Ogłoszenie globalne

Korzystanie z BBCode dla YouTube.

1. Jeśli wklejacie cały adres kopiując go np. z paska adresu przeglądarki:
Kod: Zaznacz cały
[youtube]https://youtube.com/watch?v=ID_FILMU[/youtube]


2. Jeśli korzystacie z opcji "Udostępnij" pod filmem:
Kod: Zaznacz cały
[youtube-shared]https://youtu.be/ID_FILMU[/youtube-shared]


Wiem że mało elegancko, albowiem zmiana w kodzie jest "zbyt drastyczna", aby robić to w oryginalnym pliku systemu (będzie fakap przy aktualizacji), więc muszę napisać to w formie wtyczki ;) //programista

Strata mocy na wale?

Sprawy techniczne związane z modelmi serii K, czyli rzędówki 4 cylindrowe - S, R, R Sport, RS, LT, GT...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Strata mocy na wale?

Postautor: Paweł R » niedziela 10 lut 2019, 19:57

Witam.

Byłem kilka dni temu uczestnikiem rozmowy w której moi koledzy stwierdzili że wały napędowe pochłaniają ponad 30% mocy silnika. Wydaje mi się to absurdalnie dużo, ale proszę o zdanie Kolegów Fachowców z forum. ?

pozdrawiam.
BMW K 1300 R
BMW R 1150 Rockster
Paweł R
 
Posty: 37
Rejestracja: sobota 14 lut 2009, 18:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mlody_erni » niedziela 10 lut 2019, 20:24

Faktycznie przeniesienie napędu wałem jest najbardziej energochłonne.
Najlepeiej wypada keta, potem pas.
30% to może przy wyeksploatownej przekładni.
Suma oporów na poszczególnych elementach jest bezlitosna.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Szaman » niedziela 10 lut 2019, 20:36

Zmień kolegów, większej bzdury dawno nie słyszałem :biggrin
Pomyśl tylko, straty w napędzie (zawsze jakieś są) zamieniają się na energię cieplną (tarcie), czyli 30% strat w silniku o mocy 100KM dało by coś w okolicy 24KW !!!
Wyobrażasz sobie co mógłbyś ogrzać takim "piecem" :wink:
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2309
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Paweł R » niedziela 10 lut 2019, 20:41

Dokładnie tak mówiłem, moje moto ma prawie 180KM, wiec strata na wale to kilkadziesiąt piecyków 1000W, ale chciałem się upewnić bo pewność kolegów była porażająca.
BMW K 1300 R
BMW R 1150 Rockster
Paweł R
 
Posty: 37
Rejestracja: sobota 14 lut 2009, 18:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » niedziela 10 lut 2019, 21:18

Łańcuch - około 3 %, Pas napędowy - około 11 %, Wał napedowy - może nawet ponad 30 % :chok
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mlody_erni » niedziela 10 lut 2019, 21:23

NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » niedziela 10 lut 2019, 21:27

... myślę że coś by dała hamownia aby to potwiedzić ... moc na kole i opory toczenia ...
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Paweł R » niedziela 10 lut 2019, 21:32

Właśnie te wartości są powtarzane, jednak nikt z powtarzających nie potrafi wyjaśnić co dzieje się z tą mocą, jak to jest że moto z wałem nie pali więcej o 30% i nie ma gorszych osiągów?
BMW K 1300 R
BMW R 1150 Rockster
Paweł R
 
Posty: 37
Rejestracja: sobota 14 lut 2009, 18:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Szaman » niedziela 10 lut 2019, 21:43

Bzdury, jak to w Ścigaczu.
Sprawność przekładni stożkowej wynosi około 97-99,5 %, więc gdzie ta strata.
Druga sprawa, w bokserach jest jedna przekładnia, ale w konstrukcjach z wałkami skrzyni biegów umieszczonymi poprzecznie do osi podłużnej motocykla, są to już dwie takie przekładnie (wszystkie Suzuki Intruder, Hondy Shadow, Dragstary, Vulcany, BMW K 1200/1300/1600).
To tam by pewnie wyszły straty rzędu 60 % :mrgreen:

mave pisze:... myślę że coś by dała hamownia aby to potwiedzić ... moc na kole i opory toczenia ...

Każdy producent podaje moc silnika na wale korbowym (na kole zamachowym) , więc na hamowni podwoziowej musiało by wyjść 30 KM mniej, dla silnika 100-konnego.
A co z samochodami o mocach 200, 300 czy 400 KM ???
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2309
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » niedziela 10 lut 2019, 22:39

Szaman nie wiem jak to jest w moto z wałem :sad nie widziałem sensu jechać na hamownię GS-em :haha ale na moto z łańcuchem to dokladnie widać :good (mam taki wykres) ... Twoim zdaniem to jaka jest utrata mocy w takim układzie ( wał PG) ? moim zdaniem będzie większa niż w przypadku napędu na łańcuch, chociaż to
mave pisze:... Wał napedowy - może nawet ponad 30 % :chok
jak zapewne zauważyłeś też mnie zdziwiło

p.s - ...samochody to chyba trochę inna konstrukcja ...
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Szaman » niedziela 10 lut 2019, 22:50

Mave, tu masz analizę strat mocy dla przekładni walcowej
http://www.obrum.gliwice.pl/upload/down ... Kwasny.pdf
Przekładnie stożkowa, to taka przekładnia walcowa w której wały są ustawione pod kątem 90 stopni.
Zastosowanie zębów łukowych powoduje wyciszenie układu, zmniejszenie nacisku jednostkowego (dłuższy ząb), nie zmieni więc sprawności.
Moim zdaniem, porównując NOWĄ przekładnie łańcuchową i przekładnię stożkową, to strata będzie mniejsza na łańcuchu, a powodem będzie brak strat na smarowaniu olejem (lepkość, rozbryzgiwwanie oleju po obudowie itd)
Samochód i napęd taki jak w bokserach to jedno i to samo, niczym się to nie różni (dla samochodów z tylnym napędem oczywiście, oraz przy zastosowaniu przekładni głównej stożkowej o zębach łukowych bez przesunięcia osi)
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2309
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mlody_erni » niedziela 10 lut 2019, 22:58

W przednionapędówkach jest też mechanizm różnicowy.
20190210_215930.jpg
20190210_215930.jpg (545.61 KiB) Przeglądany 485 razy

Tu to mozna powiedziec, że kierownik szedł ogniem :biggrin
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Szaman » niedziela 10 lut 2019, 23:00

Jeszcze jedna głupota jaka była w tym artykule
Ostatnim czynnikiem wartym przemyślenia są ogromne koszty (kilka-kilkanaście tysięcy zł) wymiany układu napędowego, w przypadku jego uszkodzenia, choć zdarza się to bardzo rzadko.


PG do olejaka GS z 2010 kosztuje 6750zł
Komplet napędowy (koło pasowe zdawcze + koło pasowe tylne+ pas napędowy) do Yamahy XV 1900 to równiutko 7000 zł .
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 2309
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 21:05
Lokalizacja: Mińsk Maz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » niedziela 10 lut 2019, 23:24

Szaman... wiesz nie będe tego liczył według wzorów, za mało danych :hapy ... do zwiększenia oporów weż pod uwage jeszcze dwa krzyżaki na wale i trzy simeringi :hapy ... napęd w bokserach ( wał,PG) a naped w samochodzie z wałem napedowym to troche inna konstrukcja, sama przekładnia jest inaczej zbudowana (mechanizm róznicowy) a po drodze od silnika może być jeszcze parę innych mechanizmów (np.4x4) :hapy więc może zostańmy przy motocyklach :mrgreen:
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Docent » poniedziałek 11 lut 2019, 12:46

Szaman dobrze temat wyłożył ,nie ma co się czepiać. Odniesienie do samochodu też jest ok bo satelity mechanizmu różnicowego nie wpływają na straty przy jeździe na wprost. Od siebie dodam tylko ,że omawiane straty jak już powiedziano zamieniają się w ciepło. Jak mało ich jest świadczy fakt, że PG przy ostrej jeździe jest ledwo ciepła nie wspominając o reszcie (krzyżaki/uszczelniacze itp).
Ciepło tarcie z 30% strat energii napędu spowodowało by samozapłon przekładni :rotfl
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2656
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » poniedziałek 11 lut 2019, 13:28

Docent pisze:...Odniesienie do samochodu też jest ok bo satelity mechanizmu różnicowego nie wpływają na straty przy jeździe na wprost...

... no jasne, druga półoś i drugie koło też nie maja znaczenia :hapy nie wspominając np. o sprzęgłach Haldex (4x4) :mrgreen:

...ale nie o tym tu mowa, masz może jakieś dane odnośnie tych strat, czy może jakieś pomiary ?? Gdzieś wyczytałem że 7% do 10% ale ...czy to prawda :sad

p.s - strata się rozkłada na cały zespół napędowy ( moc podawana jest na wale jak słusznie Szaman zauważył :good ) więc od skrzyni biegów, przez łańcuch/ wał napędowy, zępatki/PG, po same koło (bo tam mierzymy moc)
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » poniedziałek 11 lut 2019, 14:33

Taka ciekawostka :chok
7.jpg
7.jpg (145.92 KiB) Przeglądany 396 razy

u mnie zjadło jakieś 7% czyli jakieś 12 KM (179,8 > 167,8) ...(wykres z 2 pomiaru) chociaż na pierwszym pomiarze pokazał 184 KM :cool
wykres.jpg
wykres.jpg (88.87 KiB) Przeglądany 396 razy

a w znalezionym w necie wykresie jakieś 11% czyli jakieś 12 KM (117,18 > 104,84)

Dwa motocykle na łańcuchu, więć też to różnie bywa z tymi stratami na kole, mocowo strata podobna procentowo już nie :mrgreen: i jak widać nie jest to 4%

p.s - niestety nie udało mi znaleźć wykresu moto z wałem napędowym
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Paweł R » poniedziałek 11 lut 2019, 16:06

Dane z hamowni nie podają straty na wale/łańcuch lecz na całym układzie przeniesienia mocy z silnika na koło, a my rozmawiamy o stratach na samym wale lub łańcuchu, oczywiście wykres dla moto z wałem dał by dobre porównanie.
BMW K 1300 R
BMW R 1150 Rockster
Paweł R
 
Posty: 37
Rejestracja: sobota 14 lut 2009, 18:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » poniedziałek 11 lut 2019, 17:07

No to będzie ciężko to porównać :hapy bo musiałbyś najpierw zamontować wał i dokonać pomiaru a potem zamontować łańcuch ( na tym samym motocyklu) i wykonać pomiar :hapy nie wiem czy ktoś takie doświadczenia robił, ale życzę powodzenia :good
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 11 lut 2019, 17:10

Cos tam na niemieckich forach piszą:
Kardan 7-10%
Keta 5%
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Paweł R » poniedziałek 11 lut 2019, 20:03

A może wystarczy porównać spadek mocy podawanej przez fabrykę do mocy na kole dla wału i łańcucha? To nie musi być ten sam motorek, ani nawet podobny.
Czy ktoś był na hamowni motorem z wałem?
BMW K 1300 R
BMW R 1150 Rockster
Paweł R
 
Posty: 37
Rejestracja: sobota 14 lut 2009, 18:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » poniedziałek 11 lut 2019, 21:51

Paweł, to właśnie pare postów zrobiłem z moto na łańcuchu, niestety nie potrafię znaleść danych z moto napędzanych wałem :sad
Moc podawana przez fabrykę to moc na wale korbowym ( moc silnika ) a moc na kole jest obniżana przez opory wszystkich elementów napędu od sprzęgła do koła (skrzynia biegów, łancuch/wał napędowy/pas napędowy, zebatki/przekładnia główna/koła pasowe, nawet łożyska w kołach ... )
Tak rozważam jeszcze jedną myśl :crazy czy podawanie straty - moc silnika a moc na kole (strata na układzie przeniesienia napędu) nie jest błednie podawana w procentach odnośnie mocy silnika, czy nie powinna być podawana w KM cz kW ? np. napęd łańcuch około 12KM, np. wał napedowy --KM ? Tak nam wyszło w dwóch motocyklach o różnej pojemności i mocy a o takim samym rodzaju napędu, a procentowo było całkiem różnie :chok więc jaki wpływ ma moc silnika na opory układu przeciesienia napędu ?
Np.
Suzuki B King - moc 179,8 KM strata na kole 7% - 12KM ( wcześniejszy wykres ), więc licząc analogiczne Hayabysa ( niestety siostrzeniec gdzieś zapodział wykres) - fabryczna moc 199 KM zakładając 7% - to 14 KM, po dynamiczny doładowaniu 211KM 7% - to już 15 KM :chok a w obydwu motocyklach te same silniki i te same układy przeniesienia napędu, więc i chyba te same jego opory napędu, więc czy nie powinno być 12KM ?

...ale to tylko takie moje gdybania :crazy
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 11 lut 2019, 22:02

Dobrze myślisz, bo jak by moto miało 20kW to opory na ukł. Będą dokładnie takie same jak przy 200kW


Kilka przykładów dla kety:
Moc silnika/ na kole / różnica w koniach/%


BMW HP2 Sport
133 / 125 / 8 / 6,4

Ducati 1098 R 
183 / 167 / 16 / 8,74

Honda Fireblade 
180 / 168 / 12 / 6,66

Kawasaki ZX-10R 
182 / 169 / 13 / 7,14

KTM 1190 RC8 
154 / 143 / 11 / 7,14

Suzuki GSX-R 750 
140 / 129 / 11 / 7,86

Suzuki GSX-R 1000 
180 / 168 / 12 / 6,66

Yamaha YZF-R1 
176 / 163 / 13 / 6,89 
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: arqs » poniedziałek 11 lut 2019, 22:06

Wrzucałem na forum wykres z hamowni olejaka. Dotyczyło to wątku akrapa i kolektorów bez katalizatora. Nie mogę coś znaleźć na telefonie.
Awatar użytkownika
arqs
 
Posty: 298
Rejestracja: sobota 09 sty 2016, 20:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mave » poniedziałek 11 lut 2019, 22:13

Erni napewno to znajdzie :cool
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
 
Posty: 3339
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 20:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Strata mocy na wale?

Postautor: arqs » poniedziałek 11 lut 2019, 22:31

Przebrnąłem przez moje wypociny. Trochę to trwało (-: ale zwieńczone sukcesem.

Obrazek

https://advrider.com/index.php?threads/ ... er.825851/

Jeden to oryginał, a drugi potraktowany powercommanderem z przelotowym wydechem. R1200GS 2012
Ostatnio zmieniony poniedziałek 11 lut 2019, 22:34 przez arqs, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
arqs
 
Posty: 298
Rejestracja: sobota 09 sty 2016, 20:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 11 lut 2019, 22:31

viewtopic.php?f=17&t=19991
Zaraz zaproszę fachurę w temacie :wink:
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Motomirek » poniedziałek 11 lut 2019, 22:44

ja mam duzo pomiarow na swojej hamowni tylko czemu drazycie temat tych strat , one zawsze sa , ich wielkosci procentowe zaleza od stanu technicznego danego moto, ogolnie od 5 do nawet 15 procent
Awatar użytkownika
Motomirek
 
Posty: 187
Rejestracja: piątek 18 mar 2005, 17:51
Lokalizacja: nadarzyn
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: Grześku » poniedziałek 11 lut 2019, 22:45

Szaman pisze:(...) straty w napędzie (zawsze jakieś są) zamieniają się na energię cieplną (...)

O Jeżu Kolczasty - Szaman, zapamiętaj sobie do końca życia i jeden dzień dłużej: ciepło nie jest energią.
Ciepło jest formą przekazywania energii.

Za takie herezje prof. Fijałkowski bił studentów po łapach nie bacząc na ich wiek...
K1600 GTL '17
Yamaha Stratoliner 1900 '08
Honda VTX 1300 '06
MZ 250 '84
Awatar użytkownika
Grześku
 
Posty: 32
Rejestracja: środa 07 lut 2018, 14:38
Lokalizacja: Świdnik
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Strata mocy na wale?

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 11 lut 2019, 22:51

Motomirek pisze:od 5 do nawet 15 procent


Czyli nie będzie błędem jeśli powiemy, że nowy motocykl BMW z napędem wałem kardana ma 5% utratę mocy w ukł. Silnik/ koło ( mierzone na kole)?
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Następna

Wróć do Garaż - seria K

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość