silnik przerywa

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 11 wrz 2019, 07:44

Myślałem, że chodzi o kwestie bezpieczeństwa, zwykłe nieporozumienie, a "g*wnem" nie rzucaj bo nie z g*wniarzem masz do czynienia.
żużu pisze:I gówno wiesz pisząc, że...

KULTURA! :evil:

Wciąż jednak nikt mi nie wytłumaczył dlaczego napędzanie nieobciążonego koła ma cokolwiek uszkodzić.

Sprawdzę temat świec, były niedawno wymieniane, może zwyczajnie wada fabryczna jednej z nowych?
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: mlody_erni » środa 11 wrz 2019, 08:05

Chodzi o fajkocewkę nie o świecę.

PANOWIE.
Fekalia zostawiamy w innym miejscu.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 11155
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 11 wrz 2019, 08:32

Ale przy odłączaniu kabla cewkofajki na pracującym silniku (raz jednego, raz drugiego cylindra) daje słyszalny efekt pogorszenia pracy, więc cewki działają
oraz 2) silnik pracuje dalej, a nie gaśnie na moment zupełnie, tak jak u mnie przy przyspieszaniu

więc chyba cewkę można wykluczyć. Czy nie?
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 11 wrz 2019, 10:11

pm2z pisze:
Wciąż jednak nikt mi nie wytłumaczył dlaczego napędzanie nieobciążonego koła ma cokolwiek uszkodzić.


Dla Twojego bezpieczeństwa.

Na pewno nie jestes g..niarzem ale sposób diagnozowania co najmniej dziwny a na pewno nic nie wznoszący do rozwiązania problemu.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6115
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 46 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » wtorek 24 wrz 2019, 14:02

Aktualizacja:
podmiana fajkocewek nie przyniosła poprawy :(
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: Raviking » wtorek 24 wrz 2019, 21:21

Jeśli w czasie pracy silnika/kręcenie wałem/ na obrotomierzu pokazuje się zero,obstawiam na kończący się moduł/albo halle
Raviking
 
Posty: 9
Rejestracja: wtorek 30 lip 2019, 22:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » wtorek 24 wrz 2019, 21:44

Moduł w sensie komputer, ECU, jednostka sterująca? Już padła tu taka hipoteza. Niestety trudno dorwać komputer do 1150 na 4 świeciach; sprzedający albo przyznają, że 2 świece, albo piszą, że nie wiedzą, nie pamiętają, lub ściemniają, że "hmmm, raczej 4, ale nie jestem pewien". Lipa straszna.

Halle - wyjąłem, przedmuchałem kompresorem, obejrzałem kable, wyglądają zupełnie dobrze.

W obu przypadkach fajnie byłoby mieć zamiennik na podmianę, ale niestety obecnie nie mam tu nikogo skłonnego pomóc :/

Niedługo przyjdzie do mnie motoscan. Rozumiem, że błędy czujnika halla powinien pokazać, prawda?

Przymierzam się jeszcze do obadania ciśnienia paliwa (gaśnięcie przy gwałtownym otwarciu przepustnicy pasuje, ale już nie reakcja na obrotomierzu);
przy okazji wymienię też filtr paliwa, ale który:
https://www.realoem.com/bmw/pl/showpart ... Id=16_0497
nr 3 czy 4 z rysunku, czy może oba?
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: mlody_erni » wtorek 24 wrz 2019, 23:16

3
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 11155
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » środa 25 wrz 2019, 10:00

Zdaje się mam taki sterownik.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2965
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 25 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 25 wrz 2019, 12:20

Myślisz, Docent, że warto spróbować zrobić podmianę? Jeśli tak, to:
Ile go cenisz? Dopuszczasz możliwość ew. zwrotu, gdyby to nie rozwiązało sprawy?
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » piątek 27 wrz 2019, 13:38

Wciąż testuję, zmieniły się moje obserwacje, więc uściślam:

jak wygląda gaśnięcie: wskazówka obrotomierza od razu spada do zera, jakby napięcia nie było, motocykl gwałtownie zwalnia, teraz to tylne koło napędza silnik, a nie odwrotnie; napięcie na motocyklu jest nadal (test w nocy: zegary oświetlone, działa przednia lampa); trwa to ledwie chwilę, 0,5-1 sec, potem wszystko wraca do normy;

kiedy: przy mocniejszym odkręceniu manetki, zwykle dopiero po chwili; obroty rosną i nagle gaśnie; na wyższych biegach i przy wyższych prędkościach łatwiej wywołać ten efekt, mniej agresywnie muszę kręcić manetką, przy wolniejszej jeździe żeby efekt wystąpił muszę naprawdę mocno odkręcić manetkę

czy zawsze:
1) tak, przy moim stylu jazdy (czyt.: spokojnym) wypada zawsze na 6. biegu przy 5kprm (czyli 140kmh); po prostu jadę spokojnie 100-120kmh, dojeżdżam do jakiegoś auta, odkręcam wychodząc na wyprzedzanie i nagle silnik przerywa; podobny efekt na 5. biegu tylko ciut agresywniej muszę jechać, wtedy jest to gdzieś przy 120kmh i chyba też przy 5krpm;
2) z lekko odkręconą manetką spokojnie przekraczam 160kmh i mogę się dalej rozpędzać; efekt NIE występuje
3) gdy próbuję jechać jak nastolatek skuterem (manetka w trybie zero-jeden) efekt osiągam na niższych biegach przy prędkościach pewnie rzędu 70kmh, może mniej;
4) z podniesionym tylnym kołem i odpalonym moto próbowałem zmieniać biegi i kręcić manetką - efekt nie wystąpił, ale też robiłem to tylko przez chwilę, mimo asekuracji nie czułem się pewnie przy takim teście

Okoliczności wystąpienia problemu: problem zaczął się wraz za dużym ładowaniem (padnięty regulator), napięcie było grubo za wysokie, stąd teza, że napięcie zabiło jakiś komponent elektryczny, tak jak za duże napięcie przepala żarówkę

Co było zrobione:

* ogólne obejrzenie kabli, wtyczek, kable wyglądają dobrze, wtyczki siedzą pewnie, mocno (próbowałem wypinać i wpinać ponownie); zero rdzy i śniedzi na wtyczkach; Na kierownicy „zbiorcza” izolacja trochę popękana, ale kable w środku wyglądają czysto i ładnie, a własna izolacja każdego z nich nienaruszona.

* na odpalonym silniku i wrzuconym biegu poruszałem kablami na kierownicy, także przy puszce bezpieczników, kablem czujnika stopki bocznej – nie udało się wywołać efektu

* Czujniki halla – obejrzałem same czujniki, jak i kable, wygląda bardzo dobrze, ale nie wiem, jak sprawdzić czy naprawdę działa prawidłowo, a nie mam drugiego na podmianę. Z tego co rozumiem, padnięte halle dają jednak inne objawy (?)

* Próbnie podmienione cewki (za radą kilku 4umowiczów) – bez rezultatu

* Czekam na filtr paliwa, lada dzień wymienię; lada dzień może uda mi się zmierzyć ciśnienie paliwa; wg serwisówki ma być 3 bar; ale gaśnięcie z powodu paliwa nie powinno zerować obrotomierza, prawda?

* Lada dzień przyjdzie do mnie cały zestaw motoscan (coś co i tak warto mieć), zczytam błędy, choć nie spodziewać się sukcesu z tej strony...

* TPS – czy to może być TPS? Do awarii ładowania wszystko było dobrze, więc może nie ma sensu regulować TPS, sam się nie przestawił, ale może się zepsuł... Mogę się wpiąć w kabel 1-pinu i sprawdzić napięcie. Minimalne (zamknięta przepustnica powinno być 0,37-0,4 V, prawda? A jakie przy maksymalnym odkręceniu przepustnicy? Gdyby TPS przy danym wychyleniu dawał zły sygnał, to chyba zawsze przy tym samym, a u mnie na niższych biegach muszę bardziej odkręcać, by uzyskać efekt, tak, jakby rzecz była powiązana z obciążeniem

* ECU – oczywiście może być winne ECU, ale sprawdzenie chyba tylko przez podmianę.
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: BMW-YES-YES! » sobota 28 wrz 2019, 00:03

mlody_erni pisze:3

Owszem, ale sito [4] też starą szcz. do zębów wyszoruj w ciepłej wodzie z płynem do naczyń bo może być pokryte słabo widoczną ale stawiającą znaczny opór (pompa w niskich stanach wachy może wyć...) naleciałością mechatych mikrozanieczyszczeń...
Widoczny na rys. filterek [3] znakomicie zastępuje filtr jakiego zdjęcie gdzieś tu - zamieściłem, chyba w temacie "Co dobrego dzisiaj zrobiłem..." - 32 złote a nie 32 dulllary, de domo "AGROMA", stalowy i moim zdaniem nic to że chinolowy skoro filtruje... Umieściłem go na zewnątrz mojej R1100R, we wnęce z lewej strony, pod alternatorem jest taka, a jego miejsce w baku zast. rurką, wygoda na przyszłość bo minut 5, jeno czmechchch! - i filterek wymieniony...Sita nie zdejmuj z króćca pompy - niewdzięczna to czynność i ryzykowna...a nuż rozerwiesz i zostaniesz z ręką w... w baku...? :mur
"Z każdym dniem rośnie liczba tych, których-aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści - musisz całować w doopę i zapalać im szabasowe świece." "By dowiedzieć się kto wami rządzi sprawdźcie kogo nie wolno wam krytykować”!Voltaire
Awatar użytkownika
BMW-YES-YES!
 
Posty: 5487
Rejestracja: piątek 04 wrz 2009, 19:45
Lokalizacja: R1100R, 2 km od K10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » sobota 28 wrz 2019, 00:52

Brak sygnału dla obrotomierza? Zacznij od wymiany płytki hali; wygląda na wadę jednego z czujników. W drugiej kolejności sterownik. Ale nie mam pewności, przeczytam jeszcze raz schemat.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2965
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 25 times

Re: silnik przerywa

Postautor: aaa » niedziela 29 wrz 2019, 20:02

Witam. Miałem przypadłość szarpnięć w okolicach 5 tyś. przy odkręcaniu manetki, ale w moim przypadku za brak płynnej pracy odpowiadała oryginalna fajkocewka. wymieniłem na Beru i jest ok. Dodatkowo wolne obroty się ustabilizowały.
Awatar użytkownika
aaa
 
Posty: 19
Rejestracja: środa 06 maja 2015, 19:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » niedziela 29 wrz 2019, 22:39

W 1150 fajkocewki pracują synchronicznie. Nie będzie szarpało przy uszkodzonej; po prostu spadają wolne obroty i prędkość max.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2965
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 25 times

Re: silnik przerywa

Postautor: Raviking » środa 02 paź 2019, 07:31

Nadal obstawiam sterownik/moduł/ECU jak zwał tak zwał.
Napisałeś,że wszystko zaczęło się przy za dużym ładowaniu.
Przychodzi mi jeszcze jedno do głowy . Sprawdziłeś wtryski ? Gdyby nie było wariacji obrotomierza to winy ewidentnie szukałbym w zasilaniu.
Czekam na wyniki obdukcji i życzę powodzenia :drinking
Raviking
 
Posty: 9
Rejestracja: wtorek 30 lip 2019, 22:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 02 paź 2019, 17:54

Przyznam, że nie mam pojęcia, jak sprawdzić wtryski :?
sprawdziłem już inne fajko-cewki, możliwe, że lada dzień uda mi się podmienić halle
do drugiego ECU na podmianę nie mam dostępu. Docent pisał, że "może ma u siebie", ale nie odpisał potem, więc nie wiem, może czeka na wolną chwilę, żeby sprawdzić na półkach w garażu...
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: silnik przerywa

Postautor: Docent » czwartek 03 paź 2019, 10:50

Nie pytałeś mnie o nic więc nie odpowiedziałem. Indywidualne pytania na priv gwarantują odpowiedź :P
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2965
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 25 times

Re: silnik przerywa

Postautor: pm2z » środa 09 paź 2019, 17:07

ciąg dalszy opery mydlanej:

1. filtr paliwa zmieniony

2. halle podmienione na próbę

3. stopka boczna - chętnie bym ją rozłączył, żeby wyeliminować możliwość, że czujnik wariuje od wibracji - ale nie wiem, jak ugryźć ten temat, wtyczka jest 3 pinowa, powiedzmy, że A, B i C. AB ma przejście od stopki złożonej do połowy rozłożenia, później brak przejścia AB. AC odwrotnie, brak przejścia na złożonej i jest przejście na pinach po przekroczeniu stopką połowy zakresu. BC ma przerwę cały czas z wyłączeniem środkowego momentu ruchu stopki, wtedy jest przejście. Nie, nie wiem jak to zmostkować ;)

4. podłączyłem wreszcie motoscan. Mogę monitorować różne rzeczy, także w czasie pracy moto, ale jak dla mnie nic z tego nie wynika, czy też wartości się zmieniają i wyglądają na prawidłowe. Wykaz tego, co jest mierzone w moim moto poniżej:

napięcie AQ,
temp. powietrza (w Voltach i stopniach celsjusza),
temp. silnika (również w V i C),
napięcie na lambda,
DKP (????),
ciśnienie atmosferyczne,
obroty silnika,
injection duration (mierzone w ms),
spark-advance angle (kąt wyprzedzenia zapłonu?)
closing time (też w ms)
Dwell angle (???)

jeśli ktoś miałby pomysł na co zwrócić uwagę, to słucham.

5. kody błędu wyskakują 2 i oba dotyczą czujników halla, nie ma ich w czasie pracy silnika.



problem oczywiście pozostał :mur
pm2z
 
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 04 cze 2019, 16:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości