Ogłoszenie globalne

Korzystanie z BBCode dla YouTube.

1. Jeśli wklejacie cały adres kopiując go np. z paska adresu przeglądarki:
Kod: Zaznacz cały
[youtube]https://youtube.com/watch?v=ID_FILMU[/youtube]


2. Jeśli korzystacie z opcji "Udostępnij" pod filmem:
Kod: Zaznacz cały
[youtube-shared]https://youtu.be/ID_FILMU[/youtube-shared]


Wiem że mało elegancko, albowiem zmiana w kodzie jest "zbyt drastyczna", aby robić to w oryginalnym pliku systemu (będzie fakap przy aktualizacji), więc muszę napisać to w formie wtyczki ;) //programista

Napinacz łańcucha rozrządu lewego cylindra.

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Napinacz łańcucha rozrządu lewego cylindra.

Postautor: robert81r » niedziela 27 gru 2009, 22:13

Witam
W moim 11GS, przy nagrzanym silniku slychac pukanie z okolic lewego cylindra - jakby lancuch rozrzadu. Stukanie wystepuje na wolnych obrotach.
Gdy silnik jest zimny jest zupelna cisza.
BMW zmienilo konstrukcje napinacza lewego cylindra i ponoc to czasami pomaga wyciszyc te stuki.
Nie wiem czy wymienic ten zestaw napinacza - koszt w granicach 300zl - czy tez olac sprawe. Jezeli by to pomoglo to jestem sklonny zainwestowac.
Moze ma ktos doswiadczenie w tym zakresie i sprawdzil na wlasnej skorze.
Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi.
robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: robert81r » wtorek 29 gru 2009, 22:18

Widze ze w temacie echo ...

A zamowilem ten komplet napinacza

- 11317656922
- 11317688629
- 07119963308

Zestaw okolo 283zl z dostawa do domu.
Jak dostane czesci i bede mial czas na wymiane to napisze czy to cos pomoglo czy tez nie.
Jakby ktos nie wiedzial czy ma u siebie taki napinacz wymieniony to stary typ mial tuleje napinacza na klucz 17mm, a nowy typ jest na klucz 15mm.Wystarczy sprawdzic jaki klucz pasuje.
Ponoc niektorzy tuninguja te stare napinacze wymieniajac tylko sprezyne, ale ja nie mam ochoty na takie zabawy.

A jakby ktos dalej nie wiedzial o czym tu pisze to przykladowo koledzy z Niemiec opisali tego swapa:

http://www.powerboxer.de/4V-Steuerkette ... ieren.html
robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: maziwaw » środa 30 gru 2009, 12:41

Czekam na dalsze info. U mnie klepie prawy napinacz. Koncert zaczyna sie przy 5 kresce na FIDzie.
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: robert81r » środa 30 gru 2009, 20:08

No w prawym za duzo nie zmodyfikujesz. Napinacz jest pod cylindrem.
Mozesz jednynie wymienic komplet na nowy. Na poczatek na Twoim miejscu sprobowalbym wymienic sama sprezyne - o ile napinacz jest winien.
Prawdopodobnie w najblizszy wtorek bedzie napinacz, ale ja bede w domu dopiero w przyszla sobote.
Maziwaw a ile Twoj moto ma nakrecone ?
Cwaniaczki z BMW specjalnie wywindowali cene tego lewego napinacza, bo komplet na prawa strone to koszt niecale 150zl.
Moim zdaniem to powinna byc akcja serwisowa na ten element a nie kasowanie za "wadliwe" rozwiazania.
robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: maziwaw » środa 30 gru 2009, 22:34

Moj ma przejechane 50 tysiecy km. Czekam na dalsze wiesci :)

PS. Wkurza mnie to stukanie - jak sie jedzie to tego nie slychac, ale jak sie zwolni to az serce boli... :/
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: maziwaw » czwartek 31 gru 2009, 01:18

robert81r pisze:No w prawym za duzo nie zmodyfikujesz. Napinacz jest pod cylindrem.
Mozesz jednynie wymienic komplet na nowy. Na poczatek na Twoim miejscu sprobowalbym wymienic sama sprezyne - o ile napinacz jest winien.
Prawdopodobnie w najblizszy wtorek bedzie napinacz, ale ja bede w domu dopiero w przyszla sobote.
Maziwaw a ile Twoj moto ma nakrecone ?
Cwaniaczki z BMW specjalnie wywindowali cene tego lewego napinacza, bo komplet na prawa strone to koszt niecale 150zl.
Moim zdaniem to powinna byc akcja serwisowa na ten element a nie kasowanie za "wadliwe" rozwiazania.


Czy cena 150zl za komplet napinacza prawego to cena za model sprezynowy?
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: glutossa » czwartek 31 gru 2009, 12:20

maziwaw pisze:Czekam na dalsze info. U mnie klepie prawy napinacz. Koncert zaczyna sie przy 5 kresce na FIDzie.



olej rzednie od temperatury i traci powoli parametry.
wiec albo uodpornij sie na odglosy sekcji perkusyjnej albo zalej lepszy olej,
tzn wyzszy indeks letni, producent albo o innej bazie (syntetyk)
1100xx
m7/10
glutossa
 
Posty: 235
Rejestracja: piątek 16 paź 2009, 08:46
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: maziwaw » czwartek 31 gru 2009, 13:00

To bedzie pierwsza rzecza, ktora zrobie, tylko czekam na lepsza pogode i mozliwosc jazdy :)
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: mirosław » czwartek 31 gru 2009, 16:39

Bardzo dobrze że piszesz o tym napinaczu bo w moim R 1150RT 2004 rok 37tyś przejechane też słychać jakieś stuki w okolicy lewego cylindra .Wcześniej wymieniłem łożysko na wałku sprzęgłowym bo skrzynia wyła szczególnie pod większym obciążeniem i po zmontowaniu wyczulony na wszystkie dźwięki też zauważyłem że pojawiło się stukanie jakby ktoś nawalał młotkiem w lewy cylinder,byłem zaniepokojony że coś zmaściłem przy naprawie ale to chyba pada ten nieszczęsny napinacz.Napisz koniecznie o efektach wymiany,dobrze że podałeś linka odnośnie jego wyglądu i położenia bo zachodziłem w głowę co to może być z tym stukiem,dwa razy regulowałem zawory myśląc że to one są powodem pukania .Jak się ociepli to zajmę się tematem bo mocno podnosi mi się ciśnienie jak coś szwankuje w sprzęcie.Wcześniej pomykałem Hondą Fireblade ale tam wszystko chodziło jedwabiście .Pozdrawiam i aby do wiosny Mirek
mirosław
 
Posty: 70
Rejestracja: czwartek 03 lip 2008, 20:06
Lokalizacja: rzeszów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: robert81r » czwartek 31 gru 2009, 17:14

Czy cena 150zl za komplet napinacza prawego to cena za model sprezynowy?


Tak "sprezynowy" z prawej strony musi byc "sprezynowy"


Bardzo dobrze że piszesz o tym napinaczu bo w moim R 1150RT 2004 rok 37tyś przejechane też słychać jakieś stuki w okolicy lewego cylindra .Wcześniej wymieniłem łożysko na wałku sprzęgłowym bo skrzynia wyła szczególnie pod większym obciążeniem i po zmontowaniu wyczulony na wszystkie dźwięki też zauważyłem że pojawiło się stukanie jakby ktoś nawalał młotkiem w lewy cylinder,byłem zaniepokojony że coś zmaściłem przy naprawie ale to chyba pada ten nieszczęsny napinacz.Napisz koniecznie o efektach wymiany,dobrze że podałeś linka odnośnie jego wyglądu i położenia bo zachodziłem w głowę co to może być z tym stukiem,dwa razy regulowałem zawory myśląc że to one są powodem pukania .Jak się ociepli to zajmę się tematem bo mocno podnosi mi się ciśnienie jak coś szwankuje w sprzęcie.Wcześniej pomykałem Hondą Fireblade ale tam wszystko chodziło jedwabiście .Pozdrawiam i aby do wiosny Mirek


Mnie tam osobiscie stukanie nie przeszkadza :wink:
Tylko troche obawiam sie o przedwczesne zuzycie tego lancucha i slizgow.
Moj gs ma przejechane klikukrotnie wiecej, a jeszcze nic nie bylo robione -nawet sprzeglo jest oryginalne.
Jak tylko bede mial mozliwosc to wymienie ten napinacz i sie pochwale jaki efekt to przynioslo. Prawdopodobnie bedzie to przyszla sobota/niedziela.
robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: maziwaw » piątek 01 sty 2010, 14:09

Dziekuje Robercie :)
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: robert81r » piątek 08 sty 2010, 21:08

robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: robert81r » sobota 09 sty 2010, 18:39

Zamontowalem nowy typ napinacza.
Po rozgrzaniu silnika do 5-6 kresek jest lepiej niz na starym napinaczu. Nie ma juz takiego dzwiecznego napier%&!% .
Jedynie co jeszcze troche mi halasuje to prawdopodobnie "przedni" rozrzad.
Narazie nie chce mi sie tam zagladac, zwlasza ze obudowa rozrzadu jest sucha.
Ten przedni rorzad stuka odkad kupilem motocykl - caly czas tak samo takze sobie daruje.
Wymiana napinacza banalnie prosta.
Ponizej kilka fotek:

http://w331.wrzuta.pl/obraz/6052KX1WaDc/dscn4181_1
http://w331.wrzuta.pl/obraz/6hm7cVGsx9Q/dscn4182_1
http://w331.wrzuta.pl/obraz/a5mfwA90xwO/dscn4183_1
http://w331.wrzuta.pl/obraz/2flpomYzca2/dscn4184_1
http://w331.wrzuta.pl/obraz/3vSY8UGlSdg/dscn4185_1

Do wyciagniecia sprezyny uzylem drutu spawalniczego.

Nie wiem dokladnie jaki luz ma lancuch rozrzadu tzn czy istnieje mozliwosc przeskoku na zebatkach przy zwolnionym napinaczu.
Dlatego warto ustawic na lewym cylindrze tlok w pozycji "zawory do regulacji" - gdy sie odkreci gardziel od glowicy to wystarczy spojrzec na zawory ssace i przy wlaczonym biegu krecimy kolem tak dlugo az zawory ssace zaczynaja sie zamykac. Pozniej jest moment sprezania z ktorym sie mocujemy i przy tak ustawionym silniku odkrecamy napinacz. Mamy pewnosc ze nie ma zbytnich naprezen na lancuchu, ktore mogly powodowac otwarte zawory.
Po zamontowaniu nowego napinacza, przed uruchomieniem pokrecilem silnikiem za pomoca tylnego kola - tak zeby dla swietego spokoju napinacz "ulozyl".
robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Co z tą sprężyną?

Postautor: BMW-YES-YES! » środa 10 lut 2010, 18:04

Na wrzucie nr.3 wyraźnie widać, że sprężyna napinacza jest jakby konwulsyjnie skręcona, w każdym razie nie wygląda na normalną, prostą - czy to tylko mnie się tak wydaje? Poza tym dodam, że cały czas myślałem, iż w naszych motkach-bokserach (jeżdżę R1100R, przebieg niecałe 48 i zero jakichkolwiek dźwięków...) generalnie jest zastosowane obustronnie hydrauliczne napinanie łańcuchów, a tu proszę - jedna strona sprężynami obsłużona... Ciekawe, czy w moim też...
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5352
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Postautor: maziwaw » czwartek 11 lut 2010, 15:10

BMW-NO-NO!: Przeciez Robert przytrzymuje sprezyne od gory cylinderkiem, a od dolu przyciaga ja drutem - dlatego jest skrecona. Nie chcial by mu wystrzelila.
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: BMW-YES-YES! » czwartek 11 lut 2010, 20:08

maziwaw pisze:BMW-NO-NO!: Przeciez Robert przytrzymuje sprezyne od gory cylinderkiem, a od dolu przyciaga ja drutem - dlatego jest skrecona. Nie chcial by mu wystrzelila.

Toż przecie piszę, że mi się to, co widzę, wydaje - nie obstaję że uona krzywa ci-jest... Ja widok wnętrza sprężyny wziąłem - ach, to "złudzenie apteczne"! - za jej zewnętrzny obwód, a stąd prosta droga do błędnego wniosku, że ona strasznie pokrzywiona jest. Dopiero jak się wpatrzyć (to tak, jak z sześcianem - z początku wydaje się nam wklęsły, drugi raz, przy intensywnym wpatrywaniu się w to samo miejsce - wypukły...) - widać stan rzeczywisty. Niemniej za wyprostowanie - dzięki ci Panie! :lol: :lol: Szerokości i asfaltowych suchot!!
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5352
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Postautor: maziwaw » czwartek 11 lut 2010, 21:39

Uwielbiam Twoj styl pisania :D
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: BMW-YES-YES! » piątek 12 lut 2010, 01:04

maziwaw pisze:Uwielbiam Twoj styl pisania :D

No toś bracie chyba jednym z niewielu, jeśli nie jedyny... Bo już mię tu za ten "styl" sztorcowano jak nieprzymierzając klucz "sztorcowy" na głowicy rzędowca 6-cylindrowca... :lol: Ja się w ogóle nie wysilam, to jakoś tak samo wchodzi... :lol:
"To zależy, co kto lubi: ksiądz - kapustę, koza - rosół" - powiadał w takich razach mój kolo z sąsiedniego stanowiska spawalniczego... Najważniejsze, byśmy mieli na maxa otwarte zrozumienie na siebie nawzajem i się tu o banały nie pozażerali, a reszta sama przyjdzie wraz z tolerancją... Jak Losy pozwolą - do zobaczyska na trasie! :D
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5352
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Postautor: Ron » sobota 13 lut 2010, 19:58

robert81r pisze:
A jakby ktos dalej nie wiedzial o czym tu pisze to przykladowo koledzy z Niemiec opisali tego swapa:

http://www.powerboxer.de/4V-Steuerkette ... ieren.html


z tego co sie orientuje, link ktory wkleiles nie usuwa problemu stukajacego lancuszka po rozgrzaniu silnika tylko podczas odpalania go kiedy jeszcze nie ma cisnienia oleju.

pozdr
ron
Ron
 

Postautor: robert81r » środa 17 lut 2010, 00:10

Calkiem mozliwe, ale wszystko zalezy od stopnia zuzycia napinacza.
robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: Gregman » piątek 12 lis 2010, 01:03

Pozwolę sobie odświeżyć temat, gdyż z braku doświadczenia mam pytanie.
Aby wykręcić napinacz lewego cylindra po odpięciu przepustnicy/kolektora dolotu da radę go odkręcić czy tzreba jeszcze zdjąć ramię wahacza?
Też mi dzwoni na ciepłym z lewej strony...
dzięki za odp. i pzdr
Gregman
 

Postautor: alchemik » piątek 12 lis 2010, 10:36

Gregman pisze:Pozwolę sobie odświeżyć temat, gdyż z braku doświadczenia mam pytanie.
Aby wykręcić napinacz lewego cylindra po odpięciu przepustnicy/kolektora dolotu da radę go odkręcić czy tzreba jeszcze zdjąć ramię wahacza?
Też mi dzwoni na ciepłym z lewej strony...
dzięki za odp. i pzdr


tutaj jest co i jak:

http://www.advrider.com/forums/showthre ... +tensioner

pozdro
pozdrawiam
Obrazek
Jarek
R1200ST
Awatar użytkownika
alchemik
 
Posty: 641
Rejestracja: wtorek 17 lut 2009, 14:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: robert81r » piątek 12 lis 2010, 12:19

Aby wykręcić napinacz lewego cylindra po odpięciu przepustnicy/kolektora dolotu da radę go odkręcić czy tzreba jeszcze zdjąć ramię wahacza?


nie, nie trzeba
robert81r
 
Posty: 1137
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: Toranaga » niedziela 27 mar 2011, 15:09

Panowie, czy po tym zabiegu jest rzeczywiście znacznie ciszej, czy to takie trochę placebo ??
Toranaga
 

Postautor: romek k » niedziela 27 mar 2011, 16:05

JEST! W moim przypadku 70 (?) tys km. 1150 gs
Romek'65 @ r1200gs'09
romek k
 
Posty: 123
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 13:46
Lokalizacja: Warszawa Międzylesie
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: Krisy64 » środa 19 paź 2011, 20:26

Witam,

Panowie, czy dobrze rozumiem, że nowy typ napinacza nie ma sprężynki ?

Pozdrawiam
Krzysztof
BMW R 1150 GS
BMW R 850 R
JAWA Mustang
karta członkowska nr 0060
Obrazek
Awatar użytkownika
Krisy64
 
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 16 wrz 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: maziwaw » środa 19 paź 2011, 21:52

Nie ma, jest to napinacz hydrauliczny.
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: Gregman » czwartek 20 paź 2011, 11:55

Ma , ukrytą w tłoczku - jak go ścisnąć to czuć...:)
Wymieniłem - jest lepiej.
Stary też był hydrauliczny, ale inny układ
kanałów miał i słabł po czasie, a na zimnym słabo startował - sama
sprężyna nie dawała rady.
Gregman
 

Postautor: maziwaw » czwartek 20 paź 2011, 12:14

Gregman pisze:Ma , ukrytą w tłoczku - jak go ścisnąć to czuć...:)
Wymieniłem - jest lepiej.
Stary też był hydrauliczny, ale inny układ
kanałów miał i słabł po czasie, a na zimnym słabo startował - sama
sprężyna nie dawała rady.

A to przepraszam, moj blad :lol:
Awatar użytkownika
maziwaw
 
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2009, 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postautor: Toranaga » czwartek 20 paź 2011, 12:19

Tutaj można podglądnąć jak działają obydwa.

http://www.powerboxer.de/motor/254-4v-s ... ieren.html

Ja też wymieniłem ten napinacz, ale powiem szczerze, że du..y mi nie urwało z wyciszeniem. Jakby się nie narobił to różnicy bym nie zauważył (zausłyszał ;)).

Po mojemu skórka nie warta wyprawki ... ale to moja opinia.
Toranaga
 

Następna

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: agent i 4 gości