Wgrywamy inny soft do motorka

Sprawy techniczne związne z modelami serii R, czyli wszystkie boxery: GS, GS ADV, GS LC, GS ADV LC, R, S, RS, RT, C, CL...

Moderatorzy: Grzesiek, Tank

Re: Wgrywamy inny soft do motorka

Postautor: mdxmd » wtorek 12 wrz 2017, 11:49

zbigniew gołowicz pisze:
mdxmd pisze:odnosnie "dwonienia" w głowicach R1200 2008-2009 coś takiego dokładnie zaobserwowałem :

http://bmwmotorradclubcape.co.za/new-r1200gs-backfire-and-valve-noise

lekkie strzele w wydech można sobie podarować to dźwięki z klawiatury są dość irytujące, zastanawiam się czy może mieć to związek z wersją softu


Nic z tego artykułu nie rozumiem.
Posiadam tę wersję moto i nie zaobserwowałem jakiegoś dzwonienia zaworów :mrgreen:
Zmniejszyć luz poosowy dźwigienek na 0,05 lub mniej i po problemie :wink:

Co do lekkiego strzelania lub pojedynczego "pyknięcia" w rurę, które występuje przy hamowaniu silnikiem jest to normalne zjawisko bo do 2200-2000 tys silnik nie dostaje paliwa a w zakresie tych obrotów zostaje podawanie wznowione. Własnie z chwila wznowienia może wystąpić pojedyńcze "piardnięcie" nie kojarzyć ze strzelaniem bo to jest zjawisko złe i wymaga diagnozy . Oczywiście z tłumikami przelotowymi zjawisko się nasila


nie jest to luz poosiowy dźwigienek, szklanki, popychacze, śruby regulacyjne, łańcuszki, napinacze, tłoki, czy problem z ciśnieniem oleju - generalnie mechanicznie wszystko igła, a dzwoni raz w lewym raz w prawym cylindrze czasem w obu, czasem to znika na kilka km. Jeżeli jak piszesz nie występuje to u Ciebie a ja spotkałem się z tym już w dwóch R1200GS z rocznika 2008-2009 to już nie wiem, dlatego przypuszczałem że może to mieć jakiś związek z softem. Ewentualnie należałoby zmienić kask :) bo aby byłe winne obie sondy czego efektem byłaby zbyt uboga mieszanka? chyba mało prawdopodobne. Korekcie długoterminowe niemal identyczne w granicy 1.00 0.99 a niskie obroty 1.3 i 1.8 (oczywiście niewiele się zmieniają ale nie wskazuje to na jakikolwiek problem)

gdzieś czytałem, że hydrauliczne napinacze po zmianach w rozrządzie nie dają rady utrzymać pełnego naciągu łańcucha rozrządu czego efektem jest "szybkie" zamknięcie zaworu zamiast płynnego opuszczenia przez krzywkę,

też chętnie bym spróbował z softem jeżeli napiszecie czym to zrobić.
Jechać tam gdzie nic nie ma!
mdxmd
 
Posty: 58
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 07:05
Lokalizacja: Lubartów

Re: Wgrywamy inny soft do motorka

Postautor: romek k » wtorek 12 wrz 2017, 18:26

mdxmd pisze:też chętnie bym spróbował z softem jeżeli napiszecie czym to zrobić.

Przyjedź to Ci wgram.
Romek'65 @ r1200gs'09
romek k
 
Posty: 114
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 12:46
Lokalizacja: Warszawa Międzylesie

Re: Wgrywamy inny soft do motorka

Postautor: mdxmd » środa 13 wrz 2017, 10:06

dzięki, przy okazji wyjazdu w Twoje strony odezwę się
Jechać tam gdzie nic nie ma!
mdxmd
 
Posty: 58
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 07:05
Lokalizacja: Lubartów

Re: Wgrywamy inny soft do motorka

Postautor: romek k » środa 13 wrz 2017, 12:18

Zapraszam.
Romek'65 @ r1200gs'09
romek k
 
Posty: 114
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 12:46
Lokalizacja: Warszawa Międzylesie

Re: Wgrywamy inny soft do motorka

Postautor: zbigniew gołowicz » środa 13 wrz 2017, 20:54

mdxmd pisze:. Korekcie długoterminowe niemal identyczne w granicy 1.00 0.99 a niskie obroty 1.3 i 1.8 (oczywiście niewiele się zmieniają ale nie wskazuje to na jakikolwiek problem)

.

Skłaniałbym się bardziej do analizy korekt krótkoterminowych
Moje wyjazdy i naprawy
Bez opisu niech zdjęcia bronią sie same

https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 627/albums
zbigniew gołowicz
 
Posty: 4274
Rejestracja: środa 20 kwie 2011, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wgrywamy inny soft do motorka

Postautor: mdxmd » czwartek 14 wrz 2017, 08:17

zbigniew gołowicz pisze:
mdxmd pisze:. Korekcie długoterminowe niemal identyczne w granicy 1.00 0.99 a niskie obroty 1.3 i 1.8 (oczywiście niewiele się zmieniają ale nie wskazuje to na jakikolwiek problem)

.

Skłaniałbym się bardziej do analizy korekt krótkoterminowych


sorki krótko terminowe L 1.8 R 1.3, niestety aby to się wyrównało musiałbym ruszyć stopki przepustnic bo na wolnych obrotach lewy cylinder ma o 1cm Hg mniejsze podciśnienie a zamiana sond miejscami niczego nie zmienia, chyba że fabrycznie przepustnice są źle skalibrowane. Nie sądzę aby był w tym jakiś problem R1200GS 2012 po pierwszym przeglądzie w ASO przy przebiegu ok 2.500km miał na wolnych 2.5cmHg różnicy ! a korekcje krótkoterminowe różniły się o ponad 1,5% a w pracy silnika nie było nic niepokojącego.
Jechać tam gdzie nic nie ma!
mdxmd
 
Posty: 58
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 07:05
Lokalizacja: Lubartów

Poprzednia

Wróć do Garaż - seria R

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości