silnik przerywa

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 11 wrz 2019, 07:44

Myślałem, że chodzi o kwestie bezpieczeństwa, zwykłe nieporozumienie, a "g*wnem" nie rzucaj bo nie z g*wniarzem masz do czynienia.
żużu pisze:I gówno wiesz pisząc, że...

KULTURA! :evil:

Wciąż jednak nikt mi nie wytłumaczył dlaczego napędzanie nieobciążonego koła ma cokolwiek uszkodzić.

Sprawdzę temat świec, były niedawno wymieniane, może zwyczajnie wada fabryczna jednej z nowych?
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: mlody_erni » środa 11 wrz 2019, 08:05

Chodzi o fajkocewkę nie o świecę.

PANOWIE.
Fekalia zostawiamy w innym miejscu.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- był i nima :(
R1200 RoberT 90 Anniversary yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
 
Posty: 11629
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 42 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 11 wrz 2019, 08:32

Ale przy odłączaniu kabla cewkofajki na pracującym silniku (raz jednego, raz drugiego cylindra) daje słyszalny efekt pogorszenia pracy, więc cewki działają
oraz 2) silnik pracuje dalej, a nie gaśnie na moment zupełnie, tak jak u mnie przy przyspieszaniu

więc chyba cewkę można wykluczyć. Czy nie?
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 11 wrz 2019, 10:11

pm2z pisze:
Wciąż jednak nikt mi nie wytłumaczył dlaczego napędzanie nieobciążonego koła ma cokolwiek uszkodzić.


Dla Twojego bezpieczeństwa.

Na pewno nie jestes g..niarzem ale sposób diagnozowania co najmniej dziwny a na pewno nic nie wznoszący do rozwiązania problemu.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6476
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 94 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » wtorek 24 wrz 2019, 14:02

Aktualizacja:
podmiana fajkocewek nie przyniosła poprawy :(
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Raviking » wtorek 24 wrz 2019, 21:21

Jeśli w czasie pracy silnika/kręcenie wałem/ na obrotomierzu pokazuje się zero,obstawiam na kończący się moduł/albo halle
Raviking
 
Posty: 23
Rejestracja: wtorek 30 lip 2019, 22:22
Lokalizacja: Kamieniec Wr.
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » wtorek 24 wrz 2019, 21:44

Moduł w sensie komputer, ECU, jednostka sterująca? Już padła tu taka hipoteza. Niestety trudno dorwać komputer do 1150 na 4 świeciach; sprzedający albo przyznają, że 2 świece, albo piszą, że nie wiedzą, nie pamiętają, lub ściemniają, że "hmmm, raczej 4, ale nie jestem pewien". Lipa straszna.

Halle - wyjąłem, przedmuchałem kompresorem, obejrzałem kable, wyglądają zupełnie dobrze.

W obu przypadkach fajnie byłoby mieć zamiennik na podmianę, ale niestety obecnie nie mam tu nikogo skłonnego pomóc :/

Niedługo przyjdzie do mnie motoscan. Rozumiem, że błędy czujnika halla powinien pokazać, prawda?

Przymierzam się jeszcze do obadania ciśnienia paliwa (gaśnięcie przy gwałtownym otwarciu przepustnicy pasuje, ale już nie reakcja na obrotomierzu);
przy okazji wymienię też filtr paliwa, ale który:
https://www.realoem.com/bmw/pl/showpart ... Id=16_0497
nr 3 czy 4 z rysunku, czy może oba?
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: mlody_erni » wtorek 24 wrz 2019, 23:16

3
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- był i nima :(
R1200 RoberT 90 Anniversary yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
 
Posty: 11629
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 42 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » środa 25 wrz 2019, 10:00

Zdaje się mam taki sterownik.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 3196
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 52 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 25 wrz 2019, 12:20

Myślisz, Docent, że warto spróbować zrobić podmianę? Jeśli tak, to:
Ile go cenisz? Dopuszczasz możliwość ew. zwrotu, gdyby to nie rozwiązało sprawy?
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » piątek 27 wrz 2019, 13:38

Wciąż testuję, zmieniły się moje obserwacje, więc uściślam:

jak wygląda gaśnięcie: wskazówka obrotomierza od razu spada do zera, jakby napięcia nie było, motocykl gwałtownie zwalnia, teraz to tylne koło napędza silnik, a nie odwrotnie; napięcie na motocyklu jest nadal (test w nocy: zegary oświetlone, działa przednia lampa); trwa to ledwie chwilę, 0,5-1 sec, potem wszystko wraca do normy;

kiedy: przy mocniejszym odkręceniu manetki, zwykle dopiero po chwili; obroty rosną i nagle gaśnie; na wyższych biegach i przy wyższych prędkościach łatwiej wywołać ten efekt, mniej agresywnie muszę kręcić manetką, przy wolniejszej jeździe żeby efekt wystąpił muszę naprawdę mocno odkręcić manetkę

czy zawsze:
1) tak, przy moim stylu jazdy (czyt.: spokojnym) wypada zawsze na 6. biegu przy 5kprm (czyli 140kmh); po prostu jadę spokojnie 100-120kmh, dojeżdżam do jakiegoś auta, odkręcam wychodząc na wyprzedzanie i nagle silnik przerywa; podobny efekt na 5. biegu tylko ciut agresywniej muszę jechać, wtedy jest to gdzieś przy 120kmh i chyba też przy 5krpm;
2) z lekko odkręconą manetką spokojnie przekraczam 160kmh i mogę się dalej rozpędzać; efekt NIE występuje
3) gdy próbuję jechać jak nastolatek skuterem (manetka w trybie zero-jeden) efekt osiągam na niższych biegach przy prędkościach pewnie rzędu 70kmh, może mniej;
4) z podniesionym tylnym kołem i odpalonym moto próbowałem zmieniać biegi i kręcić manetką - efekt nie wystąpił, ale też robiłem to tylko przez chwilę, mimo asekuracji nie czułem się pewnie przy takim teście

Okoliczności wystąpienia problemu: problem zaczął się wraz za dużym ładowaniem (padnięty regulator), napięcie było grubo za wysokie, stąd teza, że napięcie zabiło jakiś komponent elektryczny, tak jak za duże napięcie przepala żarówkę

Co było zrobione:

* ogólne obejrzenie kabli, wtyczek, kable wyglądają dobrze, wtyczki siedzą pewnie, mocno (próbowałem wypinać i wpinać ponownie); zero rdzy i śniedzi na wtyczkach; Na kierownicy „zbiorcza” izolacja trochę popękana, ale kable w środku wyglądają czysto i ładnie, a własna izolacja każdego z nich nienaruszona.

* na odpalonym silniku i wrzuconym biegu poruszałem kablami na kierownicy, także przy puszce bezpieczników, kablem czujnika stopki bocznej – nie udało się wywołać efektu

* Czujniki halla – obejrzałem same czujniki, jak i kable, wygląda bardzo dobrze, ale nie wiem, jak sprawdzić czy naprawdę działa prawidłowo, a nie mam drugiego na podmianę. Z tego co rozumiem, padnięte halle dają jednak inne objawy (?)

* Próbnie podmienione cewki (za radą kilku 4umowiczów) – bez rezultatu

* Czekam na filtr paliwa, lada dzień wymienię; lada dzień może uda mi się zmierzyć ciśnienie paliwa; wg serwisówki ma być 3 bar; ale gaśnięcie z powodu paliwa nie powinno zerować obrotomierza, prawda?

* Lada dzień przyjdzie do mnie cały zestaw motoscan (coś co i tak warto mieć), zczytam błędy, choć nie spodziewać się sukcesu z tej strony...

* TPS – czy to może być TPS? Do awarii ładowania wszystko było dobrze, więc może nie ma sensu regulować TPS, sam się nie przestawił, ale może się zepsuł... Mogę się wpiąć w kabel 1-pinu i sprawdzić napięcie. Minimalne (zamknięta przepustnica powinno być 0,37-0,4 V, prawda? A jakie przy maksymalnym odkręceniu przepustnicy? Gdyby TPS przy danym wychyleniu dawał zły sygnał, to chyba zawsze przy tym samym, a u mnie na niższych biegach muszę bardziej odkręcać, by uzyskać efekt, tak, jakby rzecz była powiązana z obciążeniem

* ECU – oczywiście może być winne ECU, ale sprawdzenie chyba tylko przez podmianę.
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: BMW-YES-YES! » sobota 28 wrz 2019, 00:03

mlody_erni pisze:3

Owszem, ale sito [4] też starą szcz. do zębów wyszoruj w ciepłej wodzie z płynem do naczyń bo może być pokryte słabo widoczną ale stawiającą znaczny opór (pompa w niskich stanach wachy może wyć...) naleciałością mechatych mikrozanieczyszczeń...
Widoczny na rys. filterek [3] znakomicie zastępuje filtr jakiego zdjęcie gdzieś tu - zamieściłem, chyba w temacie "Co dobrego dzisiaj zrobiłem..." - 32 złote a nie 32 dulllary, de domo "AGROMA", stalowy i moim zdaniem nic to że chinolowy skoro filtruje... Umieściłem go na zewnątrz mojej R1100R, we wnęce z lewej strony, pod alternatorem jest taka, a jego miejsce w baku zast. rurką, wygoda na przyszłość bo minut 5, jeno czmechchch! - i filterek wymieniony...Sita nie zdejmuj z króćca pompy - niewdzięczna to czynność i ryzykowna...a nuż rozerwiesz i zostaniesz z ręką w... w baku...? :mur
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5690
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 21 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » sobota 28 wrz 2019, 00:52

Brak sygnału dla obrotomierza? Zacznij od wymiany płytki hali; wygląda na wadę jednego z czujników. W drugiej kolejności sterownik. Ale nie mam pewności, przeczytam jeszcze raz schemat.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 3196
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 52 times

Re: silnik przerywa

Postautor: aaa » niedziela 29 wrz 2019, 20:02

Witam. Miałem przypadłość szarpnięć w okolicach 5 tyś. przy odkręcaniu manetki, ale w moim przypadku za brak płynnej pracy odpowiadała oryginalna fajkocewka. wymieniłem na Beru i jest ok. Dodatkowo wolne obroty się ustabilizowały.
Awatar użytkownika
aaa
 
Posty: 19
Rejestracja: środa 06 maja 2015, 19:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » niedziela 29 wrz 2019, 22:39

W 1150 fajkocewki pracują synchronicznie. Nie będzie szarpało przy uszkodzonej; po prostu spadają wolne obroty i prędkość max.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 3196
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 52 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Raviking » środa 02 paź 2019, 07:31

Nadal obstawiam sterownik/moduł/ECU jak zwał tak zwał.
Napisałeś,że wszystko zaczęło się przy za dużym ładowaniu.
Przychodzi mi jeszcze jedno do głowy . Sprawdziłeś wtryski ? Gdyby nie było wariacji obrotomierza to winy ewidentnie szukałbym w zasilaniu.
Czekam na wyniki obdukcji i życzę powodzenia :drinking
Raviking
 
Posty: 23
Rejestracja: wtorek 30 lip 2019, 22:22
Lokalizacja: Kamieniec Wr.
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 02 paź 2019, 17:54

Przyznam, że nie mam pojęcia, jak sprawdzić wtryski :?
sprawdziłem już inne fajko-cewki, możliwe, że lada dzień uda mi się podmienić halle
do drugiego ECU na podmianę nie mam dostępu. Docent pisał, że "może ma u siebie", ale nie odpisał potem, więc nie wiem, może czeka na wolną chwilę, żeby sprawdzić na półkach w garażu...
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » czwartek 03 paź 2019, 10:50

Nie pytałeś mnie o nic więc nie odpowiedziałem. Indywidualne pytania na priv gwarantują odpowiedź :P
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 3196
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 52 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 09 paź 2019, 17:07

ciąg dalszy opery mydlanej:

1. filtr paliwa zmieniony

2. halle podmienione na próbę

3. stopka boczna - chętnie bym ją rozłączył, żeby wyeliminować możliwość, że czujnik wariuje od wibracji - ale nie wiem, jak ugryźć ten temat, wtyczka jest 3 pinowa, powiedzmy, że A, B i C. AB ma przejście od stopki złożonej do połowy rozłożenia, później brak przejścia AB. AC odwrotnie, brak przejścia na złożonej i jest przejście na pinach po przekroczeniu stopką połowy zakresu. BC ma przerwę cały czas z wyłączeniem środkowego momentu ruchu stopki, wtedy jest przejście. Nie, nie wiem jak to zmostkować ;)

4. podłączyłem wreszcie motoscan. Mogę monitorować różne rzeczy, także w czasie pracy moto, ale jak dla mnie nic z tego nie wynika, czy też wartości się zmieniają i wyglądają na prawidłowe. Wykaz tego, co jest mierzone w moim moto poniżej:

napięcie AQ,
temp. powietrza (w Voltach i stopniach celsjusza),
temp. silnika (również w V i C),
napięcie na lambda,
DKP (????),
ciśnienie atmosferyczne,
obroty silnika,
injection duration (mierzone w ms),
spark-advance angle (kąt wyprzedzenia zapłonu?)
closing time (też w ms)
Dwell angle (???)

jeśli ktoś miałby pomysł na co zwrócić uwagę, to słucham.

5. kody błędu wyskakują 2 i oba dotyczą czujników halla, nie ma ich w czasie pracy silnika.



problem oczywiście pozostał :mur
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » poniedziałek 21 paź 2019, 19:07

Podzielę się jeszcze obserwacją:

Podłączyłem motoscan (urządzenie diagnostyczne), włączyłem monitorowanie czujników na żywo. Uruchomiłem appa do nagrywania ekranu. Telefon w kieszeń i jazda.

Motoscan monitoruje wszystkie (13) czujników dając odczyt na bieżąco, ale w momencie wystąpienia przerwy w pracy silnika (ta półsekundówka) urywa się odczyt ze wszystkich czujników, zupełnie, jakbym ja sam przerwał monitorowanie, ale oprócz tego app się zacina, muszę wyjść do menu i wejść ponownie (albo w ogóle włączyć ponownie program... już nie pamiętam).
Wygląda to jakby (moja teza) w momencie wystąpienia przerwy w pracy motoscan zupełnie tracił połączenie z ECU motocykla.

Czy to wskazuje na błąd sterownika? Każde inne, każde normalne niedomaganie wyszłoby na odczycie jakimś błędem i nie zakłóciłoby odczytu pozostałych rzeczy.


Docent mówi, że
Zanik zasilania sterownika da taki objaw

oraz sugeruje
W złączu diagnostycznym są dwa zasilania- jedno z aku drugie po zapłonie. Duży masz przebieg (złamane kable?)? Zrób obejście : plus z aku bezpośrednio do motonga. Najprościej zrobić zworę wszystkich pinów w kostce- zamiast stacyjki.
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Ketling » wtorek 22 paź 2019, 15:06

Witam, sprawdziłbym tor zasilania z uwzględnieniem przekaźnika jak i przewody masowe ECU.
WSK125 M06 64,
K750,
R1100RT
Awatar użytkownika
Ketling
 
Posty: 41
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 10:25
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 23 paź 2019, 08:14

dzisiaj i jutro jeżdżę, to opróżnię bak i w weekend go ściągnę, wtedy zajmę się dalszym badaniem.

sęk w tym, że większa część wiązki idzie jednym grubym sznurem, tego nie ma jak obejrzeć w środku, jedynie, czy z zewnątrz nie widać uszkodzeń. A kable które widać wyglądają jak nowe, wszystko czyste i ładne, większość wtyczek w środku też jak nowa (resztę przeczyściłem na ile się dało).

zagoogluję za schematem elektrycznym (do samego rockstera, a nawet do zwykłego r1150r nie mam serwisówki i korzystam z książki do gs-a)
i jak nic lepszego nie wymyślę, to spróbuję podłączyć AQ z pominięciem stacyjki i killswitcha.
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » piątek 25 paź 2019, 13:38

Co za cholera. Wiecie, że serwisówki nie zawierają schematu elektryki? :shock:
Inna sprawa, że znalezienie serwisówki do r1150r (nie wspominając już konkretnie o samym rocksterze) mi się nie udało. Korzystam z serwisówki do r1150rt i r1150gs, schematu w nich brak.
Schemat udało mi się wygooglować
(http://www.mac-pac.org/wp-content/uploa ... m-V1_1.pdf)
ale nie mam pewności, czy jest OK. Schemat jest oczywiście do RT a nie R, ale przecież wiązka elektryczna powinna być ta sama, prawda?

No, ale przechodząc do meritum...

Moje rozumowanie:
1. Jako że problem występuje czasami, rzadko, to mierzenie multimetrem na postoju (a wtedy problem nie występuje) jest moim zdaniem bezcelowe;
2. Dlatego postanowiłem zrobić moda w instalacji, żeby motronic dostawał (+) cały czas, z pominięciem: stacyjki, kill switcha, stopki bocznej, a przy okazji całej masy kabli i kilku złączek.
3. Jeśli problem zniknie, to wiem, żeby szukać przyczyny w pominiętych elementach. Jeśli będzie nadal, to chyba już na pewno wina ECU.

Na załączonym fragmencie schematu pokażę, o co mi chodzi:
(+) z AQ idzie przez (1) (stacyjka i kill switch) do przekaźnika (3);
przekaźnik (3) dostaje swój (-) z czujnika stopki bocznej (2)
gdy oba warunki zostaną spełnione (+) z AQ idzie do ECU;
postanowiłem zrobić obejście (4) przekaźnika (3), by działał niezależnie od (1) i (2). W ten sposób ECU dostaje (+) cały czas. Przekaźnik wyjąłem.

tu jednak pojawia się pewien szkopuł, bo już co prawda otwarcie stopki nie gasi silnika, ale kill switch dalej to robi. Patrzę w schemat od godziny i nie rozumiem.
Dodatkowo inaczej teraz działa pompa paliwa. Moto odpala, więc pompa działa, ale samo przełączanie kill switcha jej nie uruchamia (a tak się dzieje, gdy przekaźnik jest na miejscu).

Czy to ja czegoś w schemacie nie kumam, czy mam niewłaściwy schemat?
Załączniki
schemat-el2.jpg
schemat-el2.jpg (491.44 KiB) Przeglądany 645 razy
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » piątek 25 paź 2019, 18:52

Dobra, chyba to ogarnąłem.
Również na przekaźniku pompy paliwa dałem (+) na stałe. Pompa jest regulowana z ECU przez załączanie (-) na przekaźniku, więc nie chodzi cały czas, tylko zwyczajnie, co jakiś czas, by zbudować ciśnienie.
Przekaźnik ECU wywaliłem, (+) idzie na ECU cały czas.

Jutro zrobię jazdę próbną to coś się wyjaśni.
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: mlody_erni » piątek 25 paź 2019, 20:14

Uparta z Ciebie bestia :good
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- był i nima :(
R1200 RoberT 90 Anniversary yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
 
Posty: 11629
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 42 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » piątek 25 paź 2019, 21:59

Miałeś dzwonić. Nie pytałeś czy mam odpowiedni schemat! Teraz zapraszam w pn.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 3196
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 52 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » sobota 26 paź 2019, 11:18

Dzięki Docent, wyleciało mi to z głowy. Ale schemat jest raczej OK, tylko rozbudowany o wszystko to, co ma RT, a czego nie ma rockster.

No i teraz, po przejażdżce: problem jest nadal, silnik przerywa, ale wyeliminowałem stopkę boczną i killswitch, bo napięcie poszło z pominięciem ich obwodów, napięcie AQ puściłem bezpośrednio na ECU

w tej sytuacji pozostaje mi chyba tylko zmiana sterownika.
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » sobota 26 paź 2019, 20:05

A jeszcze pytanie:
co z minusem na ECU? Bo mój problem mógłby też wynikać z przerwy tutaj.

Na schemacie:
http://www.mac-pac.org/wp-content/uploa ... m-V1_1.pdf
(1 strona, u dołu) widać, że masa to piny 34 i 21 na wtyczce ECU. Ale gdzie to jest podłączone. Jak mógłbym najlepiej to sprawdzić? Jak "dołożyć" masę tam, żeby mieć pewność.

Najłatwiej byłoby zerwać izolację przy wtyczce na ECU, sprawdzić które to kable są na tych pinach, naciąć izolację i podłączyć bezpośrednio na (-) AQ, ale tego przecież nie będę robić ;)
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » niedziela 27 paź 2019, 12:15

To ponad moje nerwy :(

Znalazłem używany ECU do rockstera, wszystkie numery na kompie są takie jak u mnie, więc powinno być OK, cena w porównaniu z PL bardzo atrakcyjna a poza tym dają 30 dni gwarancji, więc zamówiłem. Jak się pospieszą z wysyłką, to przed kolejnym weekendem będzie już wiadomo, co i jak.
pm2z
 
Posty: 63
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: silnik przerywa

Postautor: BMW-YES-YES! » niedziela 27 paź 2019, 22:21

pm2z pisze:To ponad moje nerwy :(

Co do motóra sam bestyja zgaśnie ale Wy Kolego ducha nie gaście! :mur :biggrin Wieszczę rychły koniec problematu!
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5690
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 21 times

PoprzedniaNastępna

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: cygan67, PiotrGS i 17 gości