Garaż - seria F i G

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości