Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » poniedziałek 12 sie 2019, 22:36

zbigniew gołowicz pisze:...
Stary sterownik mozna przekodowac i zmienic piny ale tylko do wskazań poziomu.
...

... a co poza wskazaniem poziomu ma jeszcze robić ten pływak?
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: zbigniew gołowicz » wtorek 13 sie 2019, 09:04

sztylu pisze:
zbigniew gołowicz pisze:...
Stary sterownik mozna przekodowac i zmienic piny ale tylko do wskazań poziomu.
...

... a co poza wskazaniem poziomu ma jeszcze robić ten pływak?
Nie odpala lampki rezerwy i nie dziala algorytm zużycia paliwa.
Te parametry też są w kodowaniu combi.
Temat dośc czasochłonny parametrow sporo i system pomiaru i edycji na combi też jest zgodnie z jakimś algorytmem związanym z jazdą.
To prowadzi do wielu pomyłek i zlych interpretacji.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6186
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 58 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: robo1973 » wtorek 13 sie 2019, 10:33

dlatego już pisałem Jak nie zrobisz dumpa ROMu i ne odczytasz całej mapy romu to nic nie zrobisz. Trzeba wylutować pamięć, wsadzić w programator i odczytać. Potem złamać sposób szyfrowania i wyodrębnić dane. Nagłówek pamięci kodowany jest VIN. Powiem tak prawie nie wykonalne a jak już to nie warta skórka z wyprawkę. Życzę szczęścia Macie interfejs to nie wiem po co ta kombinacja ?
COM A3 >>> diagnostyka hobbistycznie
Komar 49,8>>Ogar 49.8 >>Honda Shadow 125 >>> R1200 RT
Awatar użytkownika
robo1973
 
Posty: 302
Rejestracja: czwartek 05 maja 2016, 21:48
Lokalizacja: Leżajsk
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: zbigniew gołowicz » wtorek 13 sie 2019, 21:49

Racja ale w końcówce montażu listewki zfe byly juz przygotowane do listwy i plywaka.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6186
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 58 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: friend » środa 21 sie 2019, 10:46

Wskazuje połowę zbiornika, czyli prawidłowo. Czary normalnie :) ciekawe na jak długo.
Komary różne > Junak > BMW R35 > CZ350 > Jawa350 > MZ250 > Honda CB500 > Suzuki 600R > BMW R1200R K27
Awatar użytkownika
friend
 
Posty: 370
Rejestracja: wtorek 20 lis 2018, 20:35
Lokalizacja: Podlasie piękne
Has thanked: 26 times
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » środa 21 sie 2019, 18:43

To są mikropęknięcia, więc uszkodzenie może pojawiać się i znikać. Ale optymistycznie to ty się nie nastawiaj do przywrócenia tej normalnej pracy....
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: Ula Torge » środa 21 sie 2019, 21:44

Panowie jak to jest, bo już 28-ma strona wątku - mam rozumieć że fabryka dała ciała, że do niczego się nie poczuwa, że Wy jako użytkownicy chcecie znaleźć na to jakiś patent i nic? Przecie to forum i klub oficjalny BMW. Producent nie zajął żadnego stanowiska w tej sprawie? Powinien Wam naprawić za darmo bez dyskusji.
GL 1.5
Awatar użytkownika
Ula Torge
 
Posty: 1224
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2015, 20:53
Has thanked: 23 times
Been thanked: 9 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: miro1972 » poniedziałek 23 wrz 2019, 07:57

Hough wodzowie. Moja nowa linijka założona na początku sezonu właśnie zmarła...Jestem mega fest ku...a rozbawiony tą sytuacją. "Zaoszczędziłem" i wymieniłem sobie sam...Nie wiem czy czasem nie jestem rekordzistą :diabel
Przypomnijcie proszę w jakich rocznikach gs-ów były montowane linijki, bo chyba czas na zmianę.
:crazy
" Amicus certus in re incerta cernitur "
Awatar użytkownika
miro1972
 
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 12 lip 2018, 18:59
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 23 wrz 2019, 09:11

Wychodzi na to, że DOHC miały pływak. Czyli od 2010 roku.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
 
Posty: 11245
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » poniedziałek 23 wrz 2019, 11:45

miro1972 pisze:...
Przypomnijcie proszę w jakich rocznikach gs-ów były montowane linijki, bo chyba czas na zmianę.
:crazy


... z powodu linijki?
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: miro1972 » poniedziałek 23 wrz 2019, 12:31

Nie z powodu linijki, ale z pewnością to przyspieszyło decyzję. Trudno się nie wkurzać takimi rozwiązaniami w motocyklu jakby nie było z górnej półki od którego czegoś się oczekuje. A puki co rozwiązania problemu nie ma :evil:
" Amicus certus in re incerta cernitur "
Awatar użytkownika
miro1972
 
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 12 lip 2018, 18:59
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » poniedziałek 23 wrz 2019, 14:12

jest... choć w R1200R jeszcze nikt go nie implementował.
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: miro1972 » poniedziałek 23 wrz 2019, 19:09

Tutaj nie chodzi o Waszą ciężką pracę z opanowaniem tematu (Wielki szacun Wam za to) ale o wykonanie przez gebelsów gównolitu.
A żeby było jeszcze ciekawiej to rano padła linijka, a popołudniu założyłem risery i po 30 min jazdy zgasły mi zegary :mur :mur :mur Tak całkowicie, jakby padło zasilanie :mur :mur :mur
Czy jedno z drugim ma jakiś związek? Przypadek????
Chyba się dzisiaj schleję.. :drinking
" Amicus certus in re incerta cernitur "
Awatar użytkownika
miro1972
 
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 12 lip 2018, 18:59
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » poniedziałek 23 wrz 2019, 22:46

Albo przypadek, albo przy montażu zrobiłeś coś przewodom przy kierownicy. Co do linijki, masz rację jest gówniana, ale w GSie także była montowana, konstrukcja baku R1200R jednak sprawiła, że to badziewie pakowali tam dłużej, a jak już się nie dało olewać psujących się listew to zaczęli montować czujniczek dwustanowy (rezerwa) czyli coś jedynie ociupinkę nowocześniejszego niż... kranik w mojej pierwszej motorynce :-( - rozwiązanie problemu poprzez amputację.
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: robo1973 » czwartek 31 paź 2019, 21:04

Hej

Jeżeli po prawidłowym podłączeniu interfjsu doda nie świeci po załączeniu zapłonu oznacza to że moduł ZFA nie wysyła sygnału do pomiaru poziomu.
Związane jest to z tym że ktoś wcześniej kalibrując czujnik foliowy albo nie dokończył kalibracji albo kalibrował uszkodzoną linijkę i nie wpisały się
odpowiednie dane od rejestru.
W takiej sytuacji należy jeszcze raz adoptować tym razem z interfejsem w trybie kalibracji. Po zakończeniu procedury pojawi się sygnał do pomiaru od którego wszystko się zaczyna
COM A3 >>> diagnostyka hobbistycznie
Komar 49,8>>Ogar 49.8 >>Honda Shadow 125 >>> R1200 RT
Awatar użytkownika
robo1973
 
Posty: 302
Rejestracja: czwartek 05 maja 2016, 21:48
Lokalizacja: Leżajsk
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: Dreptak » niedziela 17 lis 2019, 19:39

Dzień dobry,
To just mój pierwszy post na forum a trafiłem tutaj bo zachciało mi się BMW i już mam za swoje. Udało mi się założyć mechaniczny pływak do R1200R - łatwo nie było bo zbiornik jest wąski ale zdaje się mam to sposób.
Problem w tej chwili jest inny, oporności się zgadzają, podłączenia też ale nie mogę dokończyć kalibracji, po konsultacji z kolegą Robo73 wychodzi, że potrzebny jest inny program diagnostyczny. Osobiście posiadam interfejs UniCarScan i korzystam z appki Motoscan. Czy w okolicy Warszawy jest ktoś kto ma inny zestaw diagnostyczny i komu chciałoby się spróbować?
Dreptak
 
Posty: 5
Rejestracja: piątek 25 paź 2019, 08:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: zbigniew gołowicz » niedziela 17 lis 2019, 21:38

Skad jestes
Dzwon 60124150 siedem
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 6186
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 58 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: robo1973 » niedziela 17 lis 2019, 21:59

Dreptak pisze:Dzień dobry,
To just mój pierwszy post na forum a trafiłem tutaj bo zachciało mi się BMW i już mam za swoje. Udało mi się założyć mechaniczny pływak do R1200R - łatwo nie było bo zbiornik jest wąski ale zdaje się mam to sposób.
Problem w tej chwili jest inny, oporności się zgadzają, podłączenia też ale nie mogę dokończyć kalibracji, po konsultacji z kolegą Robo73 wychodzi, że potrzebny jest inny program diagnostyczny. Osobiście posiadam interfejs UniCarScan i korzystam z appki Motoscan. Czy w okolicy Warszawy jest ktoś kto ma inny zestaw diagnostyczny i komu chciałoby się spróbować?


Problem rozwiązany Za którymś razem adaptacja zaskoczyła . Dla mnie osobiście ktoś wcześniej mieszał z ZFA i przypchał rejestry odpowiedzialne z wpisanie
parametrów adaptacji albo nie łączyły złącza a ZFA
Pozdrawiam !!
COM A3 >>> diagnostyka hobbistycznie
Komar 49,8>>Ogar 49.8 >>Honda Shadow 125 >>> R1200 RT
Awatar użytkownika
robo1973
 
Posty: 302
Rejestracja: czwartek 05 maja 2016, 21:48
Lokalizacja: Leżajsk
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: Dreptak » poniedziałek 18 lis 2019, 09:51

Dzień dobry,
Gdzieś tak za siedemnastym razem adaptacja zaskoczyła. Wskaźnik robi. Przy okazji wyszło, że Niemiec nie tylko płakał jak sprzedawał ale też systemowo wyłączył kontrolkę rezerwy.
Motoscan ma podgląd w czasie rzeczywistym na ilość paliwa wyrażoną w litrach. Wieczorem planuję wylewać i przelewać benzynę do i ze zbiornika aż do osiągnięcia aptekarskiego pomiaru.
Pozdrawiam
Dreptak
 
Posty: 5
Rejestracja: piątek 25 paź 2019, 08:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » poniedziałek 18 lis 2019, 12:36

Dreptak pisze:...Udało mi się założyć mechaniczny pływak do R1200R - łatwo nie było bo zbiornik jest wąski ale zdaje się mam to sposób.


Robiłeś jakieś zdjęcia? Założyłeś pływak z seata czy jakiś inny, montowałeś go przy pompie? Wysil się i wrzuć dla potomnych jakieś informacje - jesteś bodajże pierwszy, któremu się to udało w R1200R.
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: robo1973 » poniedziałek 18 lis 2019, 13:34

sztylu pisze:
Dreptak pisze:...Udało mi się założyć mechaniczny pływak do R1200R - łatwo nie było bo zbiornik jest wąski ale zdaje się mam to sposób.


Robiłeś jakieś zdjęcia? Założyłeś pływak z seata czy jakiś inny, montowałeś go przy pompie? Wysil się i wrzuć dla potomnych jakieś informacje - jesteś bodajże pierwszy, któremu się to udało w R1200R.

hhe wszędzie się da zamontować Na listwie paliwowej>>...
COM A3 >>> diagnostyka hobbistycznie
Komar 49,8>>Ogar 49.8 >>Honda Shadow 125 >>> R1200 RT
Awatar użytkownika
robo1973
 
Posty: 302
Rejestracja: czwartek 05 maja 2016, 21:48
Lokalizacja: Leżajsk
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: Dreptak » wtorek 19 lis 2019, 11:31

Dzień dobry,
Na początek krótka refleksja, po ośmiu sezonach i 52,000 km spędzonych ma Moto Guzzi Breva zachciało mi się niemieckiej techniki. Oczywistą oczywistością dla każdego obdarzonego zmysłem wzroku jest, że BMW w porównaniu z włoską stylistyką wygląda jak kupa. Ale technicznie na pewno będzie lepiej. Czyżby? W Guzzi przez osiem lat musiałem co najwyżej wiedzieć gdzie jest wlew paliwa, w BMW na dzień dobry potrzebne było kilkukrotne zdjęcie i rozbrojenie zbiornika żeby poprawiać fabrykę. Zresztą nie tylko wzrok cierpi, słuch też, Guzzi to symfonia, BMW co najwyżej przypomina lekko przechodzoną Jawę 350, w dodatku mam założony tłumik jakiegoś asprocola czy aspiranta czyli powinno być lepiej, wolę nie myśleć jak brzmi wersja fabryczna.

Wracając do pływaka. oczywiście próbowałem nie wyważać otwartych drzwi tylko podążać szlakiem już przetartym przez pionierów paliwologi i spróbować założyć pływak w okolicy pompy. Wieczór spędziłem na tworzeniu fikuśnych uchwytów, zabawach z gwintownikiem M3 i malusimi śrubeczkami. Jak się udawało założyć pływak żeby działał to nie sposób było włożyć całej gitary w zbiornik. I odwrotnie jak się udało umieścić całość w zbiorniku to nie robił pływak. Potrzebna była chwila zastanowienia i nastąpił Eureka Moment. Przecież listwa paliwowa jest zbędna, dlaczego jej nie wykorzystać. Folijkę, na wszelki wypadek wydłubałem ze środka a do plastiku, za pomocą dwóch śrubek M3 a aluminiowego kątownika przykręciłem pływak od seata. Wszystko byłoby fantastycznie ale już momencie składania okazało się, że płytka czujnika koliduje z pomarańczową tuleją wlewu paliwa, potrzebne było wykonanie dosłownie 3-4 mm podebrania w płytce.

Pływak działa w całym zakresie, od 70 do 300 Ohm oporności, natomiast pojawia się pewna drobna niedogodność, płytka znajduje się bezpośrednio pod wlewem i przy tankowaniu i zablokowaniu pistoletu paliwo zaczęło pryskać wierzchem. Trzeba tankować wolniej i z czuciem. Nad tym mam zamiar jeszcze popracować, spróbować przesunąć płytkę maksymalnie w bok i zmienić kształt ramienia.

Uwaga praktyczna: pływak jest bardzo delikatny, żeby nie powiedzieć tandetny, trzeba zdjąć ramię pływaka (wystarczy inteligentnie podważyć śrubokrętem) i wykonać sobie model ramienia ze starego wieszaka z pralni a potem dopiero zabrać się za ostateczne obcinanie i wyginanie. Osobiście w planie mam albo nagwintowanie drutu ramienia albo wymianę na pręt gwintowany tak żeby można było jednoznacznie ustalić położenie samego pływaka względem ramienia za pomocą nakrętek.
Załączniki
20191107_135526.jpg
20191107_135526.jpg (3.26 MiB) Przeglądany 378 razy
Dreptak
 
Posty: 5
Rejestracja: piątek 25 paź 2019, 08:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » wtorek 19 lis 2019, 23:06

Wygląda to dobrze i daje nadzieję. Moje BMW to najładniejszy i najpiękniej brzmiący motocykl jaki tylko mogłem sobie wyobrazić (to tak tytułem Twojego wstępu), więc ma u mnie dożywocie. Jak wiadomo linijka wcześniej czy później mi padnie, bo już padła i jest wymieniona na nową dlatego jestem bardzo zainteresowany tematem.
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: Docent » wtorek 19 lis 2019, 23:41

Brevy nie poznałem osobiście ale Norge- owszem; dogłębnie. Różnice jedynie nadwoziowe więc pomijalne. Dlatego nie mogę przejść obojętnie obok tekstu:
W Guzzi przez osiem lat musiałem co najwyżej wiedzieć gdzie jest wlew paliwa, ".." Zresztą nie tylko wzrok cierpi, słuch też, Guzzi to symfonia, BMW co najwyżej przypomina lekko przechodzoną Jawę 350"
Jestem krytyczny wobec uprawianej przeze mnie marki i nie jestem "fanem" ale ta ocena jest niesprawiedliwa. Guzzi wielkością dedykują raczej dziewczynkom z powodu wielkości i dźwięków sprzęgła. Każdemu facetowi ten grzechot postawi z przerażenia włosy dęba na głowie no i się nie zmieści na guciu :lol: Dźwięk z wydechu- zgoda; jest rasowy bez dwóch zdań. Ale BMW po montażu WŁAŚCIWIE dobranego tłumika brzmi pięknie mimo iż nie jest głośne!
Co do techniki to miałbym tu wiele do powiedzenia ale mi się nie chce. Ograniczę się do kilku uwag. Gutek po rozbiórce kaleczy każdą częścią; chamskie odlewy aluminiowe (piaskowe?); byle-jakie wypraski ze słabej jakości tworzywa. Nie można włożyć ręki "pod sukienkę" by się nie pokaleczyć- wykonanie jak w chińskim skuterze. Prowadzi się słabo, nie hamuje ale dobrze przyspiesza. Zawieszenie miękkie jak G. Nieszczelne awaryjne lampy led. Padająca elektronika (centralne sterowanie w zegarach- głupota :mur ) Grzechot sprzęgła zagłusza wszelkie inne potencjalne usterki.
W takim zestawieniu R1200 to naprawdę motocykl premium. Chyba,że Dreptaku kupiłeś trupa. Współczuję..
Ps doświadczenia zebrałem na Norge z przebiegiem 17kkm i nie chcę więcej :lol:
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2992
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 33 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: Dreptak » środa 20 lis 2019, 11:32

Dzień dobry

Osoby,które jak jak ja zaliczyły edukację dawno temu otarły się w szkole o Łacinę, "De gustibus non est disputandum" generalnie podsumowuje dyskusję o estetyce ale się rozwinę.
W dyskusji warto generalnie odnosić się do tego interlokutor powiedział a nie do tego co sobie w wyobrażamy, że powiedział. Zmieniłem Guzzi na BMW ze względu na technikę, natomiast nawet jako inżynier nie mogę nie zauważyć, że estetyka w BMW nie istnieje. Prosty przykład, obydwa pojazdy mają dwa zegary i wyświetlacz LCD. W Guzzi ktoś sobie zadał trud i każda linia wyświetlacza ma inne wzornictwo, są piktogramy i całość cieszy oko. W BMW mamy inżynierską symetrię - estetykę dla idiotów - a wyświetlacz korzysta z pierwszej czcionki jaka się trafiła bez zmiany kroju czy wysokości cyfr. Dalej, z całym szacunkiem ale prędkościomierz w Ursusie C-330 ma więcej urody niż to co zrobiło BMW. Mógłbym tak jeszcze długo ale podsumowując, Guzzi to niszowy producent,który robi, zdaje się, 6000 motocykli rocznie. BMW produkuje ich ponad 100,000. W BMW więcej inżynierów projektuje wyłącznik świateł niż w Guzzi pracuje wszystkich razem. Ćwierć procenta budżetu R&D przeznaczone na stylistę dałoby konsumentowi nie tylko dobry technicznie produkt ale jeszcze ładny. R1200R to moje trzecie BMW ale opinia o stylistyce pozostaje niezmienna.
Dreptak
 
Posty: 5
Rejestracja: piątek 25 paź 2019, 08:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: Dreptak » środa 20 lis 2019, 12:00

Dzień dobry,

Uzupełnienie przygód z linijką paliwa. Dotyczy R1200R - K27

1. Opróżnienie zbiornika - warto się zaopatrzyć w dodatkową szybkozłączkę przewodu paliwowego, podłączamy do linii powrotu, najpierw od strony zbiornika i paliwo schodzi grawitacyjnie a potem od strony motocykla i pompa zepchnie resztę.
W lewej części zbiornika zostaje jeszcze jakieś 1,5 litra paliwa, przypominam sobie, że w instrukcji od MZ-ETZ 250 był nawet fragment na ten temat, tu zdaje się instrukcja milczy ale warto pamiętać że jak się stanie z pustym zbiornikiem w środku lasu trzeba przechylić moto w lewo i jakieś krople się jeszcze znajdą.

2. W paliwomierzu od Seata można zastąpić oryginalny drut prętem gwintowanym M3, trzeb go tylko odrobinę zmodyfikować za pomocą pilnika żeby wszedł w mocowania.

3. Płytkę paliwomierza da się zamocować na listwie pomiarowej tak żeby nie kolidowała z pomarańczowym lejkiem wlewu paliwa.

4. Płytka produkcji Robocop Leżajsk wraz z obudową idealnie pasuje do wnęki pomiędzy filtrem paliwa a zespołem pompy. Ani chybi projektant przewidział, że oryginalny układ pomiarowy to lipa i trzeba będzie go modyfikować.

5. Osobiście zasilanie elektroniki Robocop pociągnąłem wzdłuż przewodu zespołu pompy wraz z dodatkowym gniazdem i wtyczką w pobliżu fabrycznej złączki żeby można bez problemu zdjąć zbiornik.

6. Odnośnie zasilania, u siebie mam dołożone kilka przekaźników zasilających różne moje wynalazki. Nie chcę mądralować ale z tego co się orientuję instalacja BMW nie ma żadnych bezpieczników, dokładając obwody dodatkowe warto je zabezpieczyć a stosując przekaźniki lepiej wybrać te z diodą przy cewce albo w diodą podstawie, dioda minimalizuje ryzyko przepięcia w szynie CAN.
Dreptak
 
Posty: 5
Rejestracja: piątek 25 paź 2019, 08:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: 0xFF » środa 20 lis 2019, 13:11

Dreptak pisze:... prędkościomierz w Ursusie C-330 ma więcej urody niż to co zrobiło BMW


Panie esteto, w tym pojeździe nie ma prędkościomierza.
0xFF
 
Posty: 366
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 02:25
Lokalizacja: Kwidzyn
Has thanked: 0 time
Been thanked: 4 times

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: mdxmd » czwartek 21 lis 2019, 19:57

BMW zawsze było "brzydkie" ;) na szczęście nie wiać tego z pozycji kierowcy więc a się jeździć :):) jaki moto miał lepszy telewizor jak w K100?
Jechać tam gdzie nic nie ma!
mdxmd
 
Posty: 108
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 08:05
Lokalizacja: Lubartów
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Naprawa linijki poziomu paliwa R1200

Postautor: sztylu » czwartek 21 lis 2019, 23:14

Moje BMW jest bardzo ładne! Jak miał zrobiony wskaźnik paliwa ten Moto Guzzi Breva? Bo to właściwie w R1200R jedyna wada z jaką się zmierzyłem... BMW chciało zrobić coś lepszego od starego dobrego pływaka, no bo przechyły, bo bak w moto i w aucie to nie to samo, bo się może podwiesić. Polegli, zdarza się, ale to, że się migają, że to nadal sprzedają jako część zamienną i to droższą niż pływak! To jest oczywista kpina, żeby nie rzec żenada.
...jeszcze nie jedną paranoje przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
BMW R 1200R Classic z 2011 r.
Awatar użytkownika
sztylu
 
Posty: 3791
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2016, 17:57
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron