Zmiana przełożenia BMW G650 GS

Sprawy techniczne związane z modelami serii F, czyli maszyny jedno i dwucylindrowe (rzędowe) - S, R, ST, GS, CS, X, XChallenge, XCountry, XMoto...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Zmiana przełożenia BMW G650 GS

Postautor: Ziemson » sobota 10 lut 2018, 13:39

Cześć,
czy ktoś kiedykolwiek bawił się w zmianę przełożenia napędu w GS?
Konkretnie chodzi o model G 650 GS (2014r.). Dręczą mnie drgania przy przelotowej prędkości powyżej 100km/h i zastanawiam się nad zmianą zębatek przedniej z 16 na 17, a tylnej z 47 na 43 zęby.
Czy warto?
Według http://www.gearingcommander.com przy takiej modyfikacji uzyskamy spadek obrotów przy prędkości 120 km/h na 5 biegu o prawie 700 obr/min (z 4856 do 4181). Wydaje mi się ze to dość sporo i efekt może być odczuwalny.
Czy macie jakieś zaufane firmy, które są w stanie wykonać odpowiedni napęd do G 650 GS?

Z góry dziękuję za podpowiedź
Ziemson
 
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 07 sie 2017, 08:51

Re: Zmiana przełożenia BMW G650 GS

Postautor: mlody_erni » sobota 10 lut 2018, 19:18

Ale tam łańcuch jest.
Dużo więcej możliwości jak z pasem.
Internety ociekają szpejem do łańcucha.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 9778
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: Zmiana przełożenia BMW G650 GS

Postautor: Cezarus » sobota 10 lut 2018, 20:04

Ziemson pisze:Cześć,
czy ktoś kiedykolwiek bawił się w zmianę przełożenia napędu w GS?
Konkretnie chodzi o model G 650 GS (2014r.). Dręczą mnie drgania przy przelotowej prędkości powyżej 100km/h i zastanawiam się nad zmianą zębatek przedniej z 16 na 17, a tylnej z 47 na 43 zęby.
Czy warto?
Według http://www.gearingcommander.com przy takiej modyfikacji uzyskamy spadek obrotów przy prędkości 120 km/h na 5 biegu o prawie 700 obr/min (z 4856 do 4181). Wydaje mi się ze to dość sporo i efekt może być odczuwalny.
Czy macie jakieś zaufane firmy, które są w stanie wykonać odpowiedni napęd do G 650 GS?

Z góry dziękuję za podpowiedź

Przy tym przełożeniu będzie bardzo słaby . Zmień na zdawczej z 16 na 17 i będzie dobrze .
Cezarus
 
Posty: 2651
Rejestracja: środa 21 gru 2011, 22:14
Lokalizacja: Płock

Re: Zmiana przełożenia BMW G650 GS

Postautor: Ziemson » wtorek 13 lut 2018, 23:53

Rozmawiałem z firmą DixerParts. Twierdzą że robili już kiedyś taki napęd i klient był zadowolony.
Wydaje mi się że zmiana samej zębatki zdawczej nie da dostatecznego rezultatu. Przy fabrycznym przełożeniu ma dostateczny zapas mocy przynajmniej dla mojego stylu jazdy, więc chyba zaryzykuję i zmienię obydwie.
Zmieniając przednią i tak muszę kupić tylną do kompletu i łańcuch żeby wszystko ładnie współpracowało.
Ziemson
 
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 07 sie 2017, 08:51

Re: Zmiana przełożenia BMW G650 GS

Postautor: miotacztruskawek » środa 14 lut 2018, 11:11

W 800 zmieniałem przełożenie zdawczej z 16 na 15 i różnica w dynamice była dość spora. Jak jeszcze zmienisz tył będzie to już naprawdę dużo, ale kto bogatemu zabroni ;-) . Pamiętaj tylko, żeby odpowiednio dobrać długość łańcucha
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, a jest Rzepak F800gs 08'
vagabundus
Awatar użytkownika
miotacztruskawek
 
Posty: 874
Rejestracja: piątek 28 sie 2015, 21:26
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin


Wróć do Garaż - seria F i G

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość