Konserwacja i Naprawy BMW na Video

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Konserwacja i Naprawy BMW na Video

Postautor: Mazby » środa 29 kwie 2009, 07:55

Witam,
Chciałbym Wam zaprezentować moją ostatnią produkcję video. Film ten jest pierwszym z serii o konserwacji i naprawie motocykli BMW. Nie jest on „serwisówką” w czystym tego słowa znaczeniu , lecz wizualizacją czynności które znacie z książek, lub nie znacie z kulisów warsztatów. Moim celem nie jest demonstrować, jak należy wykonywać czynności, lecz ukazanie jak one realnie mogą wyglądać.
Doświadczeni mechanicy odnajdą wiele skrótów i domysłów, ci mniej wprawni mogą nie znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania. Ta prezentacja jest uzupełnieniem książek napraw, nie ich zastąpieniem, no bo kto będzie instalował monitor w garażu?...a czemu nie?

Filmy są kierowane głównie do tych osób dla których narzędzia to nieznane przedmioty, a wnętrze motocykla to czarna magia. Być może uda mi się zachęcić ich do bliższej znajomości z ich ukochanym sprzętem.

W celu doskonalenia dalszych edycji proszę o komentarze i sugestie, bo te filmy będą dla Was.

BMW R4V, 850 / 1100 / 1150 / 1200 zawory regulacja -
http://www.youtube.com/watch?v=iVplES7DROk (nowa wersja)

wymiana oleju w napędzie głównym 1200GS
http://www.youtube.com/watch?v=sjg5fK1ZMTk

wymiana filtra paliwa w 1150 ( czyli 1100 i 850 też)
http://www.youtube.com/watch?v=KOaopF7HaPA

wymiana oleju w silniku BMW R1200GS
http://www.youtube.com/watch?v=kIxdCER3PxU

wymian oleju w skrzyni biegów BMW R1200gs + wymiana filtra powietrza
http://www.youtube.com/watch?v=nLASOSVQbWQ

synchronizacja przepustnic w R1100GS - R1200GS
http://www.youtube.com/watch?v=40sJjXU62xU

ABS Integral: wymiana płynu, odpowietrzanie. Wymiana klocków hamulcowych przód/tył.
Część 1: http://www.youtube.com/watch?v=YLM25NYvlas
Część 2: http://www.youtube.com/watch?v=a1ktxY_bgQY

kasacja luzów na łożyskach wahacza napędu głównego dla R850/1100 i 1150
http://www.youtube.com/watch?v=Of5l2Qom6QM

Korozja w 1150GS i 1200GS
http://www.youtube.com/watch?v=3oeA20svgLU


Mazby
Ostatnio zmieniony sobota 05 lis 2011, 12:25 przez Mazby, łącznie zmieniany 17 razy
Mazby
 

Postautor: rafał ponikowski » środa 29 kwie 2009, 08:25

Podoba mi się ale szkoda że w konwencji kina niemego większość filmu zrobiona. Myślę że jakiś tekst by się przydał , idę o zakład że paru gości dokręcając dekiel głowicy przekręci gwint szukając wyraźnego punktu oporu ,którego tam nie ma bo dociskamy uszczelkę gumową okrągłą na śrubie i w ten sposób jak ktoś porywczy to gwint uciepie i tu przydał by się komentarz autorski w stylu : tę śrubkę dokręcamy ostrożnie i z uczuciem..." :wink: No i na czołówkę koniecznie lew drący rja auaaaarara... tak jak w Paramount Pictures!
rafał ponikowski
 
Posty: 1291
Rejestracja: poniedziałek 24 paź 2005, 21:45
Lokalizacja: gorzów wlkp polska

Postautor: robert81r » środa 29 kwie 2009, 08:36

No wlasnie chcialem cos podobnego napisac, ale Rafal mnie ubiegl :)

Jezeli to ma byc dla osob srednio znajacych sie na mechanice to wg mnie slowa + demonstracja najlepiej do nich trafia.
Zaloze sie ze po tym filmiku totalny laik i tak nie bedzie wiedzial co ma robic, jak ustawic, gdzie mierzyc :roll:
PS. Z ta regulacja luzu osiowego dzwigienek to fajna improwizacja (zdaje sie ze slychac jak grzechotka przeskakuje przy odkrecaniu) :)
No i pomiar tego luzu powinno sie robic pod, a nie nad konikami - przy tym ruchomym mostku.

Gdzies na necie byly takie fajne filmiki po angielsku odnosnie regulacji zaworow i robienia synchro, ale nie pamietam gdzie :?: Tam gosciowi jadaczka sie nie zamyka.

o chyba cos z tej serii udalo mi sie znalezc:

http://www.youtube.com/watch?v=Vht1s3gW4FI
http://www.youtube.com/watch?v=JpELJ-3W ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=jULam5hg ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ndMgHakB ... re=channel
robert81r
 
Posty: 1141
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 10:33
Lokalizacja: Zielona Góra

Postautor: Jarecki » środa 29 kwie 2009, 08:59

Zajefajne, oby więcej takich. Trzeba by się też za podobne wziąć, a nie tylko foto.
Tak jak inni piszą, przydałby się jakiś komentarz do tego. Niekoniecznie głosowy, ale można by np. napisy dodać.
Nie wiem np. czym i jak obracasz wał korbowy, po co (znaczy się wiem po co ale nie do końca :), ale jakiś laik nie będzie wiedział w ogóle).
140mm - ale o co chodzi? Od tłoka dokąd?
Mógłbyś też oprócz wartości luzów podać które to ssące, a które wydechowe.
Kasowanie luzów osiowych - po co zaznaczać pozycję tej śruby i co to za śruba? Rozumiem, że po to by dokręcić odpowiednio, ale to nie lepiej jakiś moment?
Pokrywa zaworów - uszczelki i brzegi czyścimy do sucha? Smarujemy czymś - olejem? - przed założeniem? Jaki moment śrub od pokrywy?
Wiem, że się czepiam, ale jak to ma być instruktarz dla początkujących, to czym więcej szczegółów tym lepiej, po doświadczony mechanik nie potrzebuje tego przecież.
Generalnie fajny filmik. Jeszcze jakiś podkład muzyczny by się nadał :)
Jaki program do montażu używasz? Ja polecam ze swoich doswiadczeń Pinnacle Studio - w miarę tani i ma sporo możliwości, które amatorom w zupełności wystarczają.

Jarecki
Ostatnio zmieniony środa 29 kwie 2009, 09:04 przez Jarecki, łącznie zmieniany 1 raz
Jarecki
 

Postautor: Gregor » środa 29 kwie 2009, 09:04

Mazby movies - pełen odlot :)

Pomysł jak najbardziej słuszny :idea:
Poznasz głupiego po czynach jego
GregorTravel.com
Gregor
 
Posty: 177
Rejestracja: piątek 27 paź 2006, 08:20
Lokalizacja: Trisity

Postautor: Slepy » czwartek 30 kwie 2009, 06:41

zajefajne!!! - nawet podkład muzyczny jest - w bonusie słychać śpiew ... ptaków :-), ściągam i lecę z laptopem do garażu, upssss muszę nabyć klucz dynamometryczny :roll:
BMW R1200GS ADV 2013 Obrazek
Awatar użytkownika
Slepy
 
Posty: 556
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:40
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Mazby » czwartek 30 kwie 2009, 09:35

Dziękuję za uwagi i propozycje. Są dla mnie cenne, gdyż pomogą mi w doskonaleniu następnych filmów.

rafał ponikowski : „szkoda że w konwencji kina niemego” – Po kilkakrotnym obejrzeniu miałbyś dość mojego bredzenie, ale nie jest to moje sztywne założenie. Twoje uwagi techniczne zmusiły mnie do poprawek.Co do ryczącego lwa to jesteś niedaleko, kiedyś tą rolę spełniał mój pies Tabaj...

robert81r : „Z ta regulacja luzu osiowego dzwigienek to fajna improwizacja (zdaje sie ze slychac jak grzechotka przeskakuje przy odkrecaniu”... niestety HD ma swoje wady... nieobracające się nakrętki...
„No i pomiar tego luzu powinno sie robic pod, a nie nad konikami” – wg. Haynesa u góry (str 2.19 fot 10.11). Śruby są lekko poluzowane, mostek się trzyma i ma być „dobity” w górę. Nie „kupuj” tak tego gościa z „tolmuaff”... zawory są na 8 Nm. a nie na 10

Jarecki: „Nie wiem np. czym i jak obracasz wał korbowy, po co (znaczy się wiem po co ale nie do końca, ale jakiś laik nie będzie wiedział w ogóle).
140mm - ale o co chodzi? Od tłoka dokąd?” - poprawiłem opisując włożony szczelinomierz, obracanie wału...do smaku...kołem, albo na alternatorze...zostawiłem jak jest. Potraktuj to jako test na IQ.
„Kasowanie luzów osiowych - po co zaznaczać pozycję tej śruby i co to za śruba? Rozumiem, że po to by dokręcić odpowiednio, ale to nie lepiej jakiś moment?”... przy odkręceniu tylko jednej śruby głowicy dopuszczalne jest dokręcenie do tego samego zaznaczonego punktu. Dokręcenie jednej śruby procedurą :20Nm+90+90 spowoduje inne naprężenie szpilki od pozostałych, w wyniku czego konieczne będzie ponowne dokręcenie wszystkich 4 śrub głowicy...temat poruszany w „Dokręcanie głowicy R1200”.
„Jaki program do montażu używasz?” - Pinnacle Studio 12 Plus
„Mógłbyś też oprócz wartości luzów podać które to ssące, a które wydechowe.”- poprawiłem, dzięki.
„Wiem, że się czepiam”- i rób tak dalej.

Zapraszam wszystkich do Zakopanego na małe grzebanie. Przy okazji wystąpicie wraz ze swoim sprzętem w nowym odcinku.

wersja poprawiona:

http://www.youtube.com/watch?v=iVplES7DROk[/b]
Mazby
 

Postautor: robert81r » czwartek 30 kwie 2009, 10:24

Nie „kupuj” tak tego gościa z „tolmuaff”... zawory są na 8 Nm. a nie na 10


Osobiscie korzystam tylko z manuala odnosnie wszelkich momentow dokrecenia.

http://w164.wrzuta.pl/obraz/0gZOpYU4meE/dscn2983
http://w164.wrzuta.pl/obraz/9TMNLH2wRlq/dscn2984
http://w476.wrzuta.pl/obraz/ano5QjHD3Xz/dscn2985
robert81r
 
Posty: 1141
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 10:33
Lokalizacja: Zielona Góra

Postautor: jabartoldi » wtorek 05 maja 2009, 09:29

Bardzo fajne, dobre uzupełnienie do opisu z instrukcją regulacji.

Bartek
jabartoldi
 

Postautor: skork » wtorek 05 maja 2009, 22:32

az mnie skreca ile serwis za to bierze.:(
ale za niewiedze sie placi.

tez mi sie podoba nastepnym razem sam pogrzebie.
skork
 

Postautor: Daro-Wolbrom » środa 06 maja 2009, 16:30

wreszcie jakis fajny instruktaz:) tylko jak sobie to sciagnac na dysk? :?:
i moze by sie znalazlo cos w tym stylu o wyciaganiu radia z erteka? bo ja nie moge za cholere wyciagnac swojego starego kaseciaka panasonica zeby wlozyc cos nowszego.
R 1100 RT
honda xl 600 lm
R 1200 RT
Awatar użytkownika
Daro-Wolbrom
 
Posty: 189
Rejestracja: niedziela 26 paź 2008, 23:59
Lokalizacja: pod krakowem

Postautor: Olo31 » piątek 15 maja 2009, 11:18

Daro-Wolbrom pisze:tylko jak sobie to sciagnac na dysk?.


Tu znalazłem część już ściągniętych, do pobrania - http://www.4shared.com/dir/1701525/5b44 ... aring.html

Są też różne programy do ściągania bezpośrednio ze strony, przykładowo - http://www.idg.pl/news/109855/YouTube.D ... r.2.2.html
R1100GS
Olo31
 
Posty: 215
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Daro-Wolbrom » piątek 15 maja 2009, 13:03

nie da sie tego sciagnac.az takim laikiem nie jestem :shock: mam dwa programy do sciagania z youtuba i zaden sobie nie radzi,wyskakuje jakis blad.
R 1100 RT
honda xl 600 lm
R 1200 RT
Awatar użytkownika
Daro-Wolbrom
 
Posty: 189
Rejestracja: niedziela 26 paź 2008, 23:59
Lokalizacja: pod krakowem

Postautor: Olo31 » piątek 15 maja 2009, 13:47

Upss, to przepraszam. Przyznaję szczerze, że z youtuba nigdy jeszcze nie ściągałem. Myślałem, że nie będzie problemów. Spróbuję w najlbliższych dniach. Ale z tego pierwszego linku dzisiaj testowo ściągnąłem gotowy plik i bez problemów.
R1100GS
Olo31
 
Posty: 215
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Walduss » piątek 15 maja 2009, 17:02

A skąd wy nie możecie ściągnąć ?? z www.4shared.com ??

Tam poniżej filmu jest link "download" wystarczy kliknać i poczekać 20sek :D
BMW Klub Polska Motocykle
Karta członkowska nr 008
Obrazek
Kawasaki KLR 250--> BMW F650GS--> BMW K1200RS--> BMW K1200S--> BMW K1300S
Awatar użytkownika
Walduss
 
Posty: 1837
Rejestracja: środa 23 lut 2005, 15:21
Lokalizacja: Z planety Ziemia

Postautor: Olo31 » piątek 15 maja 2009, 21:34

To właśnie mówię, że z www.4shared.com bez problemów..
Kolega Daro-Wolbrom pisał o problemie ze ściągnięciem z youtuba - tam już nie tak łatwo..
R1100GS
Olo31
 
Posty: 215
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Gregor » piątek 15 maja 2009, 23:19

Może to Wam pomoże - http://keepvid.com/
Poznasz głupiego po czynach jego
GregorTravel.com
Gregor
 
Posty: 177
Rejestracja: piątek 27 paź 2006, 08:20
Lokalizacja: Trisity

Postautor: Jozef S » czwartek 21 maja 2009, 18:05

Witam.
Zarejestrowalem sie na tym forum, bo:
"dawno temu" zaczynalem przygode z motocyklami od radzieckich bokserow,
a teraz przy okazji wymiany olejow chcialem ustawic zawory w GS-ie znajomego.

Stalo sie to, co opisywali forumowicze - zerwaly sie gwinty w dwoch srubach od pokrywy zaworów, zeby bylo ciekawie, to dwie tylne szpilki puscily.
Staralem sie dokrecac z uczuciem, ale chyba ktos wczesniej mocniej je dokrecil i mocno je nadwyrezyl,
nie bardzo wiem jak z tym sobie poradzic.
W tej chwili pokrywa trzyma solidnie na przednich szpilkach, tylne "trzymaja" sila woli, ogolnie wycieku spod pokrywy nie ma, ale dla mnie to nie do przyjecia.
Czy jest sposob na uratowanie tych gwintow, (w miare nieskomplikowany).
POzdrawiam
Jozef S
Jozef S
 

Postautor: PiotrZ » piątek 22 maja 2009, 06:55

Jozef S pisze:Witam.
Zarejestrowalem sie na tym forum, bo:
"dawno temu" zaczynalem przygode z motocyklami od radzieckich bokserow,
a teraz przy okazji wymiany olejow chcialem ustawic zawory w GS-ie znajomego.

Stalo sie to, co opisywali forumowicze - zerwaly sie gwinty w dwoch srubach od pokrywy zaworów, zeby bylo ciekawie, to dwie tylne szpilki puscily.
Staralem sie dokrecac z uczuciem, ale chyba ktos wczesniej mocniej je dokrecil i mocno je nadwyrezyl,
nie bardzo wiem jak z tym sobie poradzic.
W tej chwili pokrywa trzyma solidnie na przednich szpilkach, tylne "trzymaja" sila woli, ogolnie wycieku spod pokrywy nie ma, ale dla mnie to nie do przyjecia.
Czy jest sposob na uratowanie tych gwintow, (w miare nieskomplikowany).
POzdrawiam
Jozef S


Helicoil który kupisz np. u Wurth'a albo inne wkładki tego typu.
PZ.
PiotrZ
 
Posty: 195
Rejestracja: czwartek 09 lis 2006, 16:04
Lokalizacja: Łączki

Postautor: Jozef S » środa 27 maja 2009, 05:35

Dzieki za podpowiedz.
Bylem u mechanika samochodowego, przegwintowal, sprezynke zalozyl,
gwinty trzymaja jak trza.
Pozdrawiam.
Jozef S
Jozef S
 

Postautor: Mazby » czwartek 11 cze 2009, 17:25

Wymiana oleju w napędzie głównym 1200GS
http://www.youtube.com/watch?v=sjg5fK1ZMTk
Mazby
 

Postautor: tomaszbl » środa 17 cze 2009, 19:56

Swietne filmy bardzo dobrze zrobione.Poprostu super super i jeszcze raz super.No i jeszcze zapytam dyskretnie czy corka w kompie pomaga,bo na gitarze gra super klasyke.Pozdrawian
_______________
---Tomek------
GS 1200 ADV
tomaszbl
 
Posty: 434
Rejestracja: czwartek 16 paź 2008, 07:41
Lokalizacja: Z-ja

Postautor: robert81r » czwartek 18 cze 2009, 19:15

Znalazlo by sie kilka motocykli, ktore samochodami nie sa, a "dyfer, dyferencjal" maja :wink:

Filmik fajny i napewno pomoze niejednemu.
robert81r
 
Posty: 1141
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 10:33
Lokalizacja: Zielona Góra

Postautor: tomaszbl » poniedziałek 22 cze 2009, 16:58

a moze by tak pokazac wymiane oleju w przednim zawieszeniu,bo kurde niedlugo bede musial wymienic
_______________
---Tomek------
GS 1200 ADV
tomaszbl
 
Posty: 434
Rejestracja: czwartek 16 paź 2008, 07:41
Lokalizacja: Z-ja

Postautor: robert81r » wtorek 23 cze 2009, 19:58

Jezeli niezbedne czesci zasponsoruje mi boxer-parts to ja mogl bym zekranizowac wymiane sprzegla w 11gs :lol:
robert81r
 
Posty: 1141
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 10:33
Lokalizacja: Zielona Góra

Postautor: Mazby » sobota 27 cze 2009, 18:27

wymiana filtra paliwa w 1150GS ( czyli 1100 i 850 też)
http://www.youtube.com/watch?v=KOaopF7HaPA
Mazby
 

Postautor: robert81r » sobota 27 cze 2009, 19:03

Proponuje jeszcze "zamarkowac" polozenie tej armatury wzgledem zbiornika przed odkreceniem :idea:
robert81r
 
Posty: 1141
Rejestracja: czwartek 11 gru 2008, 10:33
Lokalizacja: Zielona Góra

Postautor: tomaszbl » niedziela 28 cze 2009, 11:27

jeszcze raz zapytam o nakrecenie filmu z wymiana oleju w przednim zawieszeniu, pozatym filmiki OK!!!
_______________
---Tomek------
GS 1200 ADV
tomaszbl
 
Posty: 434
Rejestracja: czwartek 16 paź 2008, 07:41
Lokalizacja: Z-ja

Postautor: Marzyłem_o_BMW » poniedziałek 13 lip 2009, 22:35

Daro-Wolbrom pisze:wreszcie jakis fajny instruktaz:) tylko jak sobie to sciagnac na dysk? :?:
i moze by sie znalazlo cos w tym stylu o wyciaganiu radia z erteka? bo ja nie moge za cholere wyciagnac swojego starego kaseciaka panasonica zeby wlozyc cos nowszego.

Witam wszystkich Szanownych "Kolegów po BMW" - ze szczególną estymą witam wraz z moją Babą-Jagą (R1100R)kolegę Rafała z Gorzowa, oraz Zbyszka Mazby'ego!
Świetny filmy poglądowe, Zbyszkowi duże brawa za zaangażowanie i wykonanie skondensowanych, jednak - dla mnie przynajmniej - klarownych kilkuminutowych spocików. Kolega Daro pyta, jak to ściągnąć na HD - jest arcywdzięczny w obsłudze program save2pc light: wklejasz mu w okienko linkę interesującego cię filmiku z youtube, klikasz, wskazujesz - raz jeden wystarczy - folder zapisu - a on zapisuje na HD wszystko do tej pory niezapisywalne... Z pozdrowieniami!
Marzyłem_o_BMW
 

Postautor: Marzyłem_o_BMW » sobota 01 sie 2009, 20:20

Jarecki pisze:Nie wiem np. czym i jak obracasz wał korbowy, po co (znaczy się wiem po co ale nie do końca :), ale jakiś laik nie będzie wiedział w ogóle).


Po stukach luzów międzyzębnych (na moje muzykalne ucho...:roll: :roll: ) rozpoznałem, że delikatnie "dyga" tylnym kołem na jakimś wyższym biegu niż I-ka. :lol: :lol:
Marzyłem_o_BMW
 

Następna

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Geoborek i 4 gości