Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Sprawy techniczne związane z modelmi serii K, czyli rzędówki 4 cylindrowe - S, R, R Sport, RS, LT, GT...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: macieja792 » niedziela 04 wrz 2016, 07:03

Przy mocno zabrudzonej chłodnicy silnik w czasie szybszej jazdy też by się nagrzewał.
Awatar użytkownika
macieja792
 
Posty: 621
Rejestracja: poniedziałek 15 wrz 2014, 16:59
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Maniol » niedziela 04 wrz 2016, 08:44

Ula Torge pisze:Termostat nie może się popsuć z powodu chłodnicy. Nie wierzcie w te bajki. To tak jakby popsuł się klakson z powodu oleju innego niż Shell.

Może czy nie może, nikt tego nie dowiedzie jak było w miom przypadku ... to najmniej istotne w tym wątku, takie było przypuszczenie. W każdym bądź razie objawy przegrzewania miałem identyczne jak Cezar, napisałem żeby wiedział że to może być przyczyną, choć u niego nie musi.
BMW K1600GT, S1000R
Awatar użytkownika
Maniol
 
Posty: 34
Rejestracja: środa 18 maja 2011, 15:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Maniol » niedziela 04 wrz 2016, 09:02

macieja792 pisze:Przy mocno zabrudzonej chłodnicy silnik w czasie szybszej jazdy też by się nagrzewał.

To u mnie było na odwrót ( jak pisałem też miałem bardzo zabrudzoną chłodnicę ) ja właśnie dzięki temu wróciłem że podczas jazdy motocykl sie nie przegrzewał i mogłem jechać. Jeśli temperatura wzrosła powyżej ( nie wiem przy jakiej włącza sie wentylator ) 100 stopni włączył się wentylator i cały czas pracował mogłem jechać bez obawy przegrzania. Im wolniej jechałem, a najgorzej jak pod górę lub w korku wówczas temperatura bardzo szybko szła do góry, jak udało sie przyspieszyć to poziom spadał niemal do normalnego jaki miałem zawsze, wówczas bez obaw kontynuowałem jazdę.
BMW K1600GT, S1000R
Awatar użytkownika
Maniol
 
Posty: 34
Rejestracja: środa 18 maja 2011, 15:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Cezar » niedziela 04 wrz 2016, 20:17

Witam, po sprawdzeniu motocykla w serwisie BMW tak jak pisałem wcześniej nic nie znaleźli, wiec znowu pojechałem w trasę i oczywiście silnik się przegrzał przy wolnej jeździe w niedużym korku :mur Wskaźnik zaświecił się na czerwono jak zwolniłem do kolo 20-30 km/h i po 400- 500 metrach musiałem stanąć i czekać aż silnik wystygnie.
Napisałem do BMW Niemcy maila w tej sprawie czy mają takie doświadczenia z tymi silnikami i odesłali mnie do BMW Polska a ci po kontakcie z serwisem BMW, w którym było sprawdzane moje moto stwierdzili e wszystko powinno być ok. Jako że nie jest ok i silnik znowu się przegrzał oddaje ponownie motocykl w piątek do serwisu BMW. Moim zdaniem to może być właśnie termostat, który się nie otwiera do końca i nie ma pełnego chłodzenia, podobne objawy miałem kiedyś w samochodzie i właśnie termostat był przyczyną przegrzewania się silnika.
Zobaczę co powiedzą po piątkowej wizycie w serwisie. :?:
Jawa 350 Twin Sport => Yamaha Drag Star 1100 => HD Road King => BMW K 1600GT
Cezar
Awatar użytkownika
Cezar
 
Posty: 60
Rejestracja: niedziela 11 paź 2015, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Cezar » niedziela 04 wrz 2016, 20:19

macieja792 pisze:Przy mocno zabrudzonej chłodnicy silnik w czasie szybszej jazdy też by się nagrzewał.

Silnik grzał się przy wolnej jeździe a przy szybkiej jeździe temperatura spadała do normalnej, ponieważ chłodziło dodatkowo powietrze.
Jawa 350 Twin Sport => Yamaha Drag Star 1100 => HD Road King => BMW K 1600GT
Cezar
Awatar użytkownika
Cezar
 
Posty: 60
Rejestracja: niedziela 11 paź 2015, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Ula Torge » niedziela 04 wrz 2016, 20:41

Cezar pisze:Witam, po sprawdzeniu motocykla w serwisie BMW tak jak pisałem wcześniej nic nie znaleźli, wiec znowu pojechałem w trasę i oczywiście silnik się przegrzał przy wolnej jeździe w niedużym korku :mur Wskaźnik zaświecił się na czerwono jak zwolniłem do kolo 20-30 km/h i po 400- 500 metrach musiałem stanąć i czekać aż silnik wystygnie.
Napisałem do BMW Niemcy maila w tej sprawie czy mają takie doświadczenia z tymi silnikami i odesłali mnie do BMW Polska a ci po kontakcie z serwisem BMW, w którym było sprawdzane moje moto stwierdzili e wszystko powinno być ok. Jako że nie jest ok i silnik znowu się przegrzał oddaje ponownie motocykl w piątek do serwisu BMW. Moim zdaniem to może być właśnie termostat, który się nie otwiera do końca i nie ma pełnego chłodzenia, podobne objawy miałem kiedyś w samochodzie i właśnie termostat był przyczyną przegrzewania się silnika.
Zobaczę co powiedzą po piątkowej wizycie w serwisie. :?:


Nie chcę być złym prorokiem ale czasem tak się dzieje jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą w ten sposób że spaliny przedostają się do układu chłodzenia i zapowietrza się pompa wody. Wtedy przy niskich obrotach pompa nie jest w stanie przepompować wystarczającej ilości cieczy i przegrzanie gotowe. Niech serwis sprawdzi płyn chłodzący na zawartość składników spalin. Trwa to jedną minutkę i będzie wszystko jasne.
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 1160
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Arturo » czwartek 15 wrz 2016, 08:13

Witam wszystkich po raz pierwszy :yahooo
Jak zakończyła się Twoja przygoda z tym przegrzewaniem?
Ja mam identyczny objaw. Kupiłem motocykl niedawno i jeszcze nie mam dużego doświadczenia (2014 50 tys. przebiegu - po gwarancji).
Serwisowany cały czas regularnie. W upale miałem taki sam objaw. Wczoraj wieczorem niestety też - przy temperaturze zewnętrznej ok. 20 st.
Ja mam podejrzenie, że to wentylator - prawdopodobnie nie załączą 2-giego stopnia przy wysokiej temperaturze. Ale nie jestem pewien.
Awatar użytkownika
Arturo
 
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2016, 08:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 15 wrz 2016, 09:31

Ula Torge pisze:Nie chcę być złym prorokiem ale czasem tak się dzieje jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą w ten sposób że spaliny przedostają się do układu chłodzenia i zapowietrza się pompa wody. Wtedy przy niskich obrotach pompa nie jest w stanie przepompować wystarczającej ilości cieczy i przegrzanie gotowe. Niech serwis sprawdzi płyn chłodzący na zawartość składników spalin. Trwa to jedną minutkę i będzie wszystko jasne.


Nie doczytałem się o ubytku płynu ani o jego "wyrzucaniu na zewnątrz " więc do uszkodzenia uszczelki pod głowicą podchodziłbym bardzo ostrożnie.
Stawiam na termostat i na jego niepełne otwarcie.
Budowa gniazda termostatu w początkowej fazie otwarcia "miesza"płyn z układu obejściowego z chłodniczym .
W końcowym zakresie temperaturowym układ obejściowy jest całkowicie zamykany i pompa wymusza przepływ 100% płynu przez chłodnicę.
Jeżeli skok termostatu jest za mały niby wszystko działa ale w skrajnych tem. następuje nie całkowite wykorzystanie wydajności chłodnicy i problem gotów.

Ważna jest też głębokość osadzenia trzpienia termostatu (szczególnie jak oprawa jest z tworzywa i nie ma metalowego gniazda)

Spotkałem przypadek w 1200 a w 1600 jest podobnie uszkodzeniu uległ plastykowy wirnik pompy (rozwarstwienie "turbinki" )
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6054
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 38 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Arturo » czwartek 15 wrz 2016, 16:44

Dzięki za info. Sprawdzę czy wentylator wchodzi na 2-gi stopień (zakładam, że tak powinno być) a potem termostat.
Wiesz może gdzie jest zlokalizowany termostat w K 1600 i jak się do niego dostać?
Szukam też serwisówki do K 1600 - nie wiesz gdzie można ją kupić lub ściągnąć z sieci?
Jeszcze pytanie: czy po wyłączeniu na gorącym silniku awaryjnym, czerwonym wyłącznikiem (kluczyk przekręcony i prąd podany) wentylator powinien chodzić czy nie?
U mnie wyłącza się od razu. W FJR chodził do ostygnięcia silnika lub do wyłączenia kluczykiem.
Awatar użytkownika
Arturo
 
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2016, 08:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Arturo » czwartek 15 wrz 2016, 17:18

Cześć,
Już chyba wiem gdzie jest. Nie mam serwisówki, ale tu są w miarę realne schematy:
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa ... /r2014/m01
Cena też nie powala - 125 zł za termostat + ew. uszczelki itd.
Wygląda, że jest wysoko, więc płyn też może chyba zostać.
Awatar użytkownika
Arturo
 
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2016, 08:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: MarioSwd » czwartek 15 wrz 2016, 18:34

Arturo pisze:Jeszcze pytanie: czy po wyłączeniu na gorącym silniku awaryjnym, czerwonym wyłącznikiem (kluczyk przekręcony i prąd podany) wentylator powinien chodzić czy nie?
U mnie wyłącza się od razu. W FJR chodził do ostygnięcia silnika lub do wyłączenia kluczykiem.



Raczej powinien się wyłączyć. U mnie to tak samo działa jak włączony jest wentylator i wyłączysz moto killswitchem od razu przestaje kręcić wentylatorem. Pytałem kiedyś o to w serwisie powiedzieli że jest okej wszystko.
Komar 74
VT600
GSX 750F
DL-650
K1200GT^06
R1200GS ^11
Aktualnie Brak:/

Pomoc w Diagnostyce Motocykli BMW Wodzisław Śląski i okolice.
Awatar użytkownika
MarioSwd
 
Posty: 1036
Rejestracja: środa 17 cze 2015, 13:31
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 15 wrz 2016, 19:36

Arturo pisze:Dzięki za info. Sprawdzę czy wentylator wchodzi na 2-gi stopień (zakładam, że tak powinno być) a potem termostat.
.


Ciekawe pytanie . Nie przypominam sobie aby w ICOM było testowanie dwóch prędkości wentylatora.
Więc jest mało prawdopodobne aby były dwie.
Jeżeli napięcie podawane jest 12 V a instalacja 2 przewodowa to nie ma dwóch prędkości.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6054
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 38 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: muszel72 » czwartek 15 wrz 2016, 19:42

Nigdy nie włączał mi się żaden drugi bieg wentylatora. Albo na max albo wogole.
ATAS
Awatar użytkownika
muszel72
 
Posty: 1037
Rejestracja: niedziela 28 lip 2013, 15:44
Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Cezar » czwartek 15 wrz 2016, 23:00

Witam jestem po wizycie w serwisie BMW i kolejnym podejściu do przegrzewania się silnika w korkach. Wymieniono mi termostat, choć to ponoć raczej profilaktycznie ponieważ stwierdzono, że oba termostaty i nowy i stary pracowały poprawnie, dodatkowo wymontowali moją chłodnice i gruntownie ją umyli oraz przedmuchali sprężonym powietrzem aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia która załapała chłodnica pomiędzy blaszki. Na jazdach testowych silnik się nie przegrzał. Ja pojeździłem trochę wczoraj a temperatura była około 25 stopni i rzeczywiście, moto się nie przegrzało, ale zaznaczam ze nie jechałem długiej trasy a potem nie jechałem w korku. Jednak muszę przyznać ze widać różnice w chłodzeniu silnika ponieważ w momencie kiedy stałem na światłach silnik nie nagrzewał się już tak szybo a w momencie załączenia się wentylatora temperatura silnika dosyć szybko spadła do poziomu 6 kresek. Również do momentu załączenia się wentylatora i podwyższenia się temperatury minęło więcej czasu niż przed czyszczeniem chłodnicy. Mam nadzieje zatem ze już więcej nie pojawi się ten problem, jednak mam wrażenie, że w tym modelu należy zwrócić szczególną uwagę na mycie chłodnicy, bo być może to jest kluczowy problem w tych motocyklach związany z przegrzewaniem się silnika.
Jawa 350 Twin Sport => Yamaha Drag Star 1100 => HD Road King => BMW K 1600GT
Cezar
Awatar użytkownika
Cezar
 
Posty: 60
Rejestracja: niedziela 11 paź 2015, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Grzesiek » piątek 16 wrz 2016, 05:10

Lub układ był zapowietrzony i teraz nie jest.
Było a nie ma. Zagoiło się :D
"Wolę żyć jeden dzień jak tygrys niż 100 dni jak owca!" - Marek Rembiasz.
Awatar użytkownika
Grzesiek
 
Posty: 9152
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Arturo » piątek 16 wrz 2016, 11:07

Cezar pisze:Witam jestem po wizycie w serwisie BMW i kolejnym podejściu do przegrzewania się silnika w korkach. Wymieniono mi termostat, choć to ponoć raczej profilaktycznie ponieważ stwierdzono, że oba termostaty i nowy i stary pracowały poprawnie, dodatkowo wymontowali moją chłodnice i gruntownie ją umyli oraz przedmuchali sprężonym powietrzem aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia która załapała chłodnica pomiędzy blaszki. Na jazdach testowych silnik się nie przegrzał. Ja pojeździłem trochę wczoraj a temperatura była około 25 stopni i rzeczywiście, moto się nie przegrzało, ale zaznaczam ze nie jechałem długiej trasy a potem nie jechałem w korku. Jednak muszę przyznać ze widać różnice w chłodzeniu silnika ponieważ w momencie kiedy stałem na światłach silnik nie nagrzewał się już tak szybo a w momencie załączenia się wentylatora temperatura silnika dosyć szybko spadła do poziomu 6 kresek. Również do momentu załączenia się wentylatora i podwyższenia się temperatury minęło więcej czasu niż przed czyszczeniem chłodnicy. Mam nadzieje zatem ze już więcej nie pojawi się ten problem, jednak mam wrażenie, że w tym modelu należy zwrócić szczególną uwagę na mycie chłodnicy, bo być może to jest kluczowy problem w tych motocyklach związany z przegrzewaniem się silnika.

Cześć,
Możesz podać ile taka operacja kosztowała w całości?
Awatar użytkownika
Arturo
 
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2016, 08:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Arturo » sobota 17 wrz 2016, 10:36

Cześć,
Wczoraj dokładnie umyłem z zewnątrz chłodnicę - woda pod ciśnieniem, ale nie "Karcher" żeby czegoś nie uszkodzić.
Potem przejechałem ok. 100 km i pod domem "dogrzewałem" silnik na postoju. Było OK.
Wentylator się włączał a temperatura na wskaźniku była 2 kreski poniżej max.
Było dość ciepło - termometr pokazywał 25 st.
Może to po prostu zabrudzenie chłodnicy z zewnątrz, chociaż nie było tego widać?
Pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
Arturo
 
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2016, 08:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: OkrutnyTyran » sobota 17 wrz 2016, 11:42

Spotkałem identyczny przypadek w f800s.

Przyczyną okazał się uszczelniacz pompy wody, który uszkodzony powodował nieznaczny spadek poziomu płynu chłodniczego w układzie i jego wyciekanie "na oko" 1 kropelka na 15-30s.
Poziom płynu spadł na tyle ze układ się zapowietrzał. Dolanie płynu i odpowietrzenie załatwiło sprawę na około miesiąc czasu.
Gdy zorientowałem się że pompa jest padnięta została ona wymieniona, płyn uzupełniony i od tamtej pory (około 6tys km) problem nie wystąpił drugi raz.

Jeśli problem Ci się powtórzy sprawdź czy z pompy cieczy chłodzącej pod silnikiem nie kapie płyn chłodniczy. Pompa może być lekko zaroszona płynem.


Pozdrawiam
OkrutnyTyran
 
Posty: 1
Rejestracja: sobota 17 wrz 2016, 11:15
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Arturo » sobota 17 wrz 2016, 13:00

Dzięki za informacje. Man nadzieję, że będzie OK.
Wszystkiego dobrego.
Awatar użytkownika
Arturo
 
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2016, 08:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Cezar » środa 21 wrz 2016, 20:16

Arturo pisze:
Cezar pisze:Witam jestem po wizycie w serwisie BMW i kolejnym podejściu do przegrzewania się silnika w korkach. Wymieniono mi termostat, choć to ponoć raczej profilaktycznie ponieważ stwierdzono, że oba termostaty i nowy i stary pracowały poprawnie, dodatkowo wymontowali moją chłodnice i gruntownie ją umyli oraz przedmuchali sprężonym powietrzem aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia która załapała chłodnica pomiędzy blaszki. Na jazdach testowych silnik się nie przegrzał. Ja pojeździłem trochę wczoraj a temperatura była około 25 stopni i rzeczywiście, moto się nie przegrzało, ale zaznaczam ze nie jechałem długiej trasy a potem nie jechałem w korku. Jednak muszę przyznać ze widać różnice w chłodzeniu silnika ponieważ w momencie kiedy stałem na światłach silnik nie nagrzewał się już tak szybo a w momencie załączenia się wentylatora temperatura silnika dosyć szybko spadła do poziomu 6 kresek. Również do momentu załączenia się wentylatora i podwyższenia się temperatury minęło więcej czasu niż przed czyszczeniem chłodnicy. Mam nadzieje zatem ze już więcej nie pojawi się ten problem, jednak mam wrażenie, że w tym modelu należy zwrócić szczególną uwagę na mycie chłodnicy, bo być może to jest kluczowy problem w tych motocyklach związany z przegrzewaniem się silnika.

Cześć,
Możesz podać ile taka operacja kosztowała w całości?

Witam zrobili to bezpłatnie w ramach tego, że jestem ich dobrym klientem tak w serwisie jak i sklepie z ciuchami i dodatkami. Chwała im za to.
Jawa 350 Twin Sport => Yamaha Drag Star 1100 => HD Road King => BMW K 1600GT
Cezar
Awatar użytkownika
Cezar
 
Posty: 60
Rejestracja: niedziela 11 paź 2015, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: QuoVadis » poniedziałek 10 cze 2019, 23:08

Przykład K 1300 GT, father właśnie na Krymie, w ponad 30 stopniach motor w korku od razu się przegrzewa. Zapowietrzony czy termostat?
R 1200 GS - był
K 1300 GT - jest
KTM 1190 Adventure - jest
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 335
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: wojtekooo » wtorek 11 cze 2019, 18:36

Może być zapowietrzony układ w ich jest maniana z odpowietrzeniem ale może być jeszcze brudna chłodnica. W tym modelu ona jest bardzo nisko zamontowana . Mam takie samo Moto i nawet po kilku km gówniana brudna droga w deszczu zasyfia się . Niech jedzie na myjkę albo pod wąż i umyje

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
"Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz zbyt wolno."
(Mario Andretti)
Awatar użytkownika
wojtekooo
 
Posty: 345
Rejestracja: poniedziałek 19 lut 2018, 20:42
Lokalizacja: Jokowo city / Olsztyn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: wojtekooo » wtorek 11 cze 2019, 20:25

Dziś właśnie że u nas są upały a mam Moto po sporym remoncie k1300gt postanowiłem protestować przy prędkościach do 20 km h po przejechaniu tak kilku km stwierdzam że jest ok , temperatura jest non stop na połowie skali nieraz cyknie na kreskę wyżej ale spada .

Jeszcze jedna rada jak mocne upały wyciągam ten plastik osłonę pionowa z chłodnicy daje to spore efekty

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
"Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz zbyt wolno."
(Mario Andretti)
Awatar użytkownika
wojtekooo
 
Posty: 345
Rejestracja: poniedziałek 19 lut 2018, 20:42
Lokalizacja: Jokowo city / Olsztyn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: QuoVadis » środa 12 cze 2019, 22:34

Teraz podobno grzeje się nawet przy prędkości ach rzędu 50km/h. To możliwe w ogóle? Może czujnik?
R 1200 GS - był
K 1300 GT - jest
KTM 1190 Adventure - jest
Awatar użytkownika
QuoVadis
 
Posty: 335
Rejestracja: środa 15 kwie 2015, 21:45
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: wojtekooo » środa 12 cze 2019, 22:56

jeśli się mocno nagrał raz to stracił dużo płynu ze zbiorniczka wyrównawczego - duża temperatura płyn się rozszerza i ucieka przelewem , ja stygnie to zasysa ale nie zassie tyle ile trzeba bo dużo uszło i sie zapietrzył trzeba dolać płyn od strony pompy strzykawką , tam jest na pompie odpowietrznik metalowy a obok odpowietrznik szerokości 1 cm plastikowy w ten plastikowy trzeba wlać 200-300 ml płynu przy poluzowanym odpowietrzniku metalowym na pompie wody aż z niego ciurkiem będzie lecieć płyn
umyć chlodnicę karczerem
"Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz zbyt wolno."
(Mario Andretti)
Awatar użytkownika
wojtekooo
 
Posty: 345
Rejestracja: poniedziałek 19 lut 2018, 20:42
Lokalizacja: Jokowo city / Olsztyn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: wiatr w polu » czwartek 13 cze 2019, 10:13

Mycia chłodnicy karczerem bym nie polecał

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
wiatr w polu
 
Posty: 98
Rejestracja: niedziela 08 lip 2018, 10:24
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 13 cze 2019, 11:05

wiatr w polu pisze:Mycia chłodnicy karczerem bym nie polecał

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Myślisz ze ta chlodnica jest mniej atakowana podczas jazdy jak czysta wodą z karchera
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6054
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 38 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: TytusDeZoo » czwartek 13 cze 2019, 12:07

zbigniew gołowicz pisze:myslisz ze ta chlodnica jest mniej atakowana podczas jazdy jak czysta wodą z karchera


Karcher karcherowi nierówny - mamy w firmie takie co lakier zmywają :)
Ale domową myjką zawsze można umyć chłodnicę a potem przedmuchać sprężonym powietrzem albo autostradowym wiatrem :)
Pozdrawiam
Jacek
K1300R
MTS1000DS
S4R 996
RSV1000RR
DT300i
TytusDeZoo
 
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 11 cze 2019, 20:31
Lokalizacja: Marki
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: wojtekooo » czwartek 13 cze 2019, 14:48

No kuźwa trzeba to robić z głową . Przeca wiadomo że ułomy na 2oo nie jeżdżą [emoji1][emoji38][emoji3526]

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
"Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz zbyt wolno."
(Mario Andretti)
Awatar użytkownika
wojtekooo
 
Posty: 345
Rejestracja: poniedziałek 19 lut 2018, 20:42
Lokalizacja: Jokowo city / Olsztyn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Przegrzewanie silnika w korku w K 1600 GT

Postautor: Mrymek » czwartek 13 cze 2019, 15:28

A i mi wczoraj zdarzył się w k1600, nowy-3tyś przebiegu, taki przypadek. Przy jeździe przez miasto się zagotował. Moto pojechało do serwisu i tam nic się nie dzieje.
Mrymek
 
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 17 sty 2019, 23:14
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

PoprzedniaNastępna

Wróć do Garaż - seria K

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości