[R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i info

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

[R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i info

Postautor: wikiri » sobota 24 cze 2017, 12:57

Witam,
Mój R1100RT odkąd go zakupiłem nie wskazuje poziomu paliwa a kontrolka rezerwy świeci się niezależnie od wlanej ilości.

Prawdopodobnie to wada przewodów. Jak się okazuje te moto posiada dwa czujniki poziomu cieczy w zbiorniku.

Czy forumowicze orientujecie się jakimi parametrami powinny się charakteryzować oba wskaźniki?

1) Czujnik z pływakiem w rurze, poruszającym się po linijce (ten duży wkręcany od góry zbiornika paliwa) wydaje się być sprawny, oporność wskazuje w granicach 0-77Ohm płynnie na całej długości. Pomiar miernikiem uniwersalnym.

2) Czujnik z pływakiem przy pompie paliwa jest innej konstrukcji, takiej jak niemal w każdym samochodzie i wykazuje dość ciekawe wartości.
Na ilości benzyny rezerwowej "pierwsza" część rezystora daje od zera do 25MOhm a druga część, którą rezystor osiąga jak jest więcej płynu, jakby nie daje wskazań - powoduje to bardzo dużą oporność, można przyjąć że "przerywa" obwód.
Przejście na przewodach jest dobre w samych elementach w baku motocykla.
Pływak przy pompie.JPG
Czujnik cieczy przy pompie
Pływak przy pompie.JPG (16.65 KiB) Przeglądany 1004 razy


W moim przypadku może być tak że mam uszkodzone przewody gdzieś dalej bądź występuje przerwa na wtyczce/gnieździe (ostatecznie uszkodzony przyrząd wskazujący).

Pomijając moje problemy zwracam się z pytaniami:
1. Jaki sposób pomiaru aby sprawdzić 100% działania wskaźników?
2. Jakie powinny być prawidłowe wartości wskazań sprawnych czujników?
3. Po kiego grzyba BMW wpakowało dwa sposoby pomiaru ilości paliwa?
4. Jakie konkretne zastosowanie / znaczenie mają oba systemy? Który co mierzy?

Z moich obserwacji wynika, że ten duży jest od pomiaru ilości (kreski na wskaźniku) a drugi od kontrolki rezerwy ale to tylko przypuszczenia, proszę o Wasze wypowiedzi na temat.
wikiri
 
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 kwie 2017, 15:37

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: żużu » poniedziałek 26 cze 2017, 05:37

A na mój gust, poziom mierzy pływak, a te drugie to pompa paliwa z filtrem....

Żużu '77, Cieszyn, R12RT '05
Awatar użytkownika
żużu
 
Posty: 1892
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 16:02
Lokalizacja: Cieszyn

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: wikiri » poniedziałek 26 cze 2017, 18:15

Zdjęcie pokazuje więcej niż to o co pytam, jednak nie pytam o widoczną tam pompę czy filtr paliwa. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.

Pod filtrem jest widoczny rezystor suwakowy wskaźnika oraz pływak wskaźnika. Chciałbym się dowiedzieć więcej na jego temat oraz tego drugiego pływakowego wskaźnika.

Wiemy, że ten widoczny ma ścieżki rezystancyjne zwierane metalowymi szczotkami. Tylko za co odpowiada?
Zastanawia mnie jak działa drugi pływak, czy jest to może czujnik kontaktronowy czy także rezystancyjny. Ja dowiem się tego jak go rozkręcę i zobaczę co kryje w środku.
wikiri
 
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 kwie 2017, 15:37

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Docent » poniedziałek 26 cze 2017, 21:13

Wersja policyjna. Wymaga obecności sprawnego fid-a :) Wartości pływaka z drutem na pewno złe, teraz nie pamiętam- jutro sprawdzę jakie prawidłowe.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 1974
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 20:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: wikiri » wtorek 27 cze 2017, 20:43

Docent pisze:Wersja policyjna. Wymaga obecności sprawnego fid-a :) Wartości pływaka z drutem na pewno złe, teraz nie pamiętam- jutro sprawdzę jakie prawidłowe.


Cześć Docent, rozwiń proszę myśl o "policyjnym"modelu? Tak wymyśliłeś czy masz coś na poparcie swojej wypowiedzi?
Dzięki za zainteresowanie tematem, dziwi mnie że mało kto wie coś więcej o tym moto.

Co to jest fid? Na myśl mi przyszło jedynie rozwinięcie skrótu F.king Idiot Driving ;] - nie mam czegoś takiego

Sprawdziłem przed chwilą swój wskaźnik.
Podłączyłem wszystkie graty wyjęte ze zbiornika paliwa na "pająka" i moje obserwacje są następujące:

Po uruchomieniu zasilania ze stacyjki i przełączeniu na zapłon 'ON' nic na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym nie widziałem, żadnych wskazań.
Dopiero jak oglądnąłem film z Rosji na YT to doszło do mnie że może mi blokowała wskazania opuszczona stopka motocykla.

Wróciłem do garażu i znowu uruchomiłem stacyjkę. Złożyłem stopkę i nic. Wyłączyłem zasilanie, włączyłem, przestawiłem zapłon na ON i pojawił mi się bieg "0", to już duży postęp u mnie.

Po chwili jak ruszałem pływakami, pojawiła się kreska na wyświetlaczu.

Co ciekawe oba pływaki są ze sobą skorelowane, oddziałują na wskazania, i potwierdza się moja teoria:
-Wskaźnik obok filtra paliwa decyduje o zapalaniu się kontrolki rezerwy paliwa.
to jest zrozumiałe, wychył jego nie obejmuje całego zakresu zbiornika w przeciwieństwie do rurowego.

-Wskaźnik pływakowy liniowy (co wygląda jak rurka) odpowiada za pojawianie się "kresek" na wyświetlaczu ilości paliwa i nie "gasi" lampki rezerwy. Podczas gdy pływak na drucie był w położeniu rezerwy, rurowy ustawiłem na MAX i miałem i kreski (tak ze trzy) i rezerwę świecącą.

Ciekawostki :
- ustawienie manualne pływaków w "najwyższych" pozycjach powoduje, że kreski się pojawiają do poziomu 3/4 całego zakresu. Nie uzyskałem pełnego wskazania. Może jest jakiś "reset" pływaków?
- wypięcie wskaźnika rurowego, czyli rozwarcie obwodu, powoduje, że znika wskazanie biegu - miałem trudności aby ponownie się pojawiło.

W każdym razie się nie poddam i zdiagnozuję to cholerstwo. Uważam że może każdemu z Was się to przydać podczas gdy wiele osób narzeka, że nie wyświetla im właściwej ilości paliwa w zbiorniku.
Ostateczne dane przedstawię jak zbadam temat dokładniej.
wikiri
 
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 kwie 2017, 15:37

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Docent » wtorek 27 cze 2017, 22:26

FID to wyświetlacz parametrów m/innymi poziomu paliwa. Wersja policyjna miała w pełni funkcjonalny pomiar pływakiem obok filtra (0-90 omów) i szerokie złącze 5 pinowe. Cywile mają wprawdzie potencjometr ale wykorzystany jest jak włącznik rezerwy i złącze 3 pinowe o ile dobrze pamiętam.
Nie ma resetu. Jeśli nie uzyskujesz max wskazania- jest gdzieś problem- niekontakt lub uszkodzony FID. Użyj potencjometru drutowego 150 -470 omów i sprawdź zakres wskazań wyświetlacza. Czujnik rurowy może być zepsuty również.
Schemat RT jest w sieci- zapoznaj się.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 1974
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 20:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: wikiri » poniedziałek 03 lip 2017, 20:05

Cześć,
A więc tak, rozwaliłem temat na części pierwsze. Śmiało więc mogę napisać, że to co napisałeś w swoim poście mija się nieco z prawdą. Warto zatem nie brać ich za pewnik.
Rozkręciłem także i poznałem budowę wskaźników paliwa, ten "rurowy" jest całkiem fajnie pomyślany i prosty.

Troszeczkę BMW przekombinowało i poszło na skróty przez co niestety trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy aby (o ile części ma się już sprawne) otrzymać prawidłowe wskazanie ilości paliwa w zbiorniku. Dlatego w poprzednim poście pisałem o braku kilku "kresek" na wyświetlaczu RID. Teraz to już nie problem.

Z mojego ostatniego przeanalizowania tematu wiadomo jakie wartości powinny mieć odpowiednio zmierzone wskaźniki, a tym samym można w łatwy sposób usunąć ew. usterkę w przypadku wadliwej pracy wskaźników.

Co bardzo mnie martwi, post o "gotowaniu linijki wskaźnika paliwa" ma już ponad 320 wpisów, nie macie dość pisania nie na temat? Mi na pewno nie chce się tego czytać.
Brak słów, na miejscu moderatora bym dawno usunął taki post lub przeniósł do "żartobliwych".

Na szczęście istnieją koledzy z UK oraz ze Stanów Zjednoczonych, gdzie nasze Moto jest bardziej popularne a ludzie okazują się dużo bardziej życzliwi i skorzy do pomocy. Na tej podstawie dowiedziałem się tego czego jeszcze sam nie przeanalizowałem.

Podsumowując wskaźniki działają a usterki zostały wyjaśnione i naprawione. Jak by co to proszę pisać na priv.
Temat można zamknąć.
wikiri
 
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 kwie 2017, 15:37

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 03 lip 2017, 20:22

A nie możesz być tak pomocny jak koledzy z UK i USA i oświecić ciemną masę :sos
Po gotowaniu są wpisy o przeróbce listwy na pływak :good
To te wywalić????
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Docent » poniedziałek 03 lip 2017, 20:40

wikiri bardzo proszę naucz mnie czegoś. Niech wreszcie opłaci mi się tu zaglądać :oops:
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 1974
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 20:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: wikiri » poniedziałek 03 lip 2017, 20:48

mlody_erni pisze:A nie możesz być tak pomocny jak koledzy z UK i USA i oświecić ciemną masę :sos

Kolego "docent" nie fajnie mi się zrobiło jak rzuciłeś stwierdzenie, że takie schematy są do zapoznania się. Nie znalazłem.
ech.. Jak zbiorę całą wiedzę do posta to podzielę się z Wami.

mlody_erni pisze:Po gotowaniu są wpisy o przeróbce listwy na pływak :good
To te wywalić????

A po co przerabiać dobrą konstrukcję i prosty pływak na inny pływak? Naprawdę nie czytałem tego postu bo nie mam mocnych nerwów, o co chodzi w tej przeróbce? Jednak nie uważam aby zastępować skuteczne i łatwe rozwiązanie innym skomplikowanym i drogim.
wikiri
 
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 kwie 2017, 15:37

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 03 lip 2017, 20:54

No rency opadajo.
Temat jest do doopy choć nie czytałem :mur
Fajny chłop jesteś ino opuść trochę nos do naszego poziomu
Jeśli czegoś oczekujesz od forum to świeć przykładem.
Naprawdę zero jadu z mojej strony :drinking
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Siwy_Dym » poniedziałek 03 lip 2017, 21:58

mlody_erni pisze:No rency opadajo.
Temat jest do doopy choć nie czytałem :mur
Fajny chłop jesteś ino opuść trochę nos do naszego poziomu
Jeśli czegoś oczekujesz od forum to świeć przykładem.
Naprawdę zero jadu z mojej strony :drinking

Bo jak świeczka oświetlała chatę było dobrze, to wprowadzili te elektrykę i same problemy teraz [emoji4]


Siwy
Awatar użytkownika
Siwy_Dym
 
Posty: 1337
Rejestracja: środa 26 paź 2011, 22:14
Lokalizacja: Lublin/Radom

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Docent » wtorek 04 lip 2017, 10:33

Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 1974
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 20:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: wikiri » wtorek 04 lip 2017, 19:09

Widzę Docent, że nie odpuszczasz =]
Dobrze, bo wreszcie jakieś konkrety, schemat może się zawsze przydać =]

OK, zaznaczam że zebrane informacje dotyczą motocykla R1100RT uzyskane na podstawie mojego złomka.
Zacznę od prostego schematu w paincie połączeń elektrycznych idących do zbiornika paliwa:
R1100RT Zbiornik schemat.JPG
Schemat r1100rt fuel tank
R1100RT Zbiornik schemat.JPG (42.6 KiB) Przeglądany 780 razy


Wnioski jakie można uzyskać z powyższego:
--> Pin 4 zostaje zwarty do masy w przypadku niskiego poziomu paliwa (zwarcie z pinem 1)
--> W przeciwnym razie nie ma przejścia do masy co powoduje, że kontrolka rezerwy gaśnie
--> Pin 3, wskazania omomierzem w przedziale od 4ohm (pełny) do 77-80 i więcej (pusty).
Z budowy można także się dowiedzieć, że każdy wskaźnik posiada dodatkowy rezystor.
W przypadku wskaźnika linijkowego jest to 330ohm. Jest on połączony równolegle z drutem oporowym po którym przesuwa się pływak od wskazania ilości paliwa na wyświetlaczu RID.
--> Pin 2 to zasilanie pompy z przekaźnika
--> Pin 1 wspólna masa - jest to element, który powoduje często problemy z niepełnym wskazywaniem ilości paliwa, ale o tym za chwilę.

Fotka z kostką przyłączeniową do urządzeń w zbiorniku:
R1100RT kostka przylaczeniowa.JPG
Kostka
R1100RT kostka przylaczeniowa.JPG (45.46 KiB) Przeglądany 780 razy


Kilka fotek ilustrujących budowę linijkowego wskaźnika paliwa:
R1100RT wskaznik linijkowy3.JPG
Wskaźnik 1
R1100RT wskaznik linijkowy3.JPG (30.18 KiB) Przeglądany 780 razy

Wskaźnik jest rezystorem, który wykorzystuje nierdzewny drut oporowy, po którym porusza się pływak z dwoma szczotkami zwierającymi drut. Zasada działania polega na zmianie rezystancji. Połączony równolegle rezystor 330ohm jest zabezpieczeniem, który w przypadku zerwania drutu podaje swoją wartość do masy a wskazanie na RID nie wykazuje żadnej kreski paliwa. Niewielka rezystancja w granicach 4ohm to sygnał dla RID pełnego wskazania ilości paliwa.

Usterką może być, tak jak u mnie, wytarcie się "szczotek" w miejscu tarcia o drut. Po kilku tysiącach kilo te blaszko-szczotki zaczynają się przecinać, zupełnie jakby były piłowane. Na szczęście musi upłynąć trochę czasu aby zostały całkowicie uszkodzone.

R1100RT wskaznik linijkowy.JPG
Wskaźnik i rezystor
R1100RT wskaznik linijkowy.JPG (30.16 KiB) Przeglądany 780 razy


R1100RT wskaznik linijkowy2.JPG
Wskaźnik i drut oporowy
R1100RT wskaznik linijkowy2.JPG (21.66 KiB) Przeglądany 780 razy


Wskaźnik z pływakiem przy pompie odpowiada za stan zero-jedynkowy --> tak jak wyżej napisałem zwarcie pinów to sygnał rezerwy - nie jest wykorzystywany do niczego innego.

Idąc dalej, zostały pomierzone przez innych kolegów z forów wartości prądów na pompie oraz napięcia na RID. Ja tylko sprawdziłem kontrolnie u siebie.
Nie ma co wnikać w te wyliczenia (ale są słuszne).
Ważne z naszego punktu widzenia i tematu posta jest aby zadbać o rezystancje przejścia na połączeniach przewodów biorących udział we wskazaniach poziomu paliwa.

I tak, wykonałem proste obliczenia w arkuszu, które mówią wprost, że przy niewielkim zabrudzeniu styków, rzędu 38miliohm'ów (0,038 ohm) spadek napięcia wynosi 0,2V - wartość ta powoduje zanik kreski na wskazaniu RID.
Zazwyczaj zaśniedziałe styki powodują większy spadek napięcia i tym samym większe "braki kresek".
Te 0.2V to niby nic wielkiego, niestety przez zaprojektowanie przez BMW wspólnych przewodów masowych mamy taką sytuację.

50miliohm to bardzo mało. Wartością poprawną do jakiej należy dążyć to <10mili ohmów (spadek napięcia 0.05V).
--> Aby zapobiec nieprawidłowym wskazaniom należy bardzo dokładnie oczyścić styki i wyeliminować spadki napięć.
Po drugie, można połączyć masę poprzez tzw. bypass - dodatkowy przewód masowy.

Wiedząc to wszystko możemy w prosty sposób zdiagnozować nasze wskaźniki paliwa, czy poprawnie wskazują ilość a także czy nasz RID działa prawidłowo. Szczęśliwie jeszcze nie słyszałem aby te urządzenia elektryczne padały.

Podsumowanie:
NAJCZĘSTSZE USTERKI
-- zawieszanie się wskazań paliwa lub zły wskaz // wgięta tuba liniowego wskaźnika paliwa, np. przy tankowaniu
-- brak kilku najwyższych kresek na RID // zabrudzone lub uszkodzone przewody elektryczne
-- brak wskazania ilości paliwa // przerwany drut oporowy lub usterki w instalacji

Piszcie co boli Wasze motocykle to coś się wymyśli :)
To bardzo proste rozwiązania i skuteczne, czarów nie ma.
wikiri
 
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 kwie 2017, 15:37

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: mlody_erni » wtorek 04 lip 2017, 19:51

Czyli kolega z tych prądowo technicznych.
Używasz skrótu RID, a z tego co się orientuję to jest to FID.
Czy z VIN'u wynika Ci, że masz policaja?
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Szaman » wtorek 04 lip 2017, 19:56

mlody_erni pisze:Używasz skrótu RID, a z tego co się orientuję to jest to FID.


RID -po angielsku, FID-po niemiecku
PS
wikiri
Dobra robota :idea: :good
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1403
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 20:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Tank » wtorek 04 lip 2017, 20:21

Wikiri-Szacun!
Ps. Młody- nie wiedziales??? Ty??? ;)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Obrazek It's a Long Way to Tipperary...
Awatar użytkownika
Tank
 
Posty: 11045
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 16:05
Lokalizacja: Zgierz

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Ula Torge » wtorek 04 lip 2017, 20:23

wikiri pisze:Cześć,
Rozkręciłem także i poznałem budowę wskaźników paliwa, ten "rurowy" jest całkiem fajnie pomyślany i prosty.
Troszeczkę BMW przekombinowało i poszło na skróty przez co niestety trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy aby (o ile części ma się już sprawne) otrzymać prawidłowe wskazanie ilości paliwa w zbiorniku. Dlatego w poprzednim poście pisałem o braku kilku "kresek" na wyświetlaczu RID. Teraz to już nie problem.


Taki rurowy pomiar stosował już Mercedes w latach 60-tych, stosuje je do dziś. To jest niezawodne urządzenie. Miałem trochę tych samochodów i w żadnym układ pomiarowy nie zawiódł. Jedyne co to w przypadku diesla zapaprał się szlamem z dna zbiornika dolny otworek - ale to z racji lania paliwa " turystycznego " . Nie wiem dlaczego BMW zastosowało jakieś listewki cudaczne :shock: ( przypuszczam że chodzi o częstotliwość odwiedzania serwisu celem złożenia daniny ). :biggrin
GL 1.5
Ula Torge
 
Posty: 688
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 19:53

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: mlody_erni » wtorek 04 lip 2017, 20:29

Tank pisze:Ps. Młody- nie wiedziales??? Ty??? ;)


Oczywiście, że wiedziałem sprawdzałem tylko Szamana :crazy :biggrin
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: wikiri » wtorek 04 lip 2017, 20:40

Hejka, nie, nie mam policyjnego motocykla, zwykły zawalidroga.
OMG ale mi się włos zjeżył jak zobaczyłem jak fajnie można zastąpić ten "R"iders "I"nformation "D"isplay, nie FID =]
https://www.youtube.com/watch?v=_APf0oGSEn0
miooodzio =], arduino mam od wielu lat, może się pokuszę o coś takiego jak dostanę OLED'a tych wymiarów.
wikiri
 
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 kwie 2017, 15:37

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: mlody_erni » wtorek 04 lip 2017, 20:46

To kombinuj bo faktycznie jest mega.
Do eRki by mi się widziało :yahooo
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Docent » wtorek 04 lip 2017, 22:08

Erni- masz w erce taki sam pływak dźwigniowy i taki sam potencjometr. Jednego przewodu nie wyprowadzono z rezystora i tylko dlatego pomiar jest zerojedynkowy (rezerwa). Gdybyś założył FID-a wystarczyłoby dolutować kabelek i miałbyś pełne wskazanie poziomu. Fida mam :D
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 1974
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 20:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: mlody_erni » środa 05 lip 2017, 06:18

A temp. silnika i biegi :sos :sos :sos
Nie kuś :yahooo
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 8464
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:38
Lokalizacja: Krapkowice

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: Docent » środa 05 lip 2017, 10:53

Czujnik luzu ma takie samo mocowanie co odpowiednik z pełnym wskazaniem biegu:) Wymieniasz i masz na FID-zie bieg. Czujnik temperatury już masz na silniku,wystarczy się wpiąć. Prześpij się z tą myślą :crazy
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 1974
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 20:47
Lokalizacja: bydgoszcz

Wskaźnik poziomu paliwa w GS 1100

Postautor: podleśny » niedziela 12 lis 2017, 08:45

Witam! Problem mam ze wskazaniami poziomu paliwa. Kontrolka rezerwy zaświeca się prawidłowo natomist wskazania poziomu głupieją. Przy pełnym pokazuje kilka kresek w miarę spalania pełny a czasami nic. Szukać w zbiorniku czy to FID? Kupiłem moto z tą usterką.
Gs 1100
Awatar użytkownika
podleśny
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 10:46

Re: [R1100RT] Czujniki poziomu cieczy (paliwa), diagnoza i i

Postautor: podleśny » niedziela 12 lis 2017, 11:30

Już jestem mądrzejszy! Dzięki!
Gs 1100
Awatar użytkownika
podleśny
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 10:46


Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości