Ogłoszenie globalne

Korzystanie z BBCode dla YouTube.

1. Jeśli wklejacie cały adres kopiując go np. z paska adresu przeglądarki:
Kod: Zaznacz cały
[youtube]https://youtube.com/watch?v=ID_FILMU[/youtube]


2. Jeśli korzystacie z opcji "Udostępnij" pod filmem:
Kod: Zaznacz cały
[youtube-shared]https://youtu.be/ID_FILMU[/youtube-shared]


Wiem że mało elegancko, albowiem zmiana w kodzie jest "zbyt drastyczna", aby robić to w oryginalnym pliku systemu (będzie fakap przy aktualizacji), więc muszę napisać to w formie wtyczki ;) //programista

Regulacja zawieszenia w R1150RT

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » poniedziałek 11 lut 2019, 16:40

Kupiłem dzisiaj instrukcję obsługi i nie kumam co się reguluje śrubką, a co pokrętłem.
I czy to śrubką do smaku, a pokrętłem zależnie od obciążenia motorka?
Załączniki
0000000011121.JPG
0000000011121.JPG (255.53 KiB) Przeglądany 671 razy
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: żużu » poniedziałek 11 lut 2019, 17:36

Pokrętłem regulujesz siłę sprężyny, moto z kierowcą/pasażerem/cargo. Żeby nie dobijało.
Śrubka to dławik amortyzatora, żeby tłumił zgodnie z oczekiwaniami. Bardziej sztywno na winkle, mniej sztywno na grosze nawierzchnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
żużu
 
Posty: 2128
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 17:02
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » poniedziałek 11 lut 2019, 17:37

Dzięki serdeczne.
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » sobota 23 mar 2019, 14:15

Mam tylko problem. Bo instrukcja w lenglydzu, a pokrętło u mnie w jakiejś chińszczyźnie jak na zdjeciu. I jak to poustawiać?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: mlody_erni » sobota 23 mar 2019, 20:21

Wkręcając wciskasz olej podnosząc moto.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: 1wojt1 » poniedziałek 25 mar 2019, 00:17

Jaku pisze:Mam tylko problem. Bo instrukcja w lenglydzu, a pokrętło u mnie w jakiejś chińszczyźnie jak na zdjeciu.

Przesłać Ci zdjęcie tych dwóch stron z polskiej instrukcji?
LwG
wojt

R1150RT 2004 2018->
WSK 125 1982 1988->1990
Awatar użytkownika
1wojt1
 
Posty: 63
Rejestracja: niedziela 08 lip 2018, 13:31
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » poniedziałek 25 mar 2019, 09:46

Bardzo prosze. Kumam lenglysz, tylko tam inny rysunek jest. Bez czerwonej kropki i z nieco innymi oznaczeniami. Moze w polskiej instrukcji bedzie podobnie jak na moim pokretle.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Docent » poniedziałek 25 mar 2019, 10:39

Przy okazji zwróć uwagę,że regulacja napięcia (pokrętłem) zaczyna się od dojścia do oporu. Dopóki pokrętło luźno się daje obracać to niczego nie zmienia. W praktyce powinno być około 1 luźnego obrotu. Jeżeli więcej- brak płynu hydraulicznego. Większość tych staruszków wymaga uzupełnienia.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2656
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » poniedziałek 25 mar 2019, 10:47

Ooo to cenna uwaga. Obczaje.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: mlody_erni » poniedziałek 25 mar 2019, 11:37

NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » poniedziałek 25 mar 2019, 12:43

Ooo to tez zrobie sobie. Zeby plynik uzupelnic.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: chomicki » poniedziałek 25 mar 2019, 16:19

Czy mogę wiedzieć jaki płyn hydrauliczny będzie odpowiedni do uzupełnienia?
chomicki
 
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 21:33
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » poniedziałek 25 mar 2019, 16:34

Ja Ci nie odpowiem, bo zlecilem sprawe mojemu mechanikowi. Ja mam lewe rece do prac technicznych.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Docent » poniedziałek 25 mar 2019, 23:43

Mineralny płyn (olej) hydrauliczny. Można użyć taki do ASB. Oryginalnie Vitamol.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2656
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: 1wojt1 » wtorek 26 mar 2019, 00:54

Jaku pisze:Bardzo prosze. Kumam lenglysz, tylko tam inny rysunek jest. Bez czerwonej kropki i z nieco innymi oznaczeniami. Moze w polskiej instrukcji bedzie podobnie jak na moim pokretle.

Cóż, chciałeś to masz :biggrin
Niestety polska instrukcja jest klejona i każde otwarcie grozi rozpadnięciem się na poszczególne kartki :sad
Załączniki
IMG_20190325_234952.jpg
IMG_20190325_234952.jpg (1.72 MiB) Przeglądany 282 razy
IMG_20190325_235018.jpg
IMG_20190325_235018.jpg (1.9 MiB) Przeglądany 282 razy
LwG
wojt

R1150RT 2004 2018->
WSK 125 1982 1988->1990
Awatar użytkownika
1wojt1
 
Posty: 63
Rejestracja: niedziela 08 lip 2018, 13:31
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » wtorek 26 mar 2019, 01:58

Dzięki serdeczne za foto.
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » sobota 20 kwie 2019, 13:29

Docent pisze:Mineralny płyn (olej) hydrauliczny. Można użyć taki do ASB. Oryginalnie Vitamol.


A dokładnie jaki to ma być olej?
Bo szukałem Vitamola w necie i jakoś nie ma go w sprzedaży w Polsce.
Pewnie w BMW dostanę, ale z ceną 10x większą niż w necie.
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Docent » sobota 20 kwie 2019, 14:07

Jasno napisałem- MINERALNY. Coś więcej? Nie musi być niebieski jak oryginał:) Nie pełni tam istotnej roli, ważne by nie uszkodził uszczelnień.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2656
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » sobota 20 kwie 2019, 15:17

Ja zupełny abnegat techniczny jestem.
Są MINERALNE HYDRAULICZNE płyny do sprzęgła, do podnośników hydraulicznych, do Citroenów LHM i milion innych.
Stąd moje pytanie - czy obojętnie do jakiego przeznaczenia, czy musi mieć jakieś konkretne parametry?
Nie wiem, nie znam się - dlatego pytam.
Nie irytuj się, tylko w miarę możliwości rozwiej moje wątpliwości.
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Docent » sobota 20 kwie 2019, 20:25

To jest mineralny płyn hydrauliczny o niskiej lepkości co do teorii. Zastąp go jednym z wymienionych ale mineralnym, nie syntetycznym i będzie OK. To tylko podnośnik,tu nie ma filozofii:)
Vitamol jest dostępny w BMW i nie jest specjalnie drogi, nr 83192150020
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2656
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » sobota 20 kwie 2019, 20:44

Dziekuje. Nabede w BMW w takim razie i bede mial swiety spokoj.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: 1wojt1 » sobota 20 kwie 2019, 21:44

Jaku pisze:Dziekuje. Nabede w BMW w takim razie i bede mial swiety spokoj.


jest w boxer-parts za 61,80pln
https://boxer-parts.eu/olej-hydrauliczny-vitamol-do-pompy-sprzegla-bmw
LwG
wojt

R1150RT 2004 2018->
WSK 125 1982 1988->1990
Awatar użytkownika
1wojt1
 
Posty: 63
Rejestracja: niedziela 08 lip 2018, 13:31
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Jaku » sobota 20 kwie 2019, 23:44

Dziękuję Wam serdecznie.
BMW R1150RT
Awatar użytkownika
Jaku
 
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 00:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Bacuś » wtorek 23 kwie 2019, 18:27

Docencie a ile tego oleju tak pi razy oko powinno być ? setuchna czy dwie ?? Nie wiem czy oglądałeś filmik wrzucony przez Erniego ... bo nie widać ile ten ktoś tego oleju dolewa ... do pełna czy zostawia pół centymetra od otworu czy jak ???
Bo aż z ciekawości sprawdzę u siebie w wolnej chwili ile tego jest u mnie ...
"Żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro, nie przestawaj marzyć tak jakbyś miał żyć wiecznie ... "
R1100RT
Awatar użytkownika
Bacuś
 
Posty: 691
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 05:58
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: zbigniew gołowicz » wtorek 23 kwie 2019, 19:51

Aby utrwalić tę wiedzę nie zauważyłem żadnej różnicy w zastosowaniu do tych urządzeń olejów syntetycznych.
Aby uscislić od momenty wprowadzenia olejów syntetycznych nigdzie ich nie stosuję. Tym bardziej w motocyklach bmw od roku produkcji 2004 oraz w naprawach amortyzatorów.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5629
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: Docent » wtorek 23 kwie 2019, 23:05

Zbyszku- pełna zgoda. Ale było pytanie "jaki powinien być płyn" więc odpowiedziałem w/g wskazówek producenta. A z tym uszkadzaniem uszczelnień- chlapnąłem ale już nie można poprawić:/
Osobiście też nie jestem fanem syntetyków z wyjątkiem sytuacji wyjazdów w bardzo gorące rejony oraz czyszczenia brudnych stukających silników (samoregulatory)

Bacuś- nalane ma być "z czubkiem". Chodzi o to by nie było żadnego pęcherzyka powietrza po zamknięciu układu. Sprawdzenie polega na zbadaniu luźnego "martwego" obrotu. Idealnie jest jeśli jest to nie więcej jak pół obrotu, najczęściej jednak jeden obrót pokrętła.
Awatar użytkownika
Docent
 
Posty: 2656
Rejestracja: niedziela 18 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 24 kwie 2019, 08:04

zbigniew gołowicz pisze:Aby utrwalić tę wiedzę nie zauważyłem żadnej różnicy w zastosowaniu do tych urządzeń olejów syntetycznych.
Aby uscislić od momenty wprowadzenia olejów syntetycznych nigdzie ich nie stosuję. Tym bardziej w motocyklach bmw od roku produkcji 2004 oraz w naprawach amortyzatorów.


W tej wypowiedzi popełniłem OLBRZYMIE KŁAMSTWO.
Nie wiem czemu tak sie stalo.
Wiec powinno być

Aby uscislić od momentu wprowadzenia olejów syntetycznych zawsze je stosuję.
NIGDY NIE STOSUJĘ MINERALNYCH.

Sory za wprowadzenie w błąd.
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 5629
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: wiatr w polu » środa 24 kwie 2019, 08:48

To kto tu mówi prawdę i komu wierzyć?
wiatr w polu
 
Posty: 10
Rejestracja: niedziela 08 lip 2018, 10:24
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: mlody_erni » środa 24 kwie 2019, 10:11

Trzeba samemu wyciągnąć wnioski, to jest tylko forum internetowe.
Jak wyczytałeś i mineralny i syntetyczny zdaje egzamin.
Tu chodzi jedynie o odporność materialu uszczelnień, cały aspekt ściśliwości hydraulicznej jest pomijalny ponieważ to jest układ bez dynamiki.
Jeśli wnioski z czasem okazały się błędne zapłacisz drobne znośne pieniążki za naprawę.
NIE ROZ DA JE BA NA
R1150 Robert- był i nima :(
R1200 RoberT- w końcu yes :)
Awatar użytkownika
mlody_erni
Pilnuję porządku
Pilnuję porządku
 
Posty: 10716
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 22:38
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Regulacja zawieszenia w R1150RT

Postautor: wiatr w polu » środa 24 kwie 2019, 10:29

Tak, tylko że z wypowiedzi ZG wynika, że stosuje wszędzie tylko oleje syntetyczne. Przynajmniej ja tak zrozumiałem. Docent twierdzi na odwrót, że tylko mineralne. Coś się to nie klei.
wiatr w polu
 
Posty: 10
Rejestracja: niedziela 08 lip 2018, 10:24
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Następna

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Koko, maciejza i 6 gości