Poprawa parametrów silnika

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: ParaGrzegorz » wtorek 21 lis 2017, 13:47

Siwy_Dym pisze:
hunter74 pisze:Nie chciałem zakładać nowego tematu wieć podpiołem sie pod ten :) Wymieniłem w swojej R1200R 2008r koncówke wydechu z fabrycznego na Akrapa( samą końcówkę wydechu,kolektory z całym osprzętem zostały fabryczne) oraz filtr powietrza na http://www.ebay.co.uk/itm/K-N-Performan ... Sw1cNZ~EHg W ziązku z tym mam pytanie do szanownego grona czy konieczny jest remapping,dodam tylko że nie wyskakują żadne błędy i motocykl chodzi bez zarzutów.

A dlaczego ma chodzić inaczej?
Bo przyrastają ze 2 KM z Acrapem.

Pozdrawiam,
GB
-----------------------------
R1200GSA LC
Pozdrawiam

............................
Obecnie: R1200GS
Wcześniej: Simson, DL650
Awatar użytkownika
ParaGrzegorz
 
Posty: 1138
Rejestracja: wtorek 09 cze 2009, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: hunter74 » wtorek 21 lis 2017, 13:58

Pytam bo kumpel mi mówi że powinienem :) więc gdzie mam pytać jak nie tutaj. Jestem kompletnie zielony w tym temacie,zawsze jezdziłem chopperami więc nie miałem stycznosci z całą ta elektroniką,komputerami.....etc.
Awatar użytkownika
hunter74
 
Posty: 21
Rejestracja: czwartek 11 sie 2016, 22:51
Lokalizacja: Londyn (Rzeszow)

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: ParaGrzegorz » wtorek 21 lis 2017, 14:21

hunter74 pisze:Pytam bo kumpel mi mówi że powinienem :) więc gdzie mam pytać jak nie tutaj. Jestem kompletnie zielony w tym temacie,zawsze jezdziłem chopperami więc nie miałem stycznosci z całą ta elektroniką,komputerami.....etc.
Nie trzeba.

Pozdrawiam,
GB
-----------------------------
R1200GSA LC
Pozdrawiam

............................
Obecnie: R1200GS
Wcześniej: Simson, DL650
Awatar użytkownika
ParaGrzegorz
 
Posty: 1138
Rejestracja: wtorek 09 cze 2009, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: Kojot » wtorek 21 lis 2017, 15:37

Ja mam moduł Wunderlicha i nieznacznie zwiększyłem mu dawkę paliwa. Tak zalecają w instrukcji modułu przy "luźniejszych" kominach.

Podobno ma to też obniżyć temperatutę spalin ale jak coś pokręciłem to prosze o zdementowanie tej plotki.
To była jedynie opinia Kojota motoznawcy.....który kompletnie się nie zna na motoryzacji :)

BMW R1200GS K25 '08

Adventure is not defined by a place or a time, but an attitude.

BMW Klub Polska Motocykle - N°432
Obrazek
Awatar użytkownika
Kojot
 
Posty: 821
Rejestracja: środa 17 maja 2017, 19:42
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: JasiekCT » wtorek 21 lis 2017, 15:58

Ja teraz idę w tym kierunku:



Okieć nie ma szans :rotfl
Jasiek - BMW KPM nr karty: 0353

Obrazek

BMW R1200GS LC '14 - Black Widow
_________________________________________
1st President of
Chapter Ciechocinek BMW MC Poland
Awatar użytkownika
JasiekCT
 
Posty: 1165
Rejestracja: niedziela 19 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Toruń/Ciechocinek

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: Kojot » wtorek 21 lis 2017, 19:28

Korzeń staje....ale żeś mnie Jasiek znerwował :)

Wrzucam fotkę o sentymentalnym dla Ciebie charakterze...bo z Twojego garażu....
Załączniki
akrap.jpg
akrap.jpg (20.37 KiB) Przeglądany 169 razy
To była jedynie opinia Kojota motoznawcy.....który kompletnie się nie zna na motoryzacji :)

BMW R1200GS K25 '08

Adventure is not defined by a place or a time, but an attitude.

BMW Klub Polska Motocykle - N°432
Obrazek
Awatar użytkownika
Kojot
 
Posty: 821
Rejestracja: środa 17 maja 2017, 19:42
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: Kojot » wtorek 21 lis 2017, 19:45

hunter74 pisze:Pytam bo kumpel mi mówi że powinienem :) więc gdzie mam pytać jak nie tutaj. Jestem kompletnie zielony w tym temacie,zawsze jezdziłem chopperami więc nie miałem stycznosci z całą ta elektroniką,komputerami.....etc.



Tu masz to wyjaśnione.... 3 min 09 sec

To była jedynie opinia Kojota motoznawcy.....który kompletnie się nie zna na motoryzacji :)

BMW R1200GS K25 '08

Adventure is not defined by a place or a time, but an attitude.

BMW Klub Polska Motocykle - N°432
Obrazek
Awatar użytkownika
Kojot
 
Posty: 821
Rejestracja: środa 17 maja 2017, 19:42
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: Hantkoos » wtorek 21 lis 2017, 22:31

Zamiast śmiesznych gotowych map w pudełku od cuderlicha czy podobnych, polecam jednak ogarnąć w okolicy ogarnięty remap z hamownią, chyba że chodzi o feeling że jest lepij kosztem paru Nm :cool
Zanim coś wsadzisz =>rolki itp. itd. i nazad :okk
Odrobinę może naświetli Wam temat ten link, jak ktoś nie zna warto się zapoznać jakie można se ciulowe osiągi samym kominem zapodać :crazy
https://www.motorradonline.de/motorradzubehoer/12-schalldaempfer-fuer-die-bmw-r-1200-gs-im-test.469844.html
"Rules are made to be broken"


Bardzo Motocyklowa Wielkopolska
3ple black 12GS i 15GS :)
Awatar użytkownika
Hantkoos
 
Posty: 376
Rejestracja: środa 01 paź 2014, 16:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: hunter74 » wtorek 21 lis 2017, 23:56

Nie zalezy mi na większej ilości KM ani NM :) Wydech zmieniłem ze wzgledów wizualnych jak i dzwiękowych,a filterek KN zmieniłem ponieważ jest wielokrotnego użytku :) można smiało powiedzieć że dożywotni :) Moję pytanie o konieczność remappingu było spowodowanę raczej troską o kondycję motocykla.
Awatar użytkownika
hunter74
 
Posty: 21
Rejestracja: czwartek 11 sie 2016, 22:51
Lokalizacja: Londyn (Rzeszow)

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: Szaman » środa 22 lis 2017, 09:06

hunter74 pisze: filterek KN zmieniłem ponieważ jest wielokrotnego użytku :) można smiało powiedzieć że dożywotni :)

I to jest największa ściema wciskana klientom, a jednocześnie największy błąd powtarzany przez kupujących te filtry.
Filtr powitrza Mahle kosztuje 60zł, filltr KN kosztuje 250zł.
Serwis filtra KN kosztuje średnio w warsztacie 50-60 zł, na dodatek trzeba czekać kilka godzin po umyciu aby go nasączyć i zamontować.
Czyli wymiana takiego filtra (z jego obsługą) to powiedzmy 80-100zł.
Teraz policzcie, kiedy on się zwróci :idea: :mrgreen:

Filtry KN są bardzo dobre, ale tylko stożkowe, montowane na przewodzie dolotowym za pomocą opaski, filtrują o wiele lepiej niż oryginały i na dodatek mają większą przepustowość. Tylko że to jest już opcja stosowana przy tuningu silnika (a raczej układu dolotowego).
Każdy zamiennik KN (ekwiwalent oryginalnego wkładu) ma problemy z utrzymaniem szczelności i na ogół puszcza zanieczyszczenia do airboxu (piasek).
Guma z jakiej jest wykonany korpus filtra KN jest dużo twardsza niż pianka z jakiej jest wykonany korpus filtra standardowego, stąd występowanie nieszczelności.
Generalnie mogę polecić filtry KN i BMC, ale tylko dla świadomych osób, któ.zy chcą kompleksowo poprawić parametry silnika.
Do normalnej eksploatacji jest więcej minusów niż korzyści.
VS1400 R1150GS R1200GS
Nic nie jest tak proste, aby nie dało się popsuć.
https://www.bikepics.com/members/wieniek/
Awatar użytkownika
Szaman
 
Posty: 1403
Rejestracja: niedziela 18 paź 2015, 20:05
Lokalizacja: Mińsk Maz

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: Kojot » środa 22 lis 2017, 09:39

Zgadzam sie ze bez hamowni nie da sie żeby było optymalnie. Dał wunderlicha tez są podane pewne setupy ale tylko w przybliżeniu oddają rzeczywiste potrzeby.
To była jedynie opinia Kojota motoznawcy.....który kompletnie się nie zna na motoryzacji :)

BMW R1200GS K25 '08

Adventure is not defined by a place or a time, but an attitude.

BMW Klub Polska Motocykle - N°432
Obrazek
Awatar użytkownika
Kojot
 
Posty: 821
Rejestracja: środa 17 maja 2017, 19:42
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 22 lis 2017, 10:02

hunter74 pisze:Nie zalezy mi na większej ilości KM ani NM :) Wydech zmieniłem ze wzgledów wizualnych jak i dzwiękowych,a filterek KN zmieniłem ponieważ jest wielokrotnego użytku :) można smiało powiedzieć że dożywotni :) Moję pytanie o konieczność remappingu było spowodowanę raczej troską o kondycję motocykla.


Zapoznaj się z tematem który był już przerabiany
http://forum.bmw-klub-motocykle.pl/viewtopic.php?f=5&t=17737&hilit=filtr+kn

Wybór należy do Ciebie
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 4344
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawa parametrów silnika

Postautor: ParaGrzegorz » środa 22 lis 2017, 10:22

hunter74 pisze:Nie zalezy mi na większej ilości KM ani NM :) Wydech zmieniłem ze wzgledów wizualnych jak i dzwiękowych,a filterek KN zmieniłem ponieważ jest wielokrotnego użytku :) można smiało powiedzieć że dożywotni :) Moję pytanie o konieczność remappingu było spowodowanę raczej troską o kondycję motocykla.
Ogólnie sama końcówka jest ok. BMW oferuje tego producenta w salonach jako akcesorium. Co do filtra to tak jak koledzy radzą.

Pozdrawiam,
GB
-----------------------------
R1200GSA LC
Pozdrawiam

............................
Obecnie: R1200GS
Wcześniej: Simson, DL650
Awatar użytkownika
ParaGrzegorz
 
Posty: 1138
Rejestracja: wtorek 09 cze 2009, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości