R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: mlody_erni » środa 08 lis 2017, 21:12

I tu jest ta scena gdzie wchodzi erni z popcornem karmelowym XXXXL i czeka na rozwój wydarzeń

:biggrin :haha
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 08 lis 2017, 21:16

artis pisze:I tu Cie pewnie zaskoczę - całkowicie się z Tobą zgadzam ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Za stary jestem abym był zaskoczony.
Ale niech tak zostanie :wink:
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 4344
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: lysy40 » środa 08 lis 2017, 21:29

W moim r1100r lewa laga się poci, czytając ten wątek strach to rozbierać :crazy
Bytom k75s
Awatar użytkownika
lysy40
 
Posty: 254
Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:50

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » środa 08 lis 2017, 21:41

Przecież masz w tym wątku jasno i wyraźnie napisane jak to potem poskładać do kupy, hahahahha..... :))))))))
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » środa 08 lis 2017, 21:43

mlody_erni pisze:I tu jest ta scena gdzie wchodzi erni z popcornem karmelowym XXXXL i czeka na rozwój wydarzeń

:biggrin :haha

Karmelowy beee.... :acute Taki babski... :haha :haha
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » środa 08 lis 2017, 21:52

zbigniew gołowicz pisze:
artis pisze:I tu Cie pewnie zaskoczę - całkowicie się z Tobą zgadzam ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Za stary jestem abym był zaskoczony.
Ale niech tak zostanie :wink:

EJ, to z Szamanem się zgadzam co do precyzyjnego, cyrklowego ustawienia prawej lagi , a nie z Tobą! ;) To na jego post odpisywałem... W połowie jego cytatów Ty pojawiasz się jako ich autor w moim poście...Nie kumam tego. Zapuściłeś jakiegoś wirusa na forum? ;)
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: mlody_erni » środa 08 lis 2017, 21:56

Artis, zalecam rozwagę w dalszych wypowiedziach.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: jerzyn » środa 08 lis 2017, 22:08

qurwa, idzcie na piwo, bo popcorn mi sie skończył :cry: Co prawda, erni miał wpaść z dostawą ale jak to zwykle bywa, pewnie p drodze, jakieś kwiatki zapyla :wink:
jerzyn
 
Posty: 399
Rejestracja: wtorek 21 lut 2017, 10:46

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: Szaman » środa 08 lis 2017, 22:18

artis pisze:
zbigniew gołowicz pisze:Nie bardzo rozumiem czemu takie cyrkowe (cyrklowe ) kombinacje.
Jeżeli zawieszenie......

Sorki, ale Ty chyba piszesz o innym motocyklu ;)

Dokładnie, wtedy całe to "cyrkowanie" :wink: nie jest potrzebne :idea:
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1403
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 20:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: mave » środa 08 lis 2017, 22:27

I to jest wdzięczność Erni... kolega Artis miał banalny problem, koledzy chca mu pomóc, oczywiście wirtualnie, bo moto nawet nie widzą na zdjęciach, piszą produkują się... a mogli odesłać do serwisu :rotfl

Artis, mam kumpla ( dzięki dużemu szczęściu jeszcze go mam) który w GSXR 1000 podobnie poskładał mocowanie koła ( nie obcierało, ale zacisk nie był osiowo z tarczą) przy trochę ponad 150 km/h zablokowalo mu koło... ciesz się ze nie miałeś takiego testu :ekstra

p.s - zgłoś Twój "patent" na mocowanie koła, do producenta.... :hapy
Krzysiek
Suzuki B-King i BMW R 1200 GS
Honda Hornet 600
Suzuki DR 650 RSE
MZ ETZ 250
Romet 50
Awatar użytkownika
mave
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 2032
Rejestracja: niedziela 21 gru 2014, 19:09
Lokalizacja: San Yntonio SY - Bytom

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » czwartek 09 lis 2017, 08:40

mave pisze:I to jest wdzięczność Erni... kolega Artis miał banalny problem, koledzy chca mu pomóc, oczywiście wirtualnie, bo moto nawet nie widzą na zdjęciach, piszą produkują się... a mogli odesłać do serwisu :rotfl

Ej, to nie tak. Wszystkim bardzo dziękuję za wkład i zaangażowanie w moją edukację, naprawdę jestem wdzięczny :okk Ja chciałem jednak zrozumieć DLACZEGO zacisk trze, a nie tylko usłyszeć co zrobić aby nie tarł. Jak pisałem wyżej:
artis pisze: Gdybym dostał konkretne info: zacisnąłeś lagę dolnym imbusem za daleko na zewnątrz na osi - nie byłoby tego tematu.
mave pisze:Artis, mam kumpla ( dzięki dużemu szczęściu jeszcze go mam) który w GSXR 1000 podobnie poskładał mocowanie koła ( nie obcierało, ale zacisk nie był osiowo z tarczą) przy trochę ponad 150 km/h zablokowalo mu koło... ciesz się ze nie miałeś takiego testu :ekstra

O..to, to to..! Właśnie o to mi chodzi ! Aby tarcza była centralnie w zacisku - a nie jakieś tam poluzuj kopnij lagę skręć i ok. Za ważna sprawa, aby pozostawiać ją humorowi dolnej półki - takie moje zdanie. Producent i Wy sądzicie jednak inaczej. Jak to mówią - większość ma rację, więc nie będę się kopał z koniem.
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 09 lis 2017, 08:55

artis pisze: Ja chciałem jednak zrozumieć DLACZEGO zacisk trze, a nie tylko usłyszeć co zrobić aby nie tarł. Jak pisałem wyżej:
artis pisze: Gdybym dostał konkretne info: zacisnąłeś lagę dolnym imbusem za daleko na zewnątrz na osi - nie byłoby tego tematu.


Kolego ale daj sobie wytłumaczyć .
Aby nie "tarło jak " piszesz to zawieszenie ma być proste i równolegle złożone w dwóch płaszczyznach. Można to zrobić bez kosmicznych przyrządów bo oska będzie to zapewniała . Pisałem o tym od początku. Może to trudne dla Ciebie więc korzystaj z innych teorii , "Mnie tam rybka"

Nie mniej do nas pretensji i nie uznawaj nas za laików bo sorry nikomu nie przyszło do głowy że nawet koła nie potrafisz prawidłowo przykręcić.
Widzisz jak wysoko Cię w hierarchii docenialiśmy od samego początku. :drinking
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 4344
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » czwartek 09 lis 2017, 09:47

zbigniew gołowicz pisze:Kolego ale daj sobie wytłumaczyć .
Aby nie "tarło jak " piszesz to zawieszenie ma być proste i równolegle złożone w dwóch płaszczyznach. Można to zrobić bez kosmicznych przyrządów bo oska będzie to zapewniała . Pisałem o tym od początku.

A ja Ci kolejny raz tłumaczę, że ośka NIE ZAPEWNI równoległości lag w płaszczyźnie patrząc od przodu motocykla - czyli równej odległości między osiami lag na całej długości. Nie zapewni właśnie dlatego, że nie ma ograniczenia i lagę możesz zamocować na niej gdzie chcesz - a dokładnie tam, gdzie narzuci Ci to dolna półka. A rozrzutność jej może być spora. Zwróć uwagę, że niezmienny punkt stałego zaczepienia prawej lagi (lewej też ;) ) jest w górnej półce. Przesuwając goleń choćby tylko o pół milimetra na zewnątrz w dolnej półce, przesuwasz ją o ok. 1 mm na osi - myślę, że gdzieś tak by to było. Więc to nie oś zapewnia równoległość w tej płaszczyźnie ( w innych - góra/dół, przód/tył i owszem) lecz DOLNA PÓŁKA. Oś zapewniałaby równoległość w tym przypadku wtedy, gdyby dociskała pośrednio lagi z obu stron do łożysk koła - o czym pisałem wyżej w moim patencie. Wtedy odległość między lagami (ich osiami) na osi koła byłaby ZAWSZE taka sama jak odległość między lagami (osiami) na górnej półce i lagi byłyby ZAWSZE równoległe w tej płaszczyźnie. Wtedy też nie byłyby potrzebne "cyrkowe cyrkle" ;) Ale tylko wtedy, teraz moim zdaniem są potrzebne.
zbigniew gołowicz pisze:nawet koła nie potrafisz prawidłowo przykręcić.

A koło udało mi się złożyć i mam pewność, że lagi są na 100% równoległe - jak widzisz powyżej nie dzięki Twojej teorii o "wszystkorobiącej ośce", która nie ma racji bytu. Mimo wszystko dzięki za zaangażowanie :good
A co do docenienia mnie w hierarchii to zacytuję Ciebie: Mnie tam rybka :drinking
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: Docent » czwartek 09 lis 2017, 10:14

"Przesuwając goleń choćby tylko o pół milimetra na zewnątrz w dolnej półce, przesuwasz ją o ok. 1 mm na osi" Dla eksperymentu- można nawet powiększyć błąd :!:

Dokładnie tak jest i stąd takie cyrkowe chopsztosy :biggrin
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 1974
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 20:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » czwartek 09 lis 2017, 10:16

Docent pisze:"Przesuwając goleń choćby tylko o pół milimetra na zewnątrz w dolnej półce, przesuwasz ją o ok. 1 mm na osi" Dla eksperymentu- można nawet powiększyć błąd :!:

Dokładnie tak jest i stąd takie cyrkowe chopsztosy :biggrin


Ufffff..... To jednak nie jestem aż tak głupi jak pisał Zbyszek ? :haha :haha :haha Trochę mi ulżyło... :) ;)
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: zbigniew gołowicz » czwartek 09 lis 2017, 21:46

artis pisze:
Docent pisze:"Przesuwając goleń choćby tylko o pół milimetra na zewnątrz w dolnej półce, przesuwasz ją o ok. 1 mm na osi" Dla eksperymentu- można nawet powiększyć błąd :!:

Dokładnie tak jest i stąd takie cyrkowe chopsztosy :biggrin


Ufffff..... To jednak nie jestem aż tak głupi jak pisał Zbyszek ? :haha :haha :haha Trochę mi ulżyło... :) ;)


Trochę jesteś niesprawiedliwy Nigdy nie użyłem tego słowa.
Cieszę się ze jesteś zadowolony ze swojej pracy.
Stawiam kropkę .
Z doświadczeń opisanych nie skorzystam ponieważ moje doświadczenia z przednimi zawieszeniami (prostymi krzywe oddaje do prostowania) zapewnią dostateczną jakość wykonania ustawień.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 4344
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: Straszaq » piątek 10 lis 2017, 00:20

He.. tak czytam te Wasze wywody, bo w sumie czytam wszystko co się tyczy 1150RT i próbuje sobie to wyobrazić. Wydaje mi się, że z geometrycznego punktu widzenia p. Zbyszek ma rację z tą ośką. Otwory w goleniach, w które wkładamy oś nie są przecież punktami tylko odcinkami (o długości równej głębokości otworu, czyli szerokości dolnego elementu goleni). Do tego dochodzi rozstaw między goleniami na szerokość koła. Powstaje zatem suma 3 prostych odcinków (otwór - rozstaw goleni - otwór), które powinny być ustawione idealnie w jednej linii (po tej linii prowadzimy oś naszego koła). No to jak na górnej półce mamy na sztywno ustawione odstępy lag, a na dolnej zrobimy ten milimetrowy odchył jednej lagi w bok to nie będą już one równoległe i powstanie pewien kąt, który spowoduje, że i otwór w odchylonej goleni (jeden z 3 odcinków) będzie o ten sam kąt obrócony w stosunku do dwóch pozostałych. Czyli oś nie będzie pasowała idealnie w oba otwory i bedzie tarła o krawędź krzywego otworu. Tylko przy idealnie równoległych goleniach ośka będzie wchodziła w otwory jak w masełko, czyli faktycznie może ona być poniekąd wykładnią równoległego ustawienia goleni. Skoro lagi na górnej półce mają stałe i nieregulowane odstepy (górny element mocowania dwóch równoległych lag), a dół ustawimy idealnie równolegle, tzn. ośka bedzie wchodziła bez oporów w otwory (dolny element mocowania goleni) to wtedy nie ma bata i dolna półka (środkowy element mocowania) musi być też równo skręcona. A jak nie jest to znaczy, że mamy krzywe lagi albo krzywą oś i wtedy to i chyba cyrkiel nie pomoże. Dobrze mi się wydaje?
Nie ważne jaki masz motocykl....ważne gdzie nim byłeś.
A jakby było ważne to R1150 RT :)
Straszaq
 
Posty: 14
Rejestracja: środa 01 mar 2017, 23:25
Lokalizacja: Posada k.Konina

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » piątek 10 lis 2017, 09:24

Starszaqu, dzięki Twojemu postowi zrozumiałem wreszcie o co Zbyszkowi chodziło z tą ośką i równoległością. W waszych postach zabrakło jednak jednego słowa - prostopadłość ;) Wtedy wszystko byłoby jaśniejsze ;)
Czyli chodzi Ci o to, że jeżeli przy prostej ośce przełożonej przez dwie lagi i skręconej dolnej półce, oś chodzi "luźno jak masełko" to wtedy znaczy, że obie lagi są do niej PROSTOPADŁE, co z kolei determinuje równoległość między lagami patrząc od przodu. Racja. Pomysł niby dobry. Teoretycznie.
Problem tylko w tym, że "luźność jak masełko" powoduje taką tolerancję między otworem w ladze a osią, że jak prawa laga (bo tylko tam istnieje taka możliwość) będzie przesunięta na osi 2mm w lewo lub w prawo to oś będzie nadal obracać się jak w masełku! Ten kąt, o którym pisałeś będzie za mały aby zablokować oś ( zwróć uwagę jak długie jest ramię między mocowaniem na górnej półce a osią, a jak krótki odcinek otworu mającego zablokować oś w ladze ). Nie chce mi się robić doświadczeń bo zawias mam już poskładany, ale przypuszczam że dopiero ekstremalne przesunięcie lagi zablokuje obrót osi - a może nawet i nigdy nie zablokuje przy wysunięciu max na prawo lub lewo w dolnej półce. Po prostu moim zdaniem otwór dla osi w ladze jest zbyt krótki i ma zbyt duży luz (kręci się jak w masełku ;) )aby mógł ustawić prostopadłość lagi względem osi. Ale może są to szczegóły o które nie warto kruszyć kopi... Tak że ja już też stawiam kropkę w tym temacie, a każdy czytający ten wątek niech sam wyciągnie dla siebie wnioski - jak widać sposobów na montaż koła ci u nas multum, można wybierać ;)
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: wielebny67 » piątek 10 lis 2017, 10:23

Wyciągnąłem wnioski [emoji16] kilka kół juz montowałem i nie była to fizyka kwantowa [emoji16] po przeczytaniu tych kilku postów boje sie z kluczem do koła podejść [emoji53] . Niestety moja znajomość geometrii, wektorów itp... jest mierna . A do tej pory wystarczyła mi podstawowa wiedza techniczna umożliwiająca dobranie odpowiedniego rozmiaru klucza [emoji53] Uwielbiam to forum [emoji16] dzieki niemu nie wiem jaki olej wlac , na jakich oponach jeździć i jak je wymienić [emoji16] bo do przykręcenia koła należy mieć wyższe wykształcenie i ze 2 fakultety [emoji23]
Rzadko rozmawiam z absolwentami szkół wyższych,ale gdy mi się zdarzy najczęściej proszę o duże frytki :-)
Awatar użytkownika
wielebny67
 
Posty: 6948
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 19:31
Lokalizacja: lodz

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: sawtom » piątek 10 lis 2017, 11:04

Dlatego przed taką pracą trzeba wziąć parę głębszych i wtedy lęki znikają. Taka branża ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Yamaha VStar 1100 -> Yamaha Royal Star Venture -> HD Electra Glide -> R1200GSA LC -> K1600GT -> R1200RS -> R1200GS -> X1000XR + HusqTE630
Awatar użytkownika
sawtom
 
Posty: 2068
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 08:56

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: artis » piątek 10 lis 2017, 12:22

wielebny67 pisze:Wyciągnąłem wnioski [emoji16]...


Kolego, ale to chyba nie do mnie ten post tylko do ;) :

Szaman pisze:To jest kolejny dowód na to że osoby bez wiedzy i doświadczenia nie powinny pchać łap do mechaniki, szczególnie do układu kierowniczego i hamulcowego.


Bo ta cała dyskusja jest czysto teoretyczna więc ja już napisałem co do milimetra w te czy wewte :
artis pisze: Ale może są to szczegóły o które nie warto kruszyć kopi... Tak że ja już też stawiam kropkę w tym temacie
artis
 
Posty: 54
Rejestracja: sobota 22 kwie 2017, 16:20

Re: R1150rt - przednia, prawa tarcza trze o zacisk hamulcowy

Postautor: Wienio » piątek 17 lis 2017, 18:48

wielebny67 pisze:Wyciągnąłem wnioski [emoji16] kilka kół juz montowałem i nie była to fizyka kwantowa [emoji16] po przeczytaniu tych kilku postów boje sie z kluczem do koła podejść [emoji53] . Niestety moja znajomość geometrii, wektorów itp... jest mierna . A do tej pory wystarczyła mi podstawowa wiedza techniczna umożliwiająca dobranie odpowiedniego rozmiaru klucza [emoji53] Uwielbiam to forum [emoji16] dzieki niemu nie wiem jaki olej wlac , na jakich oponach jeździć i jak je wymienić [emoji16] bo do przykręcenia koła należy mieć wyższe wykształcenie i ze 2 fakultety [emoji23]


Wielebny! - super komentarz!
Ale również cały temat ciekawy i żal, aby już się zakończył!
Były rozważania teoretyczne, były porady speców warsztatowych, były takie sobie przygaduszki i to miałby być już koniec?
Niemożliwe!
Doleję oliwy do "ognia".
Otóż w/g mnie ten telelever jest po prostu przez Niemców schrzaniony!
Klasyczne przednie zawieszenie motocyklowe posiada dwie półki bardzo dokładnie wykonane w które wpasowane są dwie lagi. To powoduje, że jeżeli elementy nie są uszkodzone, lagi będą zawsze równoległe. Trzeba by się natrudzić, aby takie zawieszenie źle zmontować.
W BMW-owskim telelevelu podczas montażu koniecznym okazuje się: "postukiwanie młoteczkiem", "doginanie zawieszenia po zahamowaniu", "braniu koła pomiędzy nogi i skręcaniu kierownicą na boki", "kopaniu lagi" itp. sztuczki. Jeśli się nie postaracie przy montażu, skutkiem tego będzie m/n niewłaściwe położenie prawej tarczy hamulcowej w zacisku, czego doświadczył kolega.
A wszystko to przez to, że Niemcy nie potrafili technologicznie jednoznacznie ustalić położenia półki sworznia wahacza.
Sami to montują w przyrządzie, a wy się później, w czasie naprawy martwcie.
A co "daje" ten telelevel? - oprócz zmniejszenia "nurkowania" motocykla podczas hamowania to właściwie nic.
No może przesadziłem,- daje łatwą możliwość zastosowania ESA.
I choć powszechnym w świecie techniki jest powielanie dobrych rozwiązań konstrukcyjnych, to jakoś żaden z producentów motocykli tego rozwiązania nie powiela. O czymś to świadczy.
Zresztą w tych moto BMW jest więcej takich "udziwnionych" rozwiązań konstrukcyjnych. :placze
Bardzo Motocyklowa Wielkopolska
Wienio
 
Posty: 2070
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 21:11
Lokalizacja: Kościan

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości