Strona 1 z 1

Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 15:08
autor: Łukasz GS 1150
Witam serdecznie

Od niedawna jestem właścicielem GS 1150 z 2001 r ,wersja z ABS.

Zauważyłem ,że przednie koło blokuje mi się na ułamek sekundy ,a to nie jest zbyt bezpieczne:)

-podczas ruszania moto normalnie rusza,ale po przejechaniu 2-3 metrów słychać stuk klocków ,tak jak by zacisk dopiero puścił .

-podczas zmiany biegu występuje przyhamowanie koła przedniego.Trwa to ułamek sekundy i jest wyczuwalne chwilowe zblokowanie koła ,aż koło zapiszczy. (trwa to dosłownie ułamek sekundy,ale czuć i słychać).

-jadąc na jedynce przy ok.2500 obrotów i zamkniemy nagle gaz występuje to samo co wyżej ,czyli przyblokowanie na ułamek sekundy i puszcza.

ABS raczej działa prawidłowo,po ruszeniu gasną obie kontrolki,a zjawisko te występuje nawet przy wyłączonym ABS.
Klocki dzisiaj wymieniłem na nowe z myślą ,że mogą być przyczyną,ale okazały się prawie nowe.Mimo to wymieniłem na nowe i nie pomogło.Tarcze w proste w dbd stanie. Zaciski OK,wyczyszczone i przesmarowane prowadnice klocków.

Podczas jazdy moto normalnie jedzie,a sytuacja ta ma miejsce gdy ruszam,zmieniam bieg,czy puszczam gaz i trwa do ułamek sekundy.

Będę wdzięczny za podpowiedz.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 15:24
autor: mlody_erni
Sprawdź kabel biegnący od prawej klamki pod kątem uszkodzeń.
Koże gdzieś zwiera wyzwalając układ.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 18:59
autor: Łukasz GS 1150
Czy ABS jest na jakimś osobnym bezpieczniku ,żeby sprawdzić czy będzie nadal tak robił ,bo moze sam wyłącznik zostawia mu jednak jakąś możliwość ingerencji ?

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 21:12
autor: zbigniew gołowicz
Na pewno prawidłowo zdiagnozowane. Jeżeli jest to układ bez wspomagania to te kliknięcia po 2 3 m to test abs i jest to normalne.
W tym układzie nie ma możliwości wzrostu ciśnienia bez klamki i pedały hamulca więc zjawisko dziwne nawet bardzo

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 21:31
autor: Łukasz GS 1150
lewy zacisk troszkę ciężko się wciskało ,żeby klocki miały szparę odpowiednią na tarcze,ale potraktowałem go wudekiem i rozruszałem. Koło po podniesieniu można lekko ręką kulnąć,więc raczej jest ok.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 21:34
autor: mlody_erni
Wudekiem zapodałeś sobie początek końca.
Te gumy nie są olejodporne.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 22:07
autor: jerzyn
Zrobiłeś serwis ABS i pompy? ponoć to wg. niektórych speców, tylko eksploatacyjne fanaberie...

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 22:09
autor: Łukasz GS 1150
nie,żadnego serwisu jeszcze nie robiłem. Moto dopiero kupione.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 22:56
autor: jerzyn
To wiele wyjaśnia.....

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: sobota 11 lis 2017, 23:07
autor: Łukasz GS 1150
kolego dla jasności... moto mam od 3 tygodni,pora roku i pogoda jest taka ,że moto stoi i czeka na sezon. Jechałem nim dwa razy po zakupie .Raz 50 km i raz 15.

Moto szanuje ,klocki mimo ,że były prawie w stanie nowym (nie wiedziałem tego wcześniej) wymieniłem na nowe z przodu i z tyłu. Zanim wyjadę po zimie zdążę wymienić wszystkie filtry i płyny. Nie jest to moje pierwsze moto turystyczne i jeżdzę troszkę dalej niż te 50 km o których wspomniałem,a po twoim stwierdzeniu poczułem się jak gówniarz ,co kupił moto i nie wie co to serwis motocykla,a potem się dziwi ,że "nie jedzie".

Moto jest od niedawna w moich rękach ,stoi i czeka na wiosnę a,że zauważyłem pewien problem więc się pytam.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 00:36
autor: zbigniew gołowicz
Czy przy wymianie klocków i wciskaniu tłoczków ham. miałeś odkręcone zbiorniczki.
może wzrosło ciśnienie w zbiorniku z powodu nadmiaru płynu po wciśnięciu tłoczków jeżeli ktoś uzupełnił przy zużytych.

Sposób i sytuacje blokowania hamulca niespotykane (sekundowe, podczas zmiany biegów ). Brakuje związku przyczynowo-skutkowego

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 00:58
autor: Łukasz GS 1150
zbigniew gołowicz pisze:Czy przy wymianie klocków i wciskaniu tłoczków ham. miałeś odkręcone zbiorniczki.
może wzrosło ciśnienie w zbiorniku z powodu nadmiaru płynu po wciśnięciu tłoczków jeżeli ktoś uzupełnił przy zużytych.

Sposób i sytuacje blokowania hamulca niespotykane (sekundowe, podczas zmiany biegów ). Brakuje związku przyczynowo-skutkowego
Tak, odkrecilem pokrywę na kierownicy i na zbiorniku z tyłu. Płyn w stanie , ten efekt hamowania był już przed tą wymianą jak pisałem. San tego nie rozumiem. To moje pierwsze moto z abs i nie wiem jak to ugryźć.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 01:00
autor: Łukasz GS 1150
Łukasz GS 1150 pisze:
zbigniew gołowicz pisze:Czy przy wymianie klocków i wciskaniu tłoczków ham. miałeś odkręcone zbiorniczki.
może wzrosło ciśnienie w zbiorniku z powodu nadmiaru płynu po wciśnięciu tłoczków jeżeli ktoś uzupełnił przy zużytych.

Sposób i sytuacje blokowania hamulca niespotykane (sekundowe, podczas zmiany biegów ). Brakuje związku przyczynowo-skutkowego
Tak, odkrecilem pokrywę na kierownicy i na zbiorniku z tyłu. Płyn w stanie , ten efekt hamowania był już przed tą wymianą jak pisałem. San tego nie rozumiem. To moje pierwsze moto z abs i nie wiem jak to ugryźć.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Sytuacja po prostu mi też wydaje się z kosmosu :)

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 04:38
autor: mony
Łukasz GS 1150 pisze: ... Nie jest to moje pierwsze moto turystyczne i jeżdzę troszkę dalej niż te 50 km o których wspomniałem,a po twoim stwierdzeniu poczułem się jak gówniarz ,co kupił moto i nie wie co to serwis motocykla,a potem się dziwi ,że "nie jedzie".


dziwne, że nie zauważyłeś usterki przy sprawdzaniu w kontekście Twojej wcześniejszej wypowiedzi ...
kupowałeś od handlarza czy priva ?
zbałamucił Cię czy co ?
taki kwiatek nie wróży dobrze na przyszłość ...
duś sprzedawcę, niech przynajmniej puści farbę ...
pzdr

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 08:01
autor: Tank
A mi się wydaje, ze to nie przednie, tylko tylne kolo... :) W tych warunkach, ktore opisujesz i przy zimnym wilgotnym ssfalcir, to calkiem mozliwe i realne, a z hamulcami nie ma nic wspolnego. :)

Wysłane przy użyciu Tapatanka

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 08:14
autor: zbigniew gołowicz
Tank pisze:A mi się wydaje, ze to nie przednie, tylko tylne kolo... :) W tych warunkach, ktore opisujesz i przy zimnym wilgotnym ssfalcir, to calkiem mozliwe i realne, a z hamulcami nie ma nic wspolnego. :)

Wysłane przy użyciu Tapatanka
To też nie wróży nic dobrego

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 08:22
autor: Tank
Tego nie neguję:) ale stawoam na silny efekt hamujacy zespolu napędowego.

Wysłane przy użyciu Tapatanka

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 08:31
autor: mlody_erni
Tanku, a co by mogło robić takie jaja?

Łukasz, a jesteś świadomy procedury serwisowej przy tym układzie ABS?
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... PI2uMdUUcb

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 10:41
autor: Łukasz GS 1150
Moja wina jest taka,że po moto pojechałem ze znajomym i on robił jazdę testową bo ja byłem "wczorajszy" a,że dużo pracuje musiałem jechać i kropka,bo następny wolny termin miałem za tydzień. Niby miało być ok,ale jak pisałem jak po paru dniach sam pojechałem na pierwszą rundę w koło domu wyczułem ,że coś się blokuje. Spojrzałem na klocki i były ,jak wydawało mi się bardziej zjechane niż były rzeczywiście. Kupiłem nowe klocki od razu na przód i tył. Po zdjęciu klocków zauważyłem ,że przednie klocki są grubości takiej samej jak nowe,ale oba końce klocków są zeszlifowane pod kątem 45 stopni tworząc łagodną linię natarcia,chyba ,że tak miały oryginalnie. Teraz tak myślę ,że handlarz mnie chyba przewiózł i specjalnie tak może zrobił,żeby zminimalizować objawy usterki. Na suchym było to lekko wyczuwalne,ale wyczuwalne,natomiast na nowych klockach efekt sie pogłębił,szczególnie na mokrej nawierzchni i biorę pod uwagę opory silnika,ale to jest ewidentne przyhamowywanie hamulcy .

Jeżeli chodzi o procedurę wymiany płynu ABS i odpowietrzanie ,to nie jest to takie wielkie halo ,tylko trzeba zbiornik zdjąć i odpowietrzać w odpowiedniej kolejności,na YT są filmy krok po kroku co i jak.

Sam nie rozumiem co ma iglo do wiatraka i jak może się koło przyblokowywać ,ale ewidentnie coś jest nie tak i muszę zdjąć zbiornik i prześledzić przewody i odpowietrzyć ABS.

Czy w tym układzie można odłączyć łopatologicznie jakoś ABS ,nie na kierownicy dla wykluczenia winy ABS . Wątpię bo wszystko idzie przez moduł ,ale może można go dezaktywować?

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 11:19
autor: Łukasz GS 1150
Dzisiaj jadę do mechaniora będziemy walczyć....może się uda rozszyfrować tą enigmę :)

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 12:20
autor: Baada
A może źle złożony tudzież krzywy widelec i nie osiowosc tarcz względem zacisków, powoduje ze klocki maja tendencje do klinowania... tym bardziej ze w czasie zmiany biegów dociazasz przód na czas zwolnienia gazu...

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 14:54
autor: Łukasz GS 1150
Problem prawie rozwiązany :) okazało się ,że przedni lewy zacisk,który ciężko chodził i mimo rozruszania go nadal blokuje koło . Po naciśnięciu na postoju parę razy hamulca i puszczeniu go zacisk trzyma koło tak,że nie można motorka przepchnąć.Dopiero po wrzuceniu jedynki i przejechaniu tych 2-3 metrów zacisk puszcza ze stukiem,ale mimo wszystko ciągle przyhamowuje moto. W zależności od siły zahamowania z różną siłą zacisk trzymał i nie puszczał. Mam nadzieje ,że kupienie zestawu naprawczego rozwiąże problem. Dodatkowo przewód elastyczny dochodzący do zacisku jest do wymiany,bo podczas mojej jazdy do mechaniora z jednej strony rozdeło go wielkości agrestu :shock: Moto dostanie nowe przewody i zestawy naprawcze na obie strony i będzie git :biggrin

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 18:47
autor: Docent
Będzie git jeśli wymienisz także uszczelnienia tłoczka potraktowane WD40. Nic gorszego nie mogłeś zrobić.. Nawet po wymianie przewodów układ nie będzie "odpuszczał" klocków. Dodatkowo jak wyżej pisano- krzywo starte klocki to krzywe lub źle złożone zawieszenie- bezwzględnie do kontroli.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 19:10
autor: Łukasz GS 1150
Docent pisze:Będzie git jeśli wymienisz także uszczelnienia tłoczka potraktowane WD40. Nic gorszego nie mogłeś zrobić.. Nawet po wymianie przewodów układ nie będzie "odpuszczał" klocków. Dodatkowo jak wyżej pisano- krzywo starte klocki to krzywe lub źle złożone zawieszenie- bezwzględnie do kontroli.
Ale zawieszenie jest proste, a klocki były symetryczne ścięte po obu ich końcach prawdopodobnie oryginalne jednak. Zestaw naprawczy jest na allegro po 220 zł kpl na zacisk, czyli muszę wydać 440, bo zmienię oba zaciski, tak dla świętego spokoju. Chyba, że ktoś zna tańsze źródło?


Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 19:21
autor: zbigniew gołowicz
Łukasz GS 1150 pisze: Dodatkowo przewód elastyczny dochodzący do zacisku jest do wymiany,bo podczas mojej jazdy do mechaniora z jednej strony rozdeło go wielkości agrestu :shock:


To jest powód Twej rozterki .
Przecież taka sytuacja blokuje powrót płynu z zacisku
Trzeba zlikwidować tę usterkę a później podjęć opisane przez kolegów czynności grzebania w zaciskach.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: niedziela 12 lis 2017, 19:42
autor: Szaman
Co do klocków, to bywają właśnie tak ścięte, fabrycznie.
Okładzina na "początku" i na "końcu" klocka jest pod kątem, na dość dużym odcinku.

Re: Blokujące się koło R 1150 GS

Post: poniedziałek 13 lis 2017, 12:02
autor: Docent
Zakładam,że autor tematu umie odróżnić sfrezowane fabrycznie kanty klocka od skutków krzywej współpracy z tarczą.. :wink: