R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: radone » czwartek 19 maja 2011, 10:00

Wykonałem sobie ostatnio tą modyfikację opisaną na stronach http://www.ibmwr.org

I na potrzeby naszego forum przetłumaczyłem na nasze - niech się przydaje :)

Tu jest dokument:
http://www.datafilehost.com/get.php?file=f65789a1
radone
 

Postautor: cochise » czwartek 19 maja 2011, 23:13

Dobra robota, tylko jak to zaadaptować do 1100GS?.
Dla mnie czarna magia...:(
cochise
 

Postautor: Ron » piątek 20 maja 2011, 22:07

dobra robota!
Ron
 

Postautor: radone » poniedziałek 23 maja 2011, 17:52

cochise pisze:... tylko jak to zaadaptować do 1100GS?.
Dla mnie czarna magia...:(


Według schematu elektrycznego, którym dysponuję (Haynes) ta procedura powinna pasować do:

- R850R (1995 do 2001)
- R1100R
- R850/R11GS
- R1100RS
- R1100RT

Jak ktoś ma inne dane - proszę o korektę.

W każdym razie sprawdź dwa razy zanim coś utniesz :-)
radone
 

Postautor: BMW-YES-YES! » środa 25 maja 2011, 16:34

Dzięki Koledze za tłumaczenie! :lol:
Moim zdaniem przekaźnik ten można wpiąć w każdy rodzaj instalacji tradycyjnej, i w każdy, nie tylko ABS'u, obwód możliwy do wyobrażenia, a który może bez szkody dla moto zadziałać dopiero po odpaleniu silnika. Problem z zastosowaniem tego wynalazku do innego niż określone w wykazie typu motocykla sprowadza się tylko i wyłącznie do tego, ażeby trafnie określić, spod którego numeru pina we wtyczce wywodzi się kabelek który należy ciachnąć i puścić go via styki przekaźnika! Reszta, czyli podłączenie jednego końca ceweczki do styku "+" alternatora a drugiego końca do masy, to bułka z masłem...
ps. jeśli styki przekaźnika są w naszym przypadku stykami prądowymi silnika pompy ABS'u - ważny jest dobór odpowiedniego do tych prądów urządzenia, albo zblokowanie równoległe wszystkich dostępnych w przekaźniku par styków celem rozdziału prądu na gałązki...
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których - aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 4504
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 18:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: WaldekW-W » czwartek 23 mar 2017, 22:13

Witam szanownych kolegów.
Niestety link do tłumaczenia jest nieaktywny.
Jeżeli ktoś z Szanownych forumowiczów jest w posiadaniu takowego bardzo byłbym zobowiązany.
Pozdrawiam
Waldi
BMW R1100RT
WaldekW-W
 
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 20 mar 2017, 13:36
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: BMW-YES-YES! » czwartek 23 mar 2017, 22:33

http://ibmwr.org/r-tech/oilheads/ABS-II ... ndex.shtml - po angolsku, ale jeśli ktoś rozumie ten bełkot... :hapy
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których - aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 4504
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 18:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: krecik_20 » piątek 24 mar 2017, 11:52

WaldekW-W pisze:Witam szanownych kolegów.
Niestety link do tłumaczenia jest nieaktywny.
Jeżeli ktoś z Szanownych forumowiczów jest w posiadaniu takowego bardzo byłbym zobowiązany.
Pozdrawiam

Co prawda po angielsku, ale po fotach i po filmiku wiadomo o co chodzi
https://daisy.home.xs4all.nl/GS/ABS/R11 ... cation.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=q4mAQeHmdOk
krecik_20
Awatar użytkownika
krecik_20
 
Posty: 14
Rejestracja: piątek 06 lis 2015, 18:49
Lokalizacja: Mieleszyn/Wieruszów

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: Wienio » piątek 24 mar 2017, 20:04

WaldekW-W pisze:Witam szanownych kolegów.
Niestety link do tłumaczenia jest nieaktywny.
Jeżeli ktoś z Szanownych forumowiczów jest w posiadaniu takowego bardzo byłbym zobowiązany.
Pozdrawiam


Proszę podać na PW adres mailowy to wyślę instrukcje w polskim języku! :acute
Bardzo Motocyklowa Wielkopolska
Wienio
 
Posty: 2070
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 21:11
Lokalizacja: Kościan

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: Wienio » sobota 25 mar 2017, 18:01

Wysłałem instrukcje do kol. Gieez oraz Tomka B.
Proszę sprawdzić, czy instrukcja z załącznika się "otwiera".
Bardzo Motocyklowa Wielkopolska
Wienio
 
Posty: 2070
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 21:11
Lokalizacja: Kościan

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: Wienio » sobota 25 mar 2017, 20:38

Wysłałem także do strażaka i BMW-Y-Y.
Endriu nie dostał, bo nie podał adresu! Wiosna!-pewnie zakochany zapomniał! :haha
Bardzo Motocyklowa Wielkopolska
Wienio
 
Posty: 2070
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 21:11
Lokalizacja: Kościan

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: Tomek_B » sobota 25 mar 2017, 21:12

Załącznik otwiera się, dziękuję.
Tomek_B
 
Posty: 37
Rejestracja: środa 27 sie 2014, 14:56
Lokalizacja: Grudziądz

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: endriu » sobota 25 mar 2017, 21:40

Wienio pisze:Endriu nie dostał, bo nie podał adresu! Wiosna!-pewnie zakochany zapomniał! :haha


Wieniu ,nie zakochany a zakrecony Obrazek
Awatar użytkownika
endriu
 
Posty: 111
Rejestracja: niedziela 11 wrz 2016, 10:50
Lokalizacja: Podlasie

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: BMW-YES-YES! » czwartek 28 wrz 2017, 17:32

sztylu pisze:
margaryna85 pisze:...
Nie specjalnie po prostu czasami jak parę dni bryka stoi ro ABS mi się nie załącza nie zawsze ale czasami pp przejechaniu paru km wyłączam i włączam i już jest.
W tym jednak felernym dniu jechałem na wyłączonym...

Akumulator ma za niskie napięcie przy rozruchu, wtedy tracisz ABS, w czasie przejażdżki się podładowuje, wyłączasz włączasz i już jest. Każdy 1100 tak ma.

Nieprawda, mój tak nie ma...bo ma zapodany przekaźniczek-opóźniaczek o którym sztylu wspomina w dość dobrym stylu... :kiss

sztylu zapodaje:
Gmole się przydały, miałbyś zrysowaną pokrywę zaworów, dobrze, że tylko tyle.

W najlepszym razie zarysowaną, w najgorszym... :mur
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których - aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 4504
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 18:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: margaryna85 » czwartek 28 wrz 2017, 17:46

BYY coś więcej możesz napisać o tym przekaźniku?
BMW R1100R
Awatar użytkownika
margaryna85
 
Posty: 105
Rejestracja: środa 08 cze 2016, 23:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: Wienio » czwartek 28 wrz 2017, 19:03

Założyłem w R1100R przekaźnik kilka lat temu i od tego czasu nie występują żadne problemy z aktywacją ABS-u.
Podaj na PW adres mailowy to Ci wyślę instrukcję montażu.
W
Bardzo Motocyklowa Wielkopolska
Wienio
 
Posty: 2070
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 21:11
Lokalizacja: Kościan

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: BMW-YES-YES! » czwartek 28 wrz 2017, 20:43

margaryna85 pisze:BYY coś więcej możesz napisać o tym przekaźniku?

Maleństwo, może 1,2x2,5cm, cewka 12V, identyczny jak ten choć innego koloru http://allegro.pl/przekaznik-mocy-relpo ... 33440.html
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których - aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 4504
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 18:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: sztylu » piątek 29 wrz 2017, 08:46

Z ciekawości zapytam, choć to nie ten temat, opóźnienie zrobiłeś na układzie RC, czy wykorzystałeś inercję załączenia samego przekaźnika i to wystarczyło? Wskazany przez Ciebie przekaźnik ma styki dla napięć AC, przy DC mogą się sklejać styki jeżeli prądy są duże. Są tej samej wielkości dla DC. Albo wskaż link gdzie to opisałeś na forum dla potomnych :-)
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 1590
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Zabrze

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: margaryna85 » piątek 29 wrz 2017, 09:42

Napisałem do Wienio pw z prośbą o instrukcję.
Jak dostanę maila i autor pozwoli to go tutaj wkleje.
BMW R1100R
Awatar użytkownika
margaryna85
 
Posty: 105
Rejestracja: środa 08 cze 2016, 23:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: mlody_erni » piątek 29 wrz 2017, 10:10

NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: Wienio » piątek 29 wrz 2017, 10:59

sztylu pisze:Z ciekawości zapytam, choć to nie ten temat, opóźnienie zrobiłeś na układzie RC, czy wykorzystałeś inercję załączenia samego przekaźnika i to wystarczyło? Wskazany przez Ciebie przekaźnik ma styki dla napięć AC, przy DC mogą się sklejać styki jeżeli prądy są duże. Są tej samej wielkości dla DC. Albo wskaż link gdzie to opisałeś na forum dla potomnych :-)


Co kombinujecie?
W układ jest wpięty przekaźnik, który po pojawieniu się napięcia na alternatorze /po uruchomieniu silnika/ załącza styki czynne i podaje napięcie na moduł ABS-u. To wszystko.
Proste i działa niezawodnie /do czasu uszkodzenia przekaźnika :haha /.
PS.Wysłałem instrukcję w języku polskim do kolegi - może tu wkleić.
Bardzo Motocyklowa Wielkopolska
Wienio
 
Posty: 2070
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 21:11
Lokalizacja: Kościan

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: BMW-YES-YES! » piątek 29 wrz 2017, 17:15

sztylu pisze:Z ciekawości zapytam, choć to nie ten temat, opóźnienie zrobiłeś na układzie RC, czy wykorzystałeś inercję załączenia samego przekaźnika i to wystarczyło? Wskazany przez Ciebie przekaźnik ma styki dla napięć AC, przy DC mogą się sklejać styki jeżeli prądy są duże. Są tej samej wielkości dla DC. Albo wskaż link gdzie to opisałeś na forum dla potomnych :-)

Szanowny sztylu - nie siedzę aż tak głęboko w temacie "styki AC, styki DC" i te de i te pe. Jedno wiem - one nie przewodzą prądu silnika pompy agregatu ABS, przekaźnik nie jest w obwodzie mocy bo by pewnie jednego załączenia pompy nie wytrzymał...Zwiera tylko jakiś obwód niskoprądowy potrzebny do "uwierzytelnia" się ABS i zaraz potem ABS przechodzi w stan czuwania a w tym - jeśli Akku jest niewydolny napięciowo - przeszkadzają mu spadki V poniżej pewnej krytycznej. Dlatego przekaźnik "przenosi" to na moment kiedy rozrusznik już nie działa a kreci się alternator. Pracujący alternator (a więc już po odpale) podejmuje ładowanie więc gwarantuje właściwe napięcie a jednocześnie załącza przekaźnik by agregat już pod właściwym napięciem mógł "odnaleźć się w systemie".
Aha - opóźnienie załączenia przekaźnika nie wynika z działania jakiegoś układu RC, ale z samego faktu podjęcia pracy przez alternator i pojawienia się na jego styku napięcia, tam też podpinamy jeden styk cewki przekaźnika, drugi - do masy.
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których - aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 4504
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 18:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: sztylu » piątek 29 wrz 2017, 19:08

Dzięki, wszystko jasne :-)
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 1590
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Zabrze

Re: Sezon się zaczyna... wypadki też.

Postautor: BMW-YES-YES! » sobota 30 wrz 2017, 17:04

Wienio w żłoby zadał:
W układ jest wpięty przekaźnik, który po pojawieniu się napięcia na alternatorze /po uruchomieniu silnika/ załącza styki czynne i podaje napięcie na moduł ABS-u. To wszystko.
Proste i działa niezawodnie /do czasu uszkodzenia przekaźnika :haha /.

A czemuż'by przekaźnik miał paść na ryj/się uszkodzić, skoro przez jego styki nie dano prądom roboczym Agregatu chodzić, a? :) :)
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których - aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 4504
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 18:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: robcio » poniedziałek 02 paź 2017, 14:24

kurde a ja kupiłem 2 lata temu akumulator za 300zeta ,a mogłem przekaźnik za 3 :crazy
robcio
 
Posty: 570
Rejestracja: niedziela 17 maja 2015, 17:06
Lokalizacja: Łódzkie

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: margaryna85 » piątek 27 paź 2017, 12:02

BMW R1100R
Awatar użytkownika
margaryna85
 
Posty: 105
Rejestracja: środa 08 cze 2016, 23:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: margaryna85 » piątek 27 paź 2017, 12:11

Instrukcja w języku polskim od użytkownika Wienio.
Temat raczej na wiosnę przyszłego roku ale czy ktoś z dolnośląskiego najlepiej , umie fachowo taki przekaźnik zamontować bo powiem szczerze że sam nie za bardzo chcę się tego podejmować mimo całej swojej prostoty być może.Oczywiście nie za darmo a na czas pracy bym poczekał ewentualnie pomógł jak by trzeba było.
BMW R1100R
Awatar użytkownika
margaryna85
 
Posty: 105
Rejestracja: środa 08 cze 2016, 23:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: margaryna85 » piątek 27 paź 2017, 12:31

Może tak się uda .
Załączniki
DSC_0137.JPG
DSC_0137.JPG (1.86 MiB) Przeglądany 714 razy
DSC_0138.JPG
DSC_0138.JPG (1.67 MiB) Przeglądany 714 razy
DSC_0139.JPG
DSC_0139.JPG (1.57 MiB) Przeglądany 714 razy
DSC_0140.JPG
DSC_0140.JPG (1.58 MiB) Przeglądany 714 razy
DSC_0141.JPG
DSC_0141.JPG (1.57 MiB) Przeglądany 714 razy
DSC_0142.JPG
DSC_0142.JPG (1.52 MiB) Przeglądany 714 razy
DSC_0143.JPG
DSC_0143.JPG (1.63 MiB) Przeglądany 714 razy
DSC_0144.JPG
DSC_0144.JPG (1.61 MiB) Przeglądany 714 razy
BMW R1100R
Awatar użytkownika
margaryna85
 
Posty: 105
Rejestracja: środa 08 cze 2016, 23:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: ikswobukaj » sobota 11 lis 2017, 15:20

Cześś
Witam wszystkich, którym doskwiera nie załączający się ABS.
Jestem w trakcie modyfikacji wg załączonej instrukcji, ale coś poszło nie tak. Wszystko robiłem wg instrukcji ale mam pytanie:
po podłączeniu aku załącza się zamontowany przekaźnik - czy tak ma być, bo chyba nie???
Jestem też w trakcie wymiany przewodów hamulcowych, tak że późniejsze sprawdzenie musi trochę poczekać. Czy macie jakieś sugestie w tej sprawie.
Pin 15 znalazłem, wlutowałem przewód, podobnie przy przekaźniku ABS, masa, prądowy od alternatora też - co może być żle???
BMW R 1100rt rocznik 1997
Pozdrawiam
Andrzej
ikswobukaj
 
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 16 lut 2015, 11:33

Re: R1100 modyfikacja błędu niskiego napięcia ABS

Postautor: ikswobukaj » sobota 11 lis 2017, 15:49

Jeszcze raz ja.
Dałem d....y - pomyliłem D+ z B+.
Już poprawione ( przekaźnik już nie jest stale pod prądem ), ale po zamontowaniu aku nie ma kontrolki górnej - czy powodem może być, że nie ma płynu hamulcowego w układzie???
Andrzej
ikswobukaj
 
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 16 lut 2015, 11:33

Następna

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości